abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83524987
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik vind een fles geven ook heel intiem, hoor. En zelf vind ik het trouwens ook fijner om in publiek de fles te geven.
Ik kan ook perfect begrijpen dat een partner liever heeft dat je in het openbaar de fles geeft.

Soms wordt er hier toch heel vaak van slechte bedoelingen uitgegaan van partners, vind ik.
Het zal mijn vriend toch wel een hema rookworst wezen of ik en plein publique de borst geef Je ziet niet eens wat! En dan nog, lekker boeiend. Op het strand zie je vaak nog meer. Leg het hem maar voor en hij zal zeggen dat 'ie het een stuk handiger vindt dat ik de borst geef, dan dat hij moet gaan staan klooien met een flesje, doekje, opwarmen, schoonmaken en weet ik wat nog meer.
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk
pi_83525067
Ja, maar de ene partner is de ander niet natuurlijk Mijn man heeft er ook niet echt last van, maar aangezien ik het zelf minder leuk vind en plein public kan ik me voorstellen dat sommige mannen het ook minder leuk vinden.
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:12:00 #178
18860 sindell
Seriously
pi_83525141
Het gaat er ook niet om dat hij slechte bedoelingen heeft... hij snapt er gewoon niet zoveel van en ik voel me niet echt gesteund, terwijl ik dat wel even nodig heb, vanwege productieproblemen en de worsteling om haar toch zoveel mogelijk borstvoeding te blijven geven. En daar heb ik hem wel bij nodig....
Maar dat moet ik zelf ook duidelijker aangeven denk ik, maar even mijn hart luchten hier is ook wel fijn
pi_83525151
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef leonieke het volgende:

[..]

Soms wordt er hier toch heel vaak van slechte bedoelingen uitgegaan van partners, vind ik.
Hoe zou jij de bedoelingen van Sindell d'r lief dan interpreteren?
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:15:37 #180
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83525271
Hier had mijn man er dus juist wel problemen mee dat ik in het openbaar voedde, ik heb het dan ook niet gedaan. Maar nu heeft hij er geen problemen meer mee, dus tegenwoordig voed ik wel in het openbaar, zeker omdat ik toch handig ben geworden met kleding en voeden e.d. Bij een volgende geen geemmer meer met gekolfde flesjes melk als de bron van die melk ernaast zit...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_83525491
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:12 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Hoe zou jij de bedoelingen van Sindell d'r lief dan interpreteren?
Als die van een man die zijn kind niet te veel wou laten krijsen? Ik kan me echt niet voorstellen dat haar lief stond te twijfelen tussen een fles bv en kv en opeens dacht: "hmz... ik zal eens kv geven, gewoon om mijn partner te pesten of te kwetsen ."
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:22:52 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83525570
Kom op nou... Nieuwe papa's hebben toch ook gewoon hun onzekerheden en weten ook heus niet alles. Als verse moeder maak je ook heus eens een foutje, waarom worden papa's dan zo vreselijk hard afgezeken.. Het is ook hun kindje hoor.
Ik denk namelijk niet dat de man van Sindell een flesje geeft omdat hij jaloers is, of om haar bewust dwars te zitten of om een statement te maken. Maar gewoon kind heeft honger en moet zo snel mogelijk melk... Dat is toch logisch? Ik denk ook echt niet dat alle papa's zich helemaal tot in detail gaan inlezen over borstvoeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83525623
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:22 schreef Ticootje het volgende:
Kom op nou... Nieuwe papa's hebben toch ook gewoon hun onzekerheden en weten ook heus niet alles. Als verse moeder maak je ook heus eens een foutje, waarom worden papa's dan zo vreselijk hard afgezeken.. Het is ook hun kindje hoor.
Ik denk namelijk niet dat de man van Sindell een flesje geeft omdat hij jaloers is, of om haar bewust dwars te zitten of om een statement te maken. Maar gewoon kind heeft honger en moet zo snel mogelijk melk... Dat is toch logisch? Ik denk ook echt niet dat alle papa's zich helemaal tot in detail gaan inlezen over borstvoeding.
Dat dus
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:31:37 #184
18860 sindell
Seriously
pi_83525924
Maar het komt misschien ook wel een beetje omdat ik radicaal omgeslagen ben in mijn ideeen over borstvoeding het leek me echt maar niks.... hij vindt dat ik nu wel op iemand van de bv maffia lijk
Nou niet echt, maar ik wil gewoon nog even doorgaan, ik verwacht namelijk ook dat Laura op een gegeven moment zelf wel aangeeft dat het mooi is geweest. Zo'n typetje is het wel. En volgens hem hebben we de "afspraak" gemaakt dat ik met een half jaar zou stoppen. Nou dat zie ik dan wel....
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:39:28 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83526229
echt vervelend lijkt me, blijf bedenken en benadrukken dat je allebei vooral 't beste wil voor je kind.
in de haak.
pi_83527852
Als ik als partner het gevoel had dat ik wat de voeding betreft niets in te brengen had (en dat vind ik toch spreken uit een uitspraak á la 'ik zie wel wanneer ik stop'), zou ik ook mijn kont tegen de krib gooien. Die reacties van de mannen vind ik echt zo vreemd niet. Ik denk toch dat het heel belangrijk is om, zoals trui ook zegt, er vanuit te blijven gaan dat je allebei het beste met je kind (en je relatie) voor hebt.

Maar ik kwam hier eigenlijk voor wat praktische vraagjes:

-Ik wil graag borstvoeding gaan geven en vind het altijd wel prettig me een beetje in te lezen. Heeft iemand een aanrader voor een goed informatief boek over borstvoeding, of sowieso over voeding tijdens het 1e jaar?

-Het lijkt me handig voor op de babykamer een stoel te hebben waar ik in kan voeden. Wat is dan handig? Hoog of laag, recht of achteroverleunend, met leuningen, zonder leuningen, etc.?

-Is een voedingskussen een must-have?

-Moet ik van tevoren dingen aanschaffen zoals een kolf, of kun je dat beter later doen?
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:24:32 #187
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83528048
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:

-Ik wil graag borstvoeding gaan geven en vind het altijd wel prettig me een beetje in te lezen. Heeft iemand een aanrader voor een goed informatief boek over borstvoeding, of sowieso over voeding tijdens het 1e jaar?

-Het lijkt me handig voor op de babykamer een stoel te hebben waar ik in kan voeden. Wat is dan handig? Hoog of laag, recht of achteroverleunend, met leuningen, zonder leuningen, etc.?

-Moet ik van tevoren dingen aanschaffen zoals een kolf, of kun je dat beter later doen?
Leuke boeken zijn: Borstvoeding van Stefan kleintjes of borstvoeding van de LLL. Beiden fijne boeken met goede informatie.

Handig is een stoel waar je goed in zit. Niet onderuitgezakt, maar lekker rechtop zitten, met voldoende steun in de rug. Leuningen vind ik persoonlijk wel fijn.

Voedingskussen zijn zwaar overrated, maar als je er perse 1 wilt kopen moet je dat zeker doen. Een gewoon hoofdkussen is net zo handig

Een kolf kun je nu aanschaffen, maar hoeft niet. Als je in je kraamtijd moet kolven om bijvoorbeeld de productie op gang te brengen omdat je kindje niet bij je kan drinken kun je gewoon een kolf huren bij de thuiszorg.
pi_83528392
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:21 schreef leonieke het volgende:

[..]

Als die van een man die zijn kind niet te veel wou laten krijsen? Ik kan me echt niet voorstellen dat haar lief stond te twijfelen tussen een fles bv en kv en opeens dacht: "hmz... ik zal eens kv geven, gewoon om mijn partner te pesten of te kwetsen ."
Als dat de reden zou zijn, zou ik begrip voor m hebben. Maar Sindell geeft aan dat ie vindt dat ze de omgeving er teveel mee belast en dat hij haar egoistisch vindt omdat ze door wil gaan.

Dat is ook het enige waar ik vol onbegrip op reageerde. Je hebt mij ook nergens horen zeggen dat er meerdere of zelfs alle mannen geen steun geven. En dat is wel een beetje het beeld dat nu wordt geschetst.
pi_83528475
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:34 schreef Ssserpente het volgende:
Maar Sindell geeft aan dat ie vindt dat ze de omgeving er teveel mee belast en dat hij haar egoistisch vindt omdat ze door wil gaan.
Dat zou ik ook niet leuk vinden, als mijn man dat zou zeggen, maar ik vraag me af of dat echt het probleem is. Misschien vindt 'ie het lastig onder woorden brengen wat hem precies tegenstaat.

Maar goed, 't is iets tussen Sindell en haar partner natuurlijk, maar het lijkt me gewoon zo rot om om zulke dingen onenigheid te krijgen. Dus sterkte iig!
pi_83528959
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:
Als ik als partner het gevoel had dat ik wat de voeding betreft niets in te brengen had (en dat vind ik toch spreken uit een uitspraak als 'ik zie wel wanneer ik stop'), zou ik ook mijn kont tegen de krib gooien. Die reacties van de mannen vind ik echt zo vreemd niet.

Het borstvoedingshandboek van de LLL schijnt heel fijn te zijn. Ik heb zelf "Borstvoeding" en "Eten voor de Kleintjes" van Stephan Kleintjes en dat vind ik ook fijne naslagwerken voor als je geen zin hebt om alles op internet op te moeten zoeken. Ik heb een borstvoedingscursus gedaan bij mijn verloskundigenpraktijk, maar die viel erg tegen omdat ik me al uitgebreid ingelezen had op borstvoeding.com. De bv-cursussen van de LLL schijnen een aanrader te zijn en zijn ook nog eens niet duur!
En bekijk filmpjes over aanhappen op youtube zodat je weet hoe dat er uit hoort te zien!

Ik vind een stoel met armleuningen heel vervelend met voeden, Niels ging zich al heel snel afzetten aan de leuningen en ik kan mijn armen niet goed kwijt omdat ik meer mijn mijn ellebogen omlaag voed. Ongeveer hetzelfde had ik met een voedingskussen. Niels lag altijd net niet goed zodat hij niet goed aanhapte en ik had veel hulp nodig om het kussen/de kussens goed te krijgen. Sowieso is het fijn om jezelf aan te leren om te voeden zonder kussens of leuningen omdat je dan overal kunt voeden.
Een borstvoedingskussen is wel super om tussen je benen te leggen in bed als je last hebt van je bekken.

Ik heb last gekregen van extreme stuwing , mijn man is toen een kolf gaan kopen (een handkolf van Medela) en dat was mijn redding Maar je kunt het beste afwachten hoe het allemaal loopt. Als je te weinig voeding hebt in het begin of je kindje drinkt te weinig dat kun je je borsten het beste stimuleren met een gehuurde dubbele electrische kolf.

Je kunt van te voren, als je bijna uitgerekend bent, al een hele simpele voedingsbh van de Hema kopen zodat je in ieder geval iets hebt tijdens de kraamweek. Als je stuwing dan afgenomen is kun je een mooie prettige kopen van Carriwell bijvoorbeeld.
En haal zoogcompressen! Die van Natusan zijn heel fijn maar heel duur, ik vind die van de Hema ook prettig maar je ziet ze door kleding heen, dus alleen gebruiken onder een trui ofzo. Die van de etos zie je minder maar lekken snel door, die van de Kruidvat plakken aan wondjes aan je tepels vast
Als je wat minder lekt (bij mij was dat pas na 5 maanden ofzo?) dan kun je ook wasbare compressen gebruiken, maar die zie je heel erg door kleding heen! Ik gebruik ze voor 's nachts. En ik gebruik simpele BH-tjes zonder naden van de Zeeman om ze op hun plek te houden 's nachts.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_83529107
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:49 schreef Twinkly het volgende:

En haal zoogcompressen! Die van Natusan zijn heel fijn maar heel duur, ik vind die van de Hema ook prettig maar je ziet ze door kleding heen, dus alleen gebruiken onder een trui ofzo. Die van de etos zie je minder maar lekken snel door, die van de Kruidvat plakken aan wondjes aan je tepels vast
Als je wat minder lekt (bij mij was dat pas na 5 maanden ofzo?) dan kun je ook wasbare compressen gebruiken, maar die zie je heel erg door kleding heen! Ik gebruik ze voor 's nachts. En ik gebruik simpele BH-tjes zonder naden van de Zeeman om ze op hun plek te houden 's nachts.
Daar zou ik er toch niet te veel van halen. Ik heb ze nooit nodig gehad.
pi_83529146
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:54 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Daar zou ik er toch niet te veel van halen. Ik heb ze nooit nodig gehad.
Wat handig Ik nu nog steeds af en toe. Leuk als je ze vergeet in te doen en ook vergeet om de bel in te drukken tijdens het drinken
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:58:20 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83529230
hier bleef ik ze juist heel lang nodig hebben. ze waren niet aan te slepen!
in de haak.
pi_83529254
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wat handig Ik nu nog steeds af en toe. Leuk als je ze vergeet in te doen en ook vergeet om de bel in te drukken tijdens het drinken
Hehe, bij mij blijft het er gewoon inzitten. Onlangs was ik voor de eerste keer van negen uur 'savonds tot de volgende dag elf uur 'savonds zonder de kinderen. Ik had mn kolf wel mee, maar niet gekolft dus. Tegen dat we terug waren borsten van beton, maar geen drupje nat.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:59:24 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83529263
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef Cantare het volgende:
Tnx!

He en deze: http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description ?

[ afbeelding ]
Yep, das ook een leuke!
pi_83529264
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef Twinkly het volgende:

[..]

De bel in te drukken? Mis ik iets? Doe ik al bijna 9 maanden iets niet wat ik wel zou moeten doen?

PANIEK!
pi_83529295
Wat minder is, is dat ik de kolf in mn tas heb laten zitten en iemand heeft het ding blijkbaar gestolen. Toen ik ze er een paar dagen later uit wou halen, was ze gewoon verdwenen...
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:00:52 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83529329
gestolen??? bizar!
in de haak.
pi_83529339
Trouwens, zoogkompressen zijn sowieso onmisbaar! Gisteren, tijdens de crematie van mijn tante, had ik geen zakdoekjes bij me, maar wel zoogkompressen! Absorbeerde mijn traantjes prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')