Het zal mijn vriend toch wel een hema rookworst wezen of ik en plein publique de borst geefquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik vind een fles geven ook heel intiem, hoor. En zelf vind ik het trouwens ook fijner om in publiek de fles te geven.
Ik kan ook perfect begrijpen dat een partner liever heeft dat je in het openbaar de fles geeft.
Soms wordt er hier toch heel vaak van slechte bedoelingen uitgegaan van partners, vind ik.
Hoe zou jij de bedoelingen van Sindell d'r lief dan interpreteren?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef leonieke het volgende:
[..]
Soms wordt er hier toch heel vaak van slechte bedoelingen uitgegaan van partners, vind ik.
Als die van een man die zijn kind niet te veel wou laten krijsen? Ik kan me echt niet voorstellen dat haar lief stond te twijfelen tussen een fles bv en kv en opeens dacht: "hmz... ik zal eens kv geven, gewoon om mijn partner te pesten of te kwetsenquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:12 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hoe zou jij de bedoelingen van Sindell d'r lief dan interpreteren?
Dat dusquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:22 schreef Ticootje het volgende:
Kom op nou... Nieuwe papa's hebben toch ook gewoon hun onzekerheden en weten ook heus niet alles. Als verse moeder maak je ook heus eens een foutje, waarom worden papa's dan zo vreselijk hard afgezeken.. Het is ook hun kindje hoor.
Ik denk namelijk niet dat de man van Sindell een flesje geeft omdat hij jaloers is, of om haar bewust dwars te zitten of om een statement te maken. Maar gewoon kind heeft honger en moet zo snel mogelijk melk... Dat is toch logisch? Ik denk ook echt niet dat alle papa's zich helemaal tot in detail gaan inlezen over borstvoeding.
Leuke boeken zijn: Borstvoeding van Stefan kleintjes of borstvoeding van de LLL. Beiden fijne boeken met goede informatie.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:
Maar ik kwam hier eigenlijk voor wat praktische vraagjes:
-Ik wil graag borstvoeding gaan geven en vind het altijd wel prettig me een beetje in te lezen. Heeft iemand een aanrader voor een goed informatief boek over borstvoeding, of sowieso over voeding tijdens het 1e jaar?
-Het lijkt me handig voor op de babykamer een stoel te hebben waar ik in kan voeden. Wat is dan handig? Hoog of laag, recht of achteroverleunend, met leuningen, zonder leuningen, etc.?
-Is een voedingskussen een must-have?
-Moet ik van tevoren dingen aanschaffen zoals een kolf, of kun je dat beter later doen?
Als dat de reden zou zijn, zou ik begrip voor m hebben. Maar Sindell geeft aan dat ie vindt dat ze de omgeving er teveel mee belast en dat hij haar egoistisch vindt omdat ze door wil gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
Als die van een man die zijn kind niet te veel wou laten krijsen? Ik kan me echt niet voorstellen dat haar lief stond te twijfelen tussen een fles bv en kv en opeens dacht: "hmz... ik zal eens kv geven, gewoon om mijn partner te pesten of te kwetsen."
Dat zou ik ook niet leuk vinden, als mijn man dat zou zeggen, maar ik vraag me af of dat echt het probleem is. Misschien vindt 'ie het lastig onder woorden brengen wat hem precies tegenstaat.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:34 schreef Ssserpente het volgende:
Maar Sindell geeft aan dat ie vindt dat ze de omgeving er teveel mee belast en dat hij haar egoistisch vindt omdat ze door wil gaan.
Het borstvoedingshandboek van de LLL schijnt heel fijn te zijn. Ik heb zelf "Borstvoeding" en "Eten voor de Kleintjes" van Stephan Kleintjes en dat vind ik ook fijne naslagwerken voor als je geen zin hebt om alles op internet op te moeten zoeken. Ik heb een borstvoedingscursus gedaan bij mijn verloskundigenpraktijk, maar die viel erg tegen omdat ik me al uitgebreid ingelezen had op borstvoeding.com. De bv-cursussen van de LLL schijnen een aanrader te zijn en zijn ook nog eens niet duur!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:
Als ik als partner het gevoel had dat ik wat de voeding betreft niets in te brengen had (en dat vind ik toch spreken uit een uitspraak als 'ik zie wel wanneer ik stop'), zou ik ook mijn kont tegen de krib gooien. Die reacties van de mannen vind ik echt zo vreemd niet.
Maar ik kwam hier eigenlijk voor wat praktische vraagjes:
-Ik wil graag borstvoeding gaan geven en vind het altijd wel prettig me een beetje in te lezen. Heeft iemand een aanrader voor een goed informatief boek over borstvoeding, of sowieso over voeding tijdens het 1e jaar?
-Het lijkt me handig voor op de babykamer een stoel te hebben waar ik in kan voeden. Wat is dan handig? Hoog of laag, recht of achteroverleunend, met leuningen, zonder leuningen, etc.?
-Is een voedingskussen een must-have?
-Moet ik van tevoren dingen aanschaffen zoals een kolf, of kun je dat beter later doen?
Daar zou ik er toch niet te veel van halen. Ik heb ze nooit nodig gehad.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:49 schreef Twinkly het volgende:
En haal zoogcompressen! Die van Natusan zijn heel fijn maar heel duur, ik vind die van de Hema ook prettig maar je ziet ze door kleding heen, dus alleen gebruiken onder een trui ofzo. Die van de etos zie je minder maar lekken snel door, die van de Kruidvat plakken aan wondjes aan je tepels vast![]()
Als je wat minder lekt (bij mij was dat pas na 5 maanden ofzo?) dan kun je ook wasbare compressen gebruiken, maar die zie je heel erg door kleding heen! Ik gebruik ze voor 's nachts. En ik gebruik simpele BH-tjes zonder naden van de Zeeman om ze op hun plek te houden 's nachts.
Wat handigquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:54 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Daar zou ik er toch niet te veel van halen. Ik heb ze nooit nodig gehad.
Hehe, bij mij blijft het er gewoon inzitten. Onlangs was ik voor de eerste keer van negen uur 'savonds tot de volgende dag elf uur 'savonds zonder de kinderen. Ik had mn kolf wel mee, maar niet gekolft dus. Tegen dat we terug waren borsten van beton, maar geen drupje nat.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wat handigIk nu nog steeds af en toe. Leuk als je ze vergeet in te doen en ook vergeet om de bel in te drukken tijdens het drinken
Yep, das ook een leuke!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef Cantare het volgende:
Tnx!
He en deze: http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description ?
[ afbeelding ]
De bel in te drukken? Mis ik iets? Doe ik al bijna 9 maanden iets niet wat ik wel zou moeten doen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wat handigIk nu nog steeds af en toe. Leuk als je ze vergeet in te doen en ook vergeet om de bel in te drukken tijdens het drinken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |