abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83056328
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:23 schreef IHVK het volgende:
DeParo snapt niet dat Koerden in Turkije eigenlijk weinig van Israël moeten hebben, maar goed.

Het is wel grappig. Het is een soort manier om Koerden te gebruiken als een soort wapen achter de hand. Lijkt me niet zo fijn voor de Koerden. Maar goed, het Koerdische volk is al heel lang een speelbal in internationale belangen. Ik hoop dat daar snel een eind aan komt.
De Koerden in Irak en Iran daarentegen moeten niets van de Palestijnen weten hoor. Het waren immers de Palestijnen die de straten opgingen om hun steun aan Saddam te betuigen. De meeste Koerden moeten niets van die Arabieren weten!
We shall meet again before long to march to new triumphs.
pi_83056345
Net als DeParo's voorstelling van Koerden.

Ik denk dat er onder Turken in Turkije een veel grote steun is voor Israël als onder Koerden als ik heel eerlijk ben.
Komt omdat het oosten van Turkije nou eenmaal conservatiever is.
pi_83056360
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:24 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

De Koerden in Irak en Iran daarentegen moeten niets van de Palestijnen weten hoor. Het waren immers de Palestijnen die de straten opgingen om hun steun aan Saddam te betuigen. De meeste Koerden moeten niets van die Arabieren weten!
Maar het gaat nu over de Koerden in Turkije.
pi_83056397
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar het gaat nu over de Koerden in Turkije.
En ook daar zal men wel veel pro-Israëliërs tussen vinden.
pi_83056400
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:57 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De CHP maar vooral de AKP is alles behalve nationalistisch. Het beleid tegenover de Koerden is wel degelijk veranderd. En dat is vooral te danken aan de AKP. Jij bent degene die de veranderingen in Turkije niet wil inzien. En dat komt vooral door jouw xenofobe, racistische anti-Turken houding. Want stel je voor dat Turkije aan het veranderen is en je niet meer kunt kankeren op Turkije. Trieste gasten als jij leven op anti-Turkisme. Geen wonder dat je blijft doorhameren op dingen die totaal niet meer relevant zijn anno 2010.
[..]
Poeh poeh, het beleid is veranderd? Koerden worden nu niet meer gemarteld om het uitspreken van Koerdische woorden. Ze mogen zelfs werken aan dammen in het gebied (waarvan het geld uiteraard niet naar het gebied zelf gaat). Goed, goed man. Hart van goud, die Turken, nog maar 20 jaar geleden ontkenden ze het bestaan van een groep en nu onderdrukken ze hen enkel nog maar. T gaat duidelijk de goede kant op.
quote:
Turkije is een Pan-Turks gebied? Verklaar u nader.

Turkije heeft net als alle andere landen het recht om onrechtvaardigheid te veroordelen. Hoe Turkije op het Nagorno-Karabagh conflict heeft gereageerd is niet meer dan normaal. Te soft zelfs. Als Turkije werkelijk pan-Turkistische ambities had gehad dan hadden ze samen met Azerbeidzjan tegen de Armeniërs gevochten. Maar nee, in plaats daarvan heeft Turkije de grenzen met Armenië gesloten en hun hoofd laf de andere kant opgedraaid.
Zo is dat, vandaar dat de Armeense troepen nooit een inval hebben gedaan in de enclave Naxchivan. Dit zou namelijk toetreding van Turkije hebben betekend voor het conflict. Puur politiek dat Turkije niet meegedaan heeft. Russische troepen staan nl. gestationeerd in het gebied. Dat Turkije niet meedeed was puur vanwege hun magere positie in de regio. Met het woord laf ben ik het wel met je eens, enkele tienduizenden Grieken verdrijven en wat eenvoudige Armeense boeren vermoorden is natuurlijk een stuk makkelijker dan ruzie met de Grote Beer.
quote:
Verder stelde de reactie van Turkije op China wat betreft het Oeigoerse conflict ook niks voor. Turkije heeft geen vinger uitgestoken naar de Oeigoeren.
fficially expressed "deep sadness", and urged the Chinese authorities to bring the perpetrators to justice.[150][151] Its Prime Minister, Recep Tayyip Erdogan, said the incident was "like genocide",[152][153] while Trade and Industry Minister Nihat Ergun called for a boycott on Chinese goods.[154][155] The Turkish stance sparked a significant outcry from Chinese media.

Tot zover de realiteit.
quote:
Idioot. Kom eens uit je xenofobe anti-Turken bubbel en probeer niet alles vanuit een negatief punt te benaderen. Ieder land heeft het recht om vriendschappen te sluiten met andere landen. En Turkije kan dat met geen ander land of volk beter doen dan met de volken en landen waar ze een achtergrond mee deelt. Daar is niks racistisch, fascistisch noch ergs aan maar het is juist een positieve stap. Verder stellen deze paar oppervlakkige vriendschappen geen reet voor en daar is Turkije zich maar al te goed bewust van. Niet voor niks loopt de aanvraag voor een EU-lidmaatschap nog gewoon door.
[..]
[quote]
Dat klopt. Je hebt werkelijk geen kaas gegeten van de kwestie Cyprus. Dat bewijst deze overdreven nationalistisch-fascistische reactie van jou maar weer. Echt waar, hoe durf jij de paar oppervlakkige vriendschappen van Turkije die zij heeft met haar verwante volken te veroordelen terwijl jij hier de Pan-Griekse plannen van de Griekse nationalisten die duizenden levens heeft gekost toejuicht? Hoe durf jij je überhaupt met de Koerdische kwestie te bemoeien?

http://www.armandsag.nl/artikelen/Cyprus%20Kwestie.html

Een paar quotes uit het stuk:

'De EU doet sinds 1994 vrolijk mee aan het embargo en straft daarmee de Turks-Cyprioten voor hun verzet tegen de grote onrechtvaardigheid die hen sinds 1963 is aangedaan.” - universitair hoofddocent dr. Theo van den Hoogen van de Rijksuniversiteit Groningen.

''De Turkse actie om rust op het eiland te brengen werd hiermee volledig legitiem, waarom er in Europa dan een beeld heerst van een ‘onlegitieme bezetting van Noord-Cyprus’ is ook rechtendeskundige en universitair hoofddocent dr. Theo van den Hoogen van de Rijksuniversiteit Groningen een compleet raadsel.''

Zeg eens, is Theo van den Hoogen ook een Turkse fascist? Of een spion? Of beide?
[..]
Theo van Hoogen is blijkbaar een hogere instantie dan tientallen rechterlijke machten in Europa en andere geciviliseerde gebieden. Ongelooflijk in hoeveel bochten jij jezelf wil wringen om gelijk te krijgen. Verder zijn er in vrij Cyprus vragen. Hoe zit het bijvoorbeeld met de 1700 'verdwenenen' na de illegale bezetting?
quote:
Hmm, nee. Weer zijn jouw argumenten gebaseerd op jouw onderbuikgevoelens en niet op feiten. Koerden worden niet onderdrukt vanwege hun etniciteit. Koerden mogen gewoon trots zijn en opkomen voor hun etniciteit zonder opgepakt of vermoord te worden. Koerden mogen hun kinderen Koerdische namen geven, zelfs de naam Koerdistan is geoorloofd (zie foto op de vorige pagina). Verder is de DTP niet verboden omdat het niet Pro-Turks was. Die partij is gesloten omdat ze banden hadden met de PKK. Jammer voor ze. De DTP had serieus dingen kunnen bereiken in Turkije maar ze hebben het zelf verpest. Maar goed, het zal niet lang duren of een tweelingpartij van de DTP zal snel geboren worden.
[..]
Maar natuurlijk, banden met de PKK. Dat is de nieuwe drogreden van Turkije. Geldstromen en investeringen worden afgeblazen, politieke leiders opgepakt. Immers, banden met de PKK, een marginalistisch clubje van nauwelijks 5.000 strijders. Dit is lachwekkend. Het Koerdische alfabet is niet eens legaal man, ga niet praten over de vrijheden die Turkije aan Koerden geeft, want die zijn miniem.
quote:
Het feit dat jij de veranderingen in Turkije niet aanmoedigt maar steeds met argumenten komt die anno 2010 totaal niet meer relevant zijn, zegt meer over jouw zogenaamde humanistische houding tegenover Koerden dan over mij. Niemand hier op het forum beweerd dat alles koek en ei is tussen de Turkse staat en de Koerden. Dat er nog tig verbeter punten zijn klopt. Maar dat zal jou een worst wezen. Jouw soort is erger dan de welbekende Turkse fascist. Jij geeft geen fuck om de Koerden of andere etnische minderheden, het gaat jou puur om het kankeren op Turkije.

Dit was trouwens mijn laatste reactie op jou. Je haat jegens Turken maakt mij misselijk en ik ga verder geen moeite doen om jou nog ergens van te overtuigen.
[/quote]
Zo, is het er weer uit? Belediging hier, stoot onder de gordel daar. Zo geindoctrineerd. Zo wereldvreemd. Ongeacht de situatie pro-Turkije. Als de hele wereld tegen Turkije was, was het zeker alsnog de fout van de wereld geweest. Doe eens normaal, je bent hier te gast. En bovenal geindoctrineerd met een walgelijke nationalistisch-fascistische theorie.
pi_83056452
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:23 schreef IHVK het volgende:
DeParo snapt niet dat Koerden in Turkije eigenlijk weinig van Israël moeten hebben, maar goed.

Het is wel grappig. Het is een soort manier om Koerden te gebruiken als een soort wapen achter de hand. Lijkt me niet zo fijn voor de Koerden. Maar goed, het Koerdische volk is al heel lang een speelbal in internationale belangen. Ik hoop dat daar snel een eind aan komt.
Heeft niets met Israel te maken de post die ik maakte.
Maar goed, ik steun zoveel Islamitische mensen die voor hun zaak vechten, ook al zijn ze anti-Israel.
In dat opzicht steun ik ze dan uiteraard niet maar het gaat om wat waar is en wat niet.
Ook de Koerden hebben simpelweg recht op een eigen land.
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:20 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]

Diyarbakır (metropolitan municipality) 65.58%
Batman 65.43%
Hakkari 78.97%
Iğdır 39.62%
Siirt 49.43%
Şırnak 53.75%
Tunceli 30.00%
Bingol 34.28%
Van 53.54%

Na 2009, ik weet niet of je moet spreken van een minderheid, juist in de gebieden met veel Koerden zie je 50% of meer. De meer gemenge gebieden, ja, die leveren 30% op maar het is dus maar net hoe je kijkt.
pi_83056453
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:26 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

En ook daar zal men wel veel pro-Israëliërs tussen vinden.
Vast wel. Er zijn 10-15 miljoen van.

Maar relatief gezien is het aantal enorm klein lijkt me. De grootste en felste anti-Israël demonstraties zijn altijd in het Zuid-Oosten van Turkije.
pi_83056469
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:26 schreef Haradrim het volgende:
Doe eens normaal, je bent hier te gast.
.
pi_83056490
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Heeft niets met Israel te maken de post die ik maakte.
Maar goed, ik steun zoveel Islamitische mensen die voor hun zaak vechten, ook al zijn ze anti-Israel.
In dat opzicht steun ik ze dan uiteraard niet maar het gaat om wat waar is en wat niet.
Ook de Koerden hebben simpelweg recht op een eigen land.
[..]
Het gaat bij jou vrijwel altijd over Israël. Nu sowieso ook.
pi_83056531
Hellas2009 zit zich nu te bescheuren achter zijn pc.
pi_83056589
De Turken blijven gewoonweg een stelletje fascisten.
pi_83056654
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:32 schreef G.Garibaldi het volgende:
Mooi samenvatting.
Goed argument ook!
pi_83056723
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:32 schreef G.Garibaldi het volgende:
IRAN. .
pi_83056741

pi_83056774
Zo zo. Je hebt een plaatje gevonden van extreem-rechtse Turken en nu?
pi_83056811
Wel grappig dat de MHP zei dat door de PKK de Koerdische mede-inwoners van Turkije in een slecht daglicht komen te staan.

Voorzover extreem-rechts. Ik vind ze milder dan Geert Wilders eigenlijk.
pi_83056822
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:37 schreef IHVK het volgende:
Zo zo. Je hebt een plaatje gevonden van extreem-rechtse Koerden en nu?
Turken zul je bedoelen. Daar zijn er veel in omloop van.
pi_83056841
Ik heb een leuk plaatje gevonden met Perzische vrouwen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83056859
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:38 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Turken zul je bedoelen. Daar zijn er veel in omloop van.
Typo
pi_83056862
Je vindt dergelijke achterlijke idioten enkel in achtergebleven gebieden (op intellectueel gebied) zoals in Oost-Europa en Turkije. Ik ken nauwelijks landen waar men zo achterlijk is als in Turkije, zelfs in Iran vind je niet van zulke fascisten.
pi_83056863
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het gaat bij jou vrijwel altijd over Israël. Nu sowieso ook.
Slaat nergens op, de Sjah van Iran was een van de grootste bondgenoten van de staat Israel, maar zijn dicatoriale bewind heb ik nooit gesteund. De Islamitische revolutie was meer dan terecht en begrijpelijk en heeft in mijn ogen het land zelfs geholpen. Ik verzet me tegen de Islamitische haat jegens Israel, niet zo zeer tegen dat regime per se alhoewel het best wat mag hervormen (zoals vele van binnen hebben geprobeerd), voor de Koerden (of ze nu pro- of anti-Israel zijn) denk ik precies hetzelfde maar goed.
Bij jou is het blijkbaar allemaal zwart of wit.
pi_83056864
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:38 schreef IHVK het volgende:
Wel grappig dat de MHP zei dat door de PKK de Koerdische mede-inwoners van Turkije in een slecht daglicht komen te staan.

Voorzover extreem-rechts. Ik vind ze milder dan Geert Wilders eigenlijk.
Het extreem rechtse van de MHP is er sowieso vanaf. Verder is het zo dat er een Koerd aan het hoofd van MHP Istanbul zit.
pi_83056900
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
Ik heb een leuk plaatje gevonden met Perzische vrouwen:

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informeer je dan eerst, want die foto is niet in Iran geschoten, maar waarschijnlijk in Afghanistan. In Iran dragen ze namelijk geen Boerka.
pi_83056919
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:40 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Informeer je dan eerst, want die foto is niet in Iran geschoten, maar waarschijnlijk in Afghanistan. In Iran dragen ze namelijk geen Boerka.
Je gaat er nog serieus op in ook.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:42:43 #225
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_83056975
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:36 schreef G.Garibaldi het volgende:
[ afbeelding ]

Dat zijn gewoon een stel metalfans die de horns throwen bij een concert.
This isn't even my final form.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')