FOK!forum / General Chat / Ik wil een eigen trein kopen
LammeBiekwoensdag 23 juni 2010 @ 12:45
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade

mag dat mag dat?


ik wil een eigen trein

nooit meer in een file
RitseBwoensdag 23 juni 2010 @ 12:46
Mag nie.
HeatWavewoensdag 23 juni 2010 @ 12:46
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:46 schreef RitseB het volgende:
Mag nie.


Van wie niet? .
FastFox91woensdag 23 juni 2010 @ 12:47
Een eigen trein koppen mag wel.
mafkees01woensdag 23 juni 2010 @ 12:49
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade

mag dat mag dat?


ik wil een eigen trein

nooit meer in een file
Geef eens 1 reden waarom het niet zou mogen?
RitseBwoensdag 23 juni 2010 @ 12:49
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]



Van wie niet? .
Van mij niet.
ziggyziggyziggywoensdag 23 juni 2010 @ 12:50
Mag best. Lukt je alleen niet zomaar om er mee het spoor op te mogen.

Als het wel lukt, wil ik wel mee.
stbabylonwoensdag 23 juni 2010 @ 12:50
Het mag wel. Alleen betaal je je blauw aan de kosten om het spoornet te gebruiken
Teganwoensdag 23 juni 2010 @ 12:50
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet .
Teganwoensdag 23 juni 2010 @ 12:52
Misschien kan je wel een trein adopteren/sponseren van de NS, en dan als beloning mag je dan altijd in die trein zitten (gratis).
Duvelwoensdag 23 juni 2010 @ 12:52
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet .
Het spoor is niet van NS.
Teganwoensdag 23 juni 2010 @ 12:52
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het spoor is niet van NS.
Van wie het ook is dan.
ziggyziggyziggywoensdag 23 juni 2010 @ 12:53
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het spoor is niet van NS.
Inderdaad. Is gewoon van de overheid.
stbabylonwoensdag 23 juni 2010 @ 12:54
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:52 schreef Tegan het volgende:

[..]

Van wie het ook is dan.
Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen )
LammeBiekwoensdag 23 juni 2010 @ 12:54
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
mvdejongwoensdag 23 juni 2010 @ 12:56
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet .
NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).

TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet).
Dinuswoensdag 23 juni 2010 @ 12:56
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
Já, doen!
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 12:57
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen )

Zit je alleen nog met het probleem dat je de bevoegdheid moet hebben om over dat stuk spoor te mogen rijden. Voor elk traject heb je een certificaat nodig en dat is best prijzig omdat te krijgen.
Smash-itwoensdag 23 juni 2010 @ 12:58
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
Uh... ja! Doen! Zou meesterlijk zijn als het zou kunnen. Hoe duur is een 2e hands trein eigenlijk?
bas-beestwoensdag 23 juni 2010 @ 12:59
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
idd. gelijk doen!
LammeBiekwoensdag 23 juni 2010 @ 13:00
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:56 schreef mvdejong het volgende:

[..]

NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).

TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet).
het belangrijkste is dat je kan aantonen dat je een bewijs hebt dat je wel degelijk een trein kan besturen.
en daarnaast zou het denk ik een kwestie van geld zijn... gewoon in een trein rijden met het logo van de ns erop.. volgens mij moet dat mogelijk zijn..
ik gok alleen op een hopeloos prijskaartje
LammeBiekwoensdag 23 juni 2010 @ 13:01
ik ga ze mailen.. wat veiliger
RolStaart-Beerwoensdag 23 juni 2010 @ 13:03
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:01 schreef LammeBiek het volgende:
ik ga ze mailen.. wat veiliger
Bel!
stbabylonwoensdag 23 juni 2010 @ 13:03
http://www.ivw.nl/Images/(...)en_tcm247-258767.pdf

Smash-itwoensdag 23 juni 2010 @ 13:04
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:01 schreef LammeBiek het volgende:
ik ga ze mailen.. wat veiliger
Miaaaauw..
Dinuswoensdag 23 juni 2010 @ 13:05
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:04 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Miaaaauw..
He, hoor ik ergens een pussy..........
Eviewoensdag 23 juni 2010 @ 13:06
wil je concureren met de ns ofzo ?
igor-smirnoffwoensdag 23 juni 2010 @ 13:06
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade

mag dat mag dat?


ik wil een eigen trein

nooit meer in een file
STOP MET HET GEBRUIKEN VAN DRUGS! next!
LammeBiekwoensdag 23 juni 2010 @ 13:06
quote:
Symphonicwoensdag 23 juni 2010 @ 13:07
Je hebt ze ook in miniformaat, die kun je gewoon in de winkel kopen.
Zelf je eigen railplan in elkaar flansen en karren maar
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 13:08
Of je moet zoiets willen:



LammeBiekwoensdag 23 juni 2010 @ 13:08
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:07 schreef Symphonic het volgende:
Je hebt ze ook in miniformaat, die kun je gewoon in de winkel kopen.
Zelf je eigen railplan in elkaar flansen en karren maar

allllll
stbabylonwoensdag 23 juni 2010 @ 13:09
Hou er rekening mee dat iedereen met minstens 1 trein moet meehelpen met het ontroesten van het spoor
BrandXwoensdag 23 juni 2010 @ 13:13
quote:
FreezePopwoensdag 23 juni 2010 @ 13:13
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef stbabylon het volgende:
Hou er rekening mee dat iedereen met minstens 1 trein moet meehelpen met het ontroesten van het spoor
En is er ook bepaalt hoe veel spoor? Je kan dus ook wat anti-roest meenemen, op het spoort spuiten en klaar is kees?
LammeBiekwoensdag 23 juni 2010 @ 13:14
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
Of je moet zoiets willen:




super gaaf!!!
wil ik ook.. in de duitse bossen..
HugoBaaswoensdag 23 juni 2010 @ 13:20
Mag best.

Betaal je huur voor het spoor aan prorail.

Er zijn ook weleens van die dagen dat mensen met oude treinen gaan rijden en bedrijven met treinen betalen immers ook gewoon huur voor het spoor en mogen dan met eigen treinen rijden.

Als je een trein hebt wil ik met je mee
James1988woensdag 23 juni 2010 @ 13:20
Loc huren: www.mrce-dispolok.com

Die locs zijn gewoon toegelaten op het Nederlandse netwerk.

Wat je verder nog nodig hebt:
- Vergunningen
- Treinpaden

Treinpaden vraag je aan bij ProRail, vergunningen regel je via het IVW (of je probeert een maatschappij als ATCS zover te krijgen dat de trein 'onder hun vlag' rijdt).
TWPwoensdag 23 juni 2010 @ 13:21
Heeft er al iemand gemaild/gebeld?
TWPwoensdag 23 juni 2010 @ 13:25
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:20 schreef HugoBaas het volgende:
Mag best.

Betaal je huur voor het spoor aan prorail.

Er zijn ook weleens van die dagen dat mensen met oude treinen gaan rijden en bedrijven met treinen betalen immers ook gewoon huur voor het spoor en mogen dan met eigen treinen rijden.

Als je een trein hebt wil ik met je mee
Gaaf! Dat zou ik wel willen
HugoBaaswoensdag 23 juni 2010 @ 13:25
Koop deze:



greavywoensdag 23 juni 2010 @ 15:04
Dit topic ook

Wel geinig om mee te lezen, maar zo makkelijk gaat het niet

Maar het is mogelijk, als je een gecertificeerde trein hebt (benodigde beveiliging zoals ATB en dergelijke), maar dan moet je ook nog een Dienstregelingspad regelen
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 15:16
Wat is de boete voor met een illegale trein op het spoor rijden?
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 15:19
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:
Wat is de boete voor met een illegale trein op het spoor rijden?

de minimumboete zal waarschijnlijk richting de 25.000 euro gaan, maar kan oplopen tot een veelvoud er van.
ManInBurkawoensdag 23 juni 2010 @ 15:23
koop gewoon een heli dat is veel handiger
bas-beestwoensdag 23 juni 2010 @ 15:24
je kan iig. alvast beginnen door een NS-trein te charteren:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)in-voor-ieder-event/
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 15:25
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


de minimumboete zal waarschijnlijk richting de 25.000 euro gaan, maar kan oplopen tot een veelvoud er van.
Kut, dan moet TS waarschijnlijk gewoon een legale trein koppen.
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 15:27
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kut, dan moet TS waarschijnlijk gewoon een legale trein koppen.

Deze bedragen zijn wat anders dan door oom agent met een kapot achterlichtje aangehouden worden en een lichte boete te krijgen.
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 15:29
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Deze bedragen zijn wat anders dan door oom agent met een kapot achterlichtje aangehouden worden en een lichte boete te krijgen.
ja, da's logisch. Het is openbaar vervoer dus waarschijnlijk goedkoper en als je een OVkaart hebt zelfs gratis .
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 15:30
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Symphonicwoensdag 23 juni 2010 @ 15:33
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 15:36
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?

Er zal waarschijnlijk voor gekozen worden om jouw trein op een zijspoor te laten rijden en dan tegen een stootjuk te laten botsen. Zal waarschijnlijk dan wel een ontsporing uit voort komen, als dat al niet eerder gebeurd is doordat wissels met te hoge snelheid te berijden of scherpe bochten te snel te nemen.
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 15:38
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Er zal waarschijnlijk voor gekozen worden om jouw trein op een zijspoor te laten rijden en dan tegen een stootjuk te laten botsen. Zal waarschijnlijk dan wel een ontsporing uit voort komen, als dat al niet eerder gebeurd is doordat wissels met te hoge snelheid te berijden of scherpe bochten te snel te nemen.
Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 15:39
Hoe weet men uberhaupt dat er een illegale trein op het spoor rijdt?
Tabloidwoensdag 23 juni 2010 @ 15:39
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
De politie legt een spijkermat op het spoor.
bas-beestwoensdag 23 juni 2010 @ 15:42
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.
en dan constant met je lampen seinen en toeteren omdat 'ie niet aan de kant wil...
HaverMoutKoekjewoensdag 23 juni 2010 @ 15:44
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:33 schreef Symphonic het volgende:
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 15:45
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:39 schreef Maanvis het volgende:
Hoe weet men uberhaupt dat er een illegale trein op het spoor rijdt?
Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 15:47
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.
maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 15:52
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?

de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.

Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 15:54
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.

Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belang .

Met andere woorden: STEL er materialiseert NU tussen het station utrecht lunetten en utrecht CS een trein, die begint te rijden. Hoe komt de treindiensthomo er dan achter dat er een trein rijdt?
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 15:59
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belang .

Geeft niet.

De treindienstleider zit op een kantoor in de buurt van meestal een groot station het hele treinverkeer te volgen en grijpt in waar nodig. Vergelijk het met een luchtverkeersleider op bijvoorbeeld Schiphol. Iedere treindienstleider heeft een bepaald gebied onder zijn hoede en werkt de verzoeken die binnenkomen af.

Communicatie tussen de treindienstleider en de trein werkt via GSM-R. Via kabels langs de baan kunnen bepaalde seinen en de wissels bediend worden.

Daarnaast krijgt de machinist via het spoor zijn informatie over welke snelheid toegestaan is en of hij moet remmen of juist op kan trekken.

Uiteraard moet hij ook naar buiten kijken om te zien of er versperringen zijn en of alle gegevens die hij doorkrijgt via alle systemen kloppen.
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 16:01
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:

Met andere woorden: STEL er materialiseert NU tussen het station utrecht lunetten en utrecht CS een trein, die begint te rijden. Hoe komt de treindiensthomo er dan achter dat er een trein rijdt?

Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
HaverMoutKoekjewoensdag 23 juni 2010 @ 16:04
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
quote:
de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven
Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje niet
Dagoduckwoensdag 23 juni 2010 @ 16:04
Den Helder
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 16:07
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje niet

Klopt en dan mag die trein dus officieel ook niet rijden.
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 16:15
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
Dus met camera's.
Dus als ze in 1x een onbekende trein zien dan wordt ie weggewisseld.
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 16:18
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus met camera's.
Dus als ze in 1x een onbekende trein zien dan wordt ie weggewisseld.

Nee, ze gebruiken geen camera's. Ze hebben een heel schema van een gedeelte van het spoor voor hun neus met treinen waar ze rijden en met de sporen die ze kunnen berijden. Dankzij de seinen en het passeren er van weet een treindienstleider ongeveer waar een trein zich bevindt.
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 16:20
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Nee, ze gebruiken geen camera's. Ze hebben een heel schema van een gedeelte van het spoor voor hun neus met treinen waar ze rijden en met de sporen die ze kunnen berijden. Dankzij de seinen en het passeren er van weet een treindienstleider ongeveer waar een trein zich bevindt.
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
Burdiewoensdag 23 juni 2010 @ 16:26
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
Hoe een onzintopic toch nog interessant werd .
Dagoduckwoensdag 23 juni 2010 @ 16:30
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
sensoren.
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 16:33
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?

Het spoor is opgedeeld in kleine stukjes. Een stukje kan bezet zijn of niet. Door met spoorstroomlopen te detecteren kun je weten waar een trein zich bevindt. Handig hulpmiddel hierbij is dat de trein zelf de kring sluitend maakt. Je kunt het vergelijken met een schakelaar om het licht aan en uit te doen.
Duvelwoensdag 23 juni 2010 @ 17:08
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het spoor is opgedeeld in kleine stukjes. Een stukje kan bezet zijn of niet. Door met spoorstroomlopen te detecteren kun je weten waar een trein zich bevindt. Handig hulpmiddel hierbij is dat de trein zelf de kring sluitend maakt. Je kunt het vergelijken met een schakelaar om het licht aan en uit te doen.
Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.
GSMboywoensdag 23 juni 2010 @ 17:28
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden....
Wat dan ?

Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland .
JendaBwoensdag 23 juni 2010 @ 17:29
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.
De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2?
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 17:33
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:28 schreef GSMboy het volgende:
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden....
Wat dan ?

Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland .

Dat gaat niet werken, omdat de systemen dan op tilt slaan
greavywoensdag 23 juni 2010 @ 18:13
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:28 schreef GSMboy het volgende:
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden....
Wat dan ?

Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland .
Nee, dat gaat niet. Ten eerste kunnen er geen 2 treinen onder 1 nummer rijden, en is het nummer 8830 aan de NS verleend, en kan dus een ander niet meer opeisen.
wdnwoensdag 23 juni 2010 @ 18:15
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:01 schreef LammeBiek het volgende:
ik ga ze mailen.. wat veiliger
Niet de NS... Pro Rail moet je hebben ;0
Mars-Mannetjewoensdag 23 juni 2010 @ 18:32
Is dit een grap?
KomtTijd...woensdag 23 juni 2010 @ 18:46
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Die halen je in, en dan doen ze het bordje "volgen" omhoog.

Maar als je een geldig vervoersbewijs kunt laten zien, mag je natuurlijk gewoon doorrijden.
KomtTijd...woensdag 23 juni 2010 @ 18:52
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen.

Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron.
GSMboywoensdag 23 juni 2010 @ 19:00
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen.

Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron.
net als Bea toen ze naar Denemarken ging
Maanviswoensdag 23 juni 2010 @ 19:05
dus er is geen enkele manier om onopgemerkt een plezierritje te maken op het spoor?
BaasDwoensdag 23 juni 2010 @ 19:28
KomtTijd...woensdag 23 juni 2010 @ 19:30
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:05 schreef Maanvis het volgende:
dus er is geen enkele manier om onopgemerkt een plezierritje te maken op het spoor?
De beste manier is denk ik nog een NS-conducteur Knock-out slaan, zijn sleutels jatten en dan gewoon zijn rit maken.
Peterseliemanwoensdag 23 juni 2010 @ 19:39
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:05 schreef Maanvis het volgende:
dus er is geen enkele manier om onopgemerkt een plezierritje te maken op het spoor?

op een stuk verlaten spoor wil het nog wel lukken, maar op het hoofdspoornet niet.
Watertornadowoensdag 23 juni 2010 @ 19:39
Later als ik groot en rijk ben wil ik in ieder geval wel een mooie ICK-rijtuig kopen om in mijn tuin neer te passen. Dan kan ik elke dag met mijn voeten op de bank zitten met lege coupés! Of ik maak er een mancave van.
GSMboywoensdag 23 juni 2010 @ 19:44
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:30 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

De beste manier is denk ik nog een NS-conducteur Knock-out slaan, zijn sleutels jatten en dan gewoon zijn rit maken.
Kan je net zo goed zwart reizen en in de toilet rondhangen, of de conducteur ontwijken.
Maar goed, dan reis je met de trein, i.p.v. er mee te rijden....
Dastanwoensdag 23 juni 2010 @ 20:11
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:44 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Kan je net zo goed zwart reizen en in de toilet rondhangen, of de conducteur ontwijken.
Maar goed, dan reis je met de trein, i.p.v. er mee te rijden....
Of gewoon een kaartje kopen.
kayunewoensdag 23 juni 2010 @ 20:14
hihi pech
Mixed_Flavourwoensdag 23 juni 2010 @ 21:29
Ergens zal dat spoor wel ten einde lopen..
VOFTWwoensdag 23 juni 2010 @ 22:42
Crossen met een trein
luigisixwoensdag 23 juni 2010 @ 22:57
Je mag een eigen trein kopen en indien je een eigen bedrijf hebt mag je je inschrijven om per 2e zondag van december elk jaar gebruik te maken van het spoor.
GSMboywoensdag 23 juni 2010 @ 23:01
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:11 schreef Dastan het volgende:

[..]

Of gewoon een kaartje kopen.
Op de ov-chipkaart opladen en inchecken
Socioswoensdag 23 juni 2010 @ 23:31
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:01 schreef GSMboy het volgende:
Op de ov-chipkaart opladen en inchecken
Nee, gewoon een papieren kaartje kopen.

OV-Chipkaart _!
Socioswoensdag 23 juni 2010 @ 23:31
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 235 btw.
Nerojewoensdag 23 juni 2010 @ 23:32
Socioswoensdag 23 juni 2010 @ 23:32
Oh, TS, je kan best een eigen trein kopen hoor. Begin een toeristisch lijntje en ga rijden.
BWRaepdonderdag 24 juni 2010 @ 00:16
Tvp voor Telefoon gesprek
Ofyles2donderdag 24 juni 2010 @ 03:11
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen.

Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron.
Achter een locomotief bedoel je.

Ik weet niet wat goedkoper is: een treinstel of een loc met een aantal rijtuigen.

Overigens heeft de Koninklijke Familie geen treinrijtuigen in bezit, maar de NS.
ziggyziggyziggydonderdag 24 juni 2010 @ 08:00
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.

Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.
Duveldonderdag 24 juni 2010 @ 08:01
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:29 schreef JendaB het volgende:

[..]

De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2?
Er is altijd een kring aanwezig, namelijk de kring die een sectie vrijmeldt. De trein verbreekt deze kring, waardoor de sectie bezet wordt gemeld. Fail-safe principe.
Duveldonderdag 24 juni 2010 @ 08:01
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.
Is er geen link tussen wat de machinist invoert in zijn GSM-R-systeem en TROTS?
James1988donderdag 24 juni 2010 @ 08:19
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 03:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat goedkoper is: een treinstel of een loc met een aantal rijtuigen.
Het is allebei stervensduur. Voordeel wat je hebt bij loc + rijtuigen is dat wanneer er één rijtuig defect is en niet kan rijden, je simpelweg dat rijtuig er tussen uitrangeert, en je met het restant door kunt rijden. Is het derde rijtuig in je treinstel stuk, dan kan het hele treinstel niet rijden.
LammeBiekdonderdag 24 juni 2010 @ 08:45
RE: VraagjeThursday, June 24, 2010 7:54 AMFrom: "NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )" <NSR.CHARTERTRAINS@NS.NL>Add sender to ContactsTo: "****" <***@yahoo.com>Geachte heer/mevrouw,

Hiervoor kunt u contact opnemen met NS Finacial Services zie:

www.nsfsc.com


Met vriendelijke groet,


Toon van Hees
Coördinator Chartertrains

NS Reizigers
Chartertrains
hgb IV 15k26
Laan van Puntenburg 100
Postbus 2025
3500 HA Utrecht T 030 - 235 60 02
M 06 - 52 58 60 02
F 030 - 235 42 62
www.ns.nl/chartertrains





--------------------------------------------------------------------------------
Van: ****
Verzonden: woensdag 23 juni 2010 13:04
Aan: NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )
Onderwerp: Vraagje


Geachte heer mevrouw

Wat zijn de mogelijkheden om een 2e hands trein/locomotief te kopen met de intentie om particulier gebruik te maken van het spoor?

met vriendelijke groet

*****
Duveldonderdag 24 juni 2010 @ 08:54
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:45 schreef LammeBiek het volgende:
RE: VraagjeThursday, June 24, 2010 7:54 AMFrom: "NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )" <NSR.CHARTERTRAINS@NS.NL>Add sender to ContactsTo: "****" <***@yahoo.com>Geachte heer/mevrouw,

Hiervoor kunt u contact opnemen met NS Finacial Services zie:

www.nsfsc.com


Met vriendelijke groet,


Toon van Hees
Coördinator Chartertrains

NS Reizigers
Chartertrains
hgb IV 15k26
Laan van Puntenburg 100
Postbus 2025
3500 HA Utrecht T 030 - 235 60 02
M 06 - 52 58 60 02
F 030 - 235 42 62
www.ns.nl/chartertrains





--------------------------------------------------------------------------------
Van: ****
Verzonden: woensdag 23 juni 2010 13:04
Aan: NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )
Onderwerp: Vraagje


Geachte heer mevrouw

Wat zijn de mogelijkheden om een 2e hands trein/locomotief te kopen met de intentie om particulier gebruik te maken van het spoor?

met vriendelijke groet

*****
ziggyziggyziggydonderdag 24 juni 2010 @ 08:58
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is er geen link tussen wat de machinist invoert in zijn GSM-R-systeem en TROTS?
Neen.
Duveldonderdag 24 juni 2010 @ 09:06
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Neen.
Primitief.
Maanvisdonderdag 24 juni 2010 @ 09:08
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


op een stuk verlaten spoor wil het nog wel lukken, maar op het hoofdspoornet niet.
TENZIJ JE EEN DIESELTREIN KOOPT
Peterseliemandonderdag 24 juni 2010 @ 09:28
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.

tering zeg. Ik dacht dat we de oertijd verlaten hadden. Hiermee bestaat dus de mogelijkheid dat je een verkeerd nummer toegewezen krijgt.
Sociosdonderdag 24 juni 2010 @ 09:33
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:06 schreef Duvel het volgende:
Primitief.
Inderdaad, er zijn zeker wel mogelijkheden. Het kost je alleen heel veel tijd en geld om dat te verwezenlijken.
wdndonderdag 24 juni 2010 @ 10:07
TS... was jij dat gisteren in Castelldefels Playa?
ziggyziggyziggydonderdag 24 juni 2010 @ 10:11
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

TENZIJ JE EEN DIESELTREIN KOOPT
Maar dan betaal je weer meer wegenbelasting.
Maanvisdonderdag 24 juni 2010 @ 10:12
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar dan betaal je weer meer wegenbelasting.
Railsbelasting!
Tandaozhidonderdag 24 juni 2010 @ 10:18
Briljant topic.

Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat

Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
Maanvisdonderdag 24 juni 2010 @ 10:22
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Tandaozhi het volgende:
Briljant topic.

Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat

Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
YES DE FOK!TREIN! . Geniaal idee .
Tandaozhidonderdag 24 juni 2010 @ 10:24
quote:
Wij regelen het graag voor u. Met uw eigen logo op de trein en de kaartjes, een heerlijk diner en borrel, een leuke tussenstop, entertainers en passende aankleding.
"Een leuke tussenstop". Maar op welk station? Wat is het leukste station van Nederland om een tussenstop te maken. Schiphol?
Duveldonderdag 24 juni 2010 @ 10:51
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Tandaozhi het volgende:
Briljant topic.

Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat

Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
Reken op zo'n 10.000 euro.
James1988donderdag 24 juni 2010 @ 10:52
Disneyland Parijs?
Tandaozhidonderdag 24 juni 2010 @ 11:02
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Reken op zo'n 10.000 euro.
En hoeveel mensen passen er in zo'n trein? Stuk of 300? Dan moeten we allemaal 33 euro dokken en dan kan het
classpcdonderdag 24 juni 2010 @ 12:41
Dan kun je nog beter een tweedehands bus kopen en daarmee gaan rijden. Dat is nog enigsinds betaalbaar.
Tandaozhidonderdag 24 juni 2010 @ 13:07
Het ging er juist om dat hij niet in de file hoeft te staan. Met een bus sta je dat alsnog.
Rookertvrijdag 25 juni 2010 @ 19:29
Wat gaaf dit
Ofyles2vrijdag 25 juni 2010 @ 19:47
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:52 schreef James1988 het volgende:
Disneyland Parijs?
De trein zelf? Of moet TS zijn trein zodanig verbouwen dat hij ermee tot Marne-la-Vallée Chessy kan rijden?
James1988vrijdag 25 juni 2010 @ 19:48
Een Thalys mag er anders zo heen hoor
Maanvisvrijdag 25 juni 2010 @ 19:50
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:41 schreef classpc het volgende:
Dan kun je nog beter een tweedehands bus kopen en daarmee gaan rijden. Dat is nog enigsinds betaalbaar.
FOK! betaalt
Internetheldvrijdag 25 juni 2010 @ 21:18
gewoon een vraag zon diesel locomtief tanken ze die nou elke ochtend bij?
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 21:24
Hangt er vanaf hoeveel kilometers zo'n loc op een dag rijdt en of er een zware lading achter heeft gehangen of niet.

Een vast tijdstip is er dus niet.
ziggyziggyziggyvrijdag 25 juni 2010 @ 21:25
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:18 schreef Internetheld het volgende:
gewoon een vraag zon diesel locomtief tanken ze die nou elke ochtend bij?
Ligt eraan hoeveel hij rijdt. Een 6400 kan zo'n 3500 liter meenemen en rijdt iets van 2:1. Daar kachelt hij dus wel meer dan 1700 km op.
James1988vrijdag 25 juni 2010 @ 21:46
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel hij rijdt. Een 6400 kan zo'n 3500 liter meenemen en rijdt iets van 2:1. Daar kachelt hij dus wel meer dan 1700 km op.
Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
Duvelvrijdag 25 juni 2010 @ 21:54
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
2:1 loopt ie alleen bij volle aanzetkracht, gelukkig.
ziggyziggyziggyvrijdag 25 juni 2010 @ 22:31
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
En hoeveel stroom denk je dat een lange Intercity trekt als die vanuit stilstand wegrijdt? Daar kun je een klein huishouden op laten draaien. Zo groen zijn treinen niet.
Duvelvrijdag 25 juni 2010 @ 22:49
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En hoeveel stroom denk je dat een lange Intercity trekt als die vanuit stilstand wegrijdt? Daar kun je een klein huishouden op laten draaien. Zo groen zijn treinen niet.
Max. 4000A. Dus bij 1500V ca. 6 MW.
Turquaz52vrijdag 25 juni 2010 @ 23:12
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Nee Politie Volgen
GlenSpeyvrijdag 25 juni 2010 @ 23:57
Ik heb een keer gehoord dat iemand (ik geloof uit Duitsland) een trein voor zn verjaardag had gekregen en daarmee op een eigen stuk spoor ging rijden. Ze hadden zeker wat geld over aan het einde van hun maand
GSMboyzondag 27 juni 2010 @ 11:50
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:57 schreef GlenSpey het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat iemand (ik geloof uit Duitsland) een trein voor zn verjaardag had gekregen en daarmee op een eigen stuk spoor ging rijden. Ze hadden zeker wat geld over aan het einde van hun maand
Was dat niet Belgie?
Roerkoningzondag 27 juni 2010 @ 19:28
Het is niet alleen je eigen trein kopen, maar ook: IVW moet een veiligheidsattest afgeven voor zowel vervoerder (jij dus als eigenaar), als voor het materieel. Dat moet tenslotte geschikt zijn voor het railnet, onder andere voor wat betreft communicatie en beveiligings apparatuur.
Ook mag de hoogspannings installatie van het mat niet storen op de infra beveiliging.

Dan moet Prorail je nog toelaten op het net, elke rijweg moet apart ingepast en dus aangevraagd worden. En een rijweg is niet van plaats naar plaats. Nee, dat is van bediend sein naar bediend sein...

Dan moet je nog iemand hebben die bevoegd is om het ding te rijden. Dat wil zeggen een volledig bevoegde machinist, met wegbekendheid op het, of de trajecten waar je wil gaan rijden met dat ding. Voor die wegbekendheid moet een machinist examen afleggen bij een door IVW erkende railvervoerder.
Die machinist moet ook bevoegd zijn op het materieel wat je hebt. Niet elke machinist mag zomaar op elke trein rijden, daar moet je eerst voor opgeleid zijn en een examen voor afgelegd hebben. Bij, uiteraard, een organisatie erkend door IVW.

Ondertussen ben je dan al vele tonnen, zoniet miljoenen verder..
Mocht je aan alle toelatingseisen en kosten kunnen voldoen, dan mag je me een PM sturen.
Dan rij ik dat ding wel voor je tegen een schappelijk tarief.

De meeste in NL goedgekeurde materieel soorten mag ik rijden en ik heb landelijke wegbekendheid.

Succes
Duvelzondag 27 juni 2010 @ 21:04
quote:
Op zondag 27 juni 2010 19:28 schreef Roerkoning het volgende:
Dan moet Prorail je nog toelaten op het net, elke rijweg moet apart ingepast en dus aangevraagd worden. En een rijweg is niet van plaats naar plaats. Nee, dat is van bediend sein naar bediend sein...
Dat lijkt me niet, je betaalt voor een pad van spoor v te w via x naar spoor y in z. Dat een of ander type ergens in een donker kamertje vervolgens met de hand de planregels in het dagplan mag zetten, is dan niet meer jouw probleem.
quote:
Dan moet je nog iemand hebben die bevoegd is om het ding te rijden. Dat wil zeggen een volledig bevoegde machinist, met wegbekendheid op het, of de trajecten waar je wil gaan rijden met dat ding. Voor die wegbekendheid moet een machinist examen afleggen bij een door IVW erkende railvervoerder.
Was hier niet, naar aanleiding van die aanrijding in Arnhem, een hoop discussie over? Daar reed een machinist zonder wegbekendheid, maar daar kon ie niet voor worden veroordeeld omdat "wegbekendheid" niet goed wettelijk is vastgelegd.

Hoe dan ook is het voor de welwillende amateur bijna (ja, bijna!) ondoenlijk om met zijn eigen trein een rondje door Nederland te crossen.
ziggyziggyziggymaandag 28 juni 2010 @ 01:48
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, je betaalt voor een pad van spoor v te w via x naar spoor y in z. Dat een of ander type ergens in een donker kamertje vervolgens met de hand de planregels in het dagplan mag zetten, is dan niet meer jouw probleem.
Inderdaad, treinen worden ingelegd van station via stations naar station. Hoe de trein binnen dat station rijdt, bepaalt de treindienstleider.
intoxicatedvrijdag 23 juli 2010 @ 10:53
quote:
http://www.nu.nl/binnenla(...)orzaakt-botsing.html
Automobilist rijdt over spoor en veroorzaakt botsing

HEEMSKERK - Een man uit Polen heeft vrijdagochtend geprobeerd met zijn auto over het spoor van Heemskerk naar Alkmaar te rijden. Dat maakte de politie bekend.

De man ging het spoor op bij de Communicatieweg in Heemskerk en reed in de richting van Alkmaar.

Kort daarna zag hij een trein aan komen rijden. Hij kon tijdig zijn auto verlaten en bleef ongedeerd. De trein kon niet meer remmen en ramde het voertuig.

Volgens een woordvoerder van de politie dacht de man dat hij via het spoor naar Alkmaar kon. Hij is aangehouden. Door de aanrijding is het treinverkeer tussen Uitgeest en Beverwijk gestremd. De NS schat de vertraging op ongeveer zestig minuten en verwacht dat de verstoring rond 10 uur is verholpen.
TS?
Baas

[ Bericht 3% gewijzigd door intoxicated op 23-07-2010 10:59:16 ]
Semmmvrijdag 23 juli 2010 @ 13:18
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:53 schreef intoxicated het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

TS?
Baas
MijnMannelijkeKloonvrijdag 23 juli 2010 @ 13:53
We laten Maanvis gewoon kolen scheppen terwijl we allen voort tuffen.
GSMboyvrijdag 23 juli 2010 @ 14:59
Of gooi een spoortje in je achtertuin, koop een oude Sik of Buffeltje en rijd maar zovaak je wilt .

Net als die treinen-vrouw in Waterhuizen .
Duvelvrijdag 23 juli 2010 @ 15:16
Is die Sik van Riekje nog rijvaardig dan?
Fes1-2vrijdag 23 juli 2010 @ 15:35
Ik zag de TT en dacht dat dit een socios topic was..................
Peterseliemanvrijdag 23 juli 2010 @ 15:46
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:16 schreef Duvel het volgende:
Is die Sik van Riekje nog rijvaardig dan?

Lijkt me niet.

De Hippel Riek moet iig wel opgeknapt worden.
Sociosvrijdag 23 juli 2010 @ 16:13
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:35 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik zag de TT en dacht dat dit een socios topic was..................
Ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan dit topic, hoor.
Fes1-2vrijdag 23 juli 2010 @ 16:15
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan dit topic, hoor.
Had niet anders verwacht.
Duvelvrijdag 23 juli 2010 @ 19:47
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
De Hippel Riek moet iig wel opgeknapt worden.
Is die nu ook van haar?
Peterseliemanvrijdag 23 juli 2010 @ 20:08
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is die nu ook van haar?

Nee joh. Ding is van de STAR, maar is naar haar genoemd.
Evievrijdag 3 september 2010 @ 17:39
Sjah als je dan ook je eigen spoor legt, dan kan de NS en prorail eindelijk een concureren.. haha @ vrije marktwerking :P
Boterhamzakjevrijdag 3 september 2010 @ 19:17
Misschien kan Socios je verder helpen.
Neo-Mullenvrijdag 3 september 2010 @ 20:06
Waarom the fuck wil je naar Kerkrade :')
Landgraaf _O_
Deeltjesversnellervrijdag 3 september 2010 @ 20:12
Ik heb het topic niet verder dan pagina 1 gelezen maar als het alleen een kwestie van geld is ga ik later (als ik een miljardair ben) zeker een heel spoor kopen, gewoon omdat ik dan het geld ervoor heb _O_

En dan mijn treinstellen gewoon niet schoonmaken als er iemand voor is gesprongen, kost alleen maar tijd.
Evievrijdag 3 september 2010 @ 20:47
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb het topic niet verder dan pagina 1 gelezen maar als het alleen een kwestie van geld is ga ik later (als ik een miljardair ben) zeker een heel spoor kopen, gewoon omdat ik dan het geld ervoor heb _O_

En dan mijn treinstellen gewoon niet schoonmaken als er iemand voor is gesprongen, kost alleen maar tijd.
Zombietrein gaaf!!!