De zinsbouw bepaalt of het een vraag is of niet. Niet een vraagteken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik stelde geen vraag schat. Achter een vraag staat namelijk een vraagteken.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Alsof die moeders niet ook in de brugklas gezeten hebben
Weet je wel?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:12 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Precies, jij snapt het![]()
Ik ben van dezelfde generatie als de kinderen, komen een paar moeders mij vertellen het beter te weten.. DIT is nou precies het punt waarbij het verkeerd gaat tussen een puber en ouder.
edit:
moeders, geloof mij nou maar op mijn woord; zo gaat het er tegenwoordig aan toe. Ik ben hier echt niet om jullie tijd te verspillen of iets dergelijks.
komop zeg,dat is toch geen serieus advies?quote:
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en schoolagende.. kan zijn dat ze verplicht zijn eerste jaar een agenda van de school te gebruiken..
Ghehe, faalquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
TS? Ik ben de TS niet![]()
1. klopt wel helaas, heb er geen moment spijt van gehad
Jammer dat je gewoon niet even in wilt zien dat ik ook maar een advies gaf. In plaats van netjes te discussiëren of überhaupt mijn adviezen maar te lezen gaan jullie er volop tegen in. Typisch een vorm van aan de ene kant struisvogelgedrag en aan de andere kant angst. Moeders zijn bang dat hun kind helemaal de mist in gaat in de puberteit; dat is ook zo. Meestal zijn het jonge moeders van rond de 35/40. Ik verwacht hieronder weer reacties op hoe zeikerig ik wel niet ben et cetera, maar jullie weten dondersgoed dat ik op de goede fiets zit.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Ticootje het volgende:
Jammer dat het topic zo verpest wordt door een stelletje pubers...
Heb je al opgemerkt dat ik geen moeder ben en waarschijnlijk niet zo heel veel ouder dan jij?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:12 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Precies, jij snapt het![]()
Ik ben van dezelfde generatie als de kinderen, komen een paar moeders mij vertellen het beter te weten.. DIT is nou precies het punt waarbij het verkeerd gaat tussen een puber en ouder.
edit:
moeders, geloof mij nou maar op mijn woord; zo gaat het er tegenwoordig aan toe. Ik ben hier echt niet om jullie tijd te verspillen of iets dergelijks.
jonge moeders van rond de 35/40? Nee sorry, daar kom ik nog niet in de buurtquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:59 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Jammer dat je gewoon niet even in wilt zien dat ik ook maar een advies gaf. In plaats van netjes te discussiëren of überhaupt mijn adviezen maar te lezen gaan jullie er volop tegen in. Typisch een vorm van aan de ene kant struisvogelgedrag en aan de andere kant angst. Moeders zijn bang dat hun kind helemaal de mist in gaat in de puberteit; dat is ook zo. Meestal zijn het jonge moeders van rond de 35/40. Ik verwacht hieronder weer reacties op hoe zeikerig ik wel niet ben et cetera, maar jullie weten dondersgoed dat ik op de goede fiets zit.
2 woorden: struisvogelgedrag en angst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan hoef je je niet aangesproken te voelen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:00 schreef Troel het volgende:
[..]
jonge moeders van rond de 35/40? Nee sorry, daar kom ik nog niet in de buurt
Hoe je jouw schooltijd hebt beschreven klinkt inderdaad niet heel serieus nee.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:21 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Wie is er dan niet serieus met school omgegaan? Mijn hele brugklas heeft een diploma op zak, ja lekker niet-serieus
Ja. Dat heb je al eens eerder aangegeven.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Heb je al opgemerkt dat ik geen moeder ben en waarschijnlijk niet zo heel veel ouder dan jij?
Gelukkig ben ik nog lang geen 35 en mijn 15 jarige dochter doet het prima ondanks mijn zogenaamde struisvogelpolitiek..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:59 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Jammer dat je gewoon niet even in wilt zien dat ik ook maar een advies gaf. In plaats van netjes te discussiëren of überhaupt mijn adviezen maar te lezen gaan jullie er volop tegen in. Typisch een vorm van aan de ene kant struisvogelgedrag en aan de andere kant angst. Moeders zijn bang dat hun kind helemaal de mist in gaat in de puberteit; dat is ook zo. Meestal zijn het jonge moeders van rond de 35/40. Ik verwacht hieronder weer reacties op hoe zeikerig ik wel niet ben et cetera, maar jullie weten dondersgoed dat ik op de goede fiets zit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook niet generaliseren van jouw kant hè?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef tho_Omas het volgende:
Ik vind generatiekloven fijn. Ik steek dan een kaarsje aan, en ga nog eens rustig mijn brugklasagenda doorbladeren. Wat een illustraties, en wat een teksten.
Groetjes
-XXX-
Wait. What?quote:
Waarom is dat triest? De sfeer was goed, de leraren waren erg goed zelfs. Lekker veel lachen in de les, maar toch werd er veel opgepikt. Betere combinatie van lesgeven is er in mijn visie niet en het heeft zeker weten geholpenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe je jouw schooltijd hebt beschreven klinkt inderdaad niet heel serieus nee.
Daar heeft een diplomaatje niets mee te maken.
Triest dat het er bij jou op het gymnasium zo aan toe ging.
Meestal zeg ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik nog lang geen 35 en mijn 15 jarige dochter doet het prima ondanks mijn zogenaamde struisvogelpolitiek..
Advies? Oh, je gaf advies?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:59 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is mijn manier van advies geven. Hard en straight to the point. Nooit langer dan 2 zinnen. Kan je leuk of naar vinden, maar zo formuleer ik mijn mening wel; je weet meteen wat mijn visie erop isquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Advies? Oh, je gaf advies?
Het was dus geen nodeloos gebash op mijn goedbedoelde post met betrekking tot het 'probleem' van TS en de TT?
Had dat ff eerder gezegd joh!
Geen probleemquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Ekfar het volgende:
Woow... was "even" weg en zie dat er behoorlijk wat bijgeschreven is. Nou ja... tis de brugklas he dus we beginnen maar gewoon "goed" door alles aan te schaffen van die lijst (verwacht 'm over 1 maandje) en wat er na 1 jaar gebeurd zien we dan wel weer...
In ieder geval bedankt voor de adviezen van de serieuze mensen hier want om mijn dochter de 1e dag met een plastic zak met boterhammen en verder niets naar school te laten gaan vind ik best kansloos op d'r 1e dag
Wat was 'the point' precies?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:09 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Dat is mijn manier van advies geven. Hard en straight to the point. Nooit langer dan 2 zinnen. Kan je leuk of naar vinden, maar zo formuleer ik mijn mening wel; je weet meteen wat mijn visie erop is![]()
Als je die harde woorden omzet in, voor jou, zachte woorden, zal je me nog best eens gelijk kunnen geven denk ik.
Jij kent mij overduidelijk niet. Gelukkig ook maar.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:09 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Dat is mijn manier van advies geven. Hard en straight to the point. Nooit langer dan 2 zinnen. Kan je leuk of naar vinden, maar zo formuleer ik mijn mening wel; je weet meteen wat mijn visie erop is![]()
Als je die harde woorden omzet in, voor jou, zachte woorden, zal je me nog best eens gelijk kunnen geven denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |