wft is dit nu weer?quote:Drie tijgerwelpen in de dierentuin in het Duitse Magdeburg zijn gedood, omdat ze niet raszuiver waren. De dieren waren niet geschikt voor het voortplantingsprogramma. Het kantongerecht in Magdeburg heeft de dierentuin nu op de vingers getikt voor het doden van de jongen.
Kai Perrett, de aangeklaagde dierentuindirecteur betreurt de uitspraak. Hij en drie dierenverzorgers besloten in 2008 om de tijgerbaby's te doden. Perrett benadrukte dat deze beslissing niet lichtzinnig is genomen. Bij het besluit zouden de nodige tranen zijn gevloeid. Taskan, de vader van de welpen was geen raszuivere Siberische tijger.
Rechter Martin Schleupner vindt dat de drie welpen het verdiend hadden om te blijven leven. De dierentuin zou door het doden van de jongen de Dierenbeschermingswet hebben overtreden. Hij vindt het te ver gaan om gezonde dieren alleen om hun rasonzuiverheid te doden. Wel had hij begrip voor het moeilijke dilemma waarvoor Kai Perrett stond. De Magdeburger Zoo komt er met een waarschuwing vanaf.
Vind ik echt weer een reply voor jouquote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:09 schreef DeuceFour het volgende:
Tja..duitsers en raszuiverheid hè
ik had ze wel willen adopteren..waarna ze me als dank als ze groot zijn opeten![]()
Nouja hij sterft dan niet uit met gewone tijgergenen, misschien helpt het wel, maar het zijn dan natuurlijk geen echte siberische tijgers meer.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:27 schreef LXIV het volgende:
Men had ze ook kunnen steriliseren. Maar de Siberische tijger staat naar mijn weten op uitsterven. Als je de genen van die soort gaat vermengen met 'gewone' tijgergenen, dan kan die soort effectief uitsterven. Omdat er maar zo weinig van zijn tellen 3 welpjes extra zwaar.
Dit dus!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:12 schreef Cat22 het volgende:
Waarom is de vader van die welpjes niet gecastreerd vraag ik me af. Hij was niet raszuiver en als dat blijkbaar een groot probleem is moet je hem sowieso al niet laten voortplanten. Da's een stuk diervriendelijker dan het euthanaseren van kerngezonde welpjes.
Wat jij zegt. Of apart houden van vruchtbare vrouwtjes, wat dan ook. Als ze het dan zo verkloten moet de dierentuin ook maar op de blaren zitten en die tijgers gewoon verzorgen of op een goede plek herplaatsen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:12 schreef Cat22 het volgende:
Waarom is de vader van die welpjes niet gecastreerd vraag ik me af. Hij was niet raszuiver en als dat blijkbaar een groot probleem is moet je hem sowieso al niet laten voortplanten. Da's een stuk diervriendelijker dan het euthanaseren van kerngezonde welpjes.
Als je het topic even door had gelezen had je gezien dat er waarschijnlijk ook andere alternatieven zijn. Zoals even een paar honderd euro neertellen voor het castreren van de rasonzuivere vader.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Het geld wat je besteed aan het doorvoederen en huisvesten van drie tijgers waar je niet mee kan fokken kan je niet besteden aan het fokprogramma. Is dat zo moeilijk? Hoeveelheid geld voor dierentuinen is eindig en je moet keuzes maken. Welkom in de grote mensen wereld
dan heb je ineens wel geld om de 3 tijgers te voederen en te huisvesten?quote:Op zondag 20 juni 2010 12:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als je het topic even door had gelezen had je gezien dat er waarschijnlijk ook andere alternatieven zijn. Zoals even een paar honderd euro neertellen voor het castreren van de rasonzuivere vader.
Je wil het niet snappen he?quote:Op zondag 20 juni 2010 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dan heb je ineens wel geld om de 3 tijgers te voederen en te huisvesten?
Wat jij zegtquote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:12 schreef Cat22 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |