abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2010 @ 11:52:43 #251
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83675248
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:44 schreef Summers het volgende:
als iemand bijv jarenlang zelf bezig is met reiki zou ik dat niet
" klakkeloos dingen aannemen omdat iemand anders het zegt " noemen .
Dus als ik zeg dat ik al jarenlang oefen met vliegen door met m'n armen te klapperen en dat ik het nu kan geloof jij me op m'n blote ogen ?
zzz
  maandag 5 juli 2010 @ 12:08:47 #252
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83675899
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:50 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Elke stelling die vereist dat je er niet logisch over na mag denken vind ik compleet idioot en zal ik niet serieus nemen. Er is niks mis met kritisch naar zaken kijken.
In principe heb je gelijk. Echter, je geeft wel blijk van een bepaalde mate van stijfkoppigheid. Dat is geen kritisch kijken, maar uitsluitend jouw eigen overtuigingen op zaken loslaten.

Als sparringpartner om stellingen in TRU wat op scherp te zetten vind ik het okee, maar discussies ga je aan in tweestrijd op het open veld. Niet met iemand die zich in zijn burcht verschanst en met stenen naar beneden gooit

gewoon een analogie he, ik weet ook wel dat jij helemaal geen burcht kunt betalen
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:09:23 #253
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83675915
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik wil wel weer ontvangen
Maar misschien kun je ook wat naar ons elftal sturen ?
Ja, maar dan wel apart omdat dat niet binnen hetzelfde doel als dit topic valt
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:12:26 #254
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83676015
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:13 schreef _Led_ het volgende:
Er zijn heus wel dingen die ik niet begrijp.
Maar ik vind het dom om over specifieke zaken van te voren al te stellen dat de mensheid ze nooit zal kunnen begrijpen dus dat we het dan maar niet eens gaan proberen.
Dankzij die visie zijn we uit onze grotten gekropen, hebben we vliegtuigen leren bouwen en zijn we op de maan geland. Maar daarbuiten is er nog zoveel wat ook ook onze aandacht verdient - ook al kunnen we dat nog niet helemaal verklaren.
quote:
Stel je voor dat men dat met alles had gedaan zeg... "Electriciteit ? Gaan we nooit begrijpen, laat dat onderzoek maar zitten !"
Met zo'n instelling blijf je zwakzinnig.
Stel je voor dat Danny had gedacht "Fok? Dat gaat nooit werken"
  maandag 5 juli 2010 @ 12:13:26 #255
31101 _Led_
pi_83676045
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:08 schreef EINZ het volgende:
In principe heb je gelijk. Echter, je geeft wel blijk van een bepaalde mate van stijfkoppigheid. Dat is geen kritisch kijken, maar uitsluitend jouw eigen overtuigingen op zaken loslaten.
Hoezo ? Er wordt gesteld dat ik naar bepaalde zaken niet kritisch mag kijken "want zo werkt het nou eenmaal niet en het valt toch niet te begrijpen".
Sorry, maar daar kan ik helemaal niks mee.
zzz
  maandag 5 juli 2010 @ 12:15:55 #256
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83676146
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:52 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dus als ik zeg dat ik al jarenlang oefen met vliegen door met m'n armen te klapperen en dat ik het nu kan geloof jij me op m'n blote ogen ?
Nou, er is wel ook nog zoiets als het waarschijnlijkheidsprincipe. Een paar tientallen mijoenen mensen op deze aarde doen aan reiki of andere vormen van energiewerk en die zullen het echt niet allemaal mis hebben. Er zal toch echt wel iets van waar zijn, denk je niet?

En als je denkt dat al die mensen aan een of andere waanvoorstelling lijden, waarom heb je je dan opgegeven voor de reiki sessies? Als je heel vast was overtuigd van dat het toch niet zou werken, dan had je dat vast niet gedaan, toch?
  maandag 5 juli 2010 @ 12:20:14 #257
31101 _Led_
pi_83676308
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef EINZ het volgende:

[..]

Nou, er is wel ook nog zoiets als het waarschijnlijkheidsprincipe. Een paar tientallen mijoenen mensen op deze aarde doen aan reiki of andere vormen van energiewerk en die zullen het echt niet allemaal mis hebben. Er zal toch echt wel iets van waar zijn, denk je niet?
miljarden mensen hangen de ene god aan, miljarden de andere.
Volgens jouw redenering kunnen beide groepen het niet mis hebben.

Ik zie niet in waarom het zo vreemd is dat veel mensen zichzelf wijsmaken dat het met "intelligente energie" werkt enzo terwijl het gewoon een kwestie is van aandacht aan iemand besteden en positief denken.
quote:
En als je denkt dat al die mensen aan een of andere waanvoorstelling lijden, waarom heb je je dan opgegeven voor de reiki sessies? Als je heel vast was overtuigd van dat het toch niet zou werken, dan had je dat vast niet gedaan, toch?
Ik heb tot nog toe geen enkele reden om aan te nemen dat het zou werken, maar ik wil er best voor openstaan. (Tot nog toe echter geen enkel effect)
Vind je dat vervelend ? Het is ook nooit goed hier in TRU
zzz
  maandag 5 juli 2010 @ 12:22:01 #258
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_83676371
EINZ ik wil me weer aanmelden.
Wanneer gaat het gebeuren?
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  maandag 5 juli 2010 @ 12:25:41 #259
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83676503
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
EINZ ik wil me weer aanmelden.
Wanneer gaat het gebeuren?
Weet ik nog niet Voorstellen?
  maandag 5 juli 2010 @ 12:31:49 #260
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83676701
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:20 schreef _Led_ het volgende:
miljarden mensen hangen de ene god aan, miljarden de andere.
Volgens jouw redenering kunnen beide groepen het niet mis hebben.
Dat heeft ten eerste te maken met het opleggen van een bepaalde doctrine van vroeger uit. Mensen wisten gewoon niet beter en er was een heel sterke sociale controle op naleving van die doctrine.

Ik denk dat alle religies gewoon uitingsvormen zijn van wat men gelooft. En of dat nou in de vorm van het Katholicisme of de islam gebeurt, het zijn allebei instrumenten om hetzelfde doel te bereiken. Helaas legt de hedendaagse doctrine binnen dat instrument nog steeds aan hun volgers het "wij hebben gelijk en de ander niet" principe op. Hetgeen uiteindelijk alleen maar neerkomt op angst binnen de leiders van die religieuze stroming om de macht te verliezen.
quote:
Ik zie niet in waarom het zo vreemd is dat veel mensen zichzelf wijsmaken dat het met "intelligente energie" werkt enzo terwijl het gewoon een kwestie is van aandacht aan iemand besteden en positief denken.
Hoe weet je dat dat het enige is? Dat veronderstel je. Uiteraard is focus een belangrijk hulpmiddel daarbij, maar het is niet zo dat daar verder niets uit voortkomt.
quote:
Ik heb tot nog toe geen enkele reden om aan te nemen dat het zou werken, maar ik wil er best voor openstaan. (Tot nog toe echter geen enkel effect)
Vind je dat vervelend ? Het is ook nooit goed hier in TRU
Ik vind het niet vervelend Wat ik al eerder zei, ik ben niet verantwoordelijk voor wat reiki met mensen doet en hoe ze dat ervaren Ik stel het alleen maar beschikbaar.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:46:49 #261
31101 _Led_
pi_83677256
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:31 schreef EINZ het volgende:
Hoe weet je dat dat het enige is? Dat veronderstel je. Uiteraard is focus een belangrijk hulpmiddel daarbij, maar het is niet zo dat daar verder niets uit voortkomt.
Dat weet ik niet. Ik zeg enkel dat ik tot nu toe geen reden zie om iets anders aan te nemen.
Nog niemand heeft me de palmbomen kunnen laten zien
zzz
  maandag 5 juli 2010 @ 12:57:02 #262
31101 _Led_
pi_83677632
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:12 schreef EINZ het volgende:
Dankzij die visie zijn we uit onze grotten gekropen, hebben we vliegtuigen leren bouwen en zijn we op de maan geland. Maar daarbuiten is er nog zoveel wat ook ook onze aandacht verdient - ook al kunnen we dat nog niet helemaal verklaren.
Precies, laat dat nou net zijn wat de taak van de wetenschap is. Waarom mensen dus gelijk zouden willen zeggen "te moeilijk, valt buiten ons begripsniveau dus je mag er geen kritisch onderzoek naar doen" begrijp ik niet.
zzz
  maandag 5 juli 2010 @ 13:08:29 #263
37769 erodome
Zweefteef
pi_83677999
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:57 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Precies, laat dat nou net zijn wat de taak van de wetenschap is. Waarom mensen dus gelijk zouden willen zeggen "te moeilijk, valt buiten ons begripsniveau dus je mag er geen kritisch onderzoek naar doen" begrijp ik niet.
Dat is een persoonlijk iets, valt niet onder de leer van reiki dat je niet kritisch mag zijn, hell het zijn een aantal vooraanstaande reiki beoefenaars die toch wel zo'n beetje de beste boeken erover hebben geschreven die druk bezig zijn met de wetenschappelijke kant erachter, het verzamelen van bewijs en zelf onderzoeken.
Helaas zijn ze niet heel vies rijk en kunnen ze geen grootscheepse onderzoeken bekostigen, ook worden ze altijd met argusogen bekeken, worden ze al weggeschoven alleen omdat ze zelf ook reiki beoefenaars zijn enniet objectief zouden kunnen zijn waardoor hun onderzoek altijd gekleurd zou zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:46:39 #264
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83679443
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:57 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Het punt is dat ik daarmee twee dingen zeg. Natuurlijk hebben we schitterende resultaten bereikt op het gebied van de wetenschap. Maar er is ook nog zoveel dat we niet weten en dat dus buiten het domein van de wetenschap valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')