abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84369085
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik zocht het even op om zijn grootsheid te illustreren. Dit had ik echt niet uit mijn hoofd op kunnen lepelen.
Ja vind het een even indrukwekkende palmares.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:07:11 #127
40566 Ericr
Livewrong
pi_84369115
Het is hem wel gegund, de Fransen doen het toch al goed dit jaar. Hoe weinig echte klimmer Charteau ook is, je moet er toch maar voor rijden.
pi_84369146
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:07 schreef Ericr het volgende:
Het is hem wel gegund, de Fransen doen het toch al goed dit jaar. Hoe weinig echte klimmer Charteau ook is, je moet er toch maar voor rijden.
Nou vind het jammer. Het is hem gegund maar ik zie liever een echte berggeit.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:16:21 #129
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84369528
Het is gewoon een verkapte strijdlust geworden.

Dat idee om aan de voet en top van elke klim de tijd van alle renners op te nemen en de trui gewoon aan de snelste klimmer te geven is natuurlijk veel representatiever als je 't echt aan de beste klimmer wil geven. In praktijk heb je 'r dan natuurlijk niets meer aan, want dan weet je helemaal niet meer wat er aan het gebeuren is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_84369561
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:07 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Nou vind het jammer. Het is hem gegund maar ik zie liever een echte berggeit.
Blijkbaar hebben die echte klimmers het dan laten liggen, of iets niet goed gedaan.
pi_84369910
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben die echte klimmers het dan laten liggen, of iets niet goed gedaan.
Denk ook dat de klimmers redelijk gevangen zaten in de ploegen tactiek. Verder ontbreekt er natuurlijk een type Pantani
pi_84371124
Misschien moeten ze bovenop de bergen ook boniseconden gaan geven (net als bij tussenspurts) ofzo..
Nee, als je er langer over nadenkt is het ook weer niet zo gek geregeld nu. Het is ook niet leuk als de bollentrui altijd in handen is van de beste klimmer, die zal vaak ook de gele trui hebben. Terwijl de toppers ook niet kansloos zijn, het huidige systeem met dubbele punten bij de laatste col bergop moet toch al in het leven geroepen zijn om niet elk jaar gegarandeerd de trui naar een vluchter te zien gaan. Nu is er wel strijd, de etappes worden gekleurd door het enorme leger aan renners dat dit nevenklassement denkt te kunnen winnen. Als het gewoon een optelsom zou zijn van klimtijden komt die trui meestal om de schouders van iemand die er niets speciaals voor heeft hoeven doen en/of helemaal niet geinteresseerd is in die trui - en is het voor het publiek ook niet leuk meer om te volgen.
pi_84371206
Op Sporza hadden ze het vandaag over alle tijden op de beklimmingen optellen en aan de hand daarvan de trui uitdelen .
sig verwijderd door FA
  FOK!Fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 21:28:46 #134
73911 ultra_ivo
pi_84372963
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:50 schreef eentwee het volgende:
Misschien moeten ze bovenop de bergen ook boniseconden gaan geven (net als bij tussenspurts) ofzo..
Nee, als je er langer over nadenkt is het ook weer niet zo gek geregeld nu. Het is ook niet leuk als de bollentrui altijd in handen is van de beste klimmer, die zal vaak ook de gele trui hebben. Terwijl de toppers ook niet kansloos zijn, het huidige systeem met dubbele punten bij de laatste col bergop moet toch al in het leven geroepen zijn om niet elk jaar gegarandeerd de trui naar een vluchter te zien gaan.
De laatste decennia was de gele trui meestal in handen van de beste tijdrijder die aardig kon klimmen. Zelden in handen van de beste klimmer.
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:35:23 #135
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84376235
Charteau heeft het verdiend, het spel is het meeste punten halen, en dat heeft hij perfect gedaan.

Het probleem is niet het systeem, het probleem is dat er gewoon te weinig renners in geïnteresseerd zijn. Dit jaar wilden enkel de drie eau's het winnen, geen andere gegadigden.

Je kan gelijk welk systeem bedenken, als de renners er niet voor rijden heb je er niks aan.

En als je met tijdswaarnemingen zal werken, zal niemand er nog voor strijden en maak je die trui volledig overbodig
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:35:52 #136
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84376253
enige oplossing voor meer strijd: meer geld voor de winnaar ervan
pi_84376344
Yep. Charteau is geen grote kampioen, maar hij heeft er echt voor geknokt en degene met de meeste punten is gewoon de winnaar. Simple as that.

Dat de anderen geen interesse hadden is niet zijn probleem.
pi_84378653
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:28 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De laatste decennia was de gele trui meestal in handen van de beste tijdrijder die aardig kon klimmen. Zelden in handen van de beste klimmer.
Dat valt goed mee. Mannen als Indurain, Armstrong en Contador waren bergop ook gewoon de beste, of bij momenten gelijkwaardig aan de concurrentie bergop.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:04:28 #139
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_84523953
Zoals ik al zei, niet te voorspellen.
pi_84539963
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:52 schreef Ambrosius het volgende:
Op Sporza hadden ze het vandaag over alle tijden op de beklimmingen optellen en aan de hand daarvan de trui uitdelen :D.
Dit vind ik wel een leuk idee.
pi_84577097
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:51 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een leuk idee.
Zoals eentwee al zei, het maakt het onmogelijk voor het publiek om te volgen.
Bij wijze van spreken zou een goede klimmer die zich er op wil richten, zich in de bus kunnen steken en alleen elke klim zo hard mogelijk oprijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')