abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 13:39:00 #101
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_84232350
Nou heb me zojuist aangemeld voor de 21+toets van de HvA. Heb 3 weken de tijd om biologie op havo niveau te leren (NL en Engels lukt me over het algemeen wel, had hoge cijfers zonder te leren voor die vorige 21+ toets).
Als dat lukt doe ik mijn propedeusejaar aan de HvA en kijk daarna weer verder. Kan alsnog in het tweede jaar overstappen naar de HU.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_84233329
Owkee dan
Biologie is niet zo moeilijk, prijkt een mooie 9 op mijn diploma
Engels idem, Nederlands helaas net een 8 door het examen anders ook een 9.
Als je 4 havo examens probeert te maken en je komt op een 6+ uit met nakijken dan zit je wel goed.
Steek ook wat tijd in de binas hoe je dingen op zoekt (als je die mag gebruiken), zeer veel kun je daar gewoon uithalen.
Verder steek wat tijd in begrijpend lezen, misschien flauw, maar veel biologie vragen kun je direct volledig beantwoorden door de vraag goed te snappen.

Vind het nog altijd jammer dat ik niks meer met bio doe, was een van mijn 3 keuze vakken samen met aardrijkskunde en wiskunde A.
Uiteindelijk levert het me een papiertje op waarmee ik nagenoeg alles kan, alleen geen docent in een bepaalde taal naar het lijkt.
Dacht economie vakken ook niet maar met wiskunde B laten ze je vaak toch al toe.
Natuurlijk heb je aan dat laatste niks aan, dwaal weer af

Wat je wel kan doen als je stufi niet kwijt wilt/opmaken wilt is een havo diploma halen in een jaar, is prima te doen op de vavo.
Later er naast werken is ook prima te doen afhankelijk van de opleiding, maar het is wel iets om rekening mee te houden om bijv. al een klein potje op te bouwen!
Ik doe dit nu namelijk ook, nu voor de vakantie een klus aangenomen waar ik behoorlijk mee verdien, maar ik weet sowieso dat ik een 5de jaar nodig heb voor mijn studie ivm overstap naar uni en ik weet dat ik er niet naast kan werken.

Zijn zo maar wat dingen die bij me op komen hoor, geen idee of je er al over nagedacht hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nick_Taken op 19-07-2010 15:02:38 ]
  maandag 19 juli 2010 @ 22:22:10 #103
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_84253301
Ja ik doe nu al hbo dan, na 8 jaar werken. Ben bijna 26, getrouwd en eigen huis. Ik werk nu in de vakantie al hard bij en met verpleegkunde heb je vaak meer kans op bijbanen (nu ben ik vaak te oud).
Als de 21+ me niet lukt dan maak ik mijn propedeusejaar af, die behaal ik dan in februari (lig op schema) en stap over.
Heb net een samenvattingsboek besteld van bio. Heb het vroeger ook gehad en vind het erg leuk. Begrijpend lezen lukt wel, mijn Nederlands is over het algemeen meer dan prima.
Ik ga het wel meemaken. Bedankt voor de tips!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_84259809
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 00:04 schreef Jetfly het volgende:
Wat kost 59 euro? 23/24/25 augustus? Bedoel je UIT o.i.d.? De introductie-dagen 1e jaars (23/24/25 aug.) is verplicht..
Zijn de introductiedagen eerstejaars voor alle opleidingen verplicht of verschilt dat per opleiding?
pi_84260009
Faculteit NT was het niet verplicht, velen hebben het ook niet gedaan.
Er is weinig introductie aan, je kunt het vergelijken met 4 dagen lol maken... het is leuk maar je kunt je geld beter besteden.
pi_84260316
Ik ga geschiedenis doen. Als het verplicht is, is het een beetje balen voor m'n lowlandskaartjes.
pi_84260608
lowlands is 10x leuker
pi_84265726
Ja daarom, vorig jaar konden we ook al niet gaan omdat m'n vriend twee dagen van te voren een blindedarmontsteking kreeg.
pi_84322773
Ik heb voor een tweede keer mijn cijfer overzicht gekregen? lols
Eerst maar wachten erop en dan krijg je hem 2x achter elkaar binnen XD
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:33:33 #110
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_84407520
Ik kreeg vandaag allemaal info thuis oa over het bestellen van boeken, zijn deze boeken voor het gehele jaar? En een paar readers krijg ik via sharepoint ofzo? Wat is sharepoint? Help me out! En hoe ging bij jullie die introdagen dat je 1 dag bij een stayokay in Arnhem verbleef enzo, was dit een beetje leuk ? Let me know!
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_84410496
Die introdagen heb ik zelf niet gelopen, is per faculteit verschillend.
Weet niet meer waar FNT heen gegaan is, een of ander kamp.

Sharepoint is een website die je nog veel gaat gebruiken en daar staan ook de readers ja.
Komt vanzelf allemaal goed, krijg je nog een intro les over.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:54:02 #112
286575 Roces18
Chef de party
pi_84410547
Hey,

Wanneer kan ik inloggen op surfspot, heb namelijk als inlognaam voornaam.achternaam@hu.nl
en dan een wachtwoord, maar ik kan niet inloggen ? Dan geeft hij een foutmelding
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_84411385
Misschien dat je dan nog even geduld moet hebben?
Mijn @student.hu.nl adres heeft het wel altijd gedaan.

Op moment kom ik er ook niet in...
pi_84423508
Een vraagje Nick.. is het beter om via HU zelf een notebook aan te schaffen of gewoon zelf 1tje kopen?

Greetz!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:48:44 #115
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_84429656
Ik kocht er zelf eentje. Die HUwinkel komt bij mij over als een onlinewinkel met budgetlaptops.
When all else fails, you always have delusion.
pi_84432497
Zelf kopen :)
En koop dan gelijk een goede.

13" is lekker handzaam, niet te groot, niet te klein.
Je wilt natuurlijk wel dat die een beetje stevig is, dus heb ik een macbook pro gekocht.
Kost 1100e, akkoord, maar de accu gaat ook een volle dag, 7 uur mee (!)
Denk niet dat je er op gaat gamen ofzo, dat doe je niet.
Kijk echt naar accu tijd (en meestal vermelden ze die juist niet).

Wat ook handig is is een e-reader, daar had ik veel boeken in pdf formaat op, deed ik mee mailen, enz.
Dat is weer handiger dan een netbook.

Ofwel een netbook is het net niet, een grote laptop is te zwaar en niet handzaam en slurpt de accu leeg.
En de macbooks kun je met studenten korting kopen ook nog.
Als je wilt zoek ik dat nog wel uit want een huisgenote wilt er ook nog een kopen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:11:27 #117
87680 Mirel
pi_84433336
Accu Schmaccu, gewoon stroom erop. Als je het Adobe pakket gaat gebruiken, dan is een groot scherm / hoge resolutie wel handig.
pi_84435630
Daar heb ik voor thuis weer een groot scherm voor wat ik er aan kan hangen.
Misschien blijven jullie veel op 1 werkplek zitten, ik moet continue mobiel zijn.
pi_84437000
En ik ga -na 3 jaar in een heel andere sector te hebben gewerkt- in augustus ook weer naar school! Ik ga CMD studeren. Ik heb er zin in!! Eerlijk gezegd had ik niet verwacht ingeloot te worden, heb daar echt geluk mee gehad!

Wat moesten jullie in de eerste doen bij het introductiekamp? Is het handig hier bij te zijn of heeft het niet veel meerwaarde?
pi_84437680
Zoals gezegd niet heel veel meerwaarde, 4 dagen lol maken was het.
Hier gingen ze zwemmen, een vrijwillige biercantus, boswandeling, en zo'n harry de hengst (ken iemand dat nog van telekids? :D)
Maar dat is wat de technische faculteit deed en wat ik opgevangen heb.
Was meen ik 60E en vond het zonde.
Nu ook weer uitgenodigd in Delft voor zo'n week en twijfel er hard aan.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:44:57 #121
165333 misslady83
pi_84439364
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:27 schreef latexpiepbeestje het volgende:
En ik ga -na 3 jaar in een heel andere sector te hebben gewerkt- in augustus ook weer naar school! Ik ga CMD studeren. Ik heb er zin in!! Eerlijk gezegd had ik niet verwacht ingeloot te worden, heb daar echt geluk mee gehad!

Wat moesten jullie in de eerste doen bij het introductiekamp? Is het handig hier bij te zijn of heeft het niet veel meerwaarde?

Bij mij was staat dat het verplicht is die inrodagen en je krijgt er 1 studiepunt voor. Het is de eerste dag een borrel op school, de tweede dag gaan we naar arnhem om te overnachten in een stayokay en savonds is er een party :* Volgende dag 10:00 weer huiswaarts ;) Wat gaan jullie allemaal doen dan en hoelang?
pi_84441176
Hoe kunnen ze dat nu verplicht stellen in de vakantie?
OV is dan niet eens geldig, laat staan als je eerste jaars bent en nog geen korting krijgt.
Lekker geregeld.
Mijn intro-dagen in Delft zijn ook van de 13de tot 15de, en zou elke dag op en neer moeten reizen, kost mij 60E boven de 60E dat het kost!!!
Dat ze er studiepunten aan koppelen vind ik helemaal belachelijk, voor mij een reden zijn om juist niet te gaan.

Ik weet van een vriend die geneeskunde doet dat het ook verplicht was en dat ze er 2 studiepunten aan koppelden, maar die kregen ook al gelijk wat kennis mee en proefcolleges waar ze wat aan hadden.
Maar een hoop lol en pret verplicht stellen en punten aan koppelen dat kan echt niet, mag denk ik zelfs niet eens.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:22:38 #123
165333 misslady83
pi_84444825
De introdagen zijn op 25/26/27 Augustus je ov is dus al geldig dan:).............. je krijgt ook te horen in welke klas je zit etc etc een soort kennismaking met je klas/informatie over overige zaken.
pi_84445164
Heb jij even geluk :P
Bij ons verleden jaar viel het iig niet in de periode dat je gratis mocht reizen!
Veel mensen kwamen dan ook niet omdat ze van te ver moesten komen (je wilt soms niet weten wat een treinkaartje zonder korting kost :X)
Bij ons kregen wij de klas te horen per hu webmail, schijnt dus dat elke faculteit er een eigen systeem op na houd.
pi_84446922
bij ons deden ze vorig jaar een kamp organiseren. Was gelukkig niet verplicht, want ik was toen nog op vakantie (anders was ik ook niet gegaan). Ze hebben toen wel alle studenten die gingen bij elkaar in de klas gedaan, dus dan is het wel leuk dat je je klasgenoten al leert kennen.
Maar nu hebben ze al die klassen al opgedeeld bij andere klassen omdat die klassen de meeste uitvallers hadden _O-
Graag verwijderen
pi_84447237
Wat een aktie :D
pi_84450267
Bij mij is de introductie (23 aug - 25 aug) ook verplicht maar wel zonder bijkomende kosten! Die UIT kost 59 euro voor 4 dagen..
  zondag 25 juli 2010 @ 11:06:46 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_84461588
Bij mij is het 90 euro voor 3 dagen :r }:|
pi_84464343
@MissLady: volgens mij is de introductie die jij verteld de gewone introductie voor beginnende leerlingen zonder extra kosten. Die UIT (van 11 aug tot 16 aug geloof ik) heeft wel kosten..
pi_84464818
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:44 schreef misslady83 het volgende:

[..]

Bij mij was staat dat het verplicht is die inrodagen en je krijgt er 1 studiepunt voor. Het is de eerste dag een borrel op school, de tweede dag gaan we naar arnhem om te overnachten in een stayokay en savonds is er een party :* Volgende dag 10:00 weer huiswaarts ;) Wat gaan jullie allemaal doen dan en hoelang?
Uum wat we precies gaan doen weet ik niet, maar er staat in dat het een 'gezellige' introweek wordt ergens in het Zuiden van Nederland en dat je je zwemspullen mee moet nemen en een kraslot! :? . Het kost trouwens 90 euro.
pi_84466629
Kraslot? klinkt vereniging achtig? :P
Ik weet iig wel wat de verenigingen ermee doen, de kas aanvullen.

Maar de gewone kenningsmakings dagen kosten egwoon geld hoor, maar misschien is dit ook weer per faculteit verschillend. Iig op de UU en dan van Biologie weet ik dat het weer geen geld kostte. Maar ik blijf erbij is het niet verplicht en klinkt het als 3/4 dagen lol maken gewoon niet doen tenzij je het leuk vind.
Ik twijfel zelf over Delft omdat ik de hele campus niet ken.
  zondag 25 juli 2010 @ 14:36:26 #132
286575 Roces18
Chef de party
pi_84467435
HAhaha als ik met me kraslot een miljoen wint hou ik hem lekker zelf. :D
pi_84467868
Bij de verenigingen moet je die afgeven in het begin, gelijk de eerste dag.
Dan laten ze je een hoop spullen kopen zodat ze op de soos weer en jaar vooruit kunnen... plee papier... bestek... bordjes... handdoeken... voor ongeveer 50E.
Maar geen idee wat hun er mee willen doen al gok ik ook de kas aan vullen.
Bij de verenigingen moet je btw wel die spullen kopen en exact het type wat erop staat, anders heb je een heel gezellige eerste dag kan ik je vertellen. En tijdens de kennismakingstijd en soms erna kom je niet van een bijnaam af. Zo heb ik nog altijd een bijnaam die iets te maken heeft met een zekere hoeveelheid drank, iets in de trent van drankorgel.
Maar goed staat het op de lijst neem je het mee!... staat het niet op de lijst neem het dan vooral niet mee! :+
Een aantal eerste jaars zal dat nog wel te horen krijgen :P
  zondag 25 juli 2010 @ 15:12:07 #134
286575 Roces18
Chef de party
pi_84468678
Gelukkig ga ik niet naar zo'n studiedrankvereniging maar waarom zou je uberhaupt spullen meenemen voor hun? Terwijl je vast ook nog contributie moet betalen? }:|
pi_84469173
Het is je eigen keuze... of je vind het leuk of totaal niet, er is geen tussenweg.
En ja je betaald ook nog enkele tientjes contributie en enkele tientjes voor een almanak.
Voor de rest hebben ze leuke goedkope, soms gratis, excursies, je kunt er goedkoop drank zuipen en de meeste verenigingen zijn groot genoeg dat je altijd nieuwe mensen kan ontmoeten. En ze doen nog wel meer. Maar bovenal blijft het je eigen keuze. Inmiddels ben ik zelf oud-lid, maar wel komend jaar gevraagd ergens anders lid te worden :+
Daarbij is het soms naast bepaalde studies niet goed te combineren, daarom ben ik ook gestopt. Er wordt wel verwacht dat je er tijd in steekt. En met heel veel "studies" kan dat ook perfect. Je vind er ook altijd typische alpha mensen. Zo deden er een aantal iets met toneel (dat noem ik geen studie maar goed), veel, heel erg veel rechten studenten (weinig contacturen), in Utrecht relatief veel biologie studentes en psychologie. Wat je weinig vertegenwoordigd ziet zijn de zwaarste studies zoals geneeskunde en beta wetenschappen. Die kon ik welgeteld op 1 hand tellen waarbij 1 vinger voor mezelf was.
Verder doen sommige verenigingen minderwaardig over hbo'ers hoe dat geen studenten zijn. Nou er zijn hbo studies, zeker de beta kant, die zwaarder zijn dan sommige universitaire studies.
Je moet dus echt in dat wereldje passen, dus nogmaals: Je vind het leuk of niet, geen tussenweg.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:04:02 #136
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84470216
Hallo,
Ik ga in september beginnen met de SPH (in het eerste jaar; social work) op de HU in Amersfoort.
Zijn er mensen die dit jaar ook in Amersfoort met die opleiding gaan beginnen?
pi_84525214
Zo, machtiging van collegegeld zit op de bus. *O*
  maandag 26 juli 2010 @ 22:39:14 #138
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84525722
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:04 schreef Noukjee het volgende:
Hallo,
Ik ga in september beginnen met de SPH (in het eerste jaar; social work) op de HU in Amersfoort.
Zijn er mensen die dit jaar ook in Amersfoort met die opleiding gaan beginnen?
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:19:31 #139
87680 Mirel
pi_84601333
Ik niet ;(

--

Is er geen betere manier dan online reageren om een kamer te vinden in Utrecht? Reageerde ik net even voor de lol, ben ik plek 220 van 330.
pi_84601797
Kamers vinden kan lastig zijn ja, de wat kleinere websites vind je eerder een kamer.
Verder netwerken of bij een vereniging gaan, heb je meestal binnen een maand een kamer.
Als ik ook weet dat er bij mijn huisbaas een kamer vrij komt of gaat komen probeer ik daar vaak vrienden of hier mensen van fok binnen te loodsen, alleen het gaat zo snel dat ik in de regel er te laat bij ben.
Iig komen binnen nu en een half jaar in dit huis 1 a 2 plekken vrij, wanneer weet ik niet exact.
Een huisgenote hospiteert nog wekelijks voor grotere kamers.

Als je er 150-200 euro voor over hebt kun je het ook via een makelaar spelen, de allersnelste kamers maar in de regel ook wat duurdere. Zitten vaak ook wel de beste kamers tussen weer of je moet heel lucky zijn bij de ssh. Verder het usc/uvsv heeft een aantal zeer nette huizen op erg leuke locaties.
pi_84643481
Heb een heel dossier vol zooi ontvangen van de F.U.G./UIT. Damn...
pi_84643706
Ieder jaar doen ze dat, en je krijgt hetzelfde/evenveel in een tas op de uit :P
Heb mijn spul nog steeds al zou ik niet weten wat ik er mee moet.
3/4 van dat spul gaat allemaal over verenigingen, had wat over verzekeringen, iets over huurcommissie en weet ik het allemaal.
pi_84756037
Roosters voor het eerste blok zijn al bekend. Drie dagen in de week naar school :') .
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_84756404
FNT nog niet :P
  maandag 2 augustus 2010 @ 07:50:08 #145
286575 Roces18
Chef de party
pi_84762129
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:37 schreef Jetfly het volgende:
Heb een heel dossier vol zooi ontvangen van de F.U.G./UIT. Damn...
Mijn prullenbak heeft het meteen gezien. :')
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:39:22 #146
87680 Mirel
pi_84772733
1 jaartje is al voorbij ik en ik wil zo dolgraag een keer een andere leefomgeving en op mezelf oO<
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:31 schreef Nick_Taken het volgende:
Kamers vinden kan lastig zijn ja, de wat kleinere websites vind je eerder een kamer.
Verder netwerken of bij een vereniging gaan, heb je meestal binnen een maand een kamer.
Als ik ook weet dat er bij mijn huisbaas een kamer vrij komt of gaat komen probeer ik daar vaak vrienden of hier mensen van fok binnen te loodsen, alleen het gaat zo snel dat ik in de regel er te laat bij ben.
Iig komen binnen nu en een half jaar in dit huis 1 a 2 plekken vrij, wanneer weet ik niet exact.
Een huisgenote hospiteert nog wekelijks voor grotere kamers.

Als je er 150-200 euro voor over hebt kun je het ook via een makelaar spelen, de allersnelste kamers maar in de regel ook wat duurdere. Zitten vaak ook wel de beste kamers tussen weer of je moet heel lucky zijn bij de ssh. Verder het usc/uvsv heeft een aantal zeer nette huizen op erg leuke locaties.
Hoe hoog sta ik je op je spreekwoordelijke foklijstje? :@
pi_84773965
Redelijk hoog alleen onze journalistiek student in huis heeft nog steeds geen geluk met hospiteren.
Overigens ik zelf ook niet in Delft, wat zijn dat echte typische vieze mannen huizen zeg daar, bah.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:38:30 #148
87680 Mirel
pi_84775000
Een student in huis zoekt een andere kamer, waardoor zijn kamer dus vrij komt? Snap ik dat goed? :)

Ja van die 'typische vieze huizen' heb ik 3x een uitnodiging gehad. 1x een normale bij een flat in Overvecht, maar dus ook 3x bij huizen waarin de omschrijving stond dat je dan met '3 jonge mannen uit Afrika' woont. Bij iedere huis merkte ik op dat ik echt als een van de eerste 10 reageerde, en in tegenstelling tot andere huizen, ging mijn nummer niet zo ver omhoog naarmate de tijd verstreek.

Blijkt dus dat die Afrikanen erg vies zijn, vooral in de keuken, ze laten alles staan, dingen die in de koelkast moeten laten ze ook staan. Grappige vond ik nog dat een gast van m'n werk die ook zwart is die met 'negers uit Afrika' ook niet wilt samenwonen omdat ze raar ruiken en een rotzooi en lawaai maken in huis :P
pi_84775450
Helemaal juist, zij zoekt een andere (grotere) kamer. Ze vind 13m2 net te weinig.

Maar zeg, maar dat heb je dus zelf ook al ervaren, niet tegen gelijk het eerste ja want zo krap is de huurmarkt ook weer niet. Kijk rond, en vind je iets wat goed leefbaar is pak dat en kijk verder. Zelf geluk gehad dat ik eind mei/juni al ging zoeken, overal eerste keus had, en hier tegenaan liep.
Als je tijdens de uit nog niks hebt laat dat dan aan iedereen weten, vaak is het zo van (en dat bedoel ik niet verkeerd :P) oh dat is een leuk meisje, daar regelen we wel ff wat voor. Zo in mijn uit groepje kregen alle meisjes uit ons groepje die zich inschreven bij de uvsv (5 stuks) gelijk een kamer. Heb het idee dat er wel 200 "verenigingshuizen" zijn hier met misschien gemiddeld 5 kamers elk. Kortom je zult moeten netwerken.
Sinds ik niet meer bij een vereniging rondloop hoor ik eigenlijk niet meer of er iets vrij staat/komt, een beetje uit dat wereldje nu.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:01:17 #150
87680 Mirel
pi_84775847
UIT is voor eerstejaars, ik ben al 2e jaars. Daarnaast ben ik een jongen. :( Veel klasgenoten vinden verenigingen niks en 'stom' en ik heb daar zelf ook nooit interesse in gehad. Maar eigenlijk is dus niet zo gek dat iemand bij een vereniging gaat die bijv. helemaal in Rhenen woont? :P

quote:
Maar zeg, maar dat heb je dus zelf ook al ervaren, niet tegen gelijk het eerste ja want zo krap is de huurmarkt ook weer niet.
Krap? Wel toch? De rest van dit stukje snap ik trouwens niet, beetje lomp geschreven :P

quote:
Kijk rond, en vind je iets wat goed leefbaar is pak dat en kijk verder. Zelf geluk gehad dat ik eind mei/juni al ging zoeken, overal eerste keus had, en hier tegenaan liep.
Mja iets wat 13 m2 is vind ik dan wel leefbaar, het is niet groot, maar vanaf dat punt is verder kijken handiger ja. Krijg je ook voorrang of niet? Je netwerk is iig groter. En mja, ik reageerde veel in februari en mei, toen lukte het niet en dacht ik mjaaaa. Deze zomer had ik een baantje in Utrecht, en was van plan om daar te blijven en als ik zekerheid dat ik zou blijven, dán pas wilde ik reageren op woningen, gewoon voor het geval dat. Beetje dom dus, maar ja ik doe ook nooit iets ruim van te voren. :')

Baantje is nu gestopt trouwens, want ze hadden me niet meer nodig, erg jammer. Wel kreeg ik een kaartje van iemand uit een ander gedeelte van het kantoorpand, en dat ik mijn CV gewoon moest opsturen. Ga ik zometeen ook doen :) Ik dacht nog van 'ja pffffff' want op het kaartje stond OUTTV, en dat is een gayzender. Nu kom ik erachter dat XMO de gayporn zender is, en OUTTV de gewone. (het is een video-edit bedrijf, en als je porn edit is de straight porn leuk, en de gayporn níet leuk om te editten ;))

Maar ja, waarom zo zeiken om alles, gewoon doen. Al heb ik geen baantje van dat, dan ga ik gewoon suf in de supermarkt werken als 21jarige vakkenvuller ofzo. Beetje genoeg van m'n eigen gezeik :@
pi_84776277
Zie nu dat er een woordje weg gevallen is :+

Met 21 jaar willen ze je niet graag meer als vakkenvuller, ben je te duur voor, veel vrienden vanwege leeftijd bij de ah zien ontslagen worden :(

XMO ken ik ja, die kwam ineens in het ziggo pakket een paar jaar terug, proest :+
Misschien valt het daar wel mee, gewoon even kijken.

Ondertussen zelf ook geen baan meer, had een baan in Brabant en reistijd was onoverbrugbaar.
Dus ik werkte veel onderweg en veel vanuit mijn kamertje, maar was ook niet echt werkbaar.
En ook toen werden ze getroffen door de "crisis", en kon ik gaan.
Ik weet wel leuke baantjes via een studenten uitzendbureau die vaak ook iets vasts hebben, wil ik je wel doorsturen als je interesse hebt. Je krijgt dan ongeveer 8-11 euro/uur.

Mja er zijn hier al minder mannen/jongens en die krijgen ook nog eens moeilijker een kamer :(
Ik heb een naam waarvan het niet meteen duidelijk is of ik een jongen of een meisje ben, werd vaak uitgenodigd en bij de deur alweer tegengehouden :( Ze gaan ervan uit dat dames schoner zijn ofzo, nou ik kan je verhalen vertellen maar ook foto's laten zien dat meiden er ook wat van kunnen hoor :P
Was niet al te lang geleden in een huisje in overvecht bij wat dames, als ze daar een expeditie naar toe sturen komen ze terug met 40 niet eerder ontdekte levensvormen volgens mij... maar ja dames, en vooral die "bubly" dames worden nogal erg voorgetrokken. Gelukkig heb ik een huisbaas die het totaal niks uit maakt.
pi_84776333
Roosters van 1e blok staan erop?

Even kijken!
pi_84776408
Nog steeds niet hier :P
Zou wel willen weten hoe vaak ik les zou krijgen mocht het in Delft stuklopen met de papieren (nog steeds niet officieel aangenomen op studielink :()

(Mirel check je pm, is wat vrijgekomen)
pi_84776554
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:13 schreef Jetfly het volgende:
Roosters van 1e blok staan erop?

Even kijken!
EDIT: damn, bijna elke dag school. Maar ik weet niet eens in welk klas ik zit, duss.. maar voor 1e jaars maakt het niet zoveel uit geloof ik. Ohja, laptop voordat school begint kopen of na de start?

Cheers!
pi_84776683
Op zich maakt dat niet zo veel uit, er zijn altijd wel leuke aanbiedingen.
Ga alleen niet naar de mediamarkt, daar proberen ze je overjarige modellen te verkopen :(
pi_84776779
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:21 schreef Nick_Taken het volgende:
Op zich maakt dat niet zo veel uit, er zijn altijd wel leuke aanbiedingen.
Ga alleen niet naar de mediamarkt, daar proberen ze je overjarige modellen te verkopen :(
Voor wat staat TI(Z)? En ik krijg 'zogenaamd' instructie en daarna zelfstudie (op vrijdagen). Houd dat wat in ofzo dat instructie gedoe? Op de meeloopdag zeiden ze tegen mij dat je gewoon thuis moest blijven :P .
pi_84776894
Bij ons was het 1 uurtje uitleg, en daarna 2 uurtjes dat je "huiswerk" kon maken en vragen stellen aan de docent of een oudere jaars. Velen kwamen ook niet bij ons maar hebben meestal ook de P niet gehaald.
Let wel op soms wordt er in die tijd een tussentijdse toets gegeven en voor sommige vakken, bij ons eentje, mocht je die _niet_ missen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:56:38 #158
87680 Mirel
pi_84778053
Ja ik ken ook meiden die ook niet veel waarde hechten aan op tijd schoonmaken. Jongens ook, maar ja, er is eigenlijk geen verschil ;) Ik ben dan zelf wel een uitzondering denk ik. :') Heb zojuist mijn kamer opgeruimd, geveegd, gestofzuigd, vervolgens hetzelfde in de woonkamer en de keuken gedaan. Halve dag bezig geweest. :')

Zag je PM's, heel erg bedankt. :) Mocht er iets gebeuren, dan hoor ik ook graag van die studentenuitzendbureau :)
pi_84779540
Zag ook dat de roosters online staan, heb er alleen nog niet veel aan. Ik weet nog niet in welke klas ik zit.
Krijg ik dat gewoon per post?
pi_84779884
Voor het eerste jaar heb je vaak een gezamelijke klas, iig op FNT.
Pas na een halfjaar wordt je ingedeeld in een A of B klas.
Bij ons is het zelfs zo dat er zo weinig leerlingen over zijn dat er misschien maar 1 klas komt.
Daarbuiten zou tussen een A of b klas kwa uren niks uit mogen maken.
Hoewel de B klas op vrijdag vrij had en wij dan nog een les mechanica hadden van 2 uur.
Daarbij zijn er ook nog aparte roosters voor projectgroepjes, die komen er nog eens bovenop.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:51:13 #161
87680 Mirel
pi_84779977
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:37 schreef DanseMacabre het volgende:
Zag ook dat de roosters online staan, heb er alleen nog niet veel aan. Ik weet nog niet in welke klas ik zit.
Krijg ik dat gewoon per post?
Denk het niet. Misschien kan je de leidingcoördinator mailen om te vragen in welke klas je komt. Soms kunnen ze heel aardig zijn en hebben ze tijd om het uit te zoeken voor je ;)

In welke klas ik kom weet ik niet. Paar maanden terug konden we op een lijstje opschrijven bij wie we komen. Ik werd dus niet opgeschreven, of er was geen plek of whatever. Niemand vroeg me iig :{ Kom iig bij andere niet-gevraagden in de klas en dat zijn ook hele lieve mensen :) Wat ik zeker weet is dat ik 1 dag vrij hebt, heb alle klassenroosters gecheckt. :)
pi_84780014
Ik weet eigenlijk nog helemaal niks, heb ook nog geen schoolpasje ontvangen, hoop dat het nog op tijd in orde komt.
pi_84780143
Schoolpasje zijn ze vrij laat mee, die kreeg ik afgelopen jaar tijdens de uit pas(!).
Informatie vertrekken zijn ze geen koning in maar voordat je lesdagen beginnen is er nog een info dag en tijdens de eerste lessen hoor je ook nog genoeg.
Zolang op studielink staat dat je toegelaten bent en betalingsgevenens bekend zijn is alles in orde.
Dus je niet druk gaan maken erover, is vrij normaal daar.

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:51 schreef Mirel het volgende:
Paar maanden terug konden we op een lijstje opschrijven bij wie we komen. Ik werd dus niet opgeschreven, of er was geen plek of whatever. Niemand vroeg me iig :{ Kom iig bij andere niet-gevraagden in de klas en dat zijn ook hele lieve mensen :)
Was hier ook, al hadden ze zelf klassen samengesteld en mocht je nog wisselen. Alle populaire mensen kwamen in klas A, de rest in B uiteindelijk. Grappige is dat in B de mensen met hoogste cijfers zitten, in A de meeste met propedeuse in een jaar gehaald :D

Dat laatste voornamelijk door verplichte "individuele" opdrachten waar wij elkaar mee hielpen :')
Punten telling was daar wel raar van. Ik had een 6 voor die opdracht, heel veel mensen een onvoldoende, ook voor de herkansing. Had iemand geholpen uit mijn projectgroepje en alle dingen die beter moesten (ik was slordig geweest en had een en ander niet vooraf in formule vorm gezet maar gelijk berekent) bij hem wel toegepast. Wat denk je? Krijgt die een 3 :?
Hij heeft dus 57 punten nu, 3 niet omdat hij een opdracht niet gehaald heeft maar wel een voldoende gemiddeld staat.

En dat kunnen opdrachten zijn, tussentijdse toetsen, er zijn dingen bij die mag je niet onvoldoende hebben ook al sta je gemiddeld een onvoldoende. Houd daar dus rekening mee zoals ik eerder zei. Hier zijn er veel tegenaan gelopen.

[ Bericht 71% gewijzigd door Nick_Taken op 02-08-2010 18:07:10 ]
pi_84780311
Dit staat er:
quote:
In principe voldoet de vooropleiding, mits diploma is geverifieerd (gemeld door de instelling)
En:
quote:
De gegevens van je verzoek tot inschrijving zijn bijgewerkt door de hogeschool of universiteit op 20-07-2010. De onderwijsinstelling heeft vastgesteld dat je voldoet aan de nadere vooropleidingseisen op grond van je vooropleiding (je vooropleiding is voldoende om deze opleiding te volgen), mits het diploma is behaald. Dit betekent nog niet dat je verzoek tot inschrijving ook is goedgekeurd. Mogelijk zijn er nog meer voorwaarden waaraan je moet voldoen
Heb al gevraagd of ik dan een kopie van mijn diploma op moest studeren maar dat hoefde alleen als daar expliciet om gevraagd werd.

Maar ach, ik ben Fontys gewend.

[ Bericht 72% gewijzigd door DanseMacabre op 02-08-2010 18:10:04 ]
pi_84780465
Fontys :D
Heb ik in Eindhoven nog gastcolleges gegeven over de ov chipkaart :P
Wel grappig, daar schuin tegenover ben ik op de TU/E mijn opleiding begonnen destijds.
IIg toen was het van de ov chipkaart uit slecht geregeld, maar bij de Fontys erg goed :)
pi_84780560
Ik vond de communicatie naar de studenten toe niet zo, maar goed, dat is hoe ik het ervaren heb.
Verder is de afstand Veenendaal-Eindhoven en weer terug ook niet leuk om elke dag af te leggen
pi_84782144
Waarom heeft de HU (FNT) zulke kutroosters voor de 1e jaars..
pi_84782282
Omdat die administratie daar KUT is en de heer Frijn en de anderen daar totaal geen kaas van gegeten hebben.
pi_84782684
Ik zie wel klassen staan. 1a t/m 1f ofzo. Hoop dat ik voor de eerste lessen wel weet in welke klas ik zit dan. :')
pi_84784865
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:59 schreef Nick_Taken het volgende:
Omdat die administratie daar KUT is en de heer Frijn en de anderen daar totaal geen kaas van gegeten hebben.
KUT!
pi_84784944
Zit hoog he? :P
Zowel capitals als uitroepteken :P
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:19:19 #172
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_84785642
Journalistiek heeft nog geen roosters zie ik, meh. :P
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
pi_84786501
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:19 schreef Egamer het volgende:
Journalistiek heeft nog geen roosters zie ik, meh. :P
JIJ OOK HIER?!?

_O_
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:40:26 #174
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_84789465
JOAH, en per 1 oktober heb ik een kamer aan 't Neude :7
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
pi_84789765
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:40 schreef Egamer het volgende:
JOAH, en per 1 oktober heb ik een kamer aan 't Neude :7
Damnnnnnnnnn, neude nog ook! Boef!

EDIT: Kan je je misschien toevoegen aan de OP?
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:55:18 #176
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_84790275
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:46 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Damnnnnnnnnn, neude nog ook! Boef!

EDIT: Kan je je misschien toevoegen aan de OP?
:D toegevoegd!

Ja ik heb echt super veel geluk gehad met die kamer, ben er echt ontzettend blij mee :)
pi_84790781
En nu moet een mod het ff aanpassen.

Btw, 1e dag meteen een instaptoets wiskunde. WTF moet dat voorstellen :|W ?

[ Bericht 71% gewijzigd door Jetfly op 02-08-2010 22:11:52 ]
pi_84791574
Ah dat is lachen :P
Telt niet mee voor cijfer al willen ze je dat graag laten geloven :')
Kijken ze mee wat je kan, is ongeveer vwo 5 niveau, komen wat dingen in voor die je op de havo niet krijgt.
Of iig ik heb ze wel in 4/5 vwo gehad en niet in 5 havo.

Buiten dat doen ze er niks mee, beetje een zelf test (alleen naderhand bespreken ze hem niet door :'))
pi_84808309
Krijg net een mail dat ze mijn betaalformulier nog niet ontvangen hebben. Pasfoto hebben ze wel gekregen.
Het zat toch echt in dezelfde envelop. :')
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:41:13 #180
87680 Mirel
pi_84808368
Ik ook voor m'n 2e jaar, maar die heb ik dan ook niet opgestuurd. Wil eigenlijk alles in 1x betalen, maar dan moet ik nog even wachten. :@
pi_84808584
Mijn ouders betalen het voor me. En die zie ik eigenlijk over drie weken pas weer.
Hoop niet dat ik het nog een keer moet opsturen.
pi_84809191
Nu ben ik alweer voor niks naar de balie gekomen :')
Al de 3de keer, nu a.s. maandag maar weer.
Wat is er aan de hand? In Delft, waar ik in persoon mijn getuigschrift van het behalen van mijn P heb afgegeven, hebben ze het voor elkaar gekregen deze papieren "kwijt" te raken, ofwel in ben officieel nog steeds niet toegelaten :(
Echt balen, het is altijd wat met de administratie, tot overmaat van ramp belde de administratie van de hu vandaag waarom ik niet her-ingeschreven heb... wat moet ik hier nu op zeggen.
Eerder zouden ze de papieren voor mij ook al klaarleggen, maar dat is dus ook al niet gebeurd.
Baal hier echt van, nu moet ik 15e uitgeven om op en neer naar Delft te gaan en er nog meer tijd in steken.
Is toch wat.
pi_84816358
Ik moet even een paar dagen wachten om te kijken of m'n status veranderd, zo niet sturen ze een nieuw betaalformulier op.
Eigenlijk hoeft dat niet want ik heb 'm dubbel gehad. :')
pi_84820841
ff een vraagje, moet je je inschrijven voor jaar 2? zo ja, waar(studielink denk ik dan)?
Ik heb wel dat betalingsformulier opgestuurd.

Mijn klasgenoten weten het ook niet zeker.
Ik heb een tijdje terug de school gemaild, maar degene was op vakantie. Nu heb ik gister iemand anders gemaild maar ook nog geen antwoord, dus als iemand hier het zeker weet laat het dan ff weten aub.
Graag verwijderen
pi_84821612
Volgens mij moet je je sowieso elk jaar op nieuw inschrijven.
pi_84822601
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:57 schreef TornadoDK het volgende:
ff een vraagje, moet je je inschrijven voor jaar 2? zo ja, waar(studielink denk ik dan)?
Ik heb wel dat betalingsformulier opgestuurd.

Mijn klasgenoten weten het ook niet zeker.
Ik heb een tijdje terug de school gemaild, maar degene was op vakantie. Nu heb ik gister iemand anders gemaild maar ook nog geen antwoord, dus als iemand hier het zeker weet laat het dan ff weten aub.
volgens mij wel, want las zoiets ook op studielink zelf als ik me goed herinner. Jij ook jezelf toegevoegd in de OP?!
pi_84822685
Ja:

Beste Nick,

Over een paar weken start je, of vervolg je de opleiding B Civiele Techniek. Dat lijkt nu nog ver weg. Toch is het belangrijk dat je vóór 1 september 2010 je (her)inschrijving hebt voltooid. Volgens onze gegevens heb je de volgende documenten nog niet naar ons opgestuurd:
pi_84824365
Precies die kreeg ik ook.
pi_84826548
Krijgen we deze topic nog vol voordat het nieuwe schooljaar begint jongens?!
pi_84826753
Moet het vol dan?
Wil daar wel mee helpen hoor :P
Kom maar met de vragen, heb ik weer wat te spammen zonder dat het slowtalk is :+
pi_84826859
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:38 schreef Nick_Taken het volgende:
Moet het vol dan?
Wil daar wel mee helpen hoor :P
Kom maar met de vragen, heb ik weer wat te spammen zonder dat het slowtalk is :+
Nee, tuurlijk moet het niet. Maar gewoon.. Ik vraag me af wat voor mensen er nou echt op FNT zijn.. Ik hoop echt niet van die sufkoppen.. Had echt coole gasten op school :P . Haha, geintje. Respect voor wie, wie is maar van een geintje moet je niet gaan huilen uiteraard.
pi_84827635
Bij ons werd wel veel gein gemaakt, was ik zelf ook niet vies van :+
De civielers zijn soms ook best luidruchttig;
Grof gebekt, modder aan de schoen :P
Is niet zo dat er alleen maar nerds rondlopen hoor, hoewel die ict'ers :X
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:18:37 #193
87680 Mirel
pi_84828566
Hoe zit met het die kamer? Ik was zeker niet de eerste hè?
pi_84829981
Ik ga nu naar 2 HBO, en ik kan voor het eerst in mijn leven zeggen:

Ik heb er weer zin in! :P
pi_84830078
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:18 schreef Mirel het volgende:
Hoe zit met het die kamer? Ik was zeker niet de eerste hè?
Weet ik niet, ik heb het je gelijk laten weten toen ik het hoorde.
Vooralsnog heb ik niet veel mensen daar gezien.
Meestal wacht onze huisbaas de eerste 2 a 3 dagen reacties af en pikt er dan wat mensen tussen uit.
Mocht ik verder iets horen laat ik het wel weten.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:57:10 #196
87680 Mirel
pi_84830559
Ik waardeer het echt heel erg. :) In de PM's stel je ook voor om dingen uit te zoeken zoals dat met die uitwonende beurs - niet dat dat hoeft, maar ik vind het echt tof dat je bereid bent om de tijd te nemen ^O^
pi_84830671
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:57 schreef Mirel het volgende:
Ik waardeer het echt heel erg. :) In de PM's stel je ook voor om dingen uit te zoeken zoals dat met die uitwonende beurs - niet dat dat hoeft, maar ik vind het echt tof dat je bereid bent om de tijd te nemen ^O^
Nick_Taken is gewoon levenloos, dat is het! Niet dat hij je wilt helpen, hij heeft gewoon verder niks te doen haha! :P

Nee, Nick is een fantastisch persoon op FOK! :P .
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:02:55 #198
87680 Mirel
pi_84830843
Op fok alleen? :P
pi_84830906
Ik kom wel een keer naar het utv cafe weer, kunnen we een mini-meeting houden mochten jullie willen :P
pi_84831488
Bedankt voor jullie reacties ^O^

Ik wilde me gaan inschrijven op studielink maar daar staat dat ik al ben ingeschreven voor het jaar 2010-2011
Misschien dat de school dat al heeft gedaan dan? ik hoop dat ze me snel terug mailen anders bel ik volgende week wel voor de zekerheid.

Ik zal me ook toevoegen aan de op, alhoewel ik niet precies weet hoe dat moet :@
Graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')