Ja, nu. Toen was het gewoon bruin. Ik heb die bruine schoenen zelfs nog. Dat na 18 jaar na uitreikingquote:Op woensdag 23 juni 2010 20:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Mijn DT schoenen zijn ook van het merk van Lier, maar dan wel zwart
Als een marinier onder het bevel van de landmacht valt, zoals nu in Uruzgan, en hij redt een leven dan kan hij het erekoord uitgereikt krijgen.. Kan me nog wel een verhaal herinneren van een eersteklasser die hem kreeg door het redden van een Afghaans jongetje..quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
LOL, buiten dat. Maar dat rode erekoord bv?
Tevens bij beiden het 4daagse kruis.
Duidelijk, sowieso hoop van die Nazi meuk zag er echt "strak" uit.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:00 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
We hebben het hier over uniformen. Die uit de nazi tijd zijn gewoon de beste. Hele legers zijn na de 2e wereld oorlog naar de nazi legers gevormd. De SS en Gestapo uniformen maken wel even iets meer indruk dan die show tenue's die gebaseerd zijn op de oudheid met hun kleuren en weet ik wat voor lintjes.
Niemand heeft een gevoel bij weet ik wat voor uniform van welk regiment dan ook behalve moeders die "ohh wat ziet ons Eugene er goed uit he in dat pak" totdat je de ouwe duitse uniformen ziet. Iedrereen weet meteen dat het NAZI is.
En dat maakt een uniform tot de beste.
Voor zover ik weet is dat rode erekoord enkel in de KL.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als een marinier onder het bevel van de landmacht valt, zoals nu in Uruzgan, en hij redt een leven dan kan hij het erekoord uitgereikt krijgen.. Kan me nog wel een verhaal herinneren van een eersteklasser die hem kreeg door het redden van een Afghaans jongetje..
Weet trouwens niet of de marine iets vergelijkbaars heeft, of dat het defensiebreed is..
Draaginsignes bij mijn weten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat rode erekoord enkel in de KL.
Wellicht dat je bij de KM een sort van waardering krijgt in de vorm van een gratificatie in geld plus certificaat?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, nu. Toen was het gewoon bruin. Ik heb die bruine schoenen zelfs nog. Dat na 18 jaar na uitreiking
Een halfjaartje geleden (ofzo) heeft een marinier een rood erekoord gekregen voor het redden van een lokaal jongetje. Dat weet ik bijna 100% zeker.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat rode erekoord enkel in de KL.
Wellicht dat je bij de KM een sort van waardering krijgt in de vorm van een gratificatie in geld plus certificaat?
Dat is volgens mij het "tokkelkoordje" Dat mogen enkel actieve commando's dragen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:33 schreef zipta het volgende:
Ik zie soms ook wel mensen met een groen koord op hun GVT, wat is dat? Of is dat niks?![]()
Kan er namelijk nergens iets over vinden op internet.
Hmmmm is dat dan wellicht je ID smartcard welke ze in hun liboza hebben zitten aan een groen koordje.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:22 schreef JaFFe het volgende:
Nee hij bedoelt een dun koord groen dat om je arm/schouder zit en eindigt in je linker borstzak.
Als het dit niet is dan is het volgens mij gewoon voor je smartcard ofzo:quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:33 schreef zipta het volgende:
Ik zie soms ook wel mensen met een groen koord op hun GVT, wat is dat? Of is dat niks?![]()
Kan er namelijk nergens iets over vinden op internet.
Mijn GPC heeft inderdaad z'n smartcard aan dat koord zittenquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmmmm is dat dan wellicht je ID smartcard welke ze in hun liboza hebben zitten aan een groen koordje.
Anders weet ik het ook niet.
Bestaat nog wel.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:23 schreef Clan het volgende:
En als je de AMO had afgerond kreeg je de MLV speld, ook wel de 'poetsspeld' genoemd, ik heb de gene zonder zwemmen, die bestaat geloof ik niet meer, althans ik zie die alleen bij oudgedienden.
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |