Dus als ik zeg dat ik al jarenlang oefen met vliegen door met m'n armen te klapperen en dat ik het nu kan geloof jij me op m'n blote ogen ?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:44 schreef Summers het volgende:
als iemand bijv jarenlang zelf bezig is met reiki zou ik dat niet
" klakkeloos dingen aannemen omdat iemand anders het zegt " noemen .

In principe heb je gelijk. Echter, je geeft wel blijk van een bepaalde mate van stijfkoppigheid. Dat is geen kritisch kijken, maar uitsluitend jouw eigen overtuigingen op zaken loslaten.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Elke stelling die vereist dat je er niet logisch over na mag denken vind ik compleet idioot en zal ik niet serieus nemen. Er is niks mis met kritisch naar zaken kijken.

Ja, maar dan wel apart omdat dat niet binnen hetzelfde doel als dit topic valtquote:Op maandag 5 juli 2010 09:51 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik wil wel weer ontvangen
Maar misschien kun je ook wat naar ons elftal sturen ?

Dankzij die visie zijn we uit onze grotten gekropen, hebben we vliegtuigen leren bouwen en zijn we op de maan geland. Maar daarbuiten is er nog zoveel wat ook ook onze aandacht verdient - ook al kunnen we dat nog niet helemaal verklaren.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:13 schreef _Led_ het volgende:
Er zijn heus wel dingen die ik niet begrijp.
Maar ik vind het dom om over specifieke zaken van te voren al te stellen dat de mensheid ze nooit zal kunnen begrijpen dus dat we het dan maar niet eens gaan proberen.
Stel je voor dat Danny had gedacht "Fok? Dat gaat nooit werken"quote:Stel je voor dat men dat met alles had gedaan zeg... "Electriciteit ? Gaan we nooit begrijpen, laat dat onderzoek maar zitten !"
Met zo'n instelling blijf je zwakzinnig.

Hoezo ? Er wordt gesteld dat ik naar bepaalde zaken niet kritisch mag kijken "want zo werkt het nou eenmaal niet en het valt toch niet te begrijpen".quote:Op maandag 5 juli 2010 12:08 schreef EINZ het volgende:
In principe heb je gelijk. Echter, je geeft wel blijk van een bepaalde mate van stijfkoppigheid. Dat is geen kritisch kijken, maar uitsluitend jouw eigen overtuigingen op zaken loslaten.

Nou, er is wel ook nog zoiets als het waarschijnlijkheidsprincipe. Een paar tientallen mijoenen mensen op deze aarde doen aan reiki of andere vormen van energiewerk en die zullen het echt niet allemaal mis hebben. Er zal toch echt wel iets van waar zijn, denk je niet?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dus als ik zeg dat ik al jarenlang oefen met vliegen door met m'n armen te klapperen en dat ik het nu kan geloof jij me op m'n blote ogen ?
 Als je heel vast was overtuigd van dat het toch niet zou werken, dan had je dat vast niet gedaan, toch?
 Als je heel vast was overtuigd van dat het toch niet zou werken, dan had je dat vast niet gedaan, toch?  

miljarden mensen hangen de ene god aan, miljarden de andere.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef EINZ het volgende:
[..]
Nou, er is wel ook nog zoiets als het waarschijnlijkheidsprincipe. Een paar tientallen mijoenen mensen op deze aarde doen aan reiki of andere vormen van energiewerk en die zullen het echt niet allemaal mis hebben. Er zal toch echt wel iets van waar zijn, denk je niet?
Ik heb tot nog toe geen enkele reden om aan te nemen dat het zou werken, maar ik wil er best voor openstaan. (Tot nog toe echter geen enkel effect)quote:En als je denkt dat al die mensen aan een of andere waanvoorstelling lijden, waarom heb je je dan opgegeven voor de reiki sessies?Als je heel vast was overtuigd van dat het toch niet zou werken, dan had je dat vast niet gedaan, toch?

Weet ik nog nietquote:Op maandag 5 juli 2010 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
EINZ ik wil me weer aanmelden.
Wanneer gaat het gebeuren?
 Voorstellen?
 Voorstellen?

Dat heeft ten eerste te maken met het opleggen van een bepaalde doctrine van vroeger uit. Mensen wisten gewoon niet beter en er was een heel sterke sociale controle op naleving van die doctrine.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:20 schreef _Led_ het volgende:
miljarden mensen hangen de ene god aan, miljarden de andere.
Volgens jouw redenering kunnen beide groepen het niet mis hebben.
Hoe weet je dat dat het enige is? Dat veronderstel je. Uiteraard is focus een belangrijk hulpmiddel daarbij, maar het is niet zo dat daar verder niets uit voortkomt.quote:Ik zie niet in waarom het zo vreemd is dat veel mensen zichzelf wijsmaken dat het met "intelligente energie" werkt enzo terwijl het gewoon een kwestie is van aandacht aan iemand besteden en positief denken.
Ik vind het niet vervelendquote:Ik heb tot nog toe geen enkele reden om aan te nemen dat het zou werken, maar ik wil er best voor openstaan. (Tot nog toe echter geen enkel effect)
Vind je dat vervelend ? Het is ook nooit goed hier in TRU
 Wat ik al eerder zei, ik ben niet verantwoordelijk voor wat reiki met mensen doet en hoe ze dat ervaren
 Wat ik al eerder zei, ik ben niet verantwoordelijk voor wat reiki met mensen doet en hoe ze dat ervaren  Ik stel het alleen maar beschikbaar.
 Ik stel het alleen maar beschikbaar.

Dat weet ik niet. Ik zeg enkel dat ik tot nu toe geen reden zie om iets anders aan te nemen.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:31 schreef EINZ het volgende:
Hoe weet je dat dat het enige is? Dat veronderstel je. Uiteraard is focus een belangrijk hulpmiddel daarbij, maar het is niet zo dat daar verder niets uit voortkomt.

Precies, laat dat nou net zijn wat de taak van de wetenschap is. Waarom mensen dus gelijk zouden willen zeggen "te moeilijk, valt buiten ons begripsniveau dus je mag er geen kritisch onderzoek naar doen" begrijp ik niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:12 schreef EINZ het volgende:
Dankzij die visie zijn we uit onze grotten gekropen, hebben we vliegtuigen leren bouwen en zijn we op de maan geland. Maar daarbuiten is er nog zoveel wat ook ook onze aandacht verdient - ook al kunnen we dat nog niet helemaal verklaren.

Dat is een persoonlijk iets, valt niet onder de leer van reiki dat je niet kritisch mag zijn, hell het zijn een aantal vooraanstaande reiki beoefenaars die toch wel zo'n beetje de beste boeken erover hebben geschreven die druk bezig zijn met de wetenschappelijke kant erachter, het verzamelen van bewijs en zelf onderzoeken.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:57 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Precies, laat dat nou net zijn wat de taak van de wetenschap is. Waarom mensen dus gelijk zouden willen zeggen "te moeilijk, valt buiten ons begripsniveau dus je mag er geen kritisch onderzoek naar doen" begrijp ik niet.

Het punt is dat ik daarmee twee dingen zeg. Natuurlijk hebben we schitterende resultaten bereikt op het gebied van de wetenschap. Maar er is ook nog zoveel dat we niet weten en dat dus buiten het domein van de wetenschap valt.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:57 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Precies, laat dat nou net zijn wat de taak van de wetenschap is. Waarom mensen dus gelijk zouden willen zeggen "te moeilijk, valt buiten ons begripsniveau dus je mag er geen kritisch onderzoek naar doen" begrijp ik niet.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |