Dat is ook mijn strekking.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:10 schreef THEFXR het volgende:
Ik zou zeggen, je hebt een relatie met die vrouw en niet met het kind.
ter info: is ook niet zo, een redelijk bekende vergissing die vaak gemaakt wordt maar een kind wordt vanaf 12 jaar alleen maar gehoord door de rechter en de rechter kan daar al of niet, naar eigen inzicht, gehoor aan geven of het mee laten wegen in zijn besluit, een kind van 12 mag zeer zeker niet zelf kiezen bij wie hij of zij gaat wonen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:
Vreemd dat een rechter daar zelfs bij een kind van 10 jaar niet naar zou kijken, terwijl een kind van 12 van gescheiden ouders zelf al kan beslissen bij welke ouder het gaat wonen.
Prima. Ik kan je denk ik best helpen. Ben zelf alleenstaande moeder dus heb me heel erg in dit gebied verdiept naast de studie die ik doe. Altijd bereid om je een beetje verder te helpen alleen ik vrees helaas dat wat je wilt horen er niet bij zit.quote:
JUIST voor andermans kinderen kies je, anders hoef je geen relatie te beginnen met iemand met een kind.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is ook mijn strekking.
Voor eigen kinderen kies je. Voor andermans kinderen niet.![]()
Betekent niet dat je niet van ze zou kunnen gaan houden, maar het houden van JOU is altijd moeilijk. Papa en mama staan op 1. Jij op 2, of lager.
Kan je daarmee leven, prima.
Zoniet, NIET doen.
quote:
helpen met het (na half jaartje relatie) buiten sluiten van biologische vader omdat je je heel erg verdiept hebt in dit onderwerp; het uit beeld krijgen van de vader van je kind?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:15 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Prima. Ik kan je denk ik best helpen. Ben zelf alleenstaande moeder dus heb me heel erg in dit gebied verdiept naast de studie die ik doe.
helemaal mee eens! je kiest zeker weten als eerste voor je partner, en je moet je idd goed beseffen wat een relatie met kinderen uit een eerdere relatie inhoud. ben je er nog niet zeker over of je de kinderen wil leren kennen dan moet je het niet doen. niet goed voor jou of voor het kind(eren). je relatie staat voorop, met diegene wil je verder. de kinderen zijn wel belangrijk maar niet het belangrijkste daarin. eerst moet je kijken of de relatie klikt. als er nog twijfels zijn om de inderen te leren kennen dan vooral niet doen. ook nooit iemand daarin pushen. als ik kijk naar mezelf (ik ben ook een gescheiden moeder met 2 kinderen) vind ik de relatie die ik met iemand heb belangrijker als dat ik zou willen dat hij mn kinderen zou leren kennen. tuurlijk zou ik dat uiteindelijk willen als de tijd daarvoor rijp is, heel graag zelfs, maar het is niet het belangrijkste. de relatie moet goed zijn, twijfels moeten weg zijn, en quality time samen is ook belangrijk. de kinderen komen later wel als alles goed zit. zo denk ik.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:14 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
JUIST voor andermans kinderen kies je, anders hoef je geen relatie te beginnen met iemand met een kind.
Dat is een heel erg bewuste keuze (of zou het iig moeten zijn) en je moet je goed beseffen wat dat inhoudt.
De vrouw heeft idd meestal voordeel tov de man. Ik vind het wel vrij ver gaan om te zeggen dat alleenstaande vaders het beter doen dan moeders. Moeders zijn er meer, dus zijn er meer voorbeelden van dat het fout gaat.
Ik kan me ook voorstellen dat je als ouder het beste met je kind voor hebt en dat vast wil laten leggen, sommige mannen (en vrouwen) zijn nou eenmaal geen opvoeders.
dat ligt er wel aan hoe de relatie tussen beide ouders is. een kind voelt, heeft overal voelsprieten voor. als de biologische ouders nog een goede verstandhouding hebben met elkaar hebben KAN dat wat jij zegt zo zijn, een nummer 2 plek.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Betekent niet dat je niet van ze zou kunnen gaan houden, maar het houden van JOU is altijd moeilijk. Papa en mama staan op 1. Jij op 2, of lager.
Helpen met de juridische kant van het verhaal uitleggen. Hoe kom je erbij dat ik hem wil helpen met de biologische vader uitsluiten? Heb heel duidelijk in mn post vermeld hoe het zit en het verbaasd me dan ook werkelijk dat je tot deze conclusie komt. Neem aan dat je mn posts dan ook niet gelezen hebt en eerst bent gaan roepen. Foeiquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:43 schreef WRH het volgende:
[..]
helpen met het (na half jaartje relatie) buiten sluiten van biologische vader omdat je je heel erg verdiept hebt in dit onderwerp; het uit beeld krijgen van de vader van je kind?
prachtig...
foei, reuze schattig.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:04 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Helpen met de juridische kant van het verhaal uitleggen. Hoe kom je erbij dat ik hem wil helpen met de biologische vader uitsluiten? Heb heel duidelijk in mn post vermeld hoe het zit en het verbaasd me dan ook werkelijk dat je tot deze conclusie komt. Neem aan dat je mn posts dan ook niet gelezen hebt en eerst bent gaan roepen. Foei
Lees eerst eens wat ik tegen hem gezegd heb voor je me zo gaat beschuldigen. Het feit dat ik zeg dat ik hem kan helpen zegt niet dat ik hem ga vertellen wat hij horen wil.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:13 schreef WRH het volgende:
[..]
foei, reuze schattig.
welke juridische kant? simpel, hij heeft geen juridische rechten, niet na een half jaar relatie, kan werkelijk iedereen die ook maar enige juridische kennis of ervaring met het onderwerp hem vertellen en heeft dat hier ook al gedaan, dus waar je hem dan precies mee gaat helpen...
je bent 4,5 jaar te vroeg dus beetje raar dat je hem nu al blijkbaar hoop gaat geven over hulp, bovendien, je helpt TS die dus al meteen aangeeft hier dat hij de biologische vader wil buitensluiten van zijn eigen kind, het kind dat TS 'al' een half jaar kent, dat zeg ik, prachtig.
en wederom, ook met die juridische mogelijkheden/ situatie ben je 4,5 jaar te vroeg, TS kan tegen die tijd als de relatie dan nog voortduurt, opnieuw om dit soort dingen vragen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:57 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ik heb hem helemaal geen hoop gegeven ik heb het over een situatie waarin de kinderen niet erkend zouden zijn. Ja dan is er wel degelijk juridische grond, die is er gewoon omdat de wet uitgaat van het belang van het kind.
neuh, die update komt niet meer aangezien TS gewoon een fake topic gestart is.quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:02 schreef Jolene22 het volgende:
Hij reageert niet meer. Krijgen we nog een update van TS ?
tamelijk triest wel.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:13 schreef WRH het volgende:
[..]
neuh, die update komt niet meer aangezien TS gewoon een fake topic gestart is.![]()
(had eerst postgeschiedenis moeten kijken voor ik mij ging drukmaken over een kind dat in handen lijkt te vallen van een enge nieuwe stiefvader...)
TS heeft vast erg kunnen lachen om iedereen hier maar had (in ieder geval tot 2 mnd geleden) niet eens een vriendin, laat staan een stiefkind.
Maar als je een relatie met die vrouw aangaat, ga je ook een band opbouwen met dat kind. Uiteindelijk kom je dan ook in een soort vader relatie terecht. Lijkt me niet te vermijden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:10 schreef THEFXR het volgende:
verder heeft de TS met zijn OP zelf de negatieve reacties uitgelokt, als je zegt dat je het beste met het kind voor heeft, maar dan ook nog eens zegt, dat hij wil dat de natuurlijke vader nergens aanspraak op kan maken.
Maar het zegt wel dat je de TS wil helpen met jouw kennis, zonder dat je ook maar enig benul hebt van "waarom" deze TS dit allemaal wil doen. TS kan zijn woorden wel ongelukkig gekozen noemen, maar maakt met geen enkele inhoudelijke hint duidelijk waarom het in het belang van het kind zou zijn om dit allemaal te willen "regelen" .quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:57 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Lees eerst eens wat ik tegen hem gezegd heb voor je me zo gaat beschuldigen. Het feit dat ik zeg dat ik hem kan helpen zegt niet dat ik hem ga vertellen wat hij horen wil.
...
dat zeg ik dus, gezien zijn geschiedenis aan postings zit TS de boel gewoon te faken, of hij is nog veel enger en begint al over wegwerken van de bio-vader na 3 weken daten...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:03 schreef MalleJongen het volgende:
Of TS verzint die 7 maanden, kan natuurlijk ook nog.
Vandaar dat "sinds kort".
Mijn God, hoe kom je bij deze onzin?!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:17 schreef Stali het volgende:
. De moeder kan wel notarieel laten vastleggen dat zij wil dat na haar overlijden de jongen bij jou blijft met omgangsregeling met biologische vader. En niet dat hij weer weggerukt wordt uit een vertrouwde omgeving.
Hulde.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:10 schreef THEFXR het volgende:
Dit topic toont weer eens aan dat rechtspraak helemaal niet onpartijdig is en dat vrouwen altijd worden voorgetrokken, als het op kinderen aankomt, vader heeft altijd minder rechten en kinderen worden altijd toegewezen aan de moeder.
Mijn ervaring is dat alleenstaande moeders minder goed opvoeden dan alleenstaande vaders.
verder heeft de TS met zijn OP zelf de negatieve reacties uitgelokt, als je zegt dat je het beste met het kind voor heeft, maar dan ook nog eens zegt, dat hij wil dat de natuurlijke vader nergens aanspraak op kan maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |