Oh..quote:
kun je er iig misschien even rente over trekkenquote:Op zondag 20 juni 2010 21:15 schreef thomaster het volgende:
Gewoon laten staan, maar niet uitgeven, uiteindelijk moet je het toch terugbetalen...
Op een normale rekening trek je geen rente natuurlijk.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:17 schreef MrDrako het volgende:
[..]
kun je er iig misschien even rente over trekken
Gek he, dat ook mensen die bij de Belastingdienst werken wel eens een foutje maken.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat belastingdienst zulke fouten maakt.
Het is overigens nog maar de vraag of het een fout van de belastingdienst betreft. Als iemand anders een verkeerd rekeningnummer doorgeeft wat van die vriend is, wat vaak gebeurt, dan is het een fout van iemand anders.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat belastingdienst zulke fouten maakt. Ik geef wel door dat de belastingtelefoon gratis blijkt te zijn. Maar dat ze zelf achter het geld moeten aangaan en niet van snoepen.
Niet dat ik weet, maar is het wel eens in je opgekomen dat geld dat niet van jou is, ook daadwerkelijk niet van jou is?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:30 schreef Schenkstroop het volgende:
is er wellicht ook een verstrijk termijn waarna de blastingdient het nakijken heeft?
(ws. niet)
Dat is een goed punt. Maar bij de vermelding zag ik ook iets staan van: aanslagnummer XXXXXXXXXHRXXquote:Op zondag 20 juni 2010 21:29 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Het is overigens nog maar de vraag of het een fout van de belastingdienst betreft. Als iemand anders een verkeerd rekeningnummer doorgeeft wat van die vriend is, wat vaak gebeurt, dan is het een fout van iemand anders.
De belastingdienst maakt wel fouten, maar als dat gebeurt is dat vaak op grote schaal. Aangezien heel veel zaken electronisch worden afgerond gaat het vaak helemaal goed, of massaal fout. Denk maar niet elke aanslag ingetoetst wordt door een ambtenaar. Of dat elke betaling handmatig ingeboekt wordt.
aj aj aj...quote:Op zondag 20 juni 2010 21:35 schreef DeLoet het volgende:
Maat van me kreeg een paar jaar geleden onterecht elke maand 500 euro ofzo. In plaats van dit te sparen gaf hij het allemaal uit. Hij heeft een jaar later tot op de cent terug moeten betalen.. Dat werd extra werken voor hem.
Of het terecht is is vrij simpel. Het eerste gedeelte is inderdaad het BSN (of fiscaal nummer in geval van niet natuurlijk persoon) gevolgd door een codering. H is inkomstenbelasting en vervolgens 2 cijfers. Jaar/codering.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:34 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat is een goed punt. Maar bij de vermelding zag ik ook iets staan van: aanslagnummer XXXXXXXXXHRXX
(wat naar ik denk je bsn is, alleen dat HRXX of wat het ook was kon ik niet plaatsen). En je naam staat er dacht ik ook bij. Dus helaas voor mijn maat. Had het em wel gegund namelijk. Dus dan kan de Belastingdienst. toch wel terugvorderen? Zeker de Belastingdienst lijkt me.
Gelukkig maar dat ik een bijzondere bankrekening heb waar ik dat wel krijgquote:Op zondag 20 juni 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Op een normale rekening trek je geen rente natuurlijk.
Heb het niet paraat en ben geen advocaat, maar volgens mij geldt ook hier dat de termijn waarop de vordering afdwingbaar is 20 jaar is, tenzij er een uitzondering is. Na 20 jaar bestaat de vordering nog wel, maar kan de rechter bijvoorbeeld geen beslag meer leggen. De belastingdienst kan het nog wel verrekenen (bijv. minder teruggeven), dus eigenlijk kom je nooit van ze af.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:30 schreef Schenkstroop het volgende:
is er wellicht ook een verstrijk termijn waarna de blastingdient het nakijken heeft?
(ws. niet)
Die is er (al is het niet echt een uitzondering). Art. 3:309 BW:quote:Op zondag 20 juni 2010 23:04 schreef eleusis het volgende:
[..]
Heb het niet paraat en ben geen advocaat, maar volgens mij geldt ook hier dat de termijn waarop de vordering afdwingbaar is 20 jaar is, tenzij er een uitzondering is.
Een natuurlijke verbintenis kan niet worden verrekend. zoals altijd is er weer een uitzondering, maar die is niet van toepassing hierquote:Na 20 jaar bestaat de vordering nog wel, maar kan de rechter bijvoorbeeld geen beslag meer leggen. De belastingdienst kan het nog wel verrekenen (bijv. minder teruggeven), dus eigenlijk kom je nooit van ze af.
Ik ben blij voor je schenkstroopiequote:
Nee maar ik denk dat de rekeningnummer verkeerd is ingevuld door iemand, de naam op de teruggaaf stond niet op naam van vriend. Maar hij kreeg het wel gestort op zijn rekening. Maw voor hetzelfde geld als de rechtmatige ontvanger niks doorheeft, truggaaf 2008 of 2007 dacht ik, dan zal de belastingdienst het ook een worst wezen denk je?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:11 schreef Yreal het volgende:
Dat je het uberhaupt nog gaat vragen.
Denk je nou echt dat dat hele leger fiscalisten uiteindelijk niet opvalt dat er een paar euro's missen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |