abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83197076
_Arual, wat gaaf!!! die kleurtjes zijn echt heel tof zo bij elkaar...
pi_83197112
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:11 schreef Lijnloos het volgende:
_Arual, wat gaaf!!! die kleurtjes zijn echt heel tof zo bij elkaar...
Ik kan ze niet meer zien gewoon
pi_83200113
Ooh Arual, wat is 'ie super!!! Kan me voorstellen dat je geen granny meer kunt zien nu

Uhm, hoe bereken ik hoeveel garen ik nodig heb voor een sprei van 2x2 meter op naald 4? Iemand wil zelf zijn garen kopen en dat naar mij opsturen zodat ik iets kan maken Ik heb al op Ravelry gezocht, maar daar word ik niet veel wijzer van eigenlijk. De één zegt 2000m, de ander 3500m draad, daar zit nogal wat tussen... Ik zat zelf te rekenen dat ik voor een kussen van 50x50 3 bollen van 100m nodig heb. Voor 2x2meter zou dat dan 16x zoveel zijn -> 4800m. Da's nog véél meer! Zo moeilijk om in te schatten...
Grote kans dat het niks wordt hoor, mevrouw doet erg moeilijk, stelt duizend-en-één-vragen (waarom vraagt u die prijs voor het maken, welk garen moet ik kopen, waar moet ik het garen kopen, etc), maar toch, ik wil even een redelijke indicatie kunnen geven.

Echt...
pi_83200801
Gave sjaal! Jammer dat het niet echt het weer is om hem te dragen

*weer aan de slag gaat voor lootje*

[ Bericht 95% gewijzigd door Lyssa op 23-06-2010 17:58:49 ]
pi_83204456
Hoothoot ik maak een deken van 1,40x2,00m en daar gaan 52 bollen in van phildar Coton 3 met 1,25m per bol en haak hem met 4mm naald

Arual wat een gave sjaal!!!
pi_83207595
Oooh wat haakt die Zpaghetti onhandig haha, het werkt helemaal niet mee en ik zit nog maar aan rij 5
pi_83210539

[ Bericht 62% gewijzigd door AnitraX op 23-06-2010 20:46:08 ]
pi_83210718
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:34 schreef AnitraX het volgende:
[ afbeelding ]
oohhhh GIEF! Do want!!

Ik ga morgen maar weer wat bolletjes Catania kopen voor mijn swap-projectje!
pi_83210802
Wauw Anitra!!! *jaloers* haha

Al heb k genoeg kleurtjes liggen hoor, mag even niet meer bijkopen van mezelf
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:44:37 #35
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83211242
Die sjaal is leuk.

En die kleurtjes Anitra, maar 1 woord voor: keigaaf!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_83211585
Oooh en die stofjes! Ik wil ook haha Het bovenste stofje van de bovenste stapel zou trouwens goed bij mijn tas passen
pi_83211986
Thanks voor de complimentjes, maar ik heb ze niet zelf uit gezocht, is het lucypack van stylecraft acryl. De bollen zijn groot en dan komen er nog 20 kleurtjes aan voor £1,25 per bol van 100gr kon ik het niet laten

Nu de foto's van stofjes er onder staan zie ik dat de bovenste stofjes goed bij de bollen acryl passen

durf het niet hard op te zeggen maar het rico creative lycypack is ook onderweg Als ik B.ertha betaald heb voor naalden en dat bloemenfrutselding mag ik niks meer kopen. Vakantiegeld is op dan

[ Bericht 24% gewijzigd door AnitraX op 23-06-2010 21:00:22 ]
pi_83212223
Erg leuke stofjes, leuk dat hij dat voor je mee kon nemen. Het gaat bij mij meteen weer kriebelen om naar de lapjesmarkt te gaan, maar de komende weken geen gelegenheid ervoor.
Mijn peppysjaal is bijna klaar en er heeft zich ook al een liefhebber voor gemeld. Ook opdrachtje om speenkoord te haken, altijd leuk, hoe lang wordt zo'n geval meestal gemaakt?
pi_83212644
Hoe is acryl te vergelijken met catania katoen?
pi_83212799
Wat een mooie stoffen Anitra! En al die gekleurde bollen zien er ook zeer aantrekkelijk uit!
pi_83213042
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:03 schreef Lyssa het volgende:
Hoe is acryl te vergelijken met catania katoen?
het is luchtiger en zachter. Catania en phildar Coton 3 worden redelijk hard als je strak haakt, acryl blijft zachter en knuffelbaarder
pi_83213128
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:08 schreef AnitraX het volgende:

[..]

het is luchtiger en zachter. Catania en phildar Coton 3 worden redelijk hard als je strak haakt, acryl blijft zachter en knuffelbaarder
Misschien maar eens een bolletje proberen
pi_83215391
Zijn er ook tips beschikbaar om niet zo'n lelijk verschil te krijgen tussen banen als je keert?
Ik zie echt een groot verschil tussen voorkant en 'achterkant' als ik met keren werk en dat ziet er echt niet uit
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:52:44 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83216424
wow anitra, wat een verwennerij voor de ogen! ik ben benieuwd wat je daar allemaal mee gaat maken!

b.ertha, ik vind dat verschil juist vaak een mooi effect opleveren. wat voor steek doe je en voor welk patroon is het?
in de haak.
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:56:21 #45
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_83216751
Mooie das hoor, echt mooie kleuren zo bij elkaar, en dat lucypakket:

ik haak ook weer mee, nou ja in gedachten nu dan, ik ben me aan het voorbereiden voor morgen: nagelslakken!

Oh en voordat iemand het oppert: nee geen foto's ik ben een recovering nagelbijter (nu geen stompjes hoor, maar nagelriemen zijn zo-zo en velletjes enzo en nu ik dit opschrijf lijkt het wel of ik schurfthanden heb, dat is dan ook weer niet zo ... ).

Mijn man wordt een beetje gek van me als ik weer met garen aan kom zetten: ja maar ik moest grijs hebben en dat heb ik niet .... Ondertussen kijkt hij dan verontwaardigd naar mijn voorraad garen (1 heeeeele vol plastic krat/doos, een overvol kartonnen doosje en een supermarkttas vol. Om nog maar niet van mijn "dingetjes" te spreken (chenilledraden, oogjes, knoopjes, naaigerei, kattenkruid en weet ik het wat).
klerkje
pi_83216956
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:52 schreef trui het volgende:
wow anitra, wat een verwennerij voor de ogen! ik ben benieuwd wat je daar allemaal mee gaat maken!

b.ertha, ik vind dat verschil juist vaak een mooi effect opleveren. wat voor steek doe je en voor welk patroon is het?
Ik had een klein kaboutertje (zwager heet wouter, de grap is snel gemaakt ) en daar moest ik dus bij keren omdat het uit een losse voor- en achterkant bestond. Het was gewoon met sc (hoe heet dat in het Nederlands?).
En ik kreeg sowieso vaak een ribbeltje omdat het ook moeilijk is om van de achterkant allebei de lusjes te vinden, naar mijn mening.
pi_83217180
Spiegelei, ik heb hier een grote plastieken doos vol en boven nog 4 grote dozen karton vol met garen (eventjes gekocht voor 20 euro) En toch blijf ik bijkopen, vriendlief wordt ook zot van me
pi_83217354
Ik heb ook gehaakt

Kan er nog niks van, ben hier al trots op
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_83217401
Hé Joysa, alle begin is moeilijk. Mijn eerste octopus had op een gegeven moment een rij van 88 vasten (terwijl het er 40 ofzo moesten zijn)
pi_83217496
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:04 schreef StefanieV het volgende:
Hé Joysa, alle begin is moeilijk. Mijn eerste octopus had op een gegeven moment een rij van 88 vasten (terwijl het er 40 ofzo moesten zijn)
Hahaha

Mijn moeder is ook weer aan het haken geslagen, die gaat me wel helpen binnenkort, en youtube natuurlijk
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')