Hushovd schaar ik onder mijn favoriete coureurs, maar ik vind niet dat de groene trui hem dit keer toekomt. In de massasprints komt ie toch duidelijk tekort qua snelheid. Hushovd presteert onder zijn gebruikelijke niveau.quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik win altijd, ik zie liever Petacchi of Cavendish winnen, maar Hushovd zou wel goed zijn voor een prono.
Kasseienritquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:47 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hushovd schaar ik onder mijn favoriete coureurs, maar ik vind niet dat de groene trui hem dit keer toekomt. In de massasprints komt ie toch duidelijk tekort qua snelheid. Hushovd presteert onder zijn gebruikelijke niveau.
Hij won wel eens de trui zonder ritzeges, maar toen zat ie in de pelotonsprints toch wel vaak bij de eerste vijf. En hij viel aan in de bergen. Als ie het nu wint, haalt ie de trui zonder ergens daadwerkelijk de beste te zijn geweest.
Als je zijn prestaties erbij neemt is dat dus niet helemaal waar. Hij heeft al een etappe gewonnen en hij eindigt toch vaak wel bij de eersten in een sprint. Alleen bij een reguliere sprint zie je dat hij minder is dan de echte toppers. Daarbij koerst hij gewoon slim.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:47 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hushovd schaar ik onder mijn favoriete coureurs, maar ik vind niet dat de groene trui hem dit keer toekomt. In de massasprints komt ie toch duidelijk tekort qua snelheid. Hushovd presteert onder zijn gebruikelijke niveau.
Hij won wel eens de trui zonder ritzeges, maar toen zat ie in de pelotonsprints toch wel vaak bij de eerste vijf. En hij viel aan in de bergen. Als ie het nu wint, haalt ie de trui zonder ergens daadwerkelijk de beste te zijn geweest.
Dat, en Hushovd en Petacchi zijn een stuk sympathieker dan Cavendishquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef arie_bc het volgende:
Ik vind juist dat zo iemand als Hushovd het veel meer verdient dan iemand als Cavendish.
Vooral omdat Hushovd voor elk punt bereid is te knokken en Cavendish gewoon vaak niet meesprint als hij niet voor de volle mep kan sprinten.
Met dit in gedachten is Petacchi ook een goede winnaar imo, heeft er ook wel voor geknokt.
Absoluut, maar dat is dan zelfs nog secundair.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:10 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat, en Hushovd en Petacchi zijn een stuk sympathieker dan Cavendish
Cavendish is af en toe net een kleuter. Wel lekker expressief na de finish, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:10 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat, en Hushovd en Petacchi zijn een stuk sympathieker dan Cavendish
Mja, dat is maar een van de redenen dat ik Cavendish niet mag. Ook dat gejank als hij even 1 etappe wat minder is, met zijn helm gaan smijten, dan weer dat walgelijk arrogante gedrag als hij in topvorm is en rit na rit wint... en daar komt die weerzinwekkende valpartij door zijn schuld in de ronde van Zwitserland nog bij. Hij is gewoon een irritant, verwend pestventje en er zijn maar weinig renners die ik het minder gun dan hemquote:Op woensdag 21 juli 2010 17:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Cavendish is af en toe net een kleuter. Wel lekker expressief na de finish, dat dan weer wel.
Maar zoals 'ie vorig jaar op het podium van de Giro stond toen Petacchi had de etappe had gewonnen, maar hij nog wel rose had (of andersom, weet ik effe niet meer precies). Het was net een kleuter die een lolly wilde hebben, maar niet mocht van zijn moeder
Edit: lees de commentaren na de etappe: Giro d'Italia 2009 #2 - Wie krijgt het roze?
quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:33 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mja, dat is maar een van de redenen dat ik Cavendish niet mag. Ook dat gejank als hij even 1 etappe wat minder is, met zijn helm gaan smijten, dan weer dat walgelijk arrogante gedrag als hij in topvorm is en rit na rit wint... en daar komt die weerzinwekkende valpartij door zijn schuld in de ronde van Zwitserland nog bij. Hij is gewoon een irritant, verwend pestventje en er zijn maar weinig renners die ik het minder gun dan hem
Ik ben wel voor Hushovd denk ik, Petacchi heb ik niks tegen maar ook niet echt iets mee.
Dat denk Hushovd ook: "It's over".quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:20 schreef Leatherface het volgende:
Het lijkt mij inderdaad tussen Alejet en Cav te gaan.
allesbehalve is wel belachelijk overdreven als je twee ritten en een hoop ereplaatsen bijeensprint.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:51 schreef wimderon het volgende:
Eigenlijk verdient Petacchi hem ook allesbehalve vind ik. Hushovd kan het weliswaar niet in de massasprints, maar wel in de lastigere ritten en zag in Spa een bak punten verloren gaan. En in de sprints zelf steekt Cavendish er bovenuit.
Als Cavendish 2x 2 punten inloopt op Petacchi bij de tussensprints zondag dan moet Petacchi toch nog 4e worden om Cavendish af te houden, als die gewoon wint tenminste.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:40 schreef Beregd het volgende:
[..]
allesbehalve is wel belachelijk overdreven als je twee ritten en een hoop ereplaatsen bijeensprint.
Het heet trouwens de puntentrui, niet de beste sprintertrui of de sprinter die het best over de bergen raakt trui. Wie de meeste punten haalt heeft er voor gestreden en gewonnen (net als bij de bergen), dat kan ik niet onverdiend noemen.
Ik acht trouwens de kans klein dat cavendish meedoet in tussenspurts, daar maalt hij zelden om.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:51 schreef wimderon het volgende:
Eigenlijk verdient Petacchi hem ook allesbehalve vind ik. Hushovd kan het weliswaar niet in de massasprints, maar wel in de lastigere ritten en zag in Spa een bak punten verloren gaan. En in de sprints zelf steekt Cavendish er bovenuit.
Als Cavendish 2x 2 punten inloopt op Petacchi bij de tussensprints zondag dan moet Petacchi toch nog 4e worden om Cavendish af te houden, als die gewoon wint tenminste.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |