quote:Op zondag 4 juli 2010 21:34 schreef Happel het volgende:
Daniel Lloyd, maar Taaramae lijkt me ook wel een kanshebber.
Wiggins kon vorig jaar toch ook aardig meekomen en dat is een eufemisme. Baanwielrenners zijn buiten de sprinters toch mannen met een meer dan behoorlijke inhoud en een hoge VO2max. Dan kan je met wat aanpassingen (afvallen) al snel meekomen in de bergen. Alleen zullen er niet veel zijn die het aandurven. Sprinters hebben verder natuurlijk ook een goede inhoud maar zijn vooral gericht op het anaerobische i.p.v het aerobische van een achtervolging, puntenkoers etc.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:46 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind het opvallend dat die Riblon een redelijke klimmer blijkt te zijn. Van huis uit is dat een baanwielrenner, meestal worden dat toch sprinters, tijdriijders of mannen voor de klassiekers.
Wiggins. Hoe kon ik die nou vergeten?quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wiggins kon vorig jaar toch ook aardig meekomen en dat is een eufemisme. Baanwielrenners zijn buiten de sprinters toch mannen met een meer dan behoorlijke inhoud en een hoge VO2max. Dan kan je met wat aanpassingen (afvallen) al snel meekomen in de bergen. Alleen zullen er niet veel zijn die het aandurven. Sprinters hebben verder natuurlijk ook een goede inhoud maar zijn vooral gericht op het anaerobische i.p.v het aerobische van een achtervolging, puntenkoers etc.
Binnenkort kan je dat ook zeggen over Geraint Thomasquote:Op woensdag 7 juli 2010 20:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wiggins. Hoe kon ik die nou vergeten?
Dan heb je ook nog de broertjes Meyer, maar ik weet niet hoe goed die kunnen klimmen. En natuurlijk Phinney, die van alle markten thuis lijkt.quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Binnenkort kan je dat ook zeggen over Geraint ThomasHeb hoge verwachtingen van mijn adoptierenner, lijkt minder blokkerig dan in 2008 toen hij goud won op het WK samen met Wiggins.
quote:Jérôme Pineau wil een 'Virenque' doen in Parijs
Pierdood, zo eindigde Jérôme Pineau (Quick Step) gisteren in het bloedhete Montargis. 'Ik kreeg een serieuze tik van de warmte', zegt de Franse bloedvriend vvan Sylvain Chavanel. 'Ze was loodzwaar om dragen.'
Toch is de Fransman niet van plan om zonder slag of stoot zijn bolletjestrui af te geven. Integendeel. 'Als het uitsluitend aan mij ligt, dan doe ik een Virenque in Parijs. Ik kreeg al uitgebreid advies van de zevenvoudige bergkoning. Hij zei me waar ik moet aanvallen. In de grote cols ga ik natuurlijk niet Contador, Andy Schleck en Armstrong verslaan, maar dit jaar bevat de Tour veel middengebergte. En die kan ik wel de baas. Ik ken de Jura en de l'Ain. Ik doe een gooi naar de eindzege in het bergklassement. Een beredeneerde.'
Het verleden heeft geleerd dat dit soort renners het toch altijd moeten afleggen. Voeckler en De La Fuente haalden de bollen ook niet binnen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:58 schreef Ereinion het volgende:
Dat zou wel de matigste winnaar van de bolletjestrui ooit worden.
Dit jaar zitten er wel relatief veel middelgebergte in, dat spreekt in het voordeel van Pineau.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het verleden heeft geleerd dat dit soort renners het toch altijd moeten afleggen. Voeckler en De La Fuente haalden de bollen ook niet binnen.
Hier dan maar ! Ben eens benieuwd wie morgen een eerste coup zal proberen plegen...quote:Op zondag 4 juli 2010 18:50 schreef Mujahedine het volgende:
Gadret
Rolland
Fuglsang
E. Martinez
Txurruka
Verdugo
De la Fuente
Hesjedal
Di Gregorio
J. Rodriguez(of zou die echt voor een klassement gaan ?)
Barredo ?
Pineau ?
Rohregger
El Fares
Spilak ?
Garate ?
Erviti of iig iemand van Caisse
quote:
Hij is nu wel ingehaald door Charteau toch? Die geef ik meer kans dan, die zat er op het laatst tenminste nog bij.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag ook weer redelijk wat punten gepakt. Niet veel vergeleken met de echte cols, maar als-ie zo doorgaat kan-ie toch een eind komen.
Pineau heeft duidelijk moeite met het hooggebergte.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij is nu wel ingehaald door Charteau toch? Die geef ik meer kans dan, die zat er op het laatst tenminste nog bij.
na vandaag ga die bollentrui voor zowel Charteau als Moreau ook een doel op zich worden. Pineau is te beperkt als klimmer om hem te houden/halen tot Parijsquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:05 schreef Wombcat het volgende:
Pineau zal Moreau ook wel vervloeken nu. Als die de puntjes op Colombière niet had afgepakt, had 'ie de bollen nog gehad
aan de andere kant als Moreau daar Charteau ook nog voor had laten gaan, had 't weer niet uitgemaakt
Gun die gasten ook een lolletjequote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:07 schreef groenen het volgende:
Echt een loserfestijn weer dit, van mij mogen ze het afschaffen.
Die zal in de etappe van morgen normaal gesproken niet vele punten pakken onderweg. Hij is er niet mee bezig.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Zelfs Schleck is niet kansloos voor de bollen.
naja, als er op de tourmalet en vandaag op de laatste beklimming de favorieten als eerste bovenkomen, wat niet onwaarschijnlijk is, dan zijn er dubbele punten op 2 HC cols, dus kan het ook rap gaan.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die zal in de etappe van morgen normaal gesproken niet vele punten pakken onderweg. Hij is er niet mee bezig.
Het is absoluut niet z'n 1e doelstelling. Maar als spin-off kan hij zeker de bolletjestrui pakken.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die zal in de etappe van morgen normaal gesproken niet vele punten pakken onderweg. Hij is er niet mee bezig.
Schleck had het al eerder over de bolletjestrui inderdaad. Maar ik zie het niet gebeuren omdat er morgen veel punten te rapen zijn.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is absoluut niet z'n 1e doelstelling. Maar als spin-off kan hij zeker de bolletjestrui pakken.
Ja, ik gun het hem wel. Ik vond het ook vrij indrukwekkend hoe hij naar de kopgroep reed vandaag. Die reden toch vrij hard door.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:03 schreef Leatherface het volgende:
Charteau.
Hoewel het eigenlijk een modale renner is, gun ik hem de bolletjes vanwege zijn strijdlust.
Als 1 van hen de Tourmalet en de Aubisque kan pakken, dan komt die op een puntje of 15.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:47 schreef Wombcat het volgende:
Moreau en Cunego zijn ook nog niet kansloos.
charteau pakt ook nog wel wat punten in de achtergrondquote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als 1 van hen de Tourmalet en de Aubisque kan pakken, dan komt die op een puntje of 15.
Iets meer, Charteau heeft al 30 punten verzameld vandaag, heeft dus 145.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als 1 van hen de Tourmalet en de Aubisque kan pakken, dan komt die op een puntje of 15.
Kan niet, tien man weg. Tien man pakken punten.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:02 schreef Beregd het volgende:
[..]
charteau pakt ook nog wel wat punten in de achtergrond
Er rijden er 10 voor 'm, dus net geen punten meer lijkt me?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:02 schreef Beregd het volgende:
[..]
charteau pakt ook nog wel wat punten in de achtergrond
gek dat cunego niet heeft meegespurt bij de eerdere klims.
28 en 143quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Iets meer, Charteau heeft al 30 punten verzameld vandaag, heeft dus 145.
Moreau en Cunego hebben 68 en 63. Die kunnen max 60 punten pakken en dus op ca. 25 punten komen.
je hebt gelijkquote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er rijden er 10 voor 'm, dus net geen punten meer lijkt me?
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
28 en 143
Als Moreau het 2 keer haalt, komt hij op exact 15 punten
Als Cunego en Moreau beiden nog veel punten pakken, daar ziet het ook nog naar uit, dan wordt het nog spannend morgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Renaat en Jose denken dat het Moreau alleen maar om de premie gingDie zien niet dat de strijd om de bollen nog lang niet beslecht is.
Spannend op een rustdag?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als Cunego en Moreau beiden nog veel punten pakken, daar ziet het ook nog naar uit, dan wordt het nog spannend morgen.
als moreau als eerste overkomt, dan heeft hij nog 15 punten achterstand, hoeft Charteau alleen in zijn wiel te blijven.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:13 schreef Wombcat het volgende:
De Cauwer denkt dat het al beslist is(voor Charteau)
Die moet leren rekenen.
Maar die moet op een gegeven moment ook moe zijn. Donderdag tijdens de slotklim zijn er weer dubbele punten te verdienen. Als je dan nog op kop bent dan maak je nog een kans.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
als moreau als eerste overkomt, dan heeft hij nog 15 punten achterstand, hoeft Charteau alleen in zijn wiel te blijven.
Scherp, donderdag ja.quote:
Die dubbele punten donderdag gaan naar een favoriet voor de eindzege.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar die moet op een gegeven moment ook moe zijn. Donderdag tijdens de slotklim zijn er weer dubbele punten te verdienen. Als je dan nog op kop bent dan maak je nog een kans.
Maar als je nog op kop zit van te voren, kun je misschien nog 4e, 5e worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:19 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die dubbele punten donderdag gaan naar een favoriet voor de eindzege.
ook alleen voor de eerste 10 toch?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar die moet op een gegeven moment ook moe zijn. Donderdag tijdens de slotklim zijn er weer dubbele punten te verdienen. Als je dan nog op kop bent dan maak je nog een kans.
Ik zie nog steeds niet hoe Bbox deze trui gaat verliezenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:04 schreef Wombcat het volgende:
Moreau dus op 128. Cunego nu wel uitgeschakeld.
Idd. Die was in Ax-3-domaines nog 15e.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch schat ik Moreau heel wat hoger in, zeker als er meerdere bergen in een parcours liggen.
Ik schat moreau ook hoger in, maar met o.a. voeckler en fredigro in de gelederen moeten BBOX toch volwassen en slim genoeg zijn om de schade beperkt te houden. Op de laatste berg halen geen van beide punten, aangezien daar de bom barst.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch schat ik Moreau heel wat hoger in, zeker als er meerdere bergen in een parcours liggen.
Tenzij de kopgroep wegblijft, dan zie ik Moreau daar meer punten pakken dan Charteau.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik schat moreau ook hoger in, maar met o.a. voeckler en fredigro in de gelederen moeten BBOX toch volwassen en slim genoeg zijn om de schade beperkt te houden. Op de laatste berg halen geen van beide punten, aangezien daar de bom barst.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:52 schreef TUFKAL het volgende:
Vind de bollentrui niet echt leuk dit jaar. Mis een echte bergkoning.
Ach, soler verdiende die trui dat jaar wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Die is er al jaren niet meer. Vorig jaar won Pellizotti hem, die 37e in het klassement werd. In 2008 werd het Kohl, die werd in het klassement weliswaar derde maar verloor hem door de dope. In 2007 ging ie naar Soler, kennen jullie die nog?
Rasmussen was eigenlijk de laatste echte bergkoning.
Ja eens.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Die is er al jaren niet meer. Vorig jaar won Pellizotti hem, die 37e in het klassement werd. In 2008 werd het Kohl, die werd in het klassement weliswaar derde maar verloor hem door de dope. In 2007 ging ie naar Soler, kennen jullie die nog?
Het is meer een aanvallerstrui geworden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:52 schreef TUFKAL het volgende:
Vind de bollentrui niet echt leuk dit jaar. Mis een echte bergkoning.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Soler is potentieel nog altijd één van de beste klimmers ter wereld, alleen valt hij gewoon te vaak.
mee eens.quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het is meer een aanvallerstrui geworden.
Dat is de groene trui met Hushovd toch ook?quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het is meer een aanvallerstrui geworden.
Hushovd sprokkelt gewoon elke etappe zijn punten bij elkaar door vaak kort te finishen en het puntenklassement was oorspronkelijk ook bedoeld als een soort regelmatigheidsklassement. Het is overigens vaker gebeurd dat een sprinter meeging in een ontsnapping tijdens een bergrit om zo onderweg wat punten te pakken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:53 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat is de groene trui met Hushovd toch ook?
Hij pakt een groot deel natuurlijk ook met de tussensprints.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:59 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Hushovd sprokkelt gewoon elke etappe zijn punten bij elkaar door vaak kort te finishen en het puntenklassement was oorspronkelijk ook bedoeld als een soort regelmatigheidsklassement. Het is overigens vaker gebeurd dat een sprinter meeging in een ontsnapping tijdens een bergrit om zo onderweg wat punten te pakken.
Een pure aanvaller doet zelden mee in het puntenklassement omdat ze niet vaak van voren zitten tijdens de massasprints.
Die tussensprints zijn echt maar 15 a 20 procent van zijn punten, de rest is gewoon uit massasprints en etappeaankomsten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hij pakt een groot deel natuurlijk ook met de tussensprints.
Is toch een aanzienlijk deel voor een sprinttruiquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Die tussensprints zijn echt maar 15 a 20 procent van zijn punten, de rest is gewoon uit massasprints en etappeaankomsten.
Zijn ze immers ook voor bedoeldquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:35 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Is toch een aanzienlijk deel voor een sprinttrui
Nee hoor, al veel eerder. De eerste tours waren op tijd. Daarna waren er een paar op punten, maar al voor de eerste wereldoorlog zijn ze weer op tijd overgestapt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Vroeger was de gele trui met dit punten principe, dus degene die het vaakst van voren zat en de meeste punten had, kreeg de gele trui.
Ze zijn pas (uit mijn hoofd zeg ik '53) later met tijd gaan werken.
Er komen geen lastige tussenetappes meer. Alleen morgen kan hij in de tussensprints nog wat punten pakken. De eerste tussensprint zal Lampre het ook wel bij elkaar houden, vermoed ik. De tweede ligt al na een paar cols 1e categorie, net voor de Tourmnalet. Daar zie ik Hushovd de punten niet meer pakken. Ook in een kopgroepje wordt 'ie dan op de Soulor wel gelost.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:11 schreef ultra_ivo het volgende:
En Hoshovd kan nog punten pakkenin de lastige tussenetappes, daar waar de pure sprintes van het slag Cavendish het moeten laten liggen. Kelly en Jalabert waren daar destijds nog beter in, die pakte punten in massapsrints en bergetappes.
Alleen de top 10 krijgt punten in de tijdrit volgens mij. Dus dan scoort 'ie misschien 1 of 2 punten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:17 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoeveel punten zijn er te verdienen in de tijdrit? 1e kan Hushovd niet worden maar 10e-15e zou ik niet uitsluiten.
Dat zal niet helpen. Dus eigenlijk mogen we al stellend at de actie van Cancellara op weg naar Spa Hushovd de groene trui heeft gekost.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Alleen de top 10 krijgt punten in de tijdrit volgens mij. Dus dan scoort 'ie misschien 1 of 2 punten.
Het doel was toen om zo min mogelijk punten te halen! En het was een heel ingewikkelde berekening, afhankelijk van je klassering en het tijdsverschil met de winnaar.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Vroeger was de gele trui met dit punten principe, dus degene die het vaakst van voren zat en de meeste punten had, kreeg de gele trui.
Ze zijn pas (uit mijn hoofd zeg ik '53) later met tijd gaan werken.
quote:The first cyclist to cross the finish line received 1 point. Other cyclists received one point more than the cyclist who passed the line directly before him, plus an additional point for every five minutes between them, with a maximum of ten points. In this way, a cyclist could not get more than 11 points more than the cyclist that crossed the finish line just before him.
Nicolas Roche: 553quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:16 schreef DutchSL het volgende:
Ik heb even de top 10 van het huidige klassement + Hushovd berekend:
Contador: 379
Vandenbroeck: 449
Samchez: 509
Vinokourov: 591
Menchov: 640
Leipheimer: 667
Schleck: 683
Gesink: 751
Hesjedal: 785
Rodriguez: 971
Hushovd: 1220
Alleen de eindklasseringen van de etappesquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:01 schreef CaLeX het volgende:
Van elke tussensprint / col en eindklassering berekend??
Volgens mij over hoe de gele trui in het verleden berekend werd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:14 schreef Wombcat het volgende:
Nee, ze hebben het over de groene trui.
Het is iig offtopicquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:18 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Volgens mij over hoe de gele trui in het verleden berekend werd.
Maar die werd ook berekend met tussensprinte
klein beetje maar :pquote:
Van mij ook, dan staat mijn adoptierenner (waarschijnlijk) 4e in het klassementquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:20 schreef CaLeX het volgende:
[..]
klein beetje maar :p
Van mij mag dat klassement ook terugkomen
Die vindt dit prima idd. Niemand vooraan die gevaarlijk is voor 'm.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:50 schreef CaLeX het volgende:
OT bolletjes trui:
Ideale situatie voor Charteau, 7 man vooruit
quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:50 schreef Leatherface het volgende:
Hij won eens een rit in de Ronde van Catalonie, de Ronde van Langkawi en dit jaar de vermaarde La Tropicale Amissa Bongo in Gabon.
Ik zocht het even op om zijn grootsheid te illustreren.quote:
Ja vind het een even indrukwekkende palmares.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik zocht het even op om zijn grootsheid te illustreren.Dit had ik echt niet uit mijn hoofd op kunnen lepelen.
Nou vind het jammer. Het is hem gegund maar ik zie liever een echte berggeit.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:07 schreef Ericr het volgende:
Het is hem wel gegund, de Fransen doen het toch al goed dit jaar. Hoe weinig echte klimmer Charteau ook is, je moet er toch maar voor rijden.
Blijkbaar hebben die echte klimmers het dan laten liggen, of iets niet goed gedaan.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:07 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nou vind het jammer. Het is hem gegund maar ik zie liever een echte berggeit.
Denk ook dat de klimmers redelijk gevangen zaten in de ploegen tactiek. Verder ontbreekt er natuurlijk een type Pantaniquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben die echte klimmers het dan laten liggen, of iets niet goed gedaan.
De laatste decennia was de gele trui meestal in handen van de beste tijdrijder die aardig kon klimmen. Zelden in handen van de beste klimmer.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:50 schreef eentwee het volgende:
Misschien moeten ze bovenop de bergen ook boniseconden gaan geven (net als bij tussenspurts) ofzo..
Nee, als je er langer over nadenkt is het ook weer niet zo gek geregeld nu. Het is ook niet leuk als de bollentrui altijd in handen is van de beste klimmer, die zal vaak ook de gele trui hebben. Terwijl de toppers ook niet kansloos zijn, het huidige systeem met dubbele punten bij de laatste col bergop moet toch al in het leven geroepen zijn om niet elk jaar gegarandeerd de trui naar een vluchter te zien gaan.
Dat valt goed mee. Mannen als Indurain, Armstrong en Contador waren bergop ook gewoon de beste, of bij momenten gelijkwaardig aan de concurrentie bergop.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De laatste decennia was de gele trui meestal in handen van de beste tijdrijder die aardig kon klimmen. Zelden in handen van de beste klimmer.
Dit vind ik wel een leuk idee.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:52 schreef Ambrosius het volgende:
Op Sporza hadden ze het vandaag over alle tijden op de beklimmingen optellen en aan de hand daarvan de trui uitdelen.
Zoals eentwee al zei, het maakt het onmogelijk voor het publiek om te volgen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |