Lijkt me toch echt gewoon elk jaar. Tussen de aankopen in is steeds een tussenpoos van een jaar, het staat er letterlijk.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:02 schreef Outlined het volgende:
De onderneming besluit met tussenpozen van een jaar een machine aan te schaffen
Wordt er dan elk jaar een machine aangeschaft (als je 1-1-2003 een machine aanschaft en 1-1-2004 ook dan zit daar een jaar tussen) OF
wordt er jaar 1 wel een machine aangeschaft, jaar 2 niet, jaar 3 wel, jaar 4 niet, etc
Up. Aangezien een variant hiervan op mn tentamen komt deze week.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:23 schreef jjanderson het volgende:
[ afbeelding ]
Vraag 11 (n.a.v. apparatenfabriek Goudkuil)
Indien de totale indirecte fabricagekosten worden verbijzonderd op basis van de totale productieomvang dan is het bedrag voor indirecte kosten in de kostprijs voor:
a. ¤17,50 < AA < ¤ 18,50
b. ¤18,50 < BB < ¤ 19,50
c. ¤19,50 < CC< ¤ 20,50
d. geen van bovenstaande alternatieven is juist.
Vraag 12(n.a.v. apparatenfabriek Goudkuil)
Indien de kosten van “Intern transport” worden verbijzonderd o.b.v. Activity Based Costing met als kostenveroorzaker het aantal onderdelen per product, dan ligt het bedrag voor kosten van “Intern transport” per eenheid product (X) tussen;
a. Voor AA ; ¤ 1,98 < X < ¤ 2,08
b. Voor BB ; ¤ 2,48 < X < ¤ 2,58
c. Voor CC ; ¤ 9,18 < X < ¤ 9,28
d. Geen van bovenstaande alternatieven is juist.
[ afbeelding ]
Vraag 3 (n.a.v. apparatenfabriek LUK)
Indien de totale indirecte kosten (groot ¤ 520.000 ) worden verbijzonderd d.m.v. een opslag per arbeidsuren, dan ligt dit bedrag ( A ) voor de producten XX, YY en ZZ tussen:
a. Voor XX ¤24,50 < A < ¤24,90
b. Voor YY ¤42,50 < A < ¤43,90
c. Voor ZZ ¤13,50 < A < ¤13,90*
d. geen van bovenstaande alternatieven is juist.
Vraag 4 (n.a.v. apparatenfabriek LUK)
Indien de kosten van “expeditie” worden verbijzonderd o.b.v. Activity Based Costing met als kostenveroorzaker het aantal afgeleverde zendingen, dan ligt het bedrag (X) voor “expeditie” per eenheid product tussen;
a. Voor XX ; ¤ 0,90 < X < ¤ 1,10*
b. Voor YY ; ¤ 1,11 < X < ¤ 1,21
c. Voor ZZ ; ¤ 4,12 < X < ¤ 4,22
d. Geen van bovenstaande alternatieven is juist.
Iemand die mij kan helpen met de berekeningen van bovenstaande opgaven, wat ik ook doe ik kom er niet uit.
Dit heb ik geprobeerd:
Bij de eerste variant vraag 11 heb ik het totaal bedrag van de indirecte kosten x de productieseries per maand gedaan. De directe kosten heb ik hierbij opgeteld en vervolgens gedeeld door de maandproductie. Maar dan kom ik op andere bedragen uit.
Bij vraag 12 heb ik transport gedeeld door de onderdelen...bij elke product en vervolgens gedeeld door de maandproductie. Dan krijg je dus bij elk product een ander antwoord. Maar ook dit klopt niet.
google is your best friend:quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:43 schreef Outlined het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe de vervangingswaarde methode werkt of anders een goeie link geven naar een site waar het helder wordt uitgelegd?
ja, je gebruikt de huidige waarde. Dit wordt gedaan, omdat je anders waarden op je balans hebt staan die eigenlijk niet meer reëel zijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:51 schreef Outlined het volgende:
wat ik er van begrepen heb is dat je mag waarderen tegen actuele inkoopwaarde.
Er wordt als ik het goed begrepen heb ook nog een post Herwaardering gebruikt aan de rechterkant van de balans. Klopt dat? Mijn eigen studiemateriaal (het is niet eens een boek) legt het allemaal een beetje gaar uit.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:59 schreef FedExpress het volgende:
[..]
ja, je gebruikt de huidige waarde. Dit wordt gedaan, omdat je anders waarden op je balans hebt staan die eigenlijk niet meer reëel zijn.
volgens mij wel, dit is om de balans weer in evenwicht te brengen. Zou ook bij het eigen vermogen kunnen, maar om het overzichtelijk te houden wordt dit niet gedaan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:31 schreef Outlined het volgende:
[..]
Er wordt als ik het goed begrepen heb ook nog een post Herwaardering gebruikt aan de rechterkant van de balans. Klopt dat? Mijn eigen studiemateriaal (het is niet eens een boek) legt het allemaal een beetje gaar uit.
quote:Is banktegoed nou een liquide middel of een vlottende activa? Dat kan ik hier niet uit af leiden omdat liq. mid. geld is waar je DIRECT toegang tot hebt (itt debiteuren wat dus een vlottende activa is)
quote:Banktegoed = banksaldo = het geld op de bankrekening van een onderneming = liquide activaOp woensdag 20 oktober 2010 23:56 schreef Outlined het volgende:
[..]
Is banktegoed nou een liquide middel of een vlottende activa? Dat kan ik hier niet uit af leiden omdat liq. mid. geld is waar je DIRECT toegang tot hebt (itt debiteuren wat dus een vlottende activa is)
quote:Liquide middelen is gewoon een vorm van vlottende activa. Net als gebouwen een vorm van vaste activa vormen. Banktegoed wordt meestal gespecificeerd als liquide middelen, maar vlottende activa mag dus ook gewoon.Op woensdag 20 oktober 2010 23:56 schreef Outlined het volgende:
[..]
Is banktegoed nou een liquide middel of een vlottende activa? Dat kan ik hier niet uit af leiden omdat liq. mid. geld is waar je DIRECT toegang tot hebt (itt debiteuren wat dus een vlottende activa is)
quote:Ik hoop dat het einde niet bij je stelling hoort?Op donderdag 21 oktober 2010 16:55 schreef Ruuddd het volgende:
Stelling:
Met behulp van het 7S-model van McKinsey kun je een organisatie optimaal inrichten en diagnosteren.. Of niet?
quote:Dat ligt er maar net aan wie je het vraagtOp donderdag 21 oktober 2010 16:55 schreef Ruuddd het volgende:
Stelling:
Met enkel behulp van het 7S-model van McKinsey kun je een organisatie optimaal inrichten en diagnosteren.
quote:Nee, het aandeel van derden valt onder het eigen vermogen.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:50 schreef thomaster het volgende:
Aandelen van derden zijn vreemd vermogen volgens mij. Solvabiliteit houdt in dat je je bedrijf kan opdoeken door vreemd vermogen af te lossen met eigen vermogen. Over aandelen van derden kun je als bedrijf niet vrij beschikken (al helemaal niet voor het opdoeken van je bedrijf).
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 15:50 schreef MWP het volgende:
[..]
Nee, het aandeel van derden valt onder het eigen vermogen.
Een belang van derden wil zeggen dat een dochteronderneming niet volledig in handen is van de moedermaatschappij (bijv. RTL Nederland, wat voor 73.7% in handen is van RTL Group, voor de rest van Talpa). Toch valt deze post niet onder het vreemd vermogen, maar onder het eigen vermogen omdat de moedermaatschappij geen schuld of aflossing heeft richting de overige aandeelhouders van de dochteronderneming.
Je neemt deze post op op je geconsolideerde balans omdat er op de geconsolideerde WV-rekening geen uitsplitsing naar eigendoms-rato plaatsvindt van de winsten en verliezen van de dochtermaatschappij. Je neemt de volledige winsten- en verliezen over, dus ook het volledige vermogen.
Scheikunde!quote:Op maandag 15 november 2010 19:12 schreef Ronald78 het volgende:
Hoi, ik wil graag wat vragen. Ik zit nu in 5vwo, ben een beetje aan het orienteren op een vervolgstudie. Het vak m&o vind ik erg leuk en ik ben er goed in. Welke universitaire opleiding past goed bij dit vak?
Scheikunde is wel wat ik na M&O ben gaan doen inderdaadquote:Op maandag 15 november 2010 19:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Scheikunde!
Maar even serieus, er zijn heel veel opleidingen die daarmee te maken hebben. Ik ken zelf verschillende mensen die International Business Management, Economics and Business Economics, of nog een andere variatie daarop, doen. Dat is onder meer in Maastricht, Amsterdam en Tilburg te vinden. Er zijn vast nog meer opleidingen, maar dit zijn degene die ik ken van vrienden en kennissen.
Nou, je moet er niet iets tegen hebbenquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef Ronald78 het volgende:
Oke, bedankt!
Economie en M&O vind ik zeker interessant dus ik ga me in Bedrijskunde en Economie & Bedrijfseconomie verdiepen! Ik heb ook wiskunde B, dat gaat me redelijk af, maar wat heb ik gehoord is dat je wiskunde wel écht leuk moet vinden voor Econometrie. En ik moet eerlijk zeggen dat dat bij mij zeker niet zo is.
Als ik op de website van Albert Heijn onder 'Feiten & cijfers' kijk vind ik meteen alle informatie (http://www.ah.nl/artikel?trg=albertheijn/article.feiten). Voortaan dus even beter zoeker!quote:Op donderdag 25 november 2010 16:17 schreef Geniaal- het volgende:
Hallo fokkertjes,
Ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar de marketing van verschillende bedrijven waaronder Albert Heijn. Weet iemand het totale aantal filialen (alle formules)? Precieze informatie is met geen mogelijkheid te vinden op internet.
Bij voorbaat dank.
Ervan uitgaande dat het moederbedrijf euro's bezit terwijl de overgang in Britse ponden wordt gefinancierd, dan kunnen we het volgende doen:quote:Op woensdag 24 november 2010 13:41 schreef Plity het volgende:
Yoow,
K heb ff een vraagje over economie: Valutarisico.
Voor een project moeten wij een Engels bedrijf overnemen en het moederbedrijf is Nederlands. Hierbij moeten de valutarisico’s worden afgedekt.
De overname is pas over een jaar en bedraagd 15.000.000 Pond.
De af te dekken methoden zijn: Via een Forward of contant.
De (volgens mij) relevante contante (midden) en termijn koersen => Spread is 0,001:
Contant 0,6822
1 maand 0,6832
2 maand 0,6840
3 maand 0,6849
6 maand 0,6876
12 maand 0,6829
Geldmarkt (tarief voor euro en pond):
3 maands 5,533%
6 maands 5,868%
12 maands 6,258%
=> Voor zowel euro als pond geld er bij het aantrekken van de valuta een opslag van 0,01 en bij uitzetten van de valuta een afslag van 0,01.
De vraag is dus:
1. Hoe moet je indekken via een forward?
2. Hoe moet je contant indekken?
Als er extra info nodig is, dan hoor k dat wel, bedankt !
Google eens op 'optimal stopping' en 'marriage problem'. Optimal stopping is een vrij bekend fenomeen binnen micro-economie dus ik denk dat je wel een aantal voorbeelden zult vinden. Ik heb momenteel geen tijd om te helpen met jouw probleem, sorry.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:35 schreef Fingon het volgende:
Ik heb een vraagje over zoektheorie, dit is de opdracht:
Meneer Peters is op zoek naar een echtgenote, hij kan daten met vrouwen met een IQ dat uniform verdeeld is over het interval [100,150] en 1 IQ is 2 euro waard. Als Meneer Peters uitgaat met een vrouw leert hij haar IQ kennen, en de kosten van uitgaan zijn x^2, waar x de hoeveelste keer is dat hij uitgaat. De eerste keer uitgaan zijn de kosten dus 1, maar de tweede keer uitgaan 4, dan 9 etc.
Vraag 1:
De vrouwen zijn niet jaloers, als hij met meerdere vrouwen is uitgegaan kan hij weer teruggaan naar een eerdere vrouw om met haar te trouwen. Bereken voor iedere keer dat Meneer Peterse met een vrouw uitgaat bij welk IQ hij direct een aanzoek doet.
Ik vind het dus een lichtelijk vage vraag, maar mijn interpretatie is dan dat dus bv. de 2e keer uitgaan, wanneer de kosten 4 zijn, zijn verwachte nut groter dan 4 moet zijn om nog een keer te zoeken, wanneer dat niet het geval is zal hij dus stoppen met zoeken en trouwen. Dan kom ik op de volgende vergelijking:
(150-w*)^2/(2*50) < 4
als ik dit oplos komt er echter een zo'n belachelijk hoog getal uit dat het wel fout moet zijn, maar hoe het wel moet weet ik ook niet. Iemand hier die kan helpen?
Bedankt maar ik heb 't allemaal al gevonden, het was inderdaad niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:00 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Als ik op de website van Albert Heijn onder 'Feiten & cijfers' kijk vind ik meteen alle informatie (http://www.ah.nl/artikel?trg=albertheijn/article.feiten). Voortaan dus even beter zoeker!
[..]
Ervan uitgaande dat het moederbedrijf euro's bezit terwijl de overgang in Britse ponden wordt gefinancierd, dan kunnen we het volgende doen:
1. Een forward-contract afsluiten om over 12 maanden GBP 15.000.000 aan te schaffen. Ondertussen ontvangen we een jaar lang rente over de hoeveelheid euro's die we bezitten.
2. Nu GBP 15.000.000 aanschaffen tegen de huidige koers, vervolgens een jaar lang rente trekken en dan de aankoop doen.
De berekeningen kun je zelf uit voeren (vergeet niet de op- en afslag tijdens de valutatransacties).
PS: ik weet niet zeker of optie 2 onder 'contant afdekken' valt, maar als je even in je boek kijkt dan zal dat ongetwijfeld netjes uitgelegd worden.
[..]
Google eens op 'optimal stopping' en 'marriage problem'. Optimal stopping is een vrij bekend fenomeen binnen micro-economie dus ik denk dat je wel een aantal voorbeelden zult vinden. Ik heb momenteel geen tijd om te helpen met jouw probleem, sorry.
lijkt me redelijk gedateerde informatie. Toch bedankt natuurlijk!quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:00 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Als ik op de website van Albert Heijn onder 'Feiten & cijfers' kijk vind ik meteen alle informatie (http://www.ah.nl/artikel?trg=albertheijn/article.feiten). Voortaan dus even beter zoeker!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij deze gaat het om Vraag C.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij deze gaat het om vraag B (Let niet op oranje, das gewoon wat belangrijk was..)
Met vriendelijke groeten!#freefrederike
"Aan het einde van".quote:Op maandag 17 januari 2011 18:42 schreef Outlined het volgende:
wat betekent "ultimo" bij het boekhouden
Doe maarquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:30 schreef Irritatie100 het volgende:Mocht er behoefte zijn aan de precieze getallen zal ik die ook nog wel posten.
Ik heb het idee dat je de opdracht in je eigen woorden hebt neergezet hier en die zijn niet zo heel duidelijk. Als je de opdracht duidelijker neerzet is de kans dat je antwoord krijgt wat groter.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:18 schreef Daangraphics het volgende:
ik snap niet echt bepaald wat ze willen en wat en hoe en huh???
Deflatie en hyperinflatie zouden toch niet dicht bij elkaar moeten liggen? Of mis ik nou iets volledig? (Ja dus...)quote:...
Stop de geldpersen
Centrale banken begeven zich momenteel op onbekend terrein met hun beleid van grootschalige geldverruiming. Er is geen bewezen recept om uit een periode van deflatiedreiging te komen. Een economie waar de geldpers te vaak en te snel wordt aangezet, loopt het risico overvoerd te worden door nieuw geld. En te veel nieuw geld betekent op termijn: inflatie. Het mag paradoxaal klinken, maar deflatie en hyperinflatie liggen in de economische praktijk van alledag angstwekkend dicht bij elkaar. Ze zijn de uiteinden van een hoefijzer, ver van elkaar verwijderd en tegelijkertijd bijna aan elkaar rakend. Die wetenschap zou centrale bankiers voorzichtig moeten maken vij het inzettten van beleid dat bedoeld is om deflatie te voorkomen.
...
Elke (gesloten) vraag in een interview of enquête (of: variabele) kan je een bepaalde categorie plaatsen (nominaal, ordinaal, interval en ratio). Elk type geeft aan wat voor statistische berekeningen je met de variabele wel en niet kunt doen. Op http://www.graphpad.com/faq/viewfaq.cfm?faq=1089 staat een uitgebeide uitlegquote:Op zondag 23 januari 2011 17:57 schreef MV1988 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zit met een vraag waar ik zelf niet uitkom. Hopelijk kunnen jullie me helpen:
Formuleer voor het onderzoekselement leeftijd:
- nominale variabele
- ordinale variabele
- intervalvariabele
- ratiovariabele
Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |