abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juli 2010 @ 17:57:37 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_83772625
McEwen doet ook nog mee. Kon vandaag die laatste jump niet meer plaatsen, maar heeft dan ook een serieuze put in zijn arm, misschien kan hij nog verbeteren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_83772815
Petacchi had zonder massale valpartijen ook 'gewoon' meegesprint in Spa. En gezien zijn huidige vorm hadden Hushovd/Freire zeker niet zomaar gewonnen daar.

Neemt niet weg dat Hushovd in mijn ogen nog steeds de grootste kandidaat is voor groen in Parijs
pi_83773533
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 17:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
McEwen doet ook nog mee. Kon vandaag die laatste jump niet meer plaatsen, maar heeft dan ook een serieuze put in zijn arm, misschien kan hij nog verbeteren.
Die kan zo'n overgangsritten niet aan, laat staan om ook nog eens in bergetappes te gaan aanvallen voor de tussensprints. Petacchi kon dat wel aan, maar het is de vraag of hij dat nog kan. En bovendien heeft Hushovd het voordeel van exceptionele daalkwaliteiten.
pi_83773657
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:31 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die kan zo'n overgangsritten niet aan, laat staan om ook nog eens in bergetappes te gaan aanvallen voor de tussensprints. Petacchi kon dat wel aan, maar het is de vraag of hij dat nog kan. En bovendien heeft Hushovd het voordeel van exceptionele daalkwaliteiten.
En bij Lampre hebben ze weer renners die mee kunnen gaan in zulke etappes en Hushovd misschien punten af kunnen snoepen (al zal dat moeilijk worden) en hem er iig flink voor laten werken. Als Cunego mee is, zal die Hushovd niet zonder meer de sprint laten winnen, lijkt me zo.
pi_83773713
Net zoals vorig jaar Hushovd solo in een bergetappe. Prachtig . Hopelijk kan mijn favoriet Bole in de bergen mee met Hushovd en winnen
  FOK!fotograaf woensdag 7 juli 2010 @ 18:41:00 #56
73911 ultra_ivo
pi_83773805
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 17:56 schreef Wombcat het volgende:
Zonder die valpartij zou Petacchi daar waarschijnlijk ook mee zijn in de eerste groep. Die zat de hele tijd bij de eerste 30.
Hm, hij gaf althands bij Coo de indruk geen zin in een achtervolging te hebben. Daar zat hij niet ver na de laatste groep die wel weer aansluiting kreeg.
pi_83773941
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:41 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Hm, hij gaf althands bij Coo de indruk geen zin in een achtervolging te hebben. Daar zat hij niet ver na de laatste groep die wel weer aansluiting kreeg.
Ik doelde erop dat hij in de beklimming van de Stockeu nog goed voorin zat.
pi_83859227
Wordt toch nog spannend, Hushovd, Petacchi en McEwen staan nu nog dichter op elkaar.
pi_83859239
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:38 schreef Mercurial het volgende:
Net zoals vorig jaar Hushovd solo in een bergetappe.
Ik vraag me af of Hushovd daar goed genoeg voor is op dit moment.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 19:03:09 #60
67640 SaintOfKillers
pi_83859948
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:34 schreef Wombcat het volgende:
Wordt toch nog spannend, Hushovd, Petacchi en McEwen staan nu nog dichter op elkaar.
Zelfs Cavendish. Als die nog een paar keer wint (wat toch een mogelijkheid is) en Hushovd weer niet verder komt dan 9e of 10e, dan staan ze praktisch gelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_83860295
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:03 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zelfs Cavendish. Als die nog een paar keer wint (wat toch een mogelijkheid is) en Hushovd weer niet verder komt dan 9e of 10e, dan staan ze praktisch gelijk.
Probleem voor Cavendish is dat op drie man 20-30 punten moet inlopen: Petacchi, McEwen én Hushovd.
En zoveel echte sprintetappes zijn er ook niet meer. Die naar Bordeaux en Parijs worden wel een massasprint. De etappes tussen de Alpen en Pyreneën zal toch vaak een groepje wegblijven. Daar zie ik eigenlijk nog maar 2 echte kansen op een massasprint, naar Sisteron en naar Revel. Waarbij bij die 2e op 8 km van de finish nog een colletje van 3e categorie ligt.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 juli 2010 @ 19:33:14 #62
73911 ultra_ivo
pi_83860704
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Probleem voor Cavendish is dat op drie man 20-30 punten moet inlopen: Petacchi, McEwen én Hushovd.
En zoveel echte sprintetappes zijn er ook niet meer. Die naar Bordeaux en Parijs worden wel een massasprint. De etappes tussen de Alpen en Pyreneën zal toch vaak een groepje wegblijven. Daar zie ik eigenlijk nog maar 2 echte kansen op een massasprint, naar Sisteron en naar Revel. Waarbij bij die 2e op 8 km van de finish nog een colletje van 3e categorie ligt.
Zo'n etappe naar Revel is dan meer eentje voor bijv. Freire of Boasson Hagen (en evt. Hushovd).
pi_83874940
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Zo'n etappe naar Revel is dan meer eentje voor bijv. Freire of Boasson Hagen (en evt. Hushovd).
Denk ik ook, alhoewel Cavendish ook zo'n heuveltje wel aankan. De etappe naar Revel is ook weer ideaal voor een groepje vluchters.
pi_84049141
Weet iemand waarom Lorenzetto en Kern minpunten voor de groene trui hebben?
That's all folks!
pi_84049329
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Weet iemand waarom Lorenzetto en Kern minpunten voor de groene trui hebben?
Je kan ook strafpunten krijgen voor het klassement als je bijv. te lang stayert achter een ploegleiderswagen, of je omhoog laat slepen op een berg door zo'n wagen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_84049520
Is dat in hun geval dus zo?
That's all folks!
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:22:00 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84108002
erg spannend dit nog

1 Alessandro Petacchi (Ita) Lampre-Farnese Vini 161 pts
2 Thor Hushovd (Nor) Cervelo Test Team 157
3 Robbie McEwen (Aus) Team Katusha 138
4 Mark Cavendish (GBr) Team HTC - Columbia 132
5 Jose Joaquin Rojas Gil (Spa) Caisse d'Epargne 122

vier renners binnen één ritoverwinning van elkaar. De rit van nu zaterdag kan cruciaal zijn. Hushovd heeft noch een plannetje voor in de pyrineeën, zei zijn verzorgen. Dt plan is wsch gewoon meegaan met een lange ontsnapping en tussensprints pakken, kan ik al verklappen.

Toh lijkt petacchi grootste kanshebber, zelfs al blijft cav winnen, petacchi neemt altijd mooie ereplaatsen.
pi_84108147
Zou wel heroïsch zijn als Petacchi de groene trui pakt!
pi_84108176
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:56 schreef -Vaduz- het volgende:
Is dat in hun geval dus zo?
lijkt er wel op

En Petacchi lijkt me idd grootste kanshebber
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:28:32 #70
67640 SaintOfKillers
pi_84108300
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:22 schreef Beregd het volgende:vier renners binnen één ritoverwinning van elkaar. De rit van nu zaterdag kan cruciaal zijn. Hushovd heeft noch een plannetje voor in de pyrineeën, zei zijn verzorgen. Dt plan is wsch gewoon meegaan met een lange ontsnapping en tussensprints pakken, kan ik al verklappen.

Eigenlijk snap ik dat nooit, zo moeilijk kan het toch niet zijn voor Lampre, Columbia en eventueel Katusha om zo'n groepje niet te laten vertekken, daar zitten toch een hoop renners die voor de rest toch helemaal niets in deze Tour komen doen.
  FOK!fotograaf donderdag 15 juli 2010 @ 21:57:52 #71
73911 ultra_ivo
pi_84110045
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:25 schreef franklop het volgende:

[..]

lijkt er wel op

En Petacchi lijkt me idd grootste kanshebber
moet ie wel eerst over de bergen komen.
pi_84110459
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

moet ie wel eerst over de bergen komen.
Hij gaat volgens mij beter bergop dit jaar dan Cavendish en McEwen
  vrijdag 16 juli 2010 @ 06:49:55 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84120621
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Eigenlijk snap ik dat nooit, zo moeilijk kan het toch niet zijn voor Lampre, Columbia en eventueel Katusha om zo'n groepje niet te laten vertekken, daar zitten toch een hoop renners die voor de rest toch helemaal niets in deze Tour komen doen.
vorig jaar was het enkel hushovd vs Cav, het kan goed ijn dat hij het dit jaar met meer concurrenten moeilijker gaat krijgen
pi_84140093
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Idd. Of anders een Hondo meesturen, die kan het Hushovd nog moeilijk maken in de tussensprint. Zelfs Cunego kan dat trouwens. Lekker een kilometer voor de sprint bij Hushovd in het wiel gaan zitten, dan wordt 'ie toch wel zenuwachtig.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 18:31:13 #75
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84141037
bole heeft hem wat puntjes afgesnoept vandaag
pi_84144037
Wel een leuke strijd zo met Hushovd die ook in bergachtige etappes wil strijden.
sig verwijderd door FA
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:23:04 #77
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_84299499
Waar doet die Hushovd alle moeite voor? In de rit naar Bordeaux eindigt hij weer als zesde of zevende en Petacchi als tweede of derde. Idem in Parijs. Mogelijk dat Cavendish met twee overwinningen nog over beide heren heen gaat, alhoewel Alejet momenteel de meeste kans heeft.

"No green jersey? It's always us...''
That's...Montgomery Clift, honey!
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:31:01 #78
67640 SaintOfKillers
pi_84299734
Ik win altijd, ik zie liever Petacchi of Cavendish winnen, maar Hushovd zou wel goed zijn voor een prono .
pi_84317931
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 00:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik win altijd, ik zie liever Petacchi of Cavendish winnen, maar Hushovd zou wel goed zijn voor een prono .
Hushovd schaar ik onder mijn favoriete coureurs, maar ik vind niet dat de groene trui hem dit keer toekomt. In de massasprints komt ie toch duidelijk tekort qua snelheid. Hushovd presteert onder zijn gebruikelijke niveau.

Hij won wel eens de trui zonder ritzeges, maar toen zat ie in de pelotonsprints toch wel vaak bij de eerste vijf. En hij viel aan in de bergen. Als ie het nu wint, haalt ie de trui zonder ergens daadwerkelijk de beste te zijn geweest.
pi_84318124
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hushovd schaar ik onder mijn favoriete coureurs, maar ik vind niet dat de groene trui hem dit keer toekomt. In de massasprints komt ie toch duidelijk tekort qua snelheid. Hushovd presteert onder zijn gebruikelijke niveau.

Hij won wel eens de trui zonder ritzeges, maar toen zat ie in de pelotonsprints toch wel vaak bij de eerste vijf. En hij viel aan in de bergen. Als ie het nu wint, haalt ie de trui zonder ergens daadwerkelijk de beste te zijn geweest.
Kasseienrit
Get it and Bet it
pi_84318379
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:52 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Kasseienrit
Okay, maar dat vind ik niet indicatief voor erboven uit steken qua groene trui.
pi_84318567
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Als je zijn prestaties erbij neemt is dat dus niet helemaal waar. Hij heeft al een etappe gewonnen en hij eindigt toch vaak wel bij de eersten in een sprint. Alleen bij een reguliere sprint zie je dat hij minder is dan de echte toppers. Daarbij koerst hij gewoon slim.

Etappe 1: derde
Etappe 2: zevende (zesde in de sprint)
Etappe 3: eerste
Etappe 4: negende
Etappe 5: vijfde
Etappe 6: tiende
Etappe 7: in de bus
Etappe 8: in de bus
Etappe 9: in de bus
Etappe 10: elfde (derde in de sprint)
Etappe 11: zevende
Etappe 12: in de bus
Etappe 13: achtste (zevende in de sprint)
Etappe 14: in de bus
Etappe 15: in de bus
Etappe 16: tiende (eerste van de sprint)
pi_84318581
Toch heeft hij nog pech gehad met de Ardennenrit.
- verwijderd door admin -
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:09:41 #84
67640 SaintOfKillers
pi_84318800
Hushovd haalt dat groen altijd op inzet en doorzettingsvermogen, met hangen en wurgen en doorgaans ook wat meeval.

Op zich niets mis mee dat er eens iemand tussen zit die het zo doet, maar ik vind het niet echt nodig dat zo'n stoemper 3 keer op die erelijst komt.
pi_84319801
Ik vind juist dat zo iemand als Hushovd het veel meer verdient dan iemand als Cavendish.

Vooral omdat Hushovd voor elk punt bereid is te knokken en Cavendish gewoon vaak niet meesprint als hij niet voor de volle mep kan sprinten.

Met dit in gedachten is Petacchi ook een goede winnaar imo, heeft er ook wel voor geknokt.
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:10:05 #86
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_84321000
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef arie_bc het volgende:
Ik vind juist dat zo iemand als Hushovd het veel meer verdient dan iemand als Cavendish.

Vooral omdat Hushovd voor elk punt bereid is te knokken en Cavendish gewoon vaak niet meesprint als hij niet voor de volle mep kan sprinten.

Met dit in gedachten is Petacchi ook een goede winnaar imo, heeft er ook wel voor geknokt.
Dat, en Hushovd en Petacchi zijn een stuk sympathieker dan Cavendish
pi_84321396
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:10 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Absoluut, maar dat is dan zelfs nog secundair.

Virenque was ook een kwal van een vent, maar toch gunde ik hem meestal wel de bollen
pi_84321478
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:10 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Cavendish is af en toe net een kleuter. Wel lekker expressief na de finish, dat dan weer wel.

Maar zoals 'ie vorig jaar op het podium van de Giro stond toen Petacchi had de etappe had gewonnen, maar hij nog wel rose had (of andersom, weet ik effe niet meer precies). Het was net een kleuter die een lolly wilde hebben, maar niet mocht van zijn moeder

Edit: lees de commentaren na de etappe: Giro d'Italia 2009 #2 - Wie krijgt het roze?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2010 17:28:18 ]
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:33:25 #89
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_84323642
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Cavendish is af en toe net een kleuter. Wel lekker expressief na de finish, dat dan weer wel.

Maar zoals 'ie vorig jaar op het podium van de Giro stond toen Petacchi had de etappe had gewonnen, maar hij nog wel rose had (of andersom, weet ik effe niet meer precies). Het was net een kleuter die een lolly wilde hebben, maar niet mocht van zijn moeder

Edit: lees de commentaren na de etappe: Giro d'Italia 2009 #2 - Wie krijgt het roze?
Mja, dat is maar een van de redenen dat ik Cavendish niet mag. Ook dat gejank als hij even 1 etappe wat minder is, met zijn helm gaan smijten, dan weer dat walgelijk arrogante gedrag als hij in topvorm is en rit na rit wint... en daar komt die weerzinwekkende valpartij door zijn schuld in de ronde van Zwitserland nog bij. Hij is gewoon een irritant, verwend pestventje en er zijn maar weinig renners die ik het minder gun dan hem

Ik ben wel voor Hushovd denk ik, Petacchi heb ik niks tegen maar ook niet echt iets mee.
pi_84324145
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Mja, dat is maar een van de redenen dat ik Cavendish niet mag. Ook dat gejank als hij even 1 etappe wat minder is, met zijn helm gaan smijten, dan weer dat walgelijk arrogante gedrag als hij in topvorm is en rit na rit wint... en daar komt die weerzinwekkende valpartij door zijn schuld in de ronde van Zwitserland nog bij. Hij is gewoon een irritant, verwend pestventje en er zijn maar weinig renners die ik het minder gun dan hem

Ik ben wel voor Hushovd denk ik, Petacchi heb ik niks tegen maar ook niet echt iets mee.

Nu geef je wel een heel gecharcheerd beeld van Cavendish. Je trekt het volledig uit zijn verband, en benoemd alleen de negatieve dingen. Cavendish is een prima (rustige) jongen, die alleen fanatiek is in zijn sport, zoals het gros van de topsporters.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:26:04 #91
497 Maja
Ja denk!?!
pi_84400584
Zal Hushovd er nog vertrouwen in hebben? Gezien de 3 komende etappe's, lijkt hij me redelijk kansloos voor de groene trui.
pi_84406081
Eigenlijk verdient Petacchi hem ook allesbehalve vind ik. Hushovd kan het weliswaar niet in de massasprints, maar wel in de lastigere ritten en zag in Spa een bak punten verloren gaan. En in de sprints zelf steekt Cavendish er bovenuit.

Als Cavendish 2x 2 punten inloopt op Petacchi bij de tussensprints zondag dan moet Petacchi toch nog 4e worden om Cavendish af te houden, als die gewoon wint tenminste.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 juli 2010 @ 18:02:41 #93
862 Arcee
Look closer
pi_84406486
Cav zou ook nog kunnen winnen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84408835
Petacchi of Cavendish gaat het worden, Hushovd lijkt me kansloos na vandaag.
pi_84409236
Het lijkt mij inderdaad tussen Alejet en Cav te gaan.
pi_84410240
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:20 schreef Leatherface het volgende:
Het lijkt mij inderdaad tussen Alejet en Cav te gaan.
Dat denk Hushovd ook: "It's over".
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf vrijdag 23 juli 2010 @ 20:30:05 #97
73911 ultra_ivo
pi_84411943
van Poppel geeft het ook gewoon toe dat Hushovd in principe verslagen is.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:40:06 #98
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84412338
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:51 schreef wimderon het volgende:
Eigenlijk verdient Petacchi hem ook allesbehalve vind ik. Hushovd kan het weliswaar niet in de massasprints, maar wel in de lastigere ritten en zag in Spa een bak punten verloren gaan. En in de sprints zelf steekt Cavendish er bovenuit.

Als Cavendish 2x 2 punten inloopt op Petacchi bij de tussensprints zondag dan moet Petacchi toch nog 4e worden om Cavendish af te houden, als die gewoon wint tenminste.
allesbehalve is wel belachelijk overdreven als je twee ritten en een hoop ereplaatsen bijeensprint.

Het heet trouwens de puntentrui, niet de beste sprintertrui of de sprinter die het best over de bergen raakt trui. Wie de meeste punten haalt heeft er voor gestreden en gewonnen (net als bij de bergen), dat kan ik niet onverdiend noemen.

Ik acht trouwens de kans klein dat cavendish meedoet in tussenspurts, daar maalt hij zelden om.
pi_84412407
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:40 schreef Beregd het volgende:

[..]

allesbehalve is wel belachelijk overdreven als je twee ritten en een hoop ereplaatsen bijeensprint.

Het heet trouwens de puntentrui, niet de beste sprintertrui of de sprinter die het best over de bergen raakt trui. Wie de meeste punten haalt heeft er voor gestreden en gewonnen (net als bij de bergen), dat kan ik niet onverdiend noemen.

Ik acht trouwens de kans klein dat cavendish meedoet in tussenspurts, daar maalt hij zelden om.

Maar als hij daarmee de groene trui kan winnen? Hij is nog niet eerder in zo'n positie terecht gekomen als deze dat hij na de Alpen en Pyreneën nog kans maakt.
pi_84412914
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:51 schreef wimderon het volgende:

Daarom zie ik Cavendish nog wel mee doen in de tussensprints, omdat het toch aanzienlijk de kans vergroot op het winnen van de puntentrui. Hij is toch duidelijk de sterkste in de sprints.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')