Ze komen eigenlijk bijna overal.quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:41 schreef Cahir het volgende:
Doggerbank:
[ afbeelding ]
Orca's leven best wel in de buurtIk dacht die leven helemaal in the USA bij de noordpool.
Aantal duizend jaar daarvoor was de Noordzee land.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Doggerbank! Ik had ergens gelezen dat dit tot 3000 jaar geleden dit werkelijk een eiland was (zo groot als Nederland) voordat het verdween in de zee !
Die kans lijkt mij ook erg klein.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:17 schreef foetre het volgende:
Laat dolfinarium maar een groot mooi bassin voor de orca bouwen.Kans dat ie terugzetten in de zee overleefd (word geaccepteerd) lijkt me niet heel erg groot .
quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:52 schreef Mercer het volgende:
Zal wel naar de VS gaan voor een dik bedrag, ze hebben haar al Morgan genoemd.![]()
Ze hebben jaren een Orca (Gudrun) gehad.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:17 schreef foetre het volgende:
Laat dolfinarium maar een groot mooi bassin voor de orca bouwen.Kans dat ie terugzetten in de zee overleefd (word geaccepteerd) lijkt me niet heel erg groot .
Kloptquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Doggerbank! Ik had ergens gelezen dat dit tot 3000 jaar geleden dit werkelijk een eiland was (zo groot als Nederland) voordat het verdween in de zee !
quote:Als jullie die Orca gevangen houden kunen jullie er op rekenen dat degen die hiervoor verandwordelijk is mij nooit meer zal vergeten. Dit smerige speletje wat jullie spelen om sogenaamd een orca te reden en dan daarna aan het publiek te toonen om meer mensen te treken.
Bronquote:Morgan blijft nog maanden in Dolfinarium
dinsdag 29 juni 2010 16:56
HARDERWIJK (ANP) - Orka Morgan blijft zeker nog drie tot zes maanden in het Dolfinarium in Harderwijk. Dierenartsen en internationale deskundigen hebben die verwachting uitgesproken na uitgebreid medisch onderzoek van het dier. Dat heeft een woordvoerder dinsdag laten weten.
De jonge vrouwtjesorka verblijft sinds vorige week woensdag in Harderwijk. Medewerkers van het Dolfinarium haalden het dier uit de Waddenzee, waar het mager en ernstig verzwakt rondzwom. Het gaat steeds een beetje beter met Morgan.
Het zeezoogdier moet minstens 180 kilo aankomen om weer een normaal gewicht te hebben. Zij weegt nu 432 kilo. Vergeleken met gezonde orka's bleek dat Morgan bijna was verhongerd toen ze uit zee werd gevist.
Ik weet niet of ze het er slecht hebben. Ik denk het niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 23:08 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet zo'n fan van die shows. Als klein kind vond ik het geweldig natuurlijk maar nu niet meer. Ze richten zich natuurlijk ook wel op kinderen...
Maar aan de andere kant kan je niet zeggen dat de dieren het er slecht hebben.
Er zijn wel dierentuinen die ook shows doen, zeker met olifanten, is erg prettig voor die dieren, want dan mogen ze hun hoofd even gebruiken, even wat doen, leuke afwisseling.quote:Op zondag 4 juli 2010 23:19 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze het er slecht hebben. Ik denk het niet.
Maar wat mij tegen de borst stuit, is dat het een circus is. In de dierentuin krijg je toch ook geen Olifanten of Gorilla's te zien die kunstjes moeten doen, of een show moeten opvoeren?
Kortom, waar wil men als Dolfinarium zichzelf mee vergelijken? Met een circus of met een dierentuin? Nu is het een circus. En naar mijn idee moet het veel méér richting "dierentuin".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |