Heerlijk net over Kluivert. De man was een geweldige speler. Mooi om naar te kijken, een fluwele techniek en nog effectief ook. Een staat waar Van Persie (ook een geweldige voetballer overigen) gewoon niet aan komt en waarschijnlijk nooit aan zal komen. Je merkt ook wel dat Derksen het hem niet wil geven en dat is wel weer een bewijs van hoe hij tegen Kluivert aan kijkt op subjectieve basis.
Die randzaken valt overigens ook een hoop over te zeggen. Men doet alsof het een minderwaardig mens is, maar ik vind dat we van dat ongeluk ook niet meer moeten maken dan wat het was. Ik rijdt ook wel eens te hard, en die kerel was aan het keren op een gevaarlijk punt. Natuurlijk blijft het een wandaad van Kluivert, maar doen alsof het een vreselijke vent is....Ik zie als ik Kluivert zie op tv als persoon alleen maar het tegendeel. Jammer dat mensen als Hugo Borst en derksen daar niet overheen kunnen stappen.
Trouwens vond ik het wel opmerkelijk dat Genee Kluivert als Patrick bleef benoemen. Kent hij hem ofzo?
Derksen over Van Basten: In het begin was hij super positief, later minder. Derksen vond het geweldig hoe Van Basten bepaalde spelers buiten de selectie liet (de objectiviteit kun je over twijfelen) en het idee van de oude topvoetballer aan het roer sprak hem ook wel aan. De kritiek kwam pas toen Van Nistelrooij en Van Bommel geweerd werden. Derksen schreef een kritisch stuk (op zich begrijpelijk gezien de feiten, maar niet geheel ontoevallig zijn het wel twee spelers die hij altijd zeer positief gezind is), en Van Basten kon daar weer niet tegen en weigerde iedere medewerking aan interviews en dergelijke met VI. Daar kon Derksen weer niet tegen, en het conflict was geboren.
[ Bericht 25% gewijzigd door Xaobotnik op 22-06-2010 23:46:24 ]