Die dubbele punten donderdag gaan naar een favoriet voor de eindzege.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar die moet op een gegeven moment ook moe zijn. Donderdag tijdens de slotklim zijn er weer dubbele punten te verdienen. Als je dan nog op kop bent dan maak je nog een kans.
Maar als je nog op kop zit van te voren, kun je misschien nog 4e, 5e worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:19 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die dubbele punten donderdag gaan naar een favoriet voor de eindzege.
ook alleen voor de eerste 10 toch?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar die moet op een gegeven moment ook moe zijn. Donderdag tijdens de slotklim zijn er weer dubbele punten te verdienen. Als je dan nog op kop bent dan maak je nog een kans.
Ik zie nog steeds niet hoe Bbox deze trui gaat verliezenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:04 schreef Wombcat het volgende:
Moreau dus op 128. Cunego nu wel uitgeschakeld.
Idd. Die was in Ax-3-domaines nog 15e.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch schat ik Moreau heel wat hoger in, zeker als er meerdere bergen in een parcours liggen.
Ik schat moreau ook hoger in, maar met o.a. voeckler en fredigro in de gelederen moeten BBOX toch volwassen en slim genoeg zijn om de schade beperkt te houden. Op de laatste berg halen geen van beide punten, aangezien daar de bom barst.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch schat ik Moreau heel wat hoger in, zeker als er meerdere bergen in een parcours liggen.
Tenzij de kopgroep wegblijft, dan zie ik Moreau daar meer punten pakken dan Charteau.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik schat moreau ook hoger in, maar met o.a. voeckler en fredigro in de gelederen moeten BBOX toch volwassen en slim genoeg zijn om de schade beperkt te houden. Op de laatste berg halen geen van beide punten, aangezien daar de bom barst.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:52 schreef TUFKAL het volgende:
Vind de bollentrui niet echt leuk dit jaar. Mis een echte bergkoning.
Ach, soler verdiende die trui dat jaar wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Die is er al jaren niet meer. Vorig jaar won Pellizotti hem, die 37e in het klassement werd. In 2008 werd het Kohl, die werd in het klassement weliswaar derde maar verloor hem door de dope. In 2007 ging ie naar Soler, kennen jullie die nog?
Rasmussen was eigenlijk de laatste echte bergkoning.
Ja eens.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Die is er al jaren niet meer. Vorig jaar won Pellizotti hem, die 37e in het klassement werd. In 2008 werd het Kohl, die werd in het klassement weliswaar derde maar verloor hem door de dope. In 2007 ging ie naar Soler, kennen jullie die nog?
Het is meer een aanvallerstrui geworden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:52 schreef TUFKAL het volgende:
Vind de bollentrui niet echt leuk dit jaar. Mis een echte bergkoning.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Soler is potentieel nog altijd één van de beste klimmers ter wereld, alleen valt hij gewoon te vaak.
mee eens.quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het is meer een aanvallerstrui geworden.
Dat is de groene trui met Hushovd toch ook?quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het is meer een aanvallerstrui geworden.
Hushovd sprokkelt gewoon elke etappe zijn punten bij elkaar door vaak kort te finishen en het puntenklassement was oorspronkelijk ook bedoeld als een soort regelmatigheidsklassement. Het is overigens vaker gebeurd dat een sprinter meeging in een ontsnapping tijdens een bergrit om zo onderweg wat punten te pakken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:53 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat is de groene trui met Hushovd toch ook?
Hij pakt een groot deel natuurlijk ook met de tussensprints.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:59 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Hushovd sprokkelt gewoon elke etappe zijn punten bij elkaar door vaak kort te finishen en het puntenklassement was oorspronkelijk ook bedoeld als een soort regelmatigheidsklassement. Het is overigens vaker gebeurd dat een sprinter meeging in een ontsnapping tijdens een bergrit om zo onderweg wat punten te pakken.
Een pure aanvaller doet zelden mee in het puntenklassement omdat ze niet vaak van voren zitten tijdens de massasprints.
Die tussensprints zijn echt maar 15 a 20 procent van zijn punten, de rest is gewoon uit massasprints en etappeaankomsten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hij pakt een groot deel natuurlijk ook met de tussensprints.
Is toch een aanzienlijk deel voor een sprinttruiquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Die tussensprints zijn echt maar 15 a 20 procent van zijn punten, de rest is gewoon uit massasprints en etappeaankomsten.
Zijn ze immers ook voor bedoeldquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:35 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Is toch een aanzienlijk deel voor een sprinttrui
Nee hoor, al veel eerder. De eerste tours waren op tijd. Daarna waren er een paar op punten, maar al voor de eerste wereldoorlog zijn ze weer op tijd overgestapt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Vroeger was de gele trui met dit punten principe, dus degene die het vaakst van voren zat en de meeste punten had, kreeg de gele trui.
Ze zijn pas (uit mijn hoofd zeg ik '53) later met tijd gaan werken.
Er komen geen lastige tussenetappes meer. Alleen morgen kan hij in de tussensprints nog wat punten pakken. De eerste tussensprint zal Lampre het ook wel bij elkaar houden, vermoed ik. De tweede ligt al na een paar cols 1e categorie, net voor de Tourmnalet. Daar zie ik Hushovd de punten niet meer pakken. Ook in een kopgroepje wordt 'ie dan op de Soulor wel gelost.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:11 schreef ultra_ivo het volgende:
En Hoshovd kan nog punten pakkenin de lastige tussenetappes, daar waar de pure sprintes van het slag Cavendish het moeten laten liggen. Kelly en Jalabert waren daar destijds nog beter in, die pakte punten in massapsrints en bergetappes.
Alleen de top 10 krijgt punten in de tijdrit volgens mij. Dus dan scoort 'ie misschien 1 of 2 punten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:17 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoeveel punten zijn er te verdienen in de tijdrit? 1e kan Hushovd niet worden maar 10e-15e zou ik niet uitsluiten.
Dat zal niet helpen. Dus eigenlijk mogen we al stellend at de actie van Cancellara op weg naar Spa Hushovd de groene trui heeft gekost.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Alleen de top 10 krijgt punten in de tijdrit volgens mij. Dus dan scoort 'ie misschien 1 of 2 punten.
Het doel was toen om zo min mogelijk punten te halen! En het was een heel ingewikkelde berekening, afhankelijk van je klassering en het tijdsverschil met de winnaar.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Vroeger was de gele trui met dit punten principe, dus degene die het vaakst van voren zat en de meeste punten had, kreeg de gele trui.
Ze zijn pas (uit mijn hoofd zeg ik '53) later met tijd gaan werken.
quote:The first cyclist to cross the finish line received 1 point. Other cyclists received one point more than the cyclist who passed the line directly before him, plus an additional point for every five minutes between them, with a maximum of ten points. In this way, a cyclist could not get more than 11 points more than the cyclist that crossed the finish line just before him.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |