Ligt er maar net aan hoe krachtig de magnetische straling is.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:21 schreef Ermanon het volgende:
Maar als het dus eraan komt, overal de stekker eruit trekken, dan schijnt het wel heel te blijven. Een probleem is juist als de apparatuur aanstaat en de Storm komt, dan is het wel dood.
Dat biedt voldoende bescherming, dus ik voorspel een run op aluminiumfoliequote:Op woensdag 23 juni 2010 15:25 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik vraag me af of een kooi van faraday om de apparatuur de benodigde bescherming biedt.
Elektro gaan studeren: na die storm zijn er veel trafo's, leidingen en PLC's nodigquote:Op woensdag 23 juni 2010 16:00 schreef MilaNL het volgende:
Ik wil net ICT gaan studeren
Dan wordt het toch maar sterrenkunde
Hoe weet de KNMI wat voor weer het ongeveer volgende week is? Nou, zo dusquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Skazminko het volgende:
Hoe weet NASA dit? Zien ze nu iets onder het oppervlak borrelen en verwachten ze dat het er over 3 jaar uit komt? En hoe weten ze dat het niet precies uit de verkeerde kant eruit wordt geblazen?
Maar je kan niet communiceren, alle electronica is kapotquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Juist niet het einde van de ICT branche![]()
Alle reden voor gigantische technologische vooruitgang, veel meer werk in de ICT, in een keer. Juist een opbloeing voor de ICT branche
Voor kabeltrekkers, dat zijn nauwelijks ICT-ers te noemen. Veredelde elektriciënsquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Juist niet het einde van de ICT branche![]()
Alle reden voor gigantische technologische vooruitgang, veel meer werk in de ICT, in een keer. Juist een opbloeing voor de ICT branche
Alsof je serverpark niet wat hernieuwing nodig heeft, nadat eea gefrituurd isquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voor kabeltrekkers, dat zijn nauwelijks ICT-ers te noemen. Veredelde elektriciëns
Heul niet! Daarvoor hebben we back-up servers! Oh wacht...quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alsof je serverpark niet wat hernieuwing nodig heeft, nadat eea gefrituurd is
En binnen een jaar zijn 5 miljard mensen dood. Gezellig!quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:27 schreef AlmightyArjen het volgende:
Het lijkt me eigenlijk wel ontzettend gaaf als het zou gebeurenStel je voor, voor een paar maanden:
- geen elektriciteit
- geen water
- geen rioolafvoer
- geen gas
- geen brandstof
- de helft van de bevolking blijkt zombie te worden na een EMP
Niks gaafs aan natuurlijk. Het zal leiden tot instorting van de maatschappij, totale anarchie.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:27 schreef AlmightyArjen het volgende:
Het lijkt me eigenlijk wel ontzettend gaaf als het zou gebeurenStel je voor, voor een paar maanden:
- geen elektriciteit
- geen water
- geen rioolafvoer
- geen gas
- geen brandstof
- de helft van de bevolking blijkt zombie te worden na een EMP
De manier waarop we nu bezig zijn gaan we niet volhouden, eens zal "de klap" moeten komen...quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niks gaafs aan natuurlijk. Het zal leiden tot instorting van de maatschappij, totale anarchie.
Geen functionerende overheid, geen ordediensten, geen brandweer, geen medische zorg, geen aanvoer van voedsel. Het wordt dan een keiharde wereld waarin het ieder voor zich is.
Mad Max FTW !quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niks gaafs aan natuurlijk. Het zal leiden tot instorting van de maatschappij, totale anarchie.
Geen functionerende overheid, geen ordediensten, geen brandweer, geen medische zorg, geen aanvoer van voedsel. Het wordt dan een keiharde wereld waarin het ieder voor zich is.
En dat moet dus binnen 30 minuten kunnen gebeuren...quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:41 schreef helldeskr het volgende:
Sowieso alle 10KV kasten loskoppelen en vast wat extra trafo's op voorraad leggen.
Die trafo's kosten miljoenen, die heb je niet "even op voorraad" liggen. En daarnaast: je kan de 10kV schakelaars omhalen maar ik vraag me af of dat voldoende is: er worden dusdanig hoge spanningen gegenereerd dat het door de schakelaars zal heen slaan...quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:41 schreef helldeskr het volgende:
Sowieso alle 10KV kasten loskoppelen en vast wat extra trafo's op voorraad leggen.
Als je een andere opie hebt hoor ik het graag.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dat moet dus binnen 30 minuten kunnen gebeuren...
Nee, technisch zal het wel kunnen, we zijn er intelligent genoeg voor. Dit is gewoon tegen te houden i.t.t. bijvoorbeeld een megavulkaanuitbarsting (die ook nog in de planning staat).quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:16 schreef helldeskr het volgende:
Als je een andere opie hebt hoor ik het graag.
Nee, want je hebt maximaal 4 uur om erop te reageren, en sommigen dingen kun je zomaar niet "ff snel" compleet uitschakelen in die 4 uur. Kern/Energie-centrale bijvoorbeeld, dat is niet zo maar even "uit", anders klapt het net dan al in elkaar.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, technisch zal het wel kunnen, we zijn er intelligent genoeg voor. Dit is gewoon tegen te houden i.t.t. bijvoorbeeld een megavulkaanuitbarsting (die ook nog in de planning staat).
't Gaat meer om de (politieke) wil enzo.
Waternevel... in serverruimtes... briljant plan!quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:01 schreef shadow117 het volgende:
Is het niet mogelijk om met waternevel het effect te verminderen? dat schoot me ineens te binnen
Ik heb wikipedia uitgeprint!quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:05 schreef Heatseeker het volgende:
Gelukkig heb ik het internet in boekvorm.
Er zit nu ook al best wel wat waterdamp in de atmosfeer. Luchtvochtigheid 60% enzoquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:09 schreef shadow117 het volgende:
Lol, nee in de atmosfeer uiteraardI like to think big
Niets van gemerkt. We kunnen dus gewoon doorlopenquote:In 2003 was er ook een, maar die was lang niet zo hevig als de storm die nu op til is.
Tja, en aardbevingen en vulkaanuitbarstingen kunnen wij ook nog niet voorspellen, stel je voor ..quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:12 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ja, wordt je niks wijzer van. De inactiviteit, ofwel dode zon van afgelopen jaren zagen ze niet eens aankomen.
Maar dit is anders zeker.
Waar wil je al dat water vandaan halenquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:20 schreef shadow117 het volgende:
Dat begrijp ik, maar zou het enig effect hebben in een veel hogere concentratie?
Uit de luchtquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Waar wil je al dat water vandaan halen
Dan moet je geluk hebben dat het signaal van de satelliet niet net zo snel is als de zonnewind, wat bij een grote uitbarsting juist wel het geval is...quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:35 schreef baba117 het volgende:
[..]
Ja maar dit is een potentieel heel duur probleem wat relatief makkelijk te beperken is. Nieuwe satelliet wat verder de ruimte in knallen en een sneller waarschuwingssysteem+plan met de betreffende instanties. En natuurlijk een wat beter beschermde back up communicatie zodat de overheid nog kan communiceren onderling tussen de instanties en de burgers. Nou zal daarmee het wiel in NL waarschijnlijk helemaal opnieuw uitgevonden moeten worden met high teck snufjes die hip overkomen en wat matties van de premier een baantje geven maar in de rest van de wereld voldoet een goedkoop low tech systeem.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:43 schreef AlmightyArjen het volgende:
Elektro gaan studeren: na die storm zijn er veel trafo's, leidingen en PLC's nodig
quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:34 schreef stbabylon het volgende:
Voor kabeltrekkers, dat zijn nauwelijks ICT-ers te noemen. Veredelde elektriciëns
Jij, ik en andere installateurs&techniekmensen gaan goud verdienen in 2013quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:16 schreef helldeskr het volgende:
Hier in Nederland zal het wel meevallen, maar in veel landen loopt vrijwel alle infrstructuur bovengronds.
Die hebben een fijne uitdaging.
Hoewel het ondergronds ook fout kan gaan hoor..vorig jaar in zeeland een vakantiepark opnieuw moeten bedraden en app vervangen..
Zelfs al weet je ergens de energie vandaan te halen om zoveel water te verdampen. Zelfs al weet je die enorme hoeveelheid zout die je overhoudt ergens kwijt te raken (ergens een nieuw gebergte aanleggen?). Zelfs al weet je permanent de luchtvochtigheid naar 95+% te krijgen, wereldwijd. Zelfs al lukt je dat allemaal. Dan nog, krijg je een 'klein' probleem met de normale watercirculatie. Veeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeer regen, ook op plekken waar dat nooit is. Je complete klimaat gaat volledig naar de klote. Overigens verzilt de grond niet. Je verdampt water, het zout blijft dan in de zee zitten (als je niet eerst 'filtert' (tussen aanhalingstekens, want je filtert niet, je dampt in)), en aangezien bij die hoeveelheden het wereldwijde zeeniveau enkele meters zakt, wordt de concentratie zout gewoonweg hoger. Dus het leefmilieu in de zee wordt ook compleet aangepast.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:48 schreef shadow117 het volgende:
Tja... zeewater, wellicht te filteren met nanofilters welke het zout eruit kan filteren. Om verzilting van de grond te voorkomen
En met 95% luchtvochtigheid wordt global warming in één keer global heatingquote:Op donderdag 24 juni 2010 07:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zelfs al weet je ergens de energie vandaan te halen om zoveel water te verdampen. Zelfs al weet je die enorme hoeveelheid zout die je overhoudt ergens kwijt te raken (ergens een nieuw gebergte aanleggen?). Zelfs al weet je permanent de luchtvochtigheid naar 95+% te krijgen, wereldwijd. Zelfs al lukt je dat allemaal. Dan nog, krijg je een 'klein' probleem met de normale watercirculatie. Veeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeer regen, ook op plekken waar dat nooit is. Je complete klimaat gaat volledig naar de klote. Overigens verzilt de grond niet. Je verdampt water, het zout blijft dan in de zee zitten (als je niet eerst 'filtert' (tussen aanhalingstekens, want je filtert niet, je dampt in)), en aangezien bij die hoeveelheden het wereldwijde zeeniveau enkele meters zakt, wordt de concentratie zout gewoonweg hoger. Dus het leefmilieu in de zee wordt ook compleet aangepast.
Dus in het kort, ALS het al kan, zijn de gevolgen enorm ingrijpend.
Licht is altijd sneller dan zo'n storm.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:03 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dan moet je geluk hebben dat het signaal van de satelliet niet net zo snel is als de zonnewind, wat bij een grote uitbarsting juist wel het geval is...
Nee man, je branche gaat overspoeld worden met beunhazen en andere prijsknallers.quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:12 schreef YuckFou het volgende:
Jij, ik en andere installateurs&techniekmensen gaan goud verdienen in 2013
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |