noem eens een renner die de groene trui gewonnen heeft de laatste jaren die je geen groot renner noemt?quote:Op zondag 25 juli 2010 11:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat je eens een puntentrui vooraan ziet in de bergen (zoals Jalabert in 1995). Dat de puntentrui wat vaker naar grotere renners gaat.
Baden Cooke.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:05 schreef Beregd het volgende:
[..]
noem eens een renner die de groene trui gewonnen heeft de laatste jaren die je geen groot renner noemt?
nja, da's een mindere naam, hoewel een steengoed renner in zijn tijd, ook wat geholpen door de omstandigheden toen, maar voor de rest zijn het allemaal grote namen in de tourgeschiedenisquote:
Waarbij de namen groter zijn geworden door veel vlakke etappes (sans histoire) en daardoor de puntentrui.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:28 schreef Beregd het volgende:
[..]
nja, da's een mindere naam, hoewel een steengoed renner in zijn tijd, ook wat geholpen door de omstandigheden toen, maar voor de rest zijn het allemaal grote namen in de tourgeschiedenis
Ook zonder de tour zijn hushovd, mcewen, boonen, petacchi, freire, zabel grote renners van hun generatie.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarbij de namen groter zijn geworden door veel vlakke etappes (sans histoire) en daardoor de puntentrui.
Da's een beetje mijn punt. Het wordt sprinters wel erg makkelijk gemaakt om groot te worden.
je vergeet de giroquote:Op zondag 25 juli 2010 12:37 schreef Wombcat het volgende:
Boonen, Freire en Zabel wel.
Die anderen doen het toch vrij matig in de klassiekers.
Inderdaad. Die tourzege was echt een uitschieter, in heel uitzonderlijke omstandigheden. Zijn normale niveau was ergens rond plaats 10. Hoewel Pereiro het jaar ervoor natuurlijk wel opviel door zijn strijdlust en zijn etappezege.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toevalstreffers zullen er altijd blijven tussen zitten. Dat heb je zelfs bij het geel, zie Pereiro Sio.
Zonder zijn Tour-overwinning was dat ook "slechts" een renner van het kaliber Zubeldia, Astarloza, Valjavec die alleen de echte liefhebbers zich binnen 10 jaar nog zouden herinneren.
Yep. In die jaren reed Cooke ook behoorlijk goed in het Vlaamse werk. Hij won geloof ik Dwars door Vlaanderen het jaar voor zijn groene trui. Maar sindsdien heeft ie eigenlijk nooit meer dat niveau behaald.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:28 schreef Beregd het volgende:
[..]
nja, da's een mindere naam, hoewel een steengoed renner in zijn tijd, ook wat geholpen door de omstandigheden toen, maar voor de rest zijn het allemaal grote namen in de tourgeschiedenis
Mwah, Petacchi won eens Milaan-San Remo. Hushovd haalde meermaals het podium van Parijs-Roubaix en won GW en de Omloop.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:37 schreef Wombcat het volgende:
Boonen, Freire en Zabel wel.
Die anderen doen het toch vrij matig in de klassiekers.
En desondanks kan hij er niets aan doen dat hij hem niet al zo goed als binnen heeft. Want het is, zoals je zelf al zei, een puntentrui en niet de trui voor de snelste renner.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:12 schreef Beregd het volgende:
[..]
nee, die was gewoon niet meer snel genoeg
Freire, Cooke en Boonen deden het volgens mij ook zonder al te veel van de tussensprints. Dus de enige waar je het echt over hebt is Hushovd. Want daarvoor zit jaren van Zabel.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:51 schreef wimderon het volgende:
Om er kunstmatig voor te zorgen dat klassementsrenners niet per toeval voor groen in aanmerking gaan komen.
Behoudens McEwen is de groene trui al jaren niet meer gewonnen door een pure spurter.
Nee, over die drie heb ik het ook.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:00 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Freire, Cooke en Boonen deden het volgens mij ook zonder al te veel van de tussensprints. Dus de enige waar je het echt over hebt is Hushovd. Want daarvoor zit jaren van Zabel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |