Sommige hadiths zijn trouwens wel direct het woord van God. Sommige hadiths beginnen immers met : kale: etc. etc.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Compleet onzinnige redenatie. Volgens jou is elke veranderende of voortschrijdende inzicht in de Islam of bepaalde islamitische principes meteen een vorm van "niet-islamitisch" redeneren. Waar denk jij dat de Mudawana uit voortkomt? Die is vrijwel geheel gebaseerd op de principes van de Sharia en de daarin neergelegde regels. Hadiths zijn alleen handig als je ze in een historische context weet te plaatsen, hadiths vormen immers niet het woord van God, dat is de Koran. Derhalve is een historische herinterpretatie van hadiths geen enkel probleem. In tegendeel juist.
[..]
Complete nonsens, er wordt niets verwijderd. De regel dat een man met meerdere vrouwen kan trouwen is gewoon nog aanwezig, net als de betreffende erfenis regels. Dat ze zijn aangescherpt in lijn met de Islamitische traditie is alleen maar te prijzen. Zo dient de man financieel gezien alle 4 de vrouwen op een gelijkwaardig niveau te kunnen onderhouden. Zo dienen de vrouwen alle 4 seperaat toestemming te geven voor het feit dat hij een andere vrouw heeft, zo dienen de vrouwen alle 4 gelijk behandeld te worden etc. Huwelijk mogelijk vanaf adolescentie: moderne begrip = adolescentie - 18 jaar. Voortschrijdend inzicht noemen we dat.
Hoe weet je dat? Als ik nou een hadith bedenk en zeg dat ie van god komt geloof je mij dan ook?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:45 schreef Burakius het volgende:
Sommige hadiths zijn trouwens wel direct het woord van God. Sommige hadiths beginnen immers met : kale: etc. etc.
Nee want jij bent geen profeet. Next.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:59 schreef Modus het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Als ik nou een hadith bedenk en zeg dat ie van god komt geloof je mij dan ook?
Wellus, want hij heeft een hadith van God gekregen dus is ie een profeetquote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee want jij bent geen profeet. Next.
Ik ben van mening dat men altijd goed moet kijken naar de acties in het leven van de profeet (vzmh). Je ziet duidelijk dat slaven vrijgekocht werden en zelfs actief deelnamen aan van alles en nog wat. Mooiste voorbeeld is natuurlijk hz. Bilal Habeshi. Als men uit deze voorbeelden niet kan opmaken dat slavernij iets is wat in de Islam niet kan (slavernij op zijn westers), dan is er toch iets mis.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:07 schreef Aloulou het volgende:
@ Optimistic:
Jij bent van mening dat Marokko het wettelijk moet toestaan dat tienjarigen kunnen trouwen?
Jij bent van mening dat Marokko slavernij niet mag verbieden omdat het in de Koran en Soennah terugkomt en niet verboden is?
Jij bent van mening dat Marokko conform de Maliki wetschool - heersend daar - het moet toestaan dat ouders kunnen besluiten hun jongere kinderen "uit te laten trouwen" indien zij fysiek volwassen zijn [man zaadlozing, vrouw menstruatie]?
Ter nieuwschierigheid. Ik haal dit aan omdat ik heb gemerkt dat vrijwel alle Moslims ergens een lijn trekken namelijk. De een doet dat bij polygamie en de ander bij slavernij, "dat was anders, nu is de tijd verandert" etc.
Nee want hz. Muhammed (vzmh) was de laatste profeet.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wellus, want hij heeft een hadith van God gekregen dus is ie een profeet
Is trouwen en/of sex hebben met een 9-jarige okee volgens jou ?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat men altijd goed moet kijken naar de acties in het leven van de profeet (vzmh).
En waarom ?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee want hz. Muhammed (vzmh) was de laatste profeet.
Bij sharia/islam gaat het niet zo zeer om mijn mening. Het is prima als je niet wil regeren met islamitische regels maar wees eerlijk en zeg dat ze gewoon niet islamitisch zijn maar uit Frankrijk of een ander land/ideologie zijn gekomen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:07 schreef Aloulou het volgende:
@ Optimistic:
Jij bent van mening dat Marokko het wettelijk moet toestaan dat tienjarigen kunnen trouwen?
Jij bent van mening dat Marokko slavernij niet mag verbieden omdat het in de Koran en Soennah terugkomt en niet verboden is?
Jij bent van mening dat Marokko conform de Maliki wetschool - heersend daar - het moet toestaan dat ouders kunnen besluiten hun jongere kinderen "uit te laten trouwen" indien zij fysiek volwassen zijn [man zaadlozing, vrouw menstruatie]?
Ter nieuwschierigheid. Ik haal dit aan omdat ik heb gemerkt dat vrijwel alle Moslims ergens een lijn trekken namelijk. De een doet dat bij polygamie en de ander bij slavernij, "dat was anders, nu is de tijd verandert" etc.
Klopt, en als je verder ziet dan zie je dat hij straffen heeft uitgevoerd en zei een keertje (in me eigen woorden) dat niemand staat boven de wet van sharia, hij zou zelfs de hand van zijn dochter Fatima afhakken mocht ze iets hebben gestolen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat men altijd goed moet kijken naar de acties in het leven van de profeet (vzmh). Je ziet duidelijk dat slaven vrijgekocht werden en zelfs actief deelnamen aan van alles en nog wat. Mooiste voorbeeld is natuurlijk hz. Bilal Habeshi. Als men uit deze voorbeelden niet kan opmaken dat slavernij iets is wat in de Islam niet kan (slavernij op zijn westers), dan is er toch iets mis.
Het is niet okee als jij met je aangeleerde normen en waarden en achtergrond probeert een uitspraak te doen over een daad/gebeurtenis in een hele andere omgeving/tijd en cultuur.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Is trouwen en/of sex hebben met een 9-jarige okee volgens jou ?
Of "was dat een andere tijd" ? Want dan kunnen we dat argument natuurlijk ook voor veel andere zaken gebruiken.
Ok dan zijn je standpunten duidelijk. Wat betreft Maliki wetschool heb je gelijk, voordat men fysiek volwassen is kan het ook al volgens die madhab. Alleen is de vraag: zie je dit als Sharia/Goddelijk oordeel of een mening conform plaats en tijd toen. Zodra men volwassen is is de eigen mening aan de orde en of men wil trouwen of niet.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:21 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Bij sharia/islam gaat het niet zo zeer om mijn mening. Het is prima als je niet wil regeren met islamitische regels maar wees eerlijk en zeg dat ze gewoon niet islamitisch zijn maar uit Frankrijk of een ander land/ideologie zijn gekomen.
P.S: Trouwens, juist na fysiek volwassen zijn, telt de mening van een kind/meisje/jongen mee.
Waarom mogen aanhangers van een boek uit die andere omgeving, tijd en cultuur dan wel proberen uitspraken te doen over mijn leven ?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:24 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Het is niet okee als jij met je aangeleerde normen en waarden en achtergrond probeert een uitspraak te doen over een daad/gebeurtenis in een hele andere omgeving/tijd en cultuur.
En hoe verifieer je dat? Los van dat iemand dat zelf beweert?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:11 schreef Burakius het volgende:
Nee want hz. Muhammed (vzmh) was de laatste profeet.
je kunt dit lezen:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:26 schreef Modus het volgende:
[..]
En hoe verifieer je dat? Los van dat iemand dat zelf beweert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |