abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83756282
Zag net op RTV Utrecht dat zelfs fucking Nieuwegein een plein + megascherm had
pi_83756287
Gratis verrekijkers uitdelen dan om naar een klein schermpje te kijken.
pi_83756345
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:58 schreef Nielsch het volgende:

Zag net op RTV Utrecht dat zelfs fucking Nieuwegein een plein + megascherm had
Maar daar zijn heul geen hoeliegans! Dus geen kans dat een burgervader wordt afgerekend op een tweede Snoop Dog Hoek van Holland. Je mag natuurlijk geen énkel risico, hoe klein dan ook, lopen. Dus het is handiger om vooraf alles verboten te verklaren.
pi_83756409
Ze moeten gewoon dat megascherm in de stationshal gebruiken!!! Heeft dat tenminste ook nog eens een doel....
pi_83757279
Zondag mooi naar museumplein waarschijnlijk. Gekkenhuis daar Maar misschien doe ik wel verstandig want moet de dag erna werken
Too much is never enough!
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:00:09 #256
141482 Q.
JurassiQ
pi_83758552
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:58 schreef Nielsch het volgende:
Als er uberhaupt nog grote schermen te vinden zijn......
Nee, dat niet. . Ver buiten West-Europa misschien ergens. Dat wordt improviseren met een beamer en een geimproviseerd scherm.
For great justice!
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:01:06 #257
141482 Q.
JurassiQ
pi_83758592
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan gaat misschien de gemeente een scherm neerzetten? Die dus nu extra duur zijn. En dan op kosten van de belastingbetaler he?
Dus omdat de gemeente zo achterlijk deed mag de burger extra betalen? !
For great justice!
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:03:34 #258
141482 Q.
JurassiQ
pi_83758706
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:17 schreef Paul het volgende:
Dat bij cafe de zaak is wel sad mensen die kijken met het hele plein naar 4 tv's op elkaar
Utrecht
Laat dit een teken zijn voor de rest van Nederland: dit krijg je als je op Groen Links en de PvdA stemt.
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:40 schreef Nielsch het volgende:
Sorry, maar onze burgemeester heeft onze stad voor heel Nederland onsterfelijk belachelijk gemaakt! Wat een mongool, optyfen met hem!
En dat.
For great justice!
pi_83759197
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:01 schreef Q. het volgende:

Dus omdat de gemeente zo achterlijk deed mag de burger extra betalen? !
De gemeente of Wolfsen persoonlijk?
Kan de gemeenteraad/college de burgemeester overrulen bij 't opstellen van de voorwaarden voor zo'n vergunning?
pi_83759422
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Kan de gemeenteraad/college de burgemeester overrulen bij 't opstellen van de voorwaarden voor zo'n vergunning?
Volgens mij niet. De burgemeester heeft het laatste woord mbt veiligheid en openbare orde.
pi_83760442
Ik dacht dat Wolfsen gisteren zei dat ze vandaag als eerste zouden vergaderen over de megaschermen-kwestie, maar ik heb er vandaag nog niks over gezien?
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:03:04 #262
141482 Q.
JurassiQ
pi_83761206
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:44 schreef TMan het volgende:
Ik dacht dat Wolfsen gisteren zei dat ze vandaag als eerste zouden vergaderen over de megaschermen-kwestie, maar ik heb er vandaag nog niks over gezien?
Het is verschoven naar maandag.
For great justice!
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:03:36 #263
141482 Q.
JurassiQ
pi_83761230
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het zou wel moeten kunnen in ieder geval, zeker als de burgemeester net zo incompetent is als ons exemplaar.
For great justice!
pi_83761773
Ik roep alle horecaondernemers op tot burgerlijke ongehoorzaamheid! Regelen die shit, fuck de burgemeester!
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:48:18 #265
141482 Q.
JurassiQ
pi_83762963
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Ik roep alle horecaondernemers op tot burgerlijke ongehoorzaamheid! Regelen die shit, fuck de burgemeester!
For great justice!
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:50:12 #266
141482 Q.
JurassiQ
pi_83763040
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/245720
quote:

Morgen besluit over WK-scherm Utrecht

UTRECHT - De gemeente Utrecht onderzoekt de mogelijkheden om zondag een groot scherm in de stad te plaatsen waarop de WK-finale te bekijken is.

Waar andere grote steden dat al bij eerdere wedstrijden van Oranje deden, is het in Utrecht tot nu toe niet gelukt. De gemeente beslist donderdagochtend of er een megascherm komt, aldus een woordvoerder.

"De maatschappelijke wens om met elkaar de finale te kijken is groot. Daarom bekijken we of het logistiek en vanuit veiligheidsoogpunt verantwoord is een scherm te plaatsen", stelde de zegsman. Over de mogelijke locatie kan de gemeente nog niets zeggen.

Horecaondernemers besloten eerder wegens de strenge regels geen scherm te plaatsen. Zo mag er tot slechts een half uur na de wedstrijd drank worden geschonken, waardoor de investering niet rendabel zou zijn
En dan komen ze er vrijdag achter dat er nergens meer een scherm te krijgen is en dan gooien ze het op overmacht. Fokking mongolen. Als er in Utrecht geen scherm komt ga ik lekker naar Amsterdam. Dit komt godverdomme één keer per 30 jaar voor en dan doen ze zoiets.
For great justice!
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:10:32 #267
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_83766287
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, dat niet. . Ver buiten West-Europa misschien ergens. Dat wordt improviseren met een beamer en een geimproviseerd scherm.
Dat hadden ze bij Lofen gedaan.
Best apart op het Domplein, alleen het cafe het dichtst bij de dom had niets naar buiten gericht staan, maar de rest wel. Lofen dus met een beamer, Weeshuis (of hoe het ook heet tegenwoordig) en Asia de Cuba hadden flinke TVs staan. Flinke speaker in het midden op het terras, en je had drie grote groepen die op de terrassen naar de cafes zaten te loeren
pi_83767084
quote:
Utrecht, 7 juli 2010

Geachte heer Wolfsen, beste Aleid,

Tijdens de raadsvergadering van 29 juni jongstleden heeft een meerderheid van de gemeenteraad van Utrecht een motie gesteund om de plaatsing van WK schermen in Utrecht toe te staan. Uw toezegging, om ondernemers onder weinig beperkende voorwaarden de gelegenheid te bieden om WK schermen te plaatsen, was voor de indieners afdoende om de motie in te trekken en u de ruimte te geven om de wens van de Raad ten uitvoer te brengen. Daarnaast heeft u in een eerdere raadsvergadering aangegeven dat, mocht Nederland de finale spelen, sowieso op een groot scherm zou kunnen worden gekeken.

Wij zijn tevreden met de snelheid waarmee de afhandeling van ons voorstel door u en de afdeling Openbare Orde en Veiligheid is opgepakt. Ondernemers hebben op korte termijn de gelegenheid gekregen om de plaatsing van schermen aan te melden.

De voorwaarden die zijn gesteld aan de plaatsing van buitenschermen, zijn echter allesbehalve ruim. Vooral het verbod op een buitentap en de beperkte duur van het buitenevenement, leiden er toe dat ondernemers onvoldoende omzet kunnen genereren om de investering (die kan oplopen tot 15.000 Euro) terug te verdienen. Door deze strenge voorwaarden heeft uiteindelijk slechts één uitbater een aanvraag ingediend. Een aanvraag die, na doorrekening, uiteindelijk ook weer is ingetrokken.

Nu heeft het Nederlands elftal de finale van het wereldkampioenschap voetbal bereikt en is Utrecht een van de weinige gemeenten in Nederland waar geen ruimte wordt geboden aan grote buitenschermen. In tegenstelling tot gemeenten als Leiden, Nieuwegein, Hilversum, Tilburg en Eindhoven durft de gemeente Utrecht het blijkbaar niet aan om grootstedelijk te denken en toestemming te verlenen aan een evenement waar heel Utrecht warm voor loopt.

Wij roepen u op informatie in te winnen bij bovengenoemde gemeenten die wel buitentaps toestaan en wel een mooi evenement mogelijk maken. Wij vragen u de voorwaarden voor het plaatsen van een WK scherm te verruimen. Door het toestaan van buitentaps en een uitbreiding van de duur van het evenement, geeft u ondernemers de kans om hun investering terug te verdienen en Utrechters de gelegenheid om gezamenlijk buiten de wedstrijden van het Nederlands elftal te volgen.

Laten we Utrecht weer op de kaart zetten als een stad waar niet in beperkingen wordt gedacht, maar in mogelijkheden. Een stad die zich qua gezelligheid en durf kan meten met de overige grote steden die vergelijkbare openbare orde en veiligheidsproblematiek hebben. Laten we grootstedelijk denken!

Hoogachtend,

Jesper Rijpma, VVD

Klaas Verschuure, D66

Jan Ravesteijn, GroenLinks

Nicole van Gemert, SP

Paul Werensteijn, Trots

Vincent Oldenborg, Leefbaar Utrecht
Bron: http://dnu.nu/artikel/255(...)eer-over-wk-schermen
pi_83767405
Ha ik had al zo'n vermoeden dat GL er niet zoveel mee te maken had; althans ik vind het verbieden van schermen niet passen bij een vrijdenkende partije als GL...

Hoe dan ook; wat mij betreft mag er een motie van wantrouwen jegens de burgemeester worden ingediend nav dit hele gebeuren; het feit dat het zo ver moet komen dat er uberhaupt een open brief moet komen om ook maar enigszins gehoor bji de burgemeester te krijgen zegt wat mij betreft genoeg...
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:53:27 #270
141482 Q.
JurassiQ
pi_83767800
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:43 schreef zatoichi het volgende:

Hoe dan ook; wat mij betreft mag er een motie van wantrouwen jegens de burgemeester worden ingediend nav dit hele gebeuren; het feit dat het zo ver moet komen dat er uberhaupt een open brief moet komen om ook maar enigszins gehoor bji de burgemeester te krijgen zegt wat mij betreft genoeg...
Weg met Wolfsen!
For great justice!
pi_83768066
Die Wolfsen komt alleen maar negatief in het nieuws. Eerst dat gedoe met het censureren van een artikel in het plaatselijke krantje, daarna dat gezeik met z'n declaraties en nu dit weer. Die man slaat echt een pleefiguur. Wat heeft hij in hemelsnaam ooit gedaan voor Utrecht? Opdonderen!
pi_83768201
Heb de burgemeester vanochtend ook een mailtje gestuurd:

Geachte heer Wolfsen,

Persoonlijk ben ik van mening dat u zich heel diep moet gaan schamen. U heeft onze mooie stad voor de ogen van heel Nederland onsterfelijk belachelijk gemaakt door zulke strikte eisen te stellen aan het plaatsen van buiten-schermen tijdens het WK. Zelfs kleine boerengehuchten kregen het - met de steun van hun burgemeester - geregeld, maar het enige wat u kan doen is de ondernemers de schuld geven van deze situatie tijdens de Coen en Sander Show op 3FM. Schaam u diep! Wat doet u hier eigenlijk? Voor een evenement als de Giro d'Italia worden kosten noch moeite gespaard, maar als er onder het volk zo'n grote wens bestaat geeft u niet thuis. Ik vraag me werkelijk waar af of u wel de belangen van Utrecht wilt behartigen. Ik zag laatst een reclamespot voor onze stad op TV. Weggegooid geld als u het mij vraagt, want iedereen zal Utrecht nu weer zien als een klein dorp waar een ontzettende spruitjeslucht hangt. Gaat u nu niet de ondernemers de schuld geven, u bent daar schuldig aan!

Ik - en vele andere Utrechters - kunnen hier werkelijk met hun hoofd niet bij.
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:09:59 #273
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_83772932
Ik vroeg me af he, is het Neude niet veel te klein voor een scherm? Ik kan me niet voorstellen dat er meer dan 5.000 mensen op het Neude kunnen staan.
Und ein frau ist ein frau
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:11:00 #274
141482 Q.
JurassiQ
pi_83772953
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:09 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Ik vroeg me af he, is het Neude niet veel te klein voor een scherm? Ik kan me niet voorstellen dat er meer dan 5.000 mensen op het Neude kunnen staan.
Het is ook veel te klein. We hebben er eigenlijk geen fatsoenlijke locatie voor. Behalve misschien het Jaarbeursterrein.
For great justice!
pi_83773038
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:11 schreef Q. het volgende:

[..]

Het is ook veel te klein. We hebben er eigenlijk geen fatsoenlijke locatie voor. Behalve misschien het Jaarbeursterrein.
Griftpark?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')