abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2010 @ 21:08:41 #1
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83071210
Ik hoor welleens dat de belatsingdienst fouten maakt. Teruggaven naar verkeerde rekening storten etc.
Wat gebeurt er in dat laatste geval en iemand stort dat bedrag niet direkt terug?

Vriend van mij had dit en wilde gelijk bellen, Ik zei Bellen, ben je gek 40c p.min ofzo. Zij maken een fout en ji gaat bellen? Stuur ze maar een mailtje!

Maar wat gebeurt er dan als je zelf niet aangeeft dat het onterccht is? Ik ga ervan uit dat de bd er zelf wel achterkomt. Of kan het ook verjaren?

En hoe weet je of het idd onterecht is? Er stond iets van
aanslagnummer: XXXXXXXXXAAXX
IB/PVV (rare code)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_83071317
Belasting telefoon is gratis...
  zondag 20 juni 2010 @ 21:12:26 #3
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_83071373
Zoek eens op onverschuldigde betaling.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  zondag 20 juni 2010 @ 21:12:28 #4
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83071374
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:11 schreef -_Tommy_- het volgende:
Belasting telefoon is gratis...
Oh..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_83071461
Bedrag moet je zowiesow terug betalen. Dat komt wel goed hoor.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 20 juni 2010 @ 21:15:08 #6
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_83071516
Over het algemeen heb je dan een verkeerd rekeningnummer genoteerd. Maar ik zou zeggen bel ff want het kost inderdaad niks.
Terugstorten heeft sowieso geen zin, want als dat rekeningnummer in het systeem staat zal terugstorten hetzelfde zijn als een pingpongwedstrijd tegen een muur, die bal komt net zovaak terug.

PS het genoemde aanslagnummer is niet bestaand, er zijn geen aanslagen met AA erin.
Aangezien het IB/PV (Inkomstenbelasting / Premie volksverzekeringen) betreft zal het waarschijnlijk een H zijn.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_83071558
Gewoon laten staan, maar niet uitgeven, uiteindelijk moet je het toch terugbetalen...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_83071662
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:15 schreef thomaster het volgende:
Gewoon laten staan, maar niet uitgeven, uiteindelijk moet je het toch terugbetalen...
kun je er iig misschien even rente over trekken
  zondag 20 juni 2010 @ 21:26:04 #9
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83072122
Dat belastingdienst zulke fouten maakt. Ik geef wel door dat de belastingtelefoon gratis blijkt te zijn. Maar dat ze zelf achter het geld moeten aangaan en niet van snoepen.
  zondag 20 juni 2010 @ 21:26:48 #10
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83072167
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:17 schreef MrDrako het volgende:

[..]

kun je er iig misschien even rente over trekken
Op een normale rekening trek je geen rente natuurlijk.
  zondag 20 juni 2010 @ 21:29:10 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_83072310
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat belastingdienst zulke fouten maakt.
Gek he, dat ook mensen die bij de Belastingdienst werken wel eens een foutje maken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zondag 20 juni 2010 @ 21:29:56 #12
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_83072368
quote:
Dat belastingdienst zulke fouten maakt. Ik geef wel door dat de belastingtelefoon gratis blijkt te zijn. Maar dat ze zelf achter het geld moeten aangaan en niet van snoepen.
Het is overigens nog maar de vraag of het een fout van de belastingdienst betreft. Als iemand anders een verkeerd rekeningnummer doorgeeft wat van die vriend is, wat vaak gebeurt, dan is het een fout van iemand anders.

De belastingdienst maakt wel fouten, maar als dat gebeurt is dat vaak op grote schaal. Aangezien heel veel zaken electronisch worden afgerond gaat het vaak helemaal goed, of massaal fout. Denk maar niet elke aanslag ingetoetst wordt door een ambtenaar. Of dat elke betaling handmatig ingeboekt wordt.
/-=]
|o-0
~~~`
  zondag 20 juni 2010 @ 21:30:40 #13
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83072407
is er wellicht ook een verstrijk termijn waarna de blastingdient het nakijken heeft?

(ws. niet )
  zondag 20 juni 2010 @ 21:33:04 #14
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_83072557
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:30 schreef Schenkstroop het volgende:
is er wellicht ook een verstrijk termijn waarna de blastingdient het nakijken heeft?

(ws. niet )
Niet dat ik weet, maar is het wel eens in je opgekomen dat geld dat niet van jou is, ook daadwerkelijk niet van jou is?
Eerst nakijken of het inderdaad een fout is (want dit soort fouten komt nauwelijks voor), mocht dat zo zijn dan regelen ze dat intern verder na een gratis telefoontje.
/-=]
|o-0
~~~`
  zondag 20 juni 2010 @ 21:34:09 #15
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83072630
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:29 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

Het is overigens nog maar de vraag of het een fout van de belastingdienst betreft. Als iemand anders een verkeerd rekeningnummer doorgeeft wat van die vriend is, wat vaak gebeurt, dan is het een fout van iemand anders.

De belastingdienst maakt wel fouten, maar als dat gebeurt is dat vaak op grote schaal. Aangezien heel veel zaken electronisch worden afgerond gaat het vaak helemaal goed, of massaal fout. Denk maar niet elke aanslag ingetoetst wordt door een ambtenaar. Of dat elke betaling handmatig ingeboekt wordt.
Dat is een goed punt. Maar bij de vermelding zag ik ook iets staan van: aanslagnummer XXXXXXXXXHRXX
(wat naar ik denk je bsn is, alleen dat HRXX of wat het ook was kon ik niet plaatsen). En je naam staat er dacht ik ook bij. Dus helaas voor mijn maat. Had het em wel gegund namelijk. Dus dan kan de Belastingdienst. toch wel terugvorderen? Zeker de Belastingdienst lijkt me.
pi_83072703
Maat van me kreeg een paar jaar geleden onterecht elke maand 500 euro ofzo. In plaats van dit te sparen gaf hij het allemaal uit. Hij heeft een jaar later tot op de cent terug moeten betalen.. Dat werd extra werken voor hem.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_83072748
als je toch al in de steun zit, gewoon opmaken, kale kip en zo
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 20 juni 2010 @ 21:36:35 #18
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83072791
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:35 schreef DeLoet het volgende:
Maat van me kreeg een paar jaar geleden onterecht elke maand 500 euro ofzo. In plaats van dit te sparen gaf hij het allemaal uit. Hij heeft een jaar later tot op de cent terug moeten betalen.. Dat werd extra werken voor hem.
aj aj aj...
  zondag 20 juni 2010 @ 21:38:26 #19
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_83072956
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:34 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat is een goed punt. Maar bij de vermelding zag ik ook iets staan van: aanslagnummer XXXXXXXXXHRXX
(wat naar ik denk je bsn is, alleen dat HRXX of wat het ook was kon ik niet plaatsen). En je naam staat er dacht ik ook bij. Dus helaas voor mijn maat. Had het em wel gegund namelijk. Dus dan kan de Belastingdienst. toch wel terugvorderen? Zeker de Belastingdienst lijkt me.
Of het terecht is is vrij simpel. Het eerste gedeelte is inderdaad het BSN (of fiscaal nummer in geval van niet natuurlijk persoon) gevolgd door een codering. H is inkomstenbelasting en vervolgens 2 cijfers. Jaar/codering.
Jaar is simpel, 9 is 2009, 0 = 2010 etc. en codering is 0 = eerste aanslag, 2 = tweede, 6 is definitief, 7 navodering etc.

Maar kort door de bocht, als het een onbekend fiscaal nummer is en er is ook geen aanslag via de post ontvangen, dan zal het hoogstwaarschijnlijk niet voor jou bestemd zijn.
/-=]
|o-0
~~~`
  zondag 20 juni 2010 @ 22:24:50 #20
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83076595
quote:

[..]

Op een normale rekening trek je geen rente natuurlijk.
Gelukkig maar dat ik een bijzondere bankrekening heb waar ik dat wel krijg

ASN Online Bankrekening. Dacht dat Triodos ook rente vergoedde maar dat weet ik niet helemaal zeker.
  zondag 20 juni 2010 @ 23:04:06 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83079158
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:30 schreef Schenkstroop het volgende:

(ws. niet )
Heb het niet paraat en ben geen advocaat, maar volgens mij geldt ook hier dat de termijn waarop de vordering afdwingbaar is 20 jaar is, tenzij er een uitzondering is. Na 20 jaar bestaat de vordering nog wel, maar kan de rechter bijvoorbeeld geen beslag meer leggen. De belastingdienst kan het nog wel verrekenen (bijv. minder teruggeven), dus eigenlijk kom je nooit van ze af.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_83092311
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:04 schreef eleusis het volgende:

[..]

Heb het niet paraat en ben geen advocaat, maar volgens mij geldt ook hier dat de termijn waarop de vordering afdwingbaar is 20 jaar is, tenzij er een uitzondering is.
Die is er (al is het niet echt een uitzondering). Art. 3:309 BW:

Een rechtsvordering uit onverschuldigde betaling verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de schuldeiser zowel met het bestaan van zijn vordering als met de persoon van de ontvanger is bekend geworden en in ieder geval twintig jaren nadat de vordering is ontstaan.

Mogelijk al na 5 jaar dus.
quote:
Na 20 jaar bestaat de vordering nog wel, maar kan de rechter bijvoorbeeld geen beslag meer leggen. De belastingdienst kan het nog wel verrekenen (bijv. minder teruggeven), dus eigenlijk kom je nooit van ze af.
Een natuurlijke verbintenis kan niet worden verrekend. zoals altijd is er weer een uitzondering, maar die is niet van toepassing hier
  maandag 21 juni 2010 @ 12:26:43 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83093170
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:08 schreef Schenkstroop het volgende:

Vriend van mij
Ik ben blij voor je schenkstroopie
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83127619
Dat je het uberhaupt nog gaat vragen.

Denk je nou echt dat dat hele leger fiscalisten uiteindelijk niet opvalt dat er een paar euro's missen?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 01:09:21 #25
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83129365
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:11 schreef Yreal het volgende:
Dat je het uberhaupt nog gaat vragen.

Denk je nou echt dat dat hele leger fiscalisten uiteindelijk niet opvalt dat er een paar euro's missen?
Nee maar ik denk dat de rekeningnummer verkeerd is ingevuld door iemand, de naam op de teruggaaf stond niet op naam van vriend. Maar hij kreeg het wel gestort op zijn rekening. Maw voor hetzelfde geld als de rechtmatige ontvanger niks doorheeft, truggaaf 2008 of 2007 dacht ik, dan zal de belastingdienst het ook een worst wezen denk je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')