LammeBiek | woensdag 23 juni 2010 @ 12:45 |
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade mag dat mag dat? ik wil een eigen trein ![]() nooit meer in een file | |
RitseB | woensdag 23 juni 2010 @ 12:46 |
Mag nie. | |
HeatWave | woensdag 23 juni 2010 @ 12:46 |
quote: Van wie niet? ![]() | |
FastFox91 | woensdag 23 juni 2010 @ 12:47 |
Een eigen trein koppen mag wel. | |
mafkees01 | woensdag 23 juni 2010 @ 12:49 |
quote:Geef eens 1 reden waarom het niet zou mogen? | |
RitseB | woensdag 23 juni 2010 @ 12:49 |
quote:Van mij niet. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 juni 2010 @ 12:50 |
Mag best. Lukt je alleen niet zomaar om er mee het spoor op te mogen. Als het wel lukt, wil ik wel mee. ![]() | |
stbabylon | woensdag 23 juni 2010 @ 12:50 |
Het mag wel. Alleen betaal je je blauw aan de kosten om het spoornet te gebruiken ![]() | |
Tegan | woensdag 23 juni 2010 @ 12:50 |
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet ![]() | |
Tegan | woensdag 23 juni 2010 @ 12:52 |
Misschien kan je wel een trein adopteren/sponseren van de NS, en dan als beloning mag je dan altijd in die trein zitten (gratis). | |
Duvel | woensdag 23 juni 2010 @ 12:52 |
quote:Het spoor is niet van NS. | |
Tegan | woensdag 23 juni 2010 @ 12:52 |
quote:Van wie het ook is dan. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 juni 2010 @ 12:53 |
quote:Inderdaad. Is gewoon van de overheid. | |
stbabylon | woensdag 23 juni 2010 @ 12:54 |
quote:Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen ![]() | |
LammeBiek | woensdag 23 juni 2010 @ 12:54 |
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor? uiteraard het gesprek opnemen (y) | |
mvdejong | woensdag 23 juni 2010 @ 12:56 |
quote:NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere). TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet). | |
Dinus | woensdag 23 juni 2010 @ 12:56 |
quote:Já, doen! | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 12:57 |
quote: Zit je alleen nog met het probleem dat je de bevoegdheid moet hebben om over dat stuk spoor te mogen rijden. Voor elk traject heb je een certificaat nodig en dat is best prijzig omdat te krijgen. | |
Smash-it | woensdag 23 juni 2010 @ 12:58 |
quote:Uh... ja! Doen! Zou meesterlijk zijn als het zou kunnen. Hoe duur is een 2e hands trein eigenlijk? | |
bas-beest | woensdag 23 juni 2010 @ 12:59 |
quote:idd. gelijk doen! | |
LammeBiek | woensdag 23 juni 2010 @ 13:00 |
quote:het belangrijkste is dat je kan aantonen dat je een bewijs hebt dat je wel degelijk een trein kan besturen. en daarnaast zou het denk ik een kwestie van geld zijn... gewoon in een trein rijden met het logo van de ns erop.. volgens mij moet dat mogelijk zijn.. ik gok alleen op een hopeloos prijskaartje ![]() | |
LammeBiek | woensdag 23 juni 2010 @ 13:01 |
ik ga ze mailen.. wat veiliger ![]() | |
RolStaart-Beer | woensdag 23 juni 2010 @ 13:03 |
quote:Bel! ![]() | |
stbabylon | woensdag 23 juni 2010 @ 13:03 |
http://www.ivw.nl/Images/(...)en_tcm247-258767.pdf![]() | |
Smash-it | woensdag 23 juni 2010 @ 13:04 |
quote:Miaaaauw.. ![]() | |
Dinus | woensdag 23 juni 2010 @ 13:05 |
quote:He, hoor ik ergens een pussy.......... ![]() | |
Evie | woensdag 23 juni 2010 @ 13:06 |
wil je concureren met de ns ofzo ? ![]() | |
igor-smirnoff | woensdag 23 juni 2010 @ 13:06 |
quote:STOP MET HET GEBRUIKEN VAN DRUGS! ![]() | |
LammeBiek | woensdag 23 juni 2010 @ 13:06 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Symphonic | woensdag 23 juni 2010 @ 13:07 |
Je hebt ze ook in miniformaat, die kun je gewoon in de winkel kopen. Zelf je eigen railplan in elkaar flansen en karren maar ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 13:08 |
Of je moet zoiets willen:![]() | |
LammeBiek | woensdag 23 juni 2010 @ 13:08 |
quote: allllll ![]() | |
stbabylon | woensdag 23 juni 2010 @ 13:09 |
Hou er rekening mee dat iedereen met minstens 1 trein moet meehelpen met het ontroesten van het spoor ![]() | |
BrandX | woensdag 23 juni 2010 @ 13:13 |
quote: ![]() | |
FreezePop | woensdag 23 juni 2010 @ 13:13 |
quote:En is er ook bepaalt hoe veel spoor? Je kan dus ook wat anti-roest meenemen, op het spoort spuiten en klaar is kees? | |
LammeBiek | woensdag 23 juni 2010 @ 13:14 |
quote:super gaaf!!! wil ik ook.. in de duitse bossen.. | |
HugoBaas | woensdag 23 juni 2010 @ 13:20 |
Mag best. Betaal je huur voor het spoor aan prorail. Er zijn ook weleens van die dagen dat mensen met oude treinen gaan rijden en bedrijven met treinen betalen immers ook gewoon huur voor het spoor en mogen dan met eigen treinen rijden. ![]() Als je een trein hebt wil ik met je mee ![]() | |
James1988 | woensdag 23 juni 2010 @ 13:20 |
Loc huren: www.mrce-dispolok.com Die locs zijn gewoon toegelaten op het Nederlandse netwerk. Wat je verder nog nodig hebt: - Vergunningen - Treinpaden Treinpaden vraag je aan bij ProRail, vergunningen regel je via het IVW (of je probeert een maatschappij als ATCS zover te krijgen dat de trein 'onder hun vlag' rijdt). | |
TWP | woensdag 23 juni 2010 @ 13:21 |
Heeft er al iemand gemaild/gebeld? ![]() | |
TWP | woensdag 23 juni 2010 @ 13:25 |
quote:Gaaf! Dat zou ik wel willen ![]() | |
HugoBaas | woensdag 23 juni 2010 @ 13:25 |
Koop deze:![]() ![]() | |
greavy | woensdag 23 juni 2010 @ 15:04 |
Dit topic ook ![]() Wel geinig om mee te lezen, maar zo makkelijk gaat het niet ![]() ![]() Maar het is mogelijk, als je een gecertificeerde trein hebt (benodigde beveiliging zoals ATB en dergelijke), maar dan moet je ook nog een Dienstregelingspad regelen ![]() | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 15:16 |
Wat is de boete voor met een illegale trein op het spoor rijden? | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 15:19 |
quote: de minimumboete zal waarschijnlijk richting de 25.000 euro gaan, maar kan oplopen tot een veelvoud er van. | |
ManInBurka | woensdag 23 juni 2010 @ 15:23 |
koop gewoon een heli dat is veel handiger | |
bas-beest | woensdag 23 juni 2010 @ 15:24 |
je kan iig. alvast beginnen door een NS-trein te charteren: http://www.ns.nl/cs/Satel(...)in-voor-ieder-event/ | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 15:25 |
quote:Kut, dan moet TS waarschijnlijk gewoon een legale trein koppen. | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 15:27 |
quote: Deze bedragen zijn wat anders dan door oom agent met een kapot achterlichtje aangehouden worden en een lichte boete te krijgen. ![]() | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 15:29 |
quote:ja, da's logisch. Het is openbaar vervoer dus waarschijnlijk goedkoper en als je een OVkaart hebt zelfs gratis ![]() | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 15:30 |
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop? | |
Symphonic | woensdag 23 juni 2010 @ 15:33 |
quote:Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel. | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 15:36 |
quote: Er zal waarschijnlijk voor gekozen worden om jouw trein op een zijspoor te laten rijden en dan tegen een stootjuk te laten botsen. Zal waarschijnlijk dan wel een ontsporing uit voort komen, als dat al niet eerder gebeurd is doordat wissels met te hoge snelheid te berijden of scherpe bochten te snel te nemen. | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 15:38 |
quote:Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om. | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 15:39 |
Hoe weet men uberhaupt dat er een illegale trein op het spoor rijdt? | |
Tabloid | woensdag 23 juni 2010 @ 15:39 |
quote:De politie legt een spijkermat op het spoor. ![]() | |
bas-beest | woensdag 23 juni 2010 @ 15:42 |
quote:en dan constant met je lampen seinen en toeteren omdat 'ie niet aan de kant wil... | |
HaverMoutKoekje | woensdag 23 juni 2010 @ 15:44 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 15:45 |
quote:Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen. | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 15:47 |
quote:maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan? | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 15:52 |
quote: de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden. Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten. | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 15:54 |
quote:Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belang ![]() Met andere woorden: STEL er materialiseert NU tussen het station utrecht lunetten en utrecht CS een trein, die begint te rijden. Hoe komt de treindiensthomo er dan achter dat er een trein rijdt? | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 15:59 |
quote: Geeft niet. De treindienstleider zit op een kantoor in de buurt van meestal een groot station het hele treinverkeer te volgen en grijpt in waar nodig. Vergelijk het met een luchtverkeersleider op bijvoorbeeld Schiphol. Iedere treindienstleider heeft een bepaald gebied onder zijn hoede en werkt de verzoeken die binnenkomen af. Communicatie tussen de treindienstleider en de trein werkt via GSM-R. Via kabels langs de baan kunnen bepaalde seinen en de wissels bediend worden. Daarnaast krijgt de machinist via het spoor zijn informatie over welke snelheid toegestaan is en of hij moet remmen of juist op kan trekken. Uiteraard moet hij ook naar buiten kijken om te zien of er versperringen zijn en of alle gegevens die hij doorkrijgt via alle systemen kloppen. | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 16:01 |
quote: Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid | |
HaverMoutKoekje | woensdag 23 juni 2010 @ 16:04 |
quote: quote:Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje niet | |
Dagoduck | woensdag 23 juni 2010 @ 16:04 |
Den Helder ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 16:07 |
quote: Klopt en dan mag die trein dus officieel ook niet rijden. | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 16:15 |
quote:Dus met camera's. Dus als ze in 1x een onbekende trein zien dan wordt ie weggewisseld. | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 16:18 |
quote: Nee, ze gebruiken geen camera's. Ze hebben een heel schema van een gedeelte van het spoor voor hun neus met treinen waar ze rijden en met de sporen die ze kunnen berijden. Dankzij de seinen en het passeren er van weet een treindienstleider ongeveer waar een trein zich bevindt. | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 16:20 |
quote:hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt? | |
Burdie | woensdag 23 juni 2010 @ 16:26 |
quote:Hoe een onzintopic toch nog interessant werd ![]() | |
Dagoduck | woensdag 23 juni 2010 @ 16:30 |
quote:sensoren. | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 16:33 |
quote: Het spoor is opgedeeld in kleine stukjes. Een stukje kan bezet zijn of niet. Door met spoorstroomlopen te detecteren kun je weten waar een trein zich bevindt. Handig hulpmiddel hierbij is dat de trein zelf de kring sluitend maakt. Je kunt het vergelijken met een schakelaar om het licht aan en uit te doen. | |
Duvel | woensdag 23 juni 2010 @ 17:08 |
quote:Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring. ![]() | |
GSMboy | woensdag 23 juni 2010 @ 17:28 |
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden.... Wat dan ![]() Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland ![]() | |
JendaB | woensdag 23 juni 2010 @ 17:29 |
quote:De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2? | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 17:33 |
quote: Dat gaat niet werken, omdat de systemen dan op tilt slaan | |
greavy | woensdag 23 juni 2010 @ 18:13 |
quote:Nee, dat gaat niet. Ten eerste kunnen er geen 2 treinen onder 1 nummer rijden, en is het nummer 8830 aan de NS verleend, en kan dus een ander niet meer opeisen. | |
wdn | woensdag 23 juni 2010 @ 18:15 |
quote:Niet de NS... Pro Rail moet je hebben ;0 | |
Mars-Mannetje | woensdag 23 juni 2010 @ 18:32 |
Is dit een grap? ![]() | |
KomtTijd... | woensdag 23 juni 2010 @ 18:46 |
quote:Die halen je in, en dan doen ze het bordje "volgen" omhoog. Maar als je een geldig vervoersbewijs kunt laten zien, mag je natuurlijk gewoon doorrijden. | |
KomtTijd... | woensdag 23 juni 2010 @ 18:52 |
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen. Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron. | |
GSMboy | woensdag 23 juni 2010 @ 19:00 |
quote:net als Bea toen ze naar Denemarken ging ![]() | |
Maanvis | woensdag 23 juni 2010 @ 19:05 |
dus er is geen enkele manier om onopgemerkt een plezierritje te maken op het spoor? | |
BaasD | woensdag 23 juni 2010 @ 19:28 |
![]() | |
KomtTijd... | woensdag 23 juni 2010 @ 19:30 |
quote:De beste manier is denk ik nog een NS-conducteur Knock-out slaan, zijn sleutels jatten en dan gewoon zijn rit maken. | |
Peterselieman | woensdag 23 juni 2010 @ 19:39 |
quote: op een stuk verlaten spoor wil het nog wel lukken, maar op het hoofdspoornet niet. | |
Watertornado | woensdag 23 juni 2010 @ 19:39 |
Later als ik groot en rijk ben wil ik in ieder geval wel een mooie ICK-rijtuig kopen om in mijn tuin neer te passen. Dan kan ik elke dag met mijn voeten op de bank zitten met lege coupés! Of ik maak er een mancave van. ![]() | |
GSMboy | woensdag 23 juni 2010 @ 19:44 |
quote:Kan je net zo goed zwart reizen en in de toilet rondhangen, of de conducteur ontwijken. Maar goed, dan reis je met de trein, i.p.v. er mee te rijden.... | |
Dastan | woensdag 23 juni 2010 @ 20:11 |
quote:Of gewoon een kaartje kopen. ![]() | |
kayune | woensdag 23 juni 2010 @ 20:14 |
hihi pech | |
Mixed_Flavour | woensdag 23 juni 2010 @ 21:29 |
Ergens zal dat spoor wel ten einde lopen.. | |
VOFTW | woensdag 23 juni 2010 @ 22:42 |
Crossen met een trein ![]() | |
luigisix | woensdag 23 juni 2010 @ 22:57 |
Je mag een eigen trein kopen en indien je een eigen bedrijf hebt mag je je inschrijven om per 2e zondag van december elk jaar gebruik te maken van het spoor. | |
GSMboy | woensdag 23 juni 2010 @ 23:01 |
quote:Op de ov-chipkaart opladen en inchecken ![]() | |
Socios | woensdag 23 juni 2010 @ 23:31 |
quote:Nee, gewoon een papieren kaartje kopen. OV-Chipkaart ![]() | |
Socios | woensdag 23 juni 2010 @ 23:31 |
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 235 btw. | |
Neroje | woensdag 23 juni 2010 @ 23:32 |
![]() | |
Socios | woensdag 23 juni 2010 @ 23:32 |
Oh, TS, je kan best een eigen trein kopen hoor. Begin een toeristisch lijntje en ga rijden. | |
BWRaep | donderdag 24 juni 2010 @ 00:16 |
Tvp voor Telefoon gesprek | |
Ofyles2 | donderdag 24 juni 2010 @ 03:11 |
quote:Achter een locomotief bedoel je. Ik weet niet wat goedkoper is: een treinstel of een loc met een aantal rijtuigen. Overigens heeft de Koninklijke Familie geen treinrijtuigen in bezit, maar de NS. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 juni 2010 @ 08:00 |
quote:Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet. | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 08:01 |
quote:Er is altijd een kring aanwezig, namelijk de kring die een sectie vrijmeldt. De trein verbreekt deze kring, waardoor de sectie bezet wordt gemeld. Fail-safe principe. ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 08:01 |
quote:Is er geen link tussen wat de machinist invoert in zijn GSM-R-systeem en TROTS? | |
James1988 | donderdag 24 juni 2010 @ 08:19 |
quote:Het is allebei stervensduur. Voordeel wat je hebt bij loc + rijtuigen is dat wanneer er één rijtuig defect is en niet kan rijden, je simpelweg dat rijtuig er tussen uitrangeert, en je met het restant door kunt rijden. Is het derde rijtuig in je treinstel stuk, dan kan het hele treinstel niet rijden. | |
LammeBiek | donderdag 24 juni 2010 @ 08:45 |
RE: VraagjeThursday, June 24, 2010 7:54 AMFrom: "NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )" <NSR.CHARTERTRAINS@NS.NL>Add sender to ContactsTo: "****" <***@yahoo.com>Geachte heer/mevrouw, Hiervoor kunt u contact opnemen met NS Finacial Services zie: www.nsfsc.com Met vriendelijke groet, Toon van Hees Coördinator Chartertrains NS Reizigers Chartertrains hgb IV 15k26 Laan van Puntenburg 100 Postbus 2025 3500 HA Utrecht T 030 - 235 60 02 M 06 - 52 58 60 02 F 030 - 235 42 62 www.ns.nl/chartertrains -------------------------------------------------------------------------------- Van: **** Verzonden: woensdag 23 juni 2010 13:04 Aan: NSR.CHARTERTRAINS ( NSR ) Onderwerp: Vraagje Geachte heer mevrouw Wat zijn de mogelijkheden om een 2e hands trein/locomotief te kopen met de intentie om particulier gebruik te maken van het spoor? met vriendelijke groet ***** | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 08:54 |
quote: ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 juni 2010 @ 08:58 |
quote:Neen. ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 09:06 |
quote:Primitief. ![]() | |
Maanvis | donderdag 24 juni 2010 @ 09:08 |
quote:TENZIJ JE EEN DIESELTREIN KOOPT ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2010 @ 09:28 |
quote: tering zeg. Ik dacht dat we de oertijd verlaten hadden. Hiermee bestaat dus de mogelijkheid dat je een verkeerd nummer toegewezen krijgt. | |
Socios | donderdag 24 juni 2010 @ 09:33 |
quote:Inderdaad, er zijn zeker wel mogelijkheden. Het kost je alleen heel veel tijd en geld om dat te verwezenlijken. | |
wdn | donderdag 24 juni 2010 @ 10:07 |
TS... was jij dat gisteren in Castelldefels Playa? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 juni 2010 @ 10:11 |
quote:Maar dan betaal je weer meer wegenbelasting. | |
Maanvis | donderdag 24 juni 2010 @ 10:12 |
quote:Railsbelasting! | |
Tandaozhi | donderdag 24 juni 2010 @ 10:18 |
Briljant topic. ![]() ![]() Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie: http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein? ![]() | |
Maanvis | donderdag 24 juni 2010 @ 10:22 |
quote:YES DE FOK!TREIN! ![]() ![]() | |
Tandaozhi | donderdag 24 juni 2010 @ 10:24 |
quote:"Een leuke tussenstop". Maar op welk station? Wat is het leukste station van Nederland om een tussenstop te maken. Schiphol? ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 10:51 |
quote:Reken op zo'n 10.000 euro. | |
James1988 | donderdag 24 juni 2010 @ 10:52 |
Disneyland Parijs? ![]() | |
Tandaozhi | donderdag 24 juni 2010 @ 11:02 |
quote:En hoeveel mensen passen er in zo'n trein? Stuk of 300? Dan moeten we allemaal 33 euro dokken en dan kan het ![]() | |
classpc | donderdag 24 juni 2010 @ 12:41 |
Dan kun je nog beter een tweedehands bus kopen en daarmee gaan rijden. Dat is nog enigsinds betaalbaar. ![]() | |
Tandaozhi | donderdag 24 juni 2010 @ 13:07 |
Het ging er juist om dat hij niet in de file hoeft te staan. Met een bus sta je dat alsnog. | |
Rookert | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:29 |
Wat gaaf dit ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:47 |
quote:De trein zelf? Of moet TS zijn trein zodanig verbouwen dat hij ermee tot Marne-la-Vallée Chessy kan rijden? | |
James1988 | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:48 |
Een Thalys mag er anders zo heen hoor ![]() | |
Maanvis | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:50 |
quote:FOK! betaalt ![]() | |
Internetheld | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:18 |
gewoon een vraag zon diesel locomtief tanken ze die nou elke ochtend bij? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:24 |
Hangt er vanaf hoeveel kilometers zo'n loc op een dag rijdt en of er een zware lading achter heeft gehangen of niet. Een vast tijdstip is er dus niet. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:25 |
quote:Ligt eraan hoeveel hij rijdt. Een 6400 kan zo'n 3500 liter meenemen en rijdt iets van 2:1. Daar kachelt hij dus wel meer dan 1700 km op. | |
James1988 | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:46 |
quote:Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p | |
Duvel | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:54 |
quote:2:1 loopt ie alleen bij volle aanzetkracht, gelukkig. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:31 |
quote:En hoeveel stroom denk je dat een lange Intercity trekt als die vanuit stilstand wegrijdt? Daar kun je een klein huishouden op laten draaien. Zo groen zijn treinen niet. | |
Duvel | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:49 |
quote:Max. 4000A. Dus bij 1500V ca. 6 MW. | |
Turquaz52 | vrijdag 25 juni 2010 @ 23:12 |
quote:Nee Politie Volgen ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 25 juni 2010 @ 23:57 |
Ik heb een keer gehoord dat iemand (ik geloof uit Duitsland) een trein voor zn verjaardag had gekregen ![]() ![]() | |
GSMboy | zondag 27 juni 2010 @ 11:50 |
quote:Was dat niet Belgie? | |
Roerkoning | zondag 27 juni 2010 @ 19:28 |
Het is niet alleen je eigen trein kopen, maar ook: IVW moet een veiligheidsattest afgeven voor zowel vervoerder (jij dus als eigenaar), als voor het materieel. Dat moet tenslotte geschikt zijn voor het railnet, onder andere voor wat betreft communicatie en beveiligings apparatuur. Ook mag de hoogspannings installatie van het mat niet storen op de infra beveiliging. Dan moet Prorail je nog toelaten op het net, elke rijweg moet apart ingepast en dus aangevraagd worden. En een rijweg is niet van plaats naar plaats. Nee, dat is van bediend sein naar bediend sein... Dan moet je nog iemand hebben die bevoegd is om het ding te rijden. Dat wil zeggen een volledig bevoegde machinist, met wegbekendheid op het, of de trajecten waar je wil gaan rijden met dat ding. Voor die wegbekendheid moet een machinist examen afleggen bij een door IVW erkende railvervoerder. Die machinist moet ook bevoegd zijn op het materieel wat je hebt. Niet elke machinist mag zomaar op elke trein rijden, daar moet je eerst voor opgeleid zijn en een examen voor afgelegd hebben. Bij, uiteraard, een organisatie erkend door IVW. Ondertussen ben je dan al vele tonnen, zoniet miljoenen verder.. Mocht je aan alle toelatingseisen en kosten kunnen voldoen, dan mag je me een PM sturen. Dan rij ik dat ding wel voor je tegen een schappelijk tarief. De meeste in NL goedgekeurde materieel soorten mag ik rijden en ik heb landelijke wegbekendheid. Succes ![]() | |
Duvel | zondag 27 juni 2010 @ 21:04 |
quote:Dat lijkt me niet, je betaalt voor een pad van spoor v te w via x naar spoor y in z. Dat een of ander type ergens in een donker kamertje vervolgens met de hand de planregels in het dagplan mag zetten, is dan niet meer jouw probleem. ![]() quote:Was hier niet, naar aanleiding van die aanrijding in Arnhem, een hoop discussie over? Daar reed een machinist zonder wegbekendheid, maar daar kon ie niet voor worden veroordeeld omdat "wegbekendheid" niet goed wettelijk is vastgelegd. Hoe dan ook is het voor de welwillende amateur bijna (ja, bijna!) ondoenlijk om met zijn eigen trein een rondje door Nederland te crossen. | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2010 @ 01:48 |
quote:Inderdaad, treinen worden ingelegd van station via stations naar station. Hoe de trein binnen dat station rijdt, bepaalt de treindienstleider. | |
intoxicated | vrijdag 23 juli 2010 @ 10:53 |
![]() quote:TS? ![]() Baas ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door intoxicated op 23-07-2010 10:59:16 ] | |
Semmm | vrijdag 23 juli 2010 @ 13:18 |
quote: ![]() ![]() | |
MijnMannelijkeKloon | vrijdag 23 juli 2010 @ 13:53 |
We laten Maanvis gewoon kolen scheppen terwijl we allen voort tuffen. | |
GSMboy | vrijdag 23 juli 2010 @ 14:59 |
Of gooi een spoortje in je achtertuin, koop een oude Sik of Buffeltje en rijd maar zovaak je wilt ![]() Net als die treinen-vrouw in Waterhuizen ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 juli 2010 @ 15:16 |
Is die Sik van Riekje nog rijvaardig dan? | |
Fes1-2 | vrijdag 23 juli 2010 @ 15:35 |
Ik zag de TT en dacht dat dit een socios topic was.................. | |
Peterselieman | vrijdag 23 juli 2010 @ 15:46 |
quote: Lijkt me niet. De Hippel Riek moet iig wel opgeknapt worden. | |
Socios | vrijdag 23 juli 2010 @ 16:13 |
quote:Ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan dit topic, hoor. ![]() | |
Fes1-2 | vrijdag 23 juli 2010 @ 16:15 |
quote:Had niet anders verwacht. | |
Duvel | vrijdag 23 juli 2010 @ 19:47 |
quote:Is die nu ook van haar? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 23 juli 2010 @ 20:08 |
quote: Nee joh. Ding is van de STAR, maar is naar haar genoemd. | |
Evie | vrijdag 3 september 2010 @ 17:39 |
Sjah als je dan ook je eigen spoor legt, dan kan de NS en prorail eindelijk een concureren.. haha @ vrije marktwerking ![]() | |
Boterhamzakje | vrijdag 3 september 2010 @ 19:17 |
Misschien kan Socios je verder helpen. | |
Neo-Mullen | vrijdag 3 september 2010 @ 20:06 |
Waarom the fuck wil je naar Kerkrade ![]() Landgraaf ![]() | |
Deeltjesversneller | vrijdag 3 september 2010 @ 20:12 |
Ik heb het topic niet verder dan pagina 1 gelezen maar als het alleen een kwestie van geld is ga ik later (als ik een miljardair ben) zeker een heel spoor kopen, gewoon omdat ik dan het geld ervoor heb ![]() En dan mijn treinstellen gewoon niet schoonmaken als er iemand voor is gesprongen, kost alleen maar tijd. | |
Evie | vrijdag 3 september 2010 @ 20:47 |
quote:Zombietrein gaaf!!! |