abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:42:17 #76
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_83211077
Gisteren book of eli gezien dus kom maar op met de Mad Max wereld
pi_83212571
Is het niet mogelijk om met waternevel het effect te verminderen? dat schoot me ineens te binnen
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
pi_83212714
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:01 schreef shadow117 het volgende:
Is het niet mogelijk om met waternevel het effect te verminderen? dat schoot me ineens te binnen
Waternevel... in serverruimtes... briljant plan!
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:05:21 #79
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_83212812
Gelukkig heb ik het internet in boekvorm.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_83212925
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:05 schreef Heatseeker het volgende:
Gelukkig heb ik het internet in boekvorm.
Ik heb wikipedia uitgeprint!
pi_83213085
Lol, nee in de atmosfeer uiteraard I like to think big
pi_83213363
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:09 schreef shadow117 het volgende:
Lol, nee in de atmosfeer uiteraard I like to think big
Er zit nu ook al best wel wat waterdamp in de atmosfeer. Luchtvochtigheid 60% enzo
pi_83213800
Dat begrijp ik, maar zou het enig effect hebben in een veel hogere concentratie?
pi_83214033
quote:
In 2003 was er ook een, maar die was lang niet zo hevig als de storm die nu op til is.
Niets van gemerkt. We kunnen dus gewoon doorlopen
pi_83214256
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:12 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ja, wordt je niks wijzer van. De inactiviteit, ofwel dode zon van afgelopen jaren zagen ze niet eens aankomen.
Maar dit is anders zeker.
Tja, en aardbevingen en vulkaanuitbarstingen kunnen wij ook nog niet voorspellen, stel je voor ..
maw, al weten en kunnen wij veel meer dan 100 jaar geleden, onze kennis is nog steeds beperkt .. figuurlijk gesproken zijn we de kinderschoenen nog niet eens ontgroeid
pleased to meet you
pi_83214526
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:20 schreef shadow117 het volgende:
Dat begrijp ik, maar zou het enig effect hebben in een veel hogere concentratie?
Waar wil je al dat water vandaan halen
pi_83215426
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Waar wil je al dat water vandaan halen
Uit de lucht
pi_83216090
Tja... zeewater, wellicht te filteren met nanofilters welke het zout eruit kan filteren. Om verzilting van de grond te voorkomen
pi_83220201
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_83221660
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Dacht dat jij een linux user was...
pi_83223847
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik heb wikipedia uitgeprint!
Jij bent Rob Matthews?!

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 24 juni 2010 @ 00:03:32 #92
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83225001
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:35 schreef baba117 het volgende:

[..]

Ja maar dit is een potentieel heel duur probleem wat relatief makkelijk te beperken is. Nieuwe satelliet wat verder de ruimte in knallen en een sneller waarschuwingssysteem+plan met de betreffende instanties. En natuurlijk een wat beter beschermde back up communicatie zodat de overheid nog kan communiceren onderling tussen de instanties en de burgers. Nou zal daarmee het wiel in NL waarschijnlijk helemaal opnieuw uitgevonden moeten worden met high teck snufjes die hip overkomen en wat matties van de premier een baantje geven maar in de rest van de wereld voldoet een goedkoop low tech systeem.
Dan moet je geluk hebben dat het signaal van de satelliet niet net zo snel is als de zonnewind, wat bij een grote uitbarsting juist wel het geval is...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 24 juni 2010 @ 01:12:27 #93
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_83227667
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:43 schreef AlmightyArjen het volgende:
Elektro gaan studeren: na die storm zijn er veel trafo's, leidingen en PLC's nodig
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:34 schreef stbabylon het volgende:
Voor kabeltrekkers, dat zijn nauwelijks ICT-ers te noemen. Veredelde elektriciëns
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:16 schreef helldeskr het volgende:
Hier in Nederland zal het wel meevallen, maar in veel landen loopt vrijwel alle infrstructuur bovengronds.
Die hebben een fijne uitdaging.
Hoewel het ondergronds ook fout kan gaan hoor..vorig jaar in zeeland een vakantiepark opnieuw moeten bedraden en app vervangen..
Jij, ik en andere installateurs&techniekmensen gaan goud verdienen in 2013
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_83229269
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:48 schreef shadow117 het volgende:
Tja... zeewater, wellicht te filteren met nanofilters welke het zout eruit kan filteren. Om verzilting van de grond te voorkomen
Zelfs al weet je ergens de energie vandaan te halen om zoveel water te verdampen. Zelfs al weet je die enorme hoeveelheid zout die je overhoudt ergens kwijt te raken (ergens een nieuw gebergte aanleggen?). Zelfs al weet je permanent de luchtvochtigheid naar 95+% te krijgen, wereldwijd. Zelfs al lukt je dat allemaal. Dan nog, krijg je een 'klein' probleem met de normale watercirculatie. Veeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeer regen, ook op plekken waar dat nooit is. Je complete klimaat gaat volledig naar de klote. Overigens verzilt de grond niet. Je verdampt water, het zout blijft dan in de zee zitten (als je niet eerst 'filtert' (tussen aanhalingstekens, want je filtert niet, je dampt in)), en aangezien bij die hoeveelheden het wereldwijde zeeniveau enkele meters zakt, wordt de concentratie zout gewoonweg hoger. Dus het leefmilieu in de zee wordt ook compleet aangepast.

Dus in het kort, ALS het al kan, zijn de gevolgen enorm ingrijpend.
pi_83229744
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 07:14 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zelfs al weet je ergens de energie vandaan te halen om zoveel water te verdampen. Zelfs al weet je die enorme hoeveelheid zout die je overhoudt ergens kwijt te raken (ergens een nieuw gebergte aanleggen?). Zelfs al weet je permanent de luchtvochtigheid naar 95+% te krijgen, wereldwijd. Zelfs al lukt je dat allemaal. Dan nog, krijg je een 'klein' probleem met de normale watercirculatie. Veeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeer regen, ook op plekken waar dat nooit is. Je complete klimaat gaat volledig naar de klote. Overigens verzilt de grond niet. Je verdampt water, het zout blijft dan in de zee zitten (als je niet eerst 'filtert' (tussen aanhalingstekens, want je filtert niet, je dampt in)), en aangezien bij die hoeveelheden het wereldwijde zeeniveau enkele meters zakt, wordt de concentratie zout gewoonweg hoger. Dus het leefmilieu in de zee wordt ook compleet aangepast.

Dus in het kort, ALS het al kan, zijn de gevolgen enorm ingrijpend.
En met 95% luchtvochtigheid wordt global warming in één keer global heating
pi_83229896
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:03 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dan moet je geluk hebben dat het signaal van de satelliet niet net zo snel is als de zonnewind, wat bij een grote uitbarsting juist wel het geval is...
Licht is altijd sneller dan zo'n storm.
  donderdag 24 juni 2010 @ 09:36:49 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83231302
Mag ik dan alvast jullie adressen hebben? Dan zal ik jullie briefjes sturen met daarin mijn topics en comments.
The End Times are wild
pi_83231402
Oh...de doomsdaysayers hebben weer eens een scheet overdwars zitten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_83232735
Bedankt voor de uiteenzetting van eventuele consequenties Back to the drawingboard. Zijn er nog andere ideen?
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:24:14 #100
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_83232778
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 01:12 schreef YuckFou het volgende:

Jij, ik en andere installateurs&techniekmensen gaan goud verdienen in 2013
Nee man, je branche gaat overspoeld worden met beunhazen en andere prijsknallers.
Dat verandert alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')