Stel ik dat?? Ik stel dat ze op voorhand wisten dat het kon gebeuren.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:00 schreef Ripley het volgende:
[..]
Meutes doen domme dingen dus als je dat niet voorkomt is de meute niet meer de schuldige maar jij? Beetje omgekeerde wereld. Dan hebben voetbalhooligans ook een excuus voor hun gedrag en is het eigenlijk de schuld van d epolitie als ze de boel slopen
Vreselijk ja, voor die man/vrouw. Dat kan echt schadelijk voor het hele leven zijnquote:
Dat is niet handig nee. Maar uiteindelijk zijn die mensen wel verantwoordelijk voor hun eigen domme beslissingen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stel ik dat?? Ik stel dat ze op voorhand wisten dat het kon gebeuren.
Ik zeg niet dat de meute helemaal geen eigen verantwoordelijkheid meer heeft, maar om de verantwoordelijkheid volledig bij de meute te leggen en de locatie volledig vrij te spreken terwijl die wisten dat er eea kon gebeuren en dat kennelijk ook ingecalculeerd hadden (want inhuren bewaking) is het andere uiterste.
Als je weet dat er een gevaarlijke situatie kan ontstaan bij een evenement dan mag je daar als locatie best tijdig maatregelen voor nemen.
Al hadden ze alleen maar een poging tot maatregelen genomen door die brug open te stellen.
Dus ook de gemeente die het mogelijke gevaar al in november 2009 op de agenda had gezet maar niets heeft gedaan om het te voorkomen?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat is niet handig nee. Maar uiteindelijk zijn die mensen wel verantwoordelijk voor hun eigen domme beslissingen.
Je hebt helemaal gelijk. Vanaf nu maar gewoon om de 100 meter een politie auto in de vluchtstrook parkeren, je weet immers dat er het een en ander kan gebeuren. Sterker nog, in het vervolg elke voetganger een begeleider geven. Er kan immers wat gebeuren, stel je voorquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stel ik dat?? Ik stel dat ze op voorhand wisten dat het kon gebeuren.
Ik zeg niet dat de meute helemaal geen eigen verantwoordelijkheid meer heeft, maar om de verantwoordelijkheid volledig bij de meute te leggen en de locatie volledig vrij te spreken terwijl die wisten dat er eea kon gebeuren en dat kennelijk ook ingecalculeerd hadden (want inhuren bewaking) is het andere uiterste.
Als je weet dat er een gevaarlijke situatie kan ontstaan bij een evenement dan mag je daar als locatie best tijdig maatregelen voor nemen.
Al hadden ze alleen maar een poging tot maatregelen genomen door die brug open te stellen.
Het moet vreselijk zijn voor de machinist, een hele meute mensen op je HSL-spoor is wel het laatste wat je verwachtquote:
De basis ligt ook dan nog steeds bij de persoonlijke domme beslissing van die mensen, waarvan ze logischerwijs ook zelf hadden kunnen weten dat het levensgevaarlijk was.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus ook de gemeente die het mogelijke gevaar al in november 2009 op de agenda had gezet maar niets heeft gedaan om het te voorkomen?
Dat zou je ook als domme ambtelijke beslissing kunnen bestempelen.
Nee dat kan niet. Het zou een domme ambtelijke beslissing zijn geweest als ze de tunnel óók afgesloten hadden. Dan zou het inderdaad vragen om problemen zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus ook de gemeente die het mogelijke gevaar al in november 2009 op de agenda had gezet maar niets heeft gedaan om het te voorkomen?
Dat zou je ook als domme ambtelijke beslissing kunnen bestempelen.
Mmmm... train vs. humans. Train winsquote:Op donderdag 24 juni 2010 08:19 schreef Redux het volgende:
De inzittenden van de trein, die onderweg was van Alicante naar Barcelona, bleven ongedeerd. De spoorlijn werd gesloten na het ongeval. Uren na de botsing lagen er nog lichaamsdelen en plassen bloed verspreid over het stationsterrein.
Nee, ze waren zich er al van bewust dat de beperkte capaciteit van de tunnel met dit feest problemen zou kunnen opleveren....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Het zou een domme ambtelijke beslissing zijn geweest als ze de tunnel óók afgesloten hadden. Dan zou het inderdaad vragen om problemen zijn.
En dan dat 'clunk clunk' tegen de voorkant aan van de trein die jij bestuurt. Ik denk dat je dan een beetje dood gaat van binnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:07 schreef Leandra het volgende:
Het moet vreselijk zijn voor de machinist, een hele meute mensen op je HSL-spoor is wel het laatste wat je verwacht
En die tunnel heeft geen beperkte capaciteit. 3.5meter breed --> 4tot 5 man naast elkaar. Dat betekend dat er 1000 man in 5 minuten doorheen kan. Capaciteit zat.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze waren zich er al van bewust dat de beperkte capaciteit van de tunnel met dit feest problemen zou kunnen opleveren....
Het was dus een schandalige ambtelijke beslissing geweest als ze de tunnel ook hadden afgesloten, nu hebben ze simpelweg een domme beslissing genomen door het risico, waarvan ze wisten dat het bestond, te nemen.
Net zoals de slachtoffers wisten dat ze een risico namen.
Mensen delen veel genen met dit diertjequote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp, vooral bij deze leeftijdscategorie, dat kuddegedrag hier heel normaal is en ik vind het hypocriet om te roepen dat deze mensen superdom waren en zelfs vele malen dommer dan wij zijn (heus, iedereen maakt wel eens een foutje dat eventueel de dood tot gevolg had kunnen hebben). Maar de enige schuldigen zijn toch echt nog steeds de mensen die overstaken zelf.
Ze hebben het dus voor niets en uit onwetendheid in de gemeenteraad aangekaart dat het met San Juan en in Juli en Augustus problemen zou kunnen opleveren??quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En die tunnel heeft geen beperkte capaciteit. 3.5meter breed --> 4tot 5 man naast elkaar. Dat betekend dat er 1000 man in 5 minuten doorheen kan. Capaciteit zat.
Mijn punt is dat er meer aan de hand is/was dan alleen een 'domme keuze'.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dan dat 'clunk clunk' tegen de voorkant aan van de trein die jij bestuurt. Ik denk dat je dan een beetje dood gaat van binnen.
En wat weer een typisch gevolg van een tragische situatie: er wordt driftig naar de zondebok gezocht
Ik begrijp, vooral bij deze leeftijdscategorie, dat kuddegedrag hier heel normaal is en ik vind het hypocriet om te roepen dat deze mensen superdom waren en zelfs vele malen dommer dan wij zijn (heus, iedereen maakt wel eens een foutje dat eventueel de dood tot gevolg had kunnen hebben). Maar de enige schuldigen zijn toch echt nog steeds de mensen die overstaken zelf.
Ik ben altijd zo blij dat als ik hier in dit warme bad wat fok heet kom en weer blijkt dat alle experts hier rondlopenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:23 schreef Leandra het volgende:
Geweldig dat je dat op deze afstand zo kunt concluderen terwijl zij het een agendapunt waard vonden![]()
Ja, zo kon ik hier ook lezen dat mijn buurmeisje, wat haar vriendinnetje in haar armen had zien sterven nadat ze geschept was door een dronken automobilist, natuurlijk ook dronken moest zijn geweest....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:25 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik ben altijd zo blij dat als ik hier in dit warme bad wat fok heet kom en weer blijkt dat alle experts hier rondlopen
Vreselijk verhaal... maar er is toch een behoorlijk nuanceverschil. Dat meisje fietste over een FIETSPAD. Een treinrails daarentegen is bedoelt voor TREINEN.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, zo kon ik hier ook lezen dat mijn buurmeisje, wat haar vriendinnetje in haar armen had zien sterven nadat ze geschept was door een dronken automobilist, natuurlijk ook dronken moest zijn geweest....
Dan is het ook heel apart als je van mensen die de omgeving niet kennen (noch qua locatie, noch qua sfeer) wel even roepen dat het zo ongeveer "eigen schuld" is als je op een fietspad fietst en door een dronken automobilist geschept wordt, en dat allemaal omdat het 's avonds was.
Ja, en toch weet iedereen al klakkeloos, zonder enige verdere info dat behalve de sukkels die overstaken niemand iets te verwijten valt.... prima, maar dan nog hoef je niet zo respectloos te reageren dat het maar goed is dat hun nutteloze domme leven per direct beëindigd is.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vreselijk verhaal... maar er is toch een behoorlijk nuanceverschil. Dat meisje fietste over een FIETSPAD. Een treinrails daarentegen is bedoelt voor TREINEN.
Ik zeg ook niet dat het goed is, ik geef alleen maar aan dat evolutie zo te werk gaatquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:34 schreef Leandra het volgende:
Ja, en toch weet iedereen al klakkeloos, zonder enige verdere info dat behalve de sukkels die overstaken niemand iets te verwijten valt.... prima, maar dan nog hoef je niet zo respectloos te reageren dat het maar goed is dat hun nutteloze domme leven per direct beëindigd is.
Punt is dat iedereen het altijd denkt te weten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vreselijk verhaal... maar er is toch een behoorlijk nuanceverschil. Dat meisje fietste over een FIETSPAD. Een treinrails daarentegen is bedoelt voor TREINEN.
Feit is dat de slachtoffers hartstikke dood zijn en de trein volgende week gewoon weer rijdt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:07 schreef Redux het volgende:
Punt is dat iedereen het altijd denkt te weten.
Ik ben op dat station al een paar keer geweest. Is niets schokkends aan. En zo heel veel mensen liepen daar nu ook weer niet. We hebben het niet over een LowLands waar ineens 50k mensen vertrekken. Er liep daar een paar honderd man. Die hadden nog geen 2 minuten nodig gehad om door die tunnel te lopen. Als het een beetje opstopte misschien 5 minuten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hebben het dus voor niets en uit onwetendheid in de gemeenteraad aangekaart dat het met San Juan en in Juli en Augustus problemen zou kunnen opleveren??
Geweldig dat je dat op deze afstand zo kunt concluderen terwijl zij het een agendapunt waard vonden![]()
Men had iig kunnen proberen te voorkomen door de brug te openen.... 1 feest en 2 maanden per jaar.
Je moet wat doen joh met die gave! Daar kun je grof geld mee verdienen!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:48 schreef TheThirdMark het volgende:
700 man is inderdaad een paar honderd man. Wel eens op een station geweest?
De familieleden en ''vrienden'' (fijne vrienden als je ze opzettelijk de dood in laat lopen) zijn emotioneel en willen doelbewust een zondebok aanwijzen, het kan immers toch niet de schuld zijn van de slachtoffers
Haha knapquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Helaas wel, maar dat zegt meer over het blijkbaar beperkte verantwoordelijkheidsgevoel van de reizigers dan over het station zelf ben ik bang.
Dat tweede punt lijkt me minder relevant. Als de route al niet goed was aangegeven zou het gezien de grote drukte duidelijk moeten zijn waar de uitgang is, gezien iedereen dan wel achter de rest aanloopt.quote:Misschien, maar in dit geval is er in de gemeenteraad aangekaart dat de tunnel een mogelijk gevaar op kan leveren in de maanden juni en in festivals als deze. Daarnaast was de brug afgesloten en stond de route naar de voetgangerstunnel niet goed aangegeven.
Ik zeg ook niet dat die spoorwegmaatschappij of wie dan ook de schuldige is, ik probeer alleen te laten zien dat er meer is dan dat de mensen die daar overstaken 'dom' waren.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat tweede punt lijkt me minder relevant. Als de route al niet goed was aangegeven zou het gezien de grote drukte duidelijk moeten zijn waar de uitgang is, gezien iedereen dan wel achter de rest aanloopt.
Er moeten toch heel veel mensen op dat station geweest zijn en slechts deze groep van zo'n 30 besloot het spoor over te steken. Al die andere (honderden?) vonden dat blijkbaar niet nodig.
Ik wil nog wel duidelijk maken dat ik het oprecht erg vind voor de betrokkenen..ik hou hier dus helemaal geen 'eigen schuld dikke bult' verhaal maar ben vooral bang dat de verkeerde mensen nu de schuld krijgen (omdat er een zondebok nodig is) en daardoor ook hun levens verwoest zullen worden.
Ja, dom is door andere mensen in dit topic gebruikt..ik vind dat niet zo nodig. Ik ga er wel van uit dat ze het risico van hun beslissing kenden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:34 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat die spoorwegmaatschappij of wie dan ook de schuldige is, ik probeer alleen te laten zien dat er meer is dan dat de mensen die daar overstaken 'dom' waren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |