abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83717742
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Compleet onzinnige redenatie. Volgens jou is elke veranderende of voortschrijdende inzicht in de Islam of bepaalde islamitische principes meteen een vorm van "niet-islamitisch" redeneren. Waar denk jij dat de Mudawana uit voortkomt? Die is vrijwel geheel gebaseerd op de principes van de Sharia en de daarin neergelegde regels. Hadiths zijn alleen handig als je ze in een historische context weet te plaatsen, hadiths vormen immers niet het woord van God, dat is de Koran. Derhalve is een historische herinterpretatie van hadiths geen enkel probleem. In tegendeel juist.
[..]

Complete nonsens, er wordt niets verwijderd. De regel dat een man met meerdere vrouwen kan trouwen is gewoon nog aanwezig, net als de betreffende erfenis regels. Dat ze zijn aangescherpt in lijn met de Islamitische traditie is alleen maar te prijzen. Zo dient de man financieel gezien alle 4 de vrouwen op een gelijkwaardig niveau te kunnen onderhouden. Zo dienen de vrouwen alle 4 seperaat toestemming te geven voor het feit dat hij een andere vrouw heeft, zo dienen de vrouwen alle 4 gelijk behandeld te worden etc. Huwelijk mogelijk vanaf adolescentie: moderne begrip = adolescentie - 18 jaar. Voortschrijdend inzicht noemen we dat.
Sommige hadiths zijn trouwens wel direct het woord van God. Sommige hadiths beginnen immers met : kale: etc. etc.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83717861
Precies.
pi_83718257
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:45 schreef Burakius het volgende:
Sommige hadiths zijn trouwens wel direct het woord van God. Sommige hadiths beginnen immers met : kale: etc. etc.
Hoe weet je dat? Als ik nou een hadith bedenk en zeg dat ie van god komt geloof je mij dan ook?
pi_83718364
Is dit nou motherfucking serieus? Fucking bullshit
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:07:51 #280
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_83718593
@ Optimistic:

Jij bent van mening dat Marokko het wettelijk moet toestaan dat tienjarigen kunnen trouwen?
Jij bent van mening dat Marokko slavernij niet mag verbieden omdat het in de Koran en Soennah terugkomt en niet verboden is?
Jij bent van mening dat Marokko conform de Maliki wetschool - heersend daar - het moet toestaan dat ouders kunnen besluiten hun jongere kinderen "uit te laten trouwen" indien zij fysiek volwassen zijn [man zaadlozing, vrouw menstruatie]?

Ter nieuwschierigheid. Ik haal dit aan omdat ik heb gemerkt dat vrijwel alle Moslims ergens een lijn trekken namelijk. De een doet dat bij polygamie en de ander bij slavernij, "dat was anders, nu is de tijd verandert" etc.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_83718667
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:59 schreef Modus het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Als ik nou een hadith bedenk en zeg dat ie van god komt geloof je mij dan ook?
Nee want jij bent geen profeet. Next.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:10:29 #282
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83718716
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee want jij bent geen profeet. Next.
Wellus, want hij heeft een hadith van God gekregen dus is ie een profeet
zzz
pi_83718755
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:07 schreef Aloulou het volgende:
@ Optimistic:

Jij bent van mening dat Marokko het wettelijk moet toestaan dat tienjarigen kunnen trouwen?
Jij bent van mening dat Marokko slavernij niet mag verbieden omdat het in de Koran en Soennah terugkomt en niet verboden is?
Jij bent van mening dat Marokko conform de Maliki wetschool - heersend daar - het moet toestaan dat ouders kunnen besluiten hun jongere kinderen "uit te laten trouwen" indien zij fysiek volwassen zijn [man zaadlozing, vrouw menstruatie]?

Ter nieuwschierigheid. Ik haal dit aan omdat ik heb gemerkt dat vrijwel alle Moslims ergens een lijn trekken namelijk. De een doet dat bij polygamie en de ander bij slavernij, "dat was anders, nu is de tijd verandert" etc.
Ik ben van mening dat men altijd goed moet kijken naar de acties in het leven van de profeet (vzmh). Je ziet duidelijk dat slaven vrijgekocht werden en zelfs actief deelnamen aan van alles en nog wat. Mooiste voorbeeld is natuurlijk hz. Bilal Habeshi. Als men uit deze voorbeelden niet kan opmaken dat slavernij iets is wat in de Islam niet kan (slavernij op zijn westers), dan is er toch iets mis.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:11:15 #284
31101 _Led_
pi_83718760
Waar ik nou benieuwd naar ben zijn de zaken die Allah speciaal voor mensen persoonlijk gedaan heeft waardoor zij weten dat Allah bestaat. Zaken die natuurlijk niet gebeurd zouden kunnen zijn als Allah niet zou bestaan.
zzz
pi_83718791
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:10 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wellus, want hij heeft een hadith van God gekregen dus is ie een profeet
Nee want hz. Muhammed (vzmh) was de laatste profeet.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:15:00 #286
31101 _Led_
pi_83718944
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat men altijd goed moet kijken naar de acties in het leven van de profeet (vzmh).
Is trouwen en/of sex hebben met een 9-jarige okee volgens jou ?
Of "was dat een andere tijd" ? Want dan kunnen we dat argument natuurlijk ook voor veel andere zaken gebruiken.
zzz
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:16:53 #287
31101 _Led_
pi_83719022
quote:

[..]

En waarom ?
"omdat hij dat zei !"
zzz
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:19:32 #288
31101 _Led_
pi_83719131
Het komt er dus eigenlijk gewoon op neer of je een warlord met psychopathische megalomane trekjes die een paar duizend jaar geleden leefde op zijn woord gelooft als ie zegt dat zijn wil wet is omdat God hem dat zo verteld heeft.

Het leuke is dat als iemand nu zoiets zou zeggen je hem/haar voor gek zou verklaren,
maar je er geen enkel probleem mee hebt om iemand die je niet persoonlijk kent omdat ie al een hele tijd dood is zomaar op zijn woord te geloven en daar je hele leven aan op te hangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 06-07-2010 14:05:41 ]
zzz
pi_83719208
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:07 schreef Aloulou het volgende:
@ Optimistic:

Bij sharia/islam gaat het niet zo zeer om mijn mening. Het is prima als je niet wil regeren met islamitische regels maar wees eerlijk en zeg dat ze gewoon niet islamitisch zijn maar uit Frankrijk of een ander land/ideologie zijn gekomen.
P.S: Trouwens, juist na fysiek volwassen zijn, telt de mening van een kind/meisje/jongen mee.
pi_83719291
quote:

[..]

Ik ben van mening dat men altijd goed moet kijken naar de acties in het leven van de profeet (vzmh). Je ziet duidelijk dat slaven vrijgekocht werden en zelfs actief deelnamen aan van alles en nog wat. Mooiste voorbeeld is natuurlijk hz. Bilal Habeshi. Als men uit deze voorbeelden niet kan opmaken dat slavernij iets is wat in de Islam niet kan (slavernij op zijn westers), dan is er toch iets mis.
Klopt, en als je verder ziet dan zie je dat hij straffen heeft uitgevoerd en zei een keertje (in me eigen woorden) dat niemand staat boven de wet van sharia, hij zou zelfs de hand van zijn dochter Fatima afhakken mocht ze iets hebben gestolen.
pi_83719363
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:15 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Is trouwen en/of sex hebben met een 9-jarige okee volgens jou ?
Of "was dat een andere tijd" ? Want dan kunnen we dat argument natuurlijk ook voor veel andere zaken gebruiken.
Het is niet okee als jij met je aangeleerde normen en waarden en achtergrond probeert een uitspraak te doen over een daad/gebeurtenis in een hele andere omgeving/tijd en cultuur.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:34:25 #292
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_83719757
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:21 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Bij sharia/islam gaat het niet zo zeer om mijn mening. Het is prima als je niet wil regeren met islamitische regels maar wees eerlijk en zeg dat ze gewoon niet islamitisch zijn maar uit Frankrijk of een ander land/ideologie zijn gekomen.
P.S: Trouwens, juist na fysiek volwassen zijn, telt de mening van een kind/meisje/jongen mee.
Ok dan zijn je standpunten duidelijk. Wat betreft Maliki wetschool heb je gelijk, voordat men fysiek volwassen is kan het ook al volgens die madhab. Alleen is de vraag: zie je dit als Sharia/Goddelijk oordeel of een mening conform plaats en tijd toen. Zodra men volwassen is is de eigen mening aan de orde en of men wil trouwen of niet.

Wat betreft principes/regels die niet Islamitisch zijn valt daarover te twisten denk ik en hoe je Islamitisch definieert: Is het onislamitisch om slavernij af te schaffen? Zoja, waarom begonnen de eerste Moslims al met het aanmoedigen van vrijkopen van slaven? Zo nee, waarom heeft God het niet direct afgeschaft en/of profeet? Moslims gaan dus tegen de religie in als slavernij (in woord en/of daad) afkeuren vandaag de dag? Of staan juist conform het geloof als ze het afkeuren omdat er toendertijd al begonnen werd met ontmoedigen en vrijmaken van slaven? Is maar net hoe je interpreteert en grotere geheel ziet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aloulou op 06-07-2010 13:43:47 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:07:12 #294
31101 _Led_
pi_83721223
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:24 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Het is niet okee als jij met je aangeleerde normen en waarden en achtergrond probeert een uitspraak te doen over een daad/gebeurtenis in een hele andere omgeving/tijd en cultuur.
Waarom mogen aanhangers van een boek uit die andere omgeving, tijd en cultuur dan wel proberen uitspraken te doen over mijn leven ?
Sterker nog, waarom willen ze dat de hele wereld zich buigt voor dat boek en zich gedraagt zoals die man uit die andere cultuur, tijd en omgeving ?
zzz
pi_83721320
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:58 schreef bramhim250 het volgende:

Goed filmpje van Pat Condell!
pi_83722097
quote:
En hoe verifieer je dat? Los van dat iemand dat zelf beweert?
pi_83722423
Trouwe moslims moeten een deel van hun hersenen uitzetten, omdat de Koran hun letterlijk alles verteld over hoe ze moeten leven, wat ze moeten dragen, hoe ze zich moeten wassen en in principe hoe ze de hele dag moeten indelen om een goede moslim te zijn. Als echte moslim moet je dan ook alles geloven wat er in de Koran staat aangezien dat het woord van Allah is. Als een moslim dat geloofd is alles wat daaraan tegenstrijdig is simpelweg onjuist. Mohammed was een strijdlustige man en daardoor staat er aardig veel haat jegens ongelovigen in de Koran en hoe ze bevochten moeten worden. Als er in de tijd van Mohammed al bommen waren dan zou het me ook niks verbazen dat hij hetzelfde zou doen als terroristen van deze tijd.
pi_83722614
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:26 schreef Modus het volgende:

[..]

En hoe verifieer je dat? Los van dat iemand dat zelf beweert?
je kunt dit lezen:
http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?cid=1158658418307&pagename=Zone-English-Living_Shariah/Topic/LSESectionList

Er zijn genoeg sites over hadith methodology/ sciences.
pi_83723769
Afvallige moslims moeten een deel van hersenen uitzetten, omdat Ibn Warraq hun letterlijk verteld hoe ze moeten leven. wat ze moeten dragen, hoe ze zich moeten wassen en in principe hoe ze de hele dag moeten indelen om een goede moslim te zijn. Als echte afvallige moet je dan ook alles geloven wat er in het boek van Ibn Warraq staat aangezien dat het woord van een afvallige is. Als een afvallige dat geloofd is alles wat daaraan tegenstrijdig is simpelweg onjuist. Ibn Warraq was een intolerante man en daardoor staat er aardig veel haat jegens moslims in zijn boek en hoe ze bevochten moeten worden. Als er in de tijd van Ibn Warraq al internet was dan zou het me ook niks verbazen dat hij hetzelfde zou doen als andere afvalligen op internet van deze tijd.
pi_83723951
En daar hebben we de beschermengel van de islam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')