abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83146698
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik stelde geen vraag schat. Achter een vraag staat namelijk een vraagteken.
De zinsbouw bepaalt of het een vraag is of niet. Niet een vraagteken.
pi_83146793
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Alsof die moeders niet ook in de brugklas gezeten hebben
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:12 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Precies, jij snapt het
Ik ben van dezelfde generatie als de kinderen, komen een paar moeders mij vertellen het beter te weten.. DIT is nou precies het punt waarbij het verkeerd gaat tussen een puber en ouder.

edit:

moeders, geloof mij nou maar op mijn woord; zo gaat het er tegenwoordig aan toe. Ik ben hier echt niet om jullie tijd te verspillen of iets dergelijks.
Weet je wel?
pi_83146821
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:33 schreef Het_Biertje het volgende:
Morningafterpil.
komop zeg,dat is toch geen serieus advies?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:52:05 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83146834
Jammer dat het topic zo verpest wordt door een stelletje pubers...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83146849
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en schoolagende.. kan zijn dat ze verplicht zijn eerste jaar een agenda van de school te gebruiken..
Ja verplicht die van school idd.. scheelt weer 10 euro...
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 15:54:24 #181
7074 moussy
kuttekop
pi_83146943
of gewoon geen agenda, ze maken het huiswerk toch niet
Je zou er haast een boek over schrijven!
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:57:17 #182
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_83147107
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

TS? Ik ben de TS niet

1. klopt wel helaas, heb er geen moment spijt van gehad
Ghehe, faal

Verder kots ik echt op de manier hoe je jezelf zo probeert te verdedigen in een topic dat bestemd is voor een moeder die hulp vraagt over haar dochter.
Ik verleen die hulp, en jij gaat lopen happen met verkapte argumenten over hoe verrot mijn school wel niet zou moeten zijn, terwijl die verkapte argumenten juist eerder duiden hoe verrot jouw school wel niet zou moeten zijn.

Ja, shitloads aan huiswerk in de brugklas IN VERGELIJKING MET GROEP 8 zette ik er zelfs nog achter
Kak zeg, happert.
Fuck the EBU.
pi_83147235
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Ticootje het volgende:
Jammer dat het topic zo verpest wordt door een stelletje pubers...
Jammer dat je gewoon niet even in wilt zien dat ik ook maar een advies gaf. In plaats van netjes te discussiëren of überhaupt mijn adviezen maar te lezen gaan jullie er volop tegen in. Typisch een vorm van aan de ene kant struisvogelgedrag en aan de andere kant angst. Moeders zijn bang dat hun kind helemaal de mist in gaat in de puberteit; dat is ook zo. Meestal zijn het jonge moeders van rond de 35/40. Ik verwacht hieronder weer reacties op hoe zeikerig ik wel niet ben et cetera, maar jullie weten dondersgoed dat ik op de goede fiets zit.

2 woorden: struisvogelgedrag en angst.

PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:59:29 #184
288245 crew  Moira
pi_83147243
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:12 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Precies, jij snapt het
Ik ben van dezelfde generatie als de kinderen, komen een paar moeders mij vertellen het beter te weten.. DIT is nou precies het punt waarbij het verkeerd gaat tussen een puber en ouder.

edit:

moeders, geloof mij nou maar op mijn woord; zo gaat het er tegenwoordig aan toe. Ik ben hier echt niet om jullie tijd te verspillen of iets dergelijks.
Heb je al opgemerkt dat ik geen moeder ben en waarschijnlijk niet zo heel veel ouder dan jij?
Fuck the EBU.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:00:44 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_83147324
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:59 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Jammer dat je gewoon niet even in wilt zien dat ik ook maar een advies gaf. In plaats van netjes te discussiëren of überhaupt mijn adviezen maar te lezen gaan jullie er volop tegen in. Typisch een vorm van aan de ene kant struisvogelgedrag en aan de andere kant angst. Moeders zijn bang dat hun kind helemaal de mist in gaat in de puberteit; dat is ook zo. Meestal zijn het jonge moeders van rond de 35/40. Ik verwacht hieronder weer reacties op hoe zeikerig ik wel niet ben et cetera, maar jullie weten dondersgoed dat ik op de goede fiets zit.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
jonge moeders van rond de 35/40? Nee sorry, daar kom ik nog niet in de buurt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_83147368
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:00 schreef Troel het volgende:

[..]

jonge moeders van rond de 35/40? Nee sorry, daar kom ik nog niet in de buurt
Dan hoef je je niet aangesproken te voelen.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 16:01:35 #187
288245 crew  Moira
pi_83147378
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:21 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Wie is er dan niet serieus met school omgegaan? Mijn hele brugklas heeft een diploma op zak, ja lekker niet-serieus
Hoe je jouw schooltijd hebt beschreven klinkt inderdaad niet heel serieus nee.
Daar heeft een diplomaatje niets mee te maken.
Triest dat het er bij jou op het gymnasium zo aan toe ging.
Fuck the EBU.
pi_83147412
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:59 schreef Moira. het volgende:

[..]

Heb je al opgemerkt dat ik geen moeder ben en waarschijnlijk niet zo heel veel ouder dan jij?
Ja. Dat heb je al eens eerder aangegeven.
pi_83147451
Woow... was "even" weg en zie dat er behoorlijk wat bijgeschreven is. Nou ja... tis de brugklas he dus we beginnen maar gewoon "goed" door alles aan te schaffen van die lijst (verwacht 'm over 1 maandje) en wat er na 1 jaar gebeurd zien we dan wel weer...

In ieder geval bedankt voor de adviezen van de serieuze mensen hier want om mijn dochter de 1e dag met een plastic zak met boterhammen en verder niets naar school te laten gaan vind ik best kansloos op d'r 1e dag
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:03:28 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83147481
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig ben ik nog lang geen 35 en mijn 15 jarige dochter doet het prima ondanks mijn zogenaamde struisvogelpolitiek..
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 16:04:01 #191
288245 crew  Moira
pi_83147511
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef tho_Omas het volgende:
Ik vind generatiekloven fijn. Ik steek dan een kaarsje aan, en ga nog eens rustig mijn brugklasagenda doorbladeren. Wat een illustraties, en wat een teksten.

Groetjes

-XXX-
Ook niet generaliseren van jouw kant hè?
TPM heeft net een hele discussie gehouden met iemand van wie hij blijkbaar dacht een overbezorgde moeder te zijn, maar juist wél van zijn 'generatie' is

Oh en:
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef ThePianoMan het volgende:
Respect als ouder moet je verdienen
Wait. What?

Overigens ben ik het wel eens met je opmerking dat ouders die hun kinderen streng aan een kort lijntje houden later in de puberteit zéker zullen merken dat het JUIST de verkeerde kant op gaat met hun kind.
Chille ouders FTW
Fuck the EBU.
pi_83147575
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:01 schreef Moira. het volgende:

[..]

Hoe je jouw schooltijd hebt beschreven klinkt inderdaad niet heel serieus nee.
Daar heeft een diplomaatje niets mee te maken.
Triest dat het er bij jou op het gymnasium zo aan toe ging.
Waarom is dat triest? De sfeer was goed, de leraren waren erg goed zelfs. Lekker veel lachen in de les, maar toch werd er veel opgepikt. Betere combinatie van lesgeven is er in mijn visie niet en het heeft zeker weten geholpen Dat is ook aan de slagingspercentages van de afgelopen jaren te zien! Dat heeft 100% met een diploma te maken, mijn instelling t.o.v. het leren is niet veranderd, dat wil en kan je maar niet begrijpen.
pi_83147662
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik nog lang geen 35 en mijn 15 jarige dochter doet het prima ondanks mijn zogenaamde struisvogelpolitiek..
Meestal zeg ik. Voel je vooral niet aangesproken als je je er zelf niet in herkent.. dat is mijn bedoeling ook niet
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 16:07:24 #194
288245 crew  Moira
pi_83147684
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Advies? Oh, je gaf advies?
Het was dus geen nodeloos gebash op mijn goedbedoelde post met betrekking tot het 'probleem' van TS en de TT?
Had dat ff eerder gezegd joh!
Fuck the EBU.
pi_83147790
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Advies? Oh, je gaf advies?
Het was dus geen nodeloos gebash op mijn goedbedoelde post met betrekking tot het 'probleem' van TS en de TT?
Had dat ff eerder gezegd joh!
Dat is mijn manier van advies geven. Hard en straight to the point. Nooit langer dan 2 zinnen. Kan je leuk of naar vinden, maar zo formuleer ik mijn mening wel; je weet meteen wat mijn visie erop is

Als je die harde woorden omzet in, voor jou, zachte woorden, zal je me nog best eens gelijk kunnen geven denk ik.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:10:16 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83147833
Ik vind juist dat er heel wat ouders zijn die hun kinderen wel eens wat beter in de gaten mogen houden. Al lezen ze maar eens mee op de berichtjes op hyves, of kijken ze even mee terwijl msn aanstaat...

Nee, dan zijn er altijd ouders die denken hun kind heel kort te houden, terwijl dochterlief de hele school voorziet van naaktfoto's... Heel zielig.

Als ouders zijnde heb je gewoon de plicht om je kind achter de vodden aan te zitten.. Dat vindt je als puber misschien niet leuk, en dan ga je heel hard roepen dat het averechts werkt. Maar ik vind dat een kind bepaalde privileges gewoon moet verdienen. Verkloot je het, dan is het jammer, dan gelden er een poosje hele andere regels thuis, die nog minder leuk zijn.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 16:10:29 #197
288245 crew  Moira
pi_83147846
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Ekfar het volgende:
Woow... was "even" weg en zie dat er behoorlijk wat bijgeschreven is. Nou ja... tis de brugklas he dus we beginnen maar gewoon "goed" door alles aan te schaffen van die lijst (verwacht 'm over 1 maandje) en wat er na 1 jaar gebeurd zien we dan wel weer...

In ieder geval bedankt voor de adviezen van de serieuze mensen hier want om mijn dochter de 1e dag met een plastic zak met boterhammen en verder niets naar school te laten gaan vind ik best kansloos op d'r 1e dag
Geen probleem
Overigens zal er de eerste dag niet veel meer nodig zijn dan een agenda en wat boterhammetjes, omdat het dan vaak nog een kennismakingsdag is met de klas en de mentor, en het rooster+gang van zaken wordt besproken.
Verder nog een tip die hopelijk iedere brugklasser opvolgt: Neem alleen de boeken mee die je díé dag nodig hebt. Het is echt zinloos om met een tas vol boeken rond te lopen die je toch niet gebruikt. Verder hebben vrijwel alle scholen kluisjes; maak daar gebruik van.

Succes
Fuck the EBU.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:10:58 #198
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83147872
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:09 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Dat is mijn manier van advies geven. Hard en straight to the point. Nooit langer dan 2 zinnen. Kan je leuk of naar vinden, maar zo formuleer ik mijn mening wel; je weet meteen wat mijn visie erop is

Als je die harde woorden omzet in, voor jou, zachte woorden, zal je me nog best eens gelijk kunnen geven denk ik.
Wat was 'the point' precies?
Ik lees sinds uhhh nu mee en heb wel terug gelezen maar 't gaat nogal door elkaar heen.
En ik word hier nieuwsgierig van.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 16:11:05 #199
7074 moussy
kuttekop
pi_83147878
Kunnen jullie niet in PM verder tegen elkaar aan puberen? Alleen al dit gezeik om het feit of je wel of geen woordenboeken, kladblok of agenda nodig hebt..
Je zou er haast een boek over schrijven!
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 16:11:56 #200
288245 crew  Moira
pi_83147920
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:09 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Jij kent mij overduidelijk niet. Gelukkig ook maar.
Ik heb dan ook zéker geen zachte woorden nodig en jouw 'harde woorden' zijn voor mij in geen enkel opzicht advies geweest.
En zelfs als ik volgens jou je woorden om zou zetten in m'n eigen 'taaltje' zou ik je geen gelijk kunnen geven.
De dingen waar ik het wél mee eens was heb ik aangegeven. Zoals jij dat ook bij mij hebt gedaan.
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')