Ligt eraan. Het ergste wat ik gedaan heb is wel eens een wat langere pauze gehouden maar verder heb ik elke lees braaf uitgelopen. Ik ben 1x bewust teruggeschakeld en dat was na de beruchte 4x8 les, die ging zo rot en zo zwaar dat ik mezelf echt niet langer zag lopen...quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:40 schreef Webkim het volgende:
Wat doen de Evy-lopers hier na een slechte les? Als in: hebben moeten smokkelen.
Overdoen? Of toch de volgende gaan lopen?
Ik ben ook begonnen.
Ik heb vorig jaar elke keer een niet afgemaakte les opnieuw gedaan. Pas als een les helemaal compleet was, deed ik de volgende. Heb er dus ook een week of wat langer over gedaan om alle lessen te doen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:40 schreef Webkim het volgende:
Wat doen de Evy-lopers hier na een slechte les? Als in: hebben moeten smokkelen.
Overdoen? Of toch de volgende gaan lopen?
Ik ben ook begonnen.
Door zo door te lopen loop je jezelf richting een blessure. Nu nog niet, met die korte stukjes, maar straks zeker. Mijn advies zou zijn extra dagje rust pakken, goed slapen (met die hittequote:Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Webkim het volgende:
Supercompensatie, jaja.
Viel ook wel mee qua smokkelen hoor. Ik had woensdagochtend gelopen en toen donderdagavond laat weer. Ik wil er gewoon koste wat het kost niet de klad in laten komen. Er móet iets gebeuren!
Morgenochtend vroeg weer. En ik zie er nu al tegenop.
Als je vanavond al niet helemaal lekker liep, dan zou ik je zeker aanraden om morgen een rustdag te nemen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Webkim het volgende:
Supercompensatie, jaja.
Viel ook wel mee qua smokkelen hoor. Ik had woensdagochtend gelopen en toen donderdagavond laat weer. Ik wil er gewoon koste wat het kost niet de klad in laten komen. Er móet iets gebeuren!
Morgenochtend vroeg weer. En ik zie er nu al tegenop.
Whaaa. 4x8, stoer! Als ik dat toch eens zou kunnen over een tijdje.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:16 schreef sproetjes het volgende:
ik moet eigenlijk morgen ook weer... maar om er nu weer zo vroeg voor op te moeten
ga zaterdag avond dan maar denk ik...
ik ben er nog niet uit,,.. moet de beruchte 4x8 les
Naar mijn gevoel heb ik opzich een goede basisconditie, doe aan fitness, tegenwoordig ren ik weer volgens een wat vaster schema en bezorg de post als bijbaantje. Maar denk dat ik inderdaad eerst tot de 6 of 7 km. doortrain en dan een keertje die 10,8 km. naar m'n zus.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:08 schreef KingOfMars het volgende:
Ik denk dat als je eenmaal een bepaalde basisconditie hebt, een dosis doorzettingsvermogen én een goede dag, je meer kunt dan je denkt. Maar ik ben ook voor wat Calimero zegt, doe niet té gek.
Ooh wat goed. ik lag nog in bed en heb mij verslapenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 07:40 schreef DarkElf het volgende:
Vanmorgen om 10 over 6 vertrokken voor les 17, ging goed hoewel iets langzamer dan les 16 en 15 want wat is het al warm, tis nauwelijks afgekoeld hier vannacht. Wel tevreden dat het en gelukt is en lekekr ging.
ik ook, en toen ik wakker werd en op mn ipod keek hoe warm het was, zag ik dat het al 25 graden was om 8.30 vanmorge!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ooh wat goed. ik lag nog in bed en heb mij verslapen
Dat kan best hoor. Als je lichaam een pijnsignaal geeft dat je niet herkent moet je wel altijd oppassen. Maar vaak zijn dat dingen die zich al een tijd aan het opbouwen zijn. Als daar überhaupt geen sprake van is dan kan je gewoon voor die 10 kilometer gaan. Wel belangrijk dat je in de periode die daarop volgt, met voldoende rust weer terugkeert naar je normale (stabiele) ritme. Één van de grootste fouten die je kan maken is om overmoedig ineens een heel grote afstand te lopen, die resulteert in een lichte kwetsuur die je negeert en die in de loop van de tijd opbouwt tot een blessure omdat je er niet goed mee bent omgegaan. Nogmaals, altijd opletten als je benen je iets proberen te vertellenquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oke.Dan kan ik de afstanden dus wel wat sneller verhogen. Halve kilometer per 2 weken klinkt goed!
Voor de rest heb ik niet echt een doel voor ogen wat betreft een afstand die ik op de lange termijn wil halen. Wel lijkt het me leuk om ooit eens een keer naar m'n zus te rennen, ze woont 10,8 km. van mij af. ( Zou ik zo'n afstand nu ook al kunnen halen?Door bijvoorbeeld een extra rustdag in te lassen ofzo, zodat m'n benen uitgerust en op maximale sterkte zijn?
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |