Eerst suggereer je dat de verhuurders geen / niet zo veel last van je zouden hebben omdat ze niet klagen. Ondanks een fiks aantal m.i. al dan niet bedenkelijke punten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:13 schreef Milly0707 het volgende:
[..]
Nooit hebben ze geklaagd of gevraagd of ik ergens verbetering in wil brengen of rekening wil houden met ze, en ineens is het voorbij.
[..]
Ik ben wel bezig mijn leefstijl te veranderen, maar dit gaat niet zo snel.
Waar woon je nu of ben je een woning aan het zoeken? Woonruimte zoeken maakt best een verschil per stadquote:[..]
Daarbij zou ik graag willen weten hoe ik zo snel nog aan een kamer kan komen. Ik ben al vier weken op zoek maar wordt steeds afgewezenVolgende week moet ik eruit en ik weet nog steeds niet waar ik heen kan. Bij mijn ouders kan niet, die zijn ook het huis aan het verkopen en weten zelf ook niet waar ze daarna naartoe moeten, dus dat wordt ook een heel onzekere situatie dan. Ik heb het bij vrienden geprobeerd, maar die weigeren ook allemaal. Ik heb het zelfs anti-kraak geprobeerd maar die hebben ook niks. Iemand nog ideeën?
Sowieso is het kamerhuur en dan gelden andere regels.quote:
Mee eens... Denk ik ook nu pas aan...quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sowieso is het kamerhuur en dan gelden andere regels.
Ook wel beetje vreemd dat TS nieteens een getekend huurcontract heeft?
Als je netjes op tijd de huur via de bank hebt overgemaakt dan is er een opzegtermijn die stuk langer is dan een week en kan verhuurder hoog of laag springen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:41 schreef Milly0707 het volgende:
Ik woon nu trouwens nog steeds in die kamer, maar moet er wel binnen een week uit zijn,
Pure nonsens. De huurbeschermingsregels zijn precies hetzelfde voor onzelfstandige en zelfstandige woningen, alleen het puntensysteem is anders.quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sowieso is het kamerhuur en dan gelden andere regels.
Ik betaalde de huur contant, moet ik daar in het vervolg dan maar mee oppassen? En ik heb 5 weken gekregen om iets anders te vinden, dus als we het over opzegtermijn hebben heb ik daar nu nog iets van 2 maanden van over... Maar altijd beter dan een week natuurlijk!quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als je netjes op tijd de huur via de bank hebt overgemaakt dan is er een opzegtermijn die stuk langer is dan een week en kan verhuurder hoog of laag springen.
Voor particuliere kamerverhuur zijn er wel degelijk andere regels, is ook belastingtechnisch tot op bepaalde hoogte vrijgesteld.quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Pure nonsens. De huurbeschermingsregels zijn precies hetzelfde voor onzelfstandige en zelfstandige woningen, alleen het puntensysteem is anders.
Geen huurcontract, geen bewijs van huurbetalingen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:47 schreef Milly0707 het volgende:
[..]
Ik betaalde de huur contant, moet ik daar in het vervolg dan maar mee oppassen?
Belastingtechnisch heeft niets te maken met huurbeschermingsregels. Alle regels met betrekking tot huur uit Burgerlijk Wetboek 7 zijn van toepassing op zowel mensen die kamers huren, als mensen die een niet geliberaliseerde volledige woning huren. Er is geen verschil.quote:Op donderdag 24 juni 2010 02:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Voor particuliere kamerverhuur zijn er wel degelijk andere regels, is ook belastingtechnisch tot op bepaalde hoogte vrijgesteld.
Ingeschreven staan zegt niets. De gemeente controleert niet of dat volgens huurcontract/hypotheek wel mag. Het enige wat sommige gemeentes doen is goedkeuring van de hoofdhuurder vereisen (zodat een wildvreemde zich niet zomaar op een adres kan bijschrijven). Als dat bij jouw inschrijving vereist was, heb je in ieder geval nog iets van bewijs dat je daar woont (aangezien je geen contract hebt en huur contant betaalt)quote:[b]Op donderdag 24 juni 2010 01:13 Ik zit in onderhuur. Ik sta wel ingeschreven op dit adres, dus ik ga ervan uit dat de onderhuur legaal is.
3 maanden dusquote:Op donderdag 24 juni 2010 07:49 schreef MetalMessiah het volgende:
De hospitaregels zijn van toepassing. Omdat je er nog niet zolang woont mag de hospita de huur opzeggen met een termijn van drie maanden.
Onjuist. Het verschil zelfstandig/onzelfstandig wordt duidelijk bij de hospitaregeling (die geldt alleen voor onzelfstandige kamers). Dus niet alle regels zijn hetzelfde.quote:Op donderdag 24 juni 2010 03:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Belastingtechnisch heeft niets te maken met huurbeschermingsregels. Alle regels met betrekking tot huur uit Burgerlijk Wetboek 7 zijn van toepassing op zowel mensen die kamers huren, als mensen die een niet geliberaliseerde volledige woning huren. Er is geen verschil.
Dan heb je niet goed gelezen. Sig000 stelt dat voor 'kamerhuur sowieso andere regels zijn', ongeacht of er sprake kan zijn van een hospitaregeling. Dat is gewoon onzin, punt, want voor het gros van de onzelfstandige woningen gaat de hospitaregeling sowieso niet op.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Onjuist. Het verschil zelfstandig/onzelfstandig wordt duidelijk bij de hospitaregeling (die geldt alleen voor onzelfstandige kamers). Dus niet alle regels zijn hetzelfde.
Niet waar. De verhuurder moet er een redelijk belang bij hebben, dat zwaarder weegt dan dat van de huurder. 'Student B' wil meer betalen dan 'Student A' en daarom moet 'Student A' eruit is bijvoorbeeld geen goede reden.quote:@ TS:Deze houdt in dat zij jou binnen 9 maanden na het ingaan van de huurovereenkomst er uit kunnen zetten om welke redenen dan ook.
Zijn de redenen die ze mij hebben gegeven dan wel goede redenen? Of sta ik in mijn recht als ik blijf tot ik iets anders heb gevonden?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niet waar. De verhuurder moet er een redelijk belang bij hebben, dat zwaarder weegt dan dat van de huurder. 'Student B' wil meer betalen dan 'Student A' en daarom moet 'Student A' eruit is bijvoorbeeld geen goede reden.
Ik heb het gelezen, en ik reageerde niet op hem. Jij zei alleen stellig dat alle regels voor zelfstandige dan wel onzelfstandige woonruimte hetzelfde zijn, wat - zoals ik heb aangetoond - dus niet het geval is.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gelezen. Sig000 stelt dat voor 'kamerhuur sowieso andere regels zijn', ongeacht of er sprake kan zijn van een hospitaregeling. Dat is gewoon onzin, punt, want voor het gros van de onzelfstandige woningen gaat de hospitaregeling sowieso niet op.
Wel in het geval van hospitaverhuur. Een redelijk belang in deze is helemaal niet nodig. Het redelijk belang dat jij bedoelt is neergelegd in 7:274, lid 4 sub f. Dit artikel is alleen van toepassing als de hospitaverhuurperiode van 9 maanden is verstreken, en niet eerder.quote:Niet waar. De verhuurder moet er een redelijk belang bij hebben, dat zwaarder weegt dan dat van de huurder. 'Student B' wil meer betalen dan 'Student A' en daarom moet 'Student A' eruit is bijvoorbeeld geen goede reden.
Aan jouw redelijk belang toets kom je in deze niet. Zie hierboven.quote:Dat betekent dat de verhuurder (de hospitaverhuurder) de huurovereenkomst gedurende de proefperiode (na opzegging) zonder rechterlijke tussenkomst kan beeindigen en dat hij daarbij niet gebonden is aan de opzeggingsgronden van art. 7:274. Tijdens de proefperiode is dus iedere wens tot beeindiging van de huurovereenkomst voldoende om tot beeindiging te geraken"
Ja, die redenen zijn voldoende. Je hebt in ieder geval wel nog de opzegtermijn van 3 maanden achter de hand.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:35 schreef Milly0707 het volgende:
[..]
Zijn de redenen die ze mij hebben gegeven dan wel goede redenen? Of sta ik in mijn recht als ik blijf tot ik iets anders heb gevonden?
Recht hebben is een ding, recht krijgen is een tweede. In jouw geval gaat dat heel lastig worden aangezien je niks voor elkaar hebt. Jij kan namelijk niet aantonen dat jij een huurovereenkomst hebt. Dit had zelfs gekund door bankafschriften te laten zien maar zelfs dat zit er niet in voor jou. Ik zie het somber voor je in.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:35 schreef Milly0707 het volgende:
[..]
Zijn de redenen die ze mij hebben gegeven dan wel goede redenen? Of sta ik in mijn recht als ik blijf tot ik iets anders heb gevonden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |