Hou en houd zijn allebei mogelijk. Houd is echter wel formeler dan hou, waarom ze voor "hou" hebben gekozen is mij niet echt duidelijk.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:44 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik ook storend vind: borden naast de snelheid waar 'hou je aan de snelheidslimiet' op staat. Ten eerste wens ik niet getutoyeerd te worden door mijn vrienden van de overheid, ten tweede ontbreekt er een 'd'.
Nee. http://www.onzetaal.nl/advies/hou.phpquote:Op maandag 19 juli 2010 21:55 schreef Sloggi het volgende:
Ik meen dat 'hou' spreektaal is, maar daar kan ik me in vergissen.
Je is ook minder formeel dan u, misschien daarom?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:59 schreef CooleVoorwerpNaam het volgende:
[..]
Hou en houd zijn allebei mogelijk. Houd is echter wel formeler dan hou, waarom ze voor "hou" hebben gekozen is mij niet echt duidelijk.
Stel je niet zo aan Turbo muisquote:Op maandag 19 juli 2010 22:42 schreef Turbomuis het volgende:
Ik erger me vreselijk aan het te pas en te onpas gebruiken van spaties midden in woorden. Reddings vest computer muis en ik kwam laatst zelfs on wel tegen. En Mac Donalds heeft milk shakes, zag ik vanavond.
Het lijkt steeds erger te worden. Of ligt dat aan mij?
Wat denk je waarom ik misselijk word van deze borden?quote:Op maandag 19 juli 2010 22:42 schreef Turbomuis het volgende:
Ik erger me vreselijk aan het te pas en te onpas gebruiken van spaties midden in woorden. Reddings vest computer muis en ik kwam laatst zelfs on wel tegen. En Mac Donalds heeft milk shakes, zag ik vanavond.
Daar is dit topic toch voor? Om je druk te maken om taal fouten?quote:Op maandag 19 juli 2010 22:59 schreef CooleVoorwerpNaam het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan Turbo muis
Ga dan vooral niet naar Foutief spatie gebruikquote:Op maandag 19 juli 2010 22:42 schreef Turbomuis het volgende:
Maar het is dan weer de concerten. Dus dan zou "het" juist fout zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ook dat. Het eerste (concert) van twee.
Maar dat Blokkerfiliaal topt alles.
Zo bedoelde ik het niet, kijk eens naar die mooie spatie in je naam!quote:Op maandag 19 juli 2010 23:02 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Daar is dit topic toch voor? Om je druk te maken om taal fouten?
quote:d.v.d + video combi
quote:j.v.c. breed beeld tv
quote:Geluids film camera met losse microfoon super 8 film
quote:Oude Blikken Motor Ballon Cordatic met coureur
quote:Een rieten Mand vol met zier poppen(nieuw)zijn mooi
quote:Een zier pop van 56cm.H. is heel mooi en is nieuw
quote:elec. gras maaier als nieuw
Daarbij vind ik dat "NederlandSchoon" wel weer een spatie nodig heeft.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wat denk je waarom ik misselijk word van deze borden?
[ afbeelding ]
Zoals het hier staat kunnen we leuk zwerfafval vrij rijden ipv zwerfafvalvrij rijden.
ketsbaarquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wie heeft er katoenen zwemkleding![]()
[ afbeelding ]
Eerder het vrouwelijk schoon die het draagt!quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe, dus ik moet al die lege blikjes en mcdonalds verpakkingen maar snel het raam uit flikkeren, dan rij ik afvalvrij.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dit bordje begin ik echt te vaak te zien:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:45 schreef Leandra het volgende:
Ik ben gek op katoen, maar ik denk niet dat ik bij deze meneer een hemdje ga kopen![]()
[ afbeelding ]
wel lief dat zijn ouders nu vrij zijnquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:31 schreef MaxMark het volgende:
Telt dit ook als fout?
Wat zou toch de achternaam zijn van de verdachte?
[ afbeelding ]
Dan was het "vermoordt" geweestquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:44 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
wel lief dat zijn ouders nu vrij zijn
Zet eens een komma tussen 'vermoord' en 'echtpaar'...quote:
Ketsbaarquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Dear Customer,
thx for order procucts from us
your Paymant was accept - we will delivery start in next view
days
best Regards
Volendam aan de arbeit?quote:Op zondag 25 juli 2010 21:07 schreef kingjotte het volgende:
Net bij de ondertitels op RTL4: "Ze hebben elke smiT aan het werk gezet"
quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 juli 2010 09:52 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
![]()
Doet me denken aan een chick die een mailtje stuurde zodat ze een hospiteeravond kon bijwonen en daarin gaf ze onder andere het volgende te kennen: 'Ik ben een echte ketskous'. Natuurlijk heeft ze die kamer gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |