Of je hebt gewoon even geduld!quote:
Oeps ...quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:35 schreef Ladylike het volgende:
link van vorige deeltjes? ik heb al een tijdje niet meer meegelurkt
In de rest van de nieuwsbrief schrijven ze het overigens wel goed.quote:Stem en win een Aplle iPad!
quote:Jarige ASN Bank tracteert!
Vijftig jaar geleden werd de Algemene Spaarbank voor Nederland opgericht als bank met een maatschappelijke functie. Nog steeds streven wij naar een rechtvaardige, duurzame wereld. Lees meer over een halve eeuw ASN Bank en over ons jubileum op de jubileumpagina van onze website.
Vijftig jaar verantwoord bankieren vieren wij graag samen met u! Want dankzij uw vertrouwen kunnen wij werken aan een duurzamere wereld. We investeren uw geld met respect voor mens en dier, natuur en milieu. Bijvoorbeeld in duurzame energie, sociale woningbouw en gezondheidszorg, onderwijs en microkredieten.
Omdat we onze waardering graag laten blijken, tracteren we u driedubbel ter gelegenheid van ons jubileum. Houd op 3 juli a.s. de postbode in de gaten. Want dan ontvangt u het jubileumnummer van Spaarmotief, met alle informatie over de jubileumcadeaus en over vijftig jaar ASN Bank.
quote:Liedkunst.nl feliciteerd Karin Bloemen
Afgezien van ontwikkelt (quote:
En daar blijft het helaas niet bij: "een lichtgevend stof".quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:40 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Afgezien van ontwikkelt (), is het verschil tussen dat en wat ook nog steeds erg lastig blijkbaar...
Plus 'lichtgevend stof', doorsnede in plaats van diameter, een streepje tussen 5 en duizend, en het meervoud van Glowing Ball.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:40 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Afgezien van ontwikkelt (), is het verschil tussen dat en wat ook nog steeds erg lastig blijkbaar...
Daar blijft het dus ook niet bijquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:47 schreef Felixa het volgende:
[..]
En daar blijft het helaas niet bij: "een lichtgevend stof".
Alfa Collegequote:
Etiketten zou in principe moeten kunnen. Dan lees je gewoon niet de ingrediënten en bereidingswijzen op verpakkingen van producten, en neem je het dus niet zo nauw met de etiketten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:25 schreef Muck het volgende:
In de Metro van vandaag: 'Steenbok, in je prive-leven neem je het niet zo nauw met de etiketten vandaag.'
En in een bloemenwinkel bij mijn ouders in de buurt verkopen ze witte lellies...
In de Spits is het echt schering en inslag.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:18 schreef silent_scream1 het volgende:
Ik zie trouwens ook regelmatig in de krant Spits! spelfouten. Heb niet 1,2,3 voorbeelden maar je moet er eens op gaan letten
Haha ja: post hier de spelfouten die je in de Spits! bent tegengekomenquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:20 schreef Felixa het volgende:
[..]
In de Spits is het echt schering en inslag.
Daar zou je een heel nieuw topic over kunnen maken.
En "de eerste van 2 concerten" moet "het eerste van 2 concerten" zijn (zijn we na een hoop gediscussieer en extern advies achter gekomenquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:59 schreef Copycat het volgende:
Blokker is een plaatsnaam, geen filiaal.
Ook dat. Het eerste (concert) van twee.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:26 schreef Pandora73 het volgende:
En "de eerste van 2 concerten" moet "het eerste van 2 concerten" zijn (zijn we na een hoop gediscussieer en extern advies achter gekomen)
En dat was waar het mij om ging, dat met die de/het eerste concert(en) valt hierbij in het nietquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ook dat. Het eerste (concert) van twee.
Maar dat Blokkerfiliaal topt alles.
Hoewel het geen taalfout is, laat het wel een stuitend gebrek aan kennis zien...quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ook dat. Het eerste (concert) van twee.
Maar dat Blokkerfiliaal topt alles.
Nee klopt, maar het is en blijft een fout bij een tekst in het openbaarquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoewel het geen taalfout is, laat het wel een stuitend gebrek aan kennis zien...
Groningen ja. Maar niet die bij Kardinge. De foto's zijn gemaakt aan de Adm. de Ruyterlaan. (Zeeheldenbuurt)quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:47 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Dat is toch in groningen? Bij kardinge?
Het is friet!quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:52 schreef Pascallio het volgende:
[ afbeelding ]
In mijn stad staat ook zo'n bord
quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:18 schreef Pascallio het volgende:
je praat toch niet over je eigen
vb:
'vertel eens wat over je eigen'
'vertel eens wat over jezelf'
lijkt mij duidelijk toch
quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:16 schreef Bart het volgende:
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/249/
quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:21 schreef Pascallio het volgende:
welke tokkie zegt nou:
ey vertel jij nou eens wat over je eigen
Je vergelijkt dus appels met peren.quote:- eigen in deze betekenis wordt niet los van het bijvoeglijk naamwoord geschreven;
hmm misschien heb je gelijk..quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:23 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
Je vergelijkt dus appels met peren.
Misschien moet je het zo zien: eigengemaakte patat is gemaakt in eigen huis.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:24 schreef Pascallio het volgende:
[..]
hmm misschien heb je gelijk..
maar ik blijf erbij dat ik het erg raar vindt staaneigengemaakte
oke, maar je maakt toch iets zelf?quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:26 schreef Bart het volgende:
[..]
Misschien moet je het zo zien: eigengemaakte patat is gemaakt in eigen huis.
Ja, met je eigen handenquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:36 schreef Pascallio het volgende:
[..]
oke, maar je maakt toch iets zelf?
Taaladvies mag dan zeggen dat het allebei mag maar ik vind eigengemaakte ook geen gezicht.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:24 schreef Pascallio het volgende:
[..]
hmm misschien heb je gelijk..
maar ik blijf erbij dat ik het erg raar vindt staaneigengemaakte
Tja, in dit soort zaken kan je nu eenmaal niet eigengereid optreden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:47 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Taaladvies mag dan zeggen dat het allebei mag maar ik vind eigengemaakte ook geen gezicht.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:16 schreef Consoller het volgende:
[ afbeelding ]
Is het werkwoord tegenwoordig rijen?
http://www.onzetaal.nl/advies/hou.phpquote:Het weglaten van de d is mogelijk bij de werkwoorden glijden, houden, rijden, snijden en uitscheiden ('ophouden'), of samenstellingen daarmee, zoals doorrijden, ophouden en uitglijden.
Plus dat het niet de concert is maar het concert.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:58 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik zie hem niet?
-edit- Oh, geven ipv gaven.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:
[..]
Plus dat het niet de concert is maar het concert.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:26 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
En "de eerste van 2 concerten" moet "het eerste van 2 concerten" zijn (zijn we na een hoop gediscussieer en extern advies achter gekomen)
Geeft niet hoorquote:
moet waarschijnlijk een verkeerde lay-out gebruiken want ik heb hem niet onder dit topic staan vandaar...quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:10 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
![]()
Die 'volg topic'-knop is er niet voor niets he!
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
moet waarschijnlijk een verkeerde lay-out gebruiken want ik heb hem niet onder dit topic staan vandaar...
Dat mag toch gewoon...quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:58 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik zie hem niet?
-edit- Oh, geven ipv gaven.
Ze heeft dat aangegeven bij de manager en die zei dat dat dan dus in alle filialen zo was... Nu is het veranderdquote:Bij diefstal wordt altijd aangife gedaan
Doe mij maar een glaasje water danquote:"Verse" Koffie
Ze hebben niet in een blokker-filiaal opgetreden maar in Blokker.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat het concert in het Noord-Hollandse dorp Blokker is gegeven, niet in een warenhuis met diezelfde naam..quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:
[..]
Oe, die is vast heel spannend geweest, die van 8 juni '99. Jammer dat ik die heb gemistquote:
Foto's maken van je beeldschermquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:44 schreef silent_scream1 het volgende:
Nu.nl heeft ook wel eens wat missers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet is op de site van de copytijgers kijken (google maar), die verzamelen
al dit soort fouten op hun website
Ik spot wekelijks meerdere fouten in ieder tijdschrift of krantje dat ik lees. D/t-fouten zijn alom vertegenwoordigdquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:20 schreef Felixa het volgende:
[..]
In de Spits is het echt schering en inslag.
Daar zou je een heel nieuw topic over kunnen maken.
Sorry, maar je schrijft zelf 'is' in plaats van 'eens', wat ik een van de irritantste fouten vind die er zijn...quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:44 schreef silent_scream1 het volgende:
Je moet is op de site van de copytijgers kijken (google maar), die verzamelen
al dit soort fouten op hun website
Och, als we pietluttig gaan doen: sinds wanneer is 'condom' met een hoofdletter?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 01:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Geen taalfout, maar toch waard om hier te plaatsen.
quote:Klik op de foto voor groter vermaat.
quote:Herhinnering Sportpools Tourspel 2010
Beste Sportpools deelnemer,
Over een paar dagen is het alweer zover, dan gaat de grote Tourpool van start. Hierbij sturen we jou een herhinneringsmail dat de pool zaterdag van start gaat.
De start zal plaatsvinden in Rotterdam op 3 Juli, en zal eindigen op 25 Juli. Inmiddels zijn alle teams zo goed als compleet. Uiteraard kunnen er nog last-minute wijzigingen plaatsvinden. Hieronder de belangrijkste informatie betreffende deze editie van de Tourpool.
Dat is geen taalfout, dat heet dialectquote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:59 schreef Evelien het volgende:
[..]
Sorry, maar je schrijft zelf 'is' in plaats van 'eens', wat ik een van de irritantste fouten vind die er zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |