http://www.gelderlander.n(...)int-in-rechtzaal.ecequote:Verdachte scooterongeval gaat volledig door het lint in rechtzaal
zaterdag 19 juni 2010 | 08:10 | Laatst bijgewerkt op: zondag 20 juni 2010 | 08:37
ARNHEM - De 20-jarige Beuningse verdachte, die op de vlucht voor de Nijmeegse politie Arnhemmer Mario van de Geijn doodreed, is vrijdag volledig door het lint gegaan in de rechtszaal in Arnhem.
Zie ook:
Arts bedreigd bij hulp na fatale aanrijding
Arhemmer komt om bij aanrijding met vluchtende bromfietsers
Drie parketwachters die hem slechts met grote moeite de baas werden, wisten hem uiteindelijk af te voeren naar de cellengang.
De man sprong tijdens een pro-formazitting op van zijn stoel, smeet die op de grond, schold de officier van justitie en rechters uit en verzeilde in een handgemeen met drie parketwachters.
Tijdens het tumult poogde een zus van de verdachte helemaal over haar toeren de glazen deur in de wand tussen publieke tribune en rechtszaal te forceren.
Ik denk het niet hoor.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:08 schreef barbamamma1948 het volgende:
[..]
In Nederland? Ben je wel helemaal goed?
Dit zijn Marokkaantjes hoor! Dat wordt gewoon een "nooit meer doen, lieverd!", een aai over de bol en een koekje.
Dat lijkt mij inderdaad de kern van de zaak.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:11 schreef doeka het volgende:
Ik weet niet of dit nu zoveel te maken heeft met het feit dat het Marokkanen zijn.
Ze zijn gewoon volkomen gestoord, dat is meer het probleem.
Laat ik het zo zeggen: een bekende van me heeft eens voor de rechter gestaan en ik weet wel dat ze niet van dit soort dingen houden. Als je juridisch wordt bijstaan wordt je ook geadviseerd je niet zo te gedragen. Maar goed, omdat het marokkanen zijn zal zo''n advocaat dit advies wel geven, toch?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:10 schreef barbamamma1948 het volgende:
[..]
Jij denkt het niet hoor.
Maar je weet stiekem eigenlijk ook wel beter...
Dat is het natuurlijk wel, anders verwonderde niemand zich er meer over. Alleen al het feit dat jij hier zo reageert, geeft aan dat dit bijna nooit gebeurd.quote:
Een bekende van je. Vast geen Marokkaan zeker?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: een bekende van me heeft eens voor de rechter gestaan en ik weet wel dat ze niet van dit soort dingen houden. Als je juridisch wordt bijstaan wordt je ook geadviseerd je niet zo te gedragen. Maar goed, omdat het marokkanen zijn zal zo''n advocaat dit advies wel geven, toch?
Prima redenatie.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is het natuurlijk wel, anders verwonderde niemand zich er meer over. Alleen al het feit dat jij hier zo reageert, geeft aan dat dit bijna nooit gebeurd.
Anders haalde het de krant niet.
Ah, dus de marokkaan mag de boel kort en klein slaan en de rechter uitschelden?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:19 schreef barbamamma1948 het volgende:
[..]
Een bekende van je. Vast geen Marokkaan zeker?
Jij woont vast en zeker niet in de Randstad. Anders had je waarschijnlijk geweten dat dit soort gevalletjes schering en inslag zijn en dat 99,9% de krant niet eens haalt.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is het natuurlijk wel, anders verwonderde niemand zich er meer over. Alleen al het feit dat jij hier zo reageert, geeft aan dat dit bijna nooit gebeurd.
Anders haalde het de krant niet.
Dus in de Randstad hebben ze veel te maken met vernielde rechtzalen?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:22 schreef barbamamma1948 het volgende:
[..]
Jij woont vast en zeker niet in de Randstad. Anders had je waarschijnlijk geweten dat dit soort gevalletjes schering en inslag zijn en dat 99,9% de krant niet eens haal.
Een zware straf is zeer terecht. En toch zijn dit gewoon gestoorde mensen, jouw toevoeging dat het ook zigeuners, Antillianen of Somaliërs kunnen zijn, gaat wat mij betreft mank. Het sterft ook van de "normale blanke autochtonen" die net zo kunnen reageren. Het is Aso-volk dat is het probleem.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:31 schreef LXIV het volgende:
Er zal nu wel een relatief zware straf uitgedeeld worden omdat de zaak zoveel media-aandacht heeft gekregen. Maar gezien de optelsom van alle vergrijpen (drugsgebruik, scooterdiefstal, verkeersovertreding, algeheel parasiterende mongool zijn die zich voortplant en overlast geeft, vluchten voor de politie, doodrijden van onschuldige voorbijganger, bedreigen ziekenhuispersoneel, bedreigen redacteur Gelderlander, irritante kutfamilie zijn die hier niet thuishoort en nooit thuis had mogen horen, vernielen rechtbank, uitschelden rechters), nog altijd te weinig.
.
En inderdaad is dit soort gevallen schering en inslag. Niet alleen bij Marokkanen overigens, ook zigeuners, Antillianen en vooral Somaliërs kunnen er wat van. Maar meestal blijft het keurig buiten het blikveld van de media.
Ben ook heel benieuwd hoe hard ze door het lint gaan bij de feitelijke rechtszitting. Denk dat er wat extra beveiliging wordt geregeld. (aan de andere kant het is Nederland dus misschien dan weer een complete rel en een rechter die dat niet had kunnen zien aankomenquote:Op zondag 20 juni 2010 11:42 schreef Mikkie het volgende:
En dat tijdens een pro forma-zitting
Dan wordt de zaak niet eens inhoudelijk behandeld.
quote:De man werd zo kwaad, toen officier van justitie Feuth opperde dat hij best degene kan zijn geweest die daadwerkelijk het slachtoffer doodreed. Daarover was en blijft veel onduidelijkheid: de twee verdachten wijzen naar elkaar en zeggen allebei dat ze zelf achterop zaten.
quote:Op zondag 20 juni 2010 11:53 schreef Disorder het volgende:
Jezus, wat een tuig. Dat soort mensen heeft gewoon geen toekomst. Komt nooit meer goed. Echt niet.
Het was gewoon kattekwaad. De scooter was ook per ongeluk meegenomen omdat de asociale politie ze achterna zat reden ze ook nog eens iemand dood die daar niet hoorde te lopen.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:02 schreef eriksd het volgende:
Fijn hé, die prachtjongeren.
Maar we moeten ze beter voorlichten. Toch?!!
Stigmatisatievoorkoming.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:10 schreef Harde_Kip het volgende:
Waarom staat er dat het om "Beuningse" verdachten gaat? Het gaat toch marokkanen?
Ja maar dat is niet meer nodig. Alleen Nederlandse moet er tegenwoordig bij, weet je hoeveel inkt dat bespaart?quote:Op zondag 20 juni 2010 12:10 schreef Harde_Kip het volgende:
Waarom staat er dat het om "Beuningse" verdachten gaat? Het gaat toch marokkanen?
quote:Op zondag 20 juni 2010 11:53 schreef Chooselife het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat het erg belangrijk is, dat we de zaak niet laten escaleren. Er moet hoor- en wederhoor worden toegepast en ik denk dat er alleen maar slachtoffers zijn binnen de tragiek die hierdoor veroorzaakt is. Laten we dus niet te snel oordelen en de beschuldigende vinger heffen..
Aha, maar waarom staat erdan bij dat het om "Beuningse" verdachten gaat? Dat stigmatiseert iedereen die in Beuningen woont? Waarom staat er dat het om "verdachten" gaat. Daarmee zeg je impliciet dat het om mensen gaat en stigmatiseer je alle mensen.quote:
Stigmatisering.quote:
Ohja, stom van mij.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het was gewoon kattekwaad. De scooter was ook per ongeluk meegenomen omdat de asociale politie ze achterna zat reden ze ook nog eens iemand dood die daar niet hoorde te lopen.
Nee, de jongens treft geen blaam, hun uitkering was te laag en ze hadden ook op zijn minst een scooter uit de gemeentekas moeten krijgen. Dus de schuld ligt niet bij die jongens maar bij de harde samenleving.
quote:Op zondag 20 juni 2010 12:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het was gewoon kattekwaad. De scooter was ook per ongeluk meegenomen omdat de asociale politie ze achterna zat reden ze ook nog eens iemand dood die daar niet hoorde te lopen.
Nee, de jongens treft geen blaam, hun uitkering was te laag en ze hadden ook op zijn minst een scooter uit de gemeentekas moeten krijgen. Dus de schuld ligt niet bij die jongens maar bij de harde samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |