abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83029474
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:50 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Je bent alweer vergeten dat jullie Turken ongeveer 50 jaar geleden hier als honden kwamen werken voor de Nederlanders?

Turkse bijdrage aan Nederland:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Derde generatie gastarbeider. Hoe heb je het lef om mij te weerspreken?
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:21 schreef Bortecinem het volgende:

Verder vind ik het werkelijk amuserend om te zien hoe een persoon als jij, iemand die Turken als een minderwaardig volk ziet, zich toch elke keer zo weet op te winden over hen. Je anti-Turken reacties zijn hier op het forum zo bekend, dat geen enkele Turk jou nog serieus neemt.
pi_83029500
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:45 schreef Bortecinem het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haatbaarden zijn niet aan een volk gebonden. Ze vegen hun reet af met nationalisme en de termen Turk, Koerd en Arabier. Ze zien elkaar als broeders en noemen jou een vieze kafir.
pi_83029600
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:51 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

[..]

Laat ik maar niet verder gaan. Uitgekotst overal waar jullie aanwezig zijn. Toch knap.
We shall meet again before long to march to new triumphs.
pi_83029712
in 2011 zal er wat veranderen als USA vertrekt uit IRAK de koerden hebben betere leger dan ,syrie en irak, En zal nog beter worden ook zodat het even sterk zal zijn als iran.

Dus je weetz

bjii kurd u kurdistan
pi_83029783
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:58 schreef sarkout het volgende:
in 2011 zal er wat veranderen als USA vertrekt uit IRAK de koerden hebben betere leger dan ,syrie en irak, En zal nog beter worden ook zodat het even sterk zal zijn als iran.

Dus je weetz
Haha, zullen ze dan eindelijk uit hun grot komen?

Keep on dreaming...
pi_83029843
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:52 schreef Mistaravim het volgende:

[..]

Haatbaarden zijn niet aan een volk gebonden. Ze vegen hun reet af met nationalisme en de termen Turk, Koerd en Arabier. Ze zien elkaar als broeders en noemen jou een vieze kafir.
En jij quote mij? Lees een paar reacties terug voordat je meteen conclusies trekt aan de hand van een reactie. Sukkel.
pi_83029858
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:55 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Laat ik maar niet verder gaan. Uitgekotst overal waar jullie aanwezig zijn. Toch knap.
Ik denk dat je mijn reactie over jou al meer dan duidelijk hebt bevestigd. Meer is niet nodig, nee.
pi_83029926
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn reactie over jou al meer dan duidelijk hebt bevestigd. Meer is niet nodig, nee.
Alsof ik een reet geef om wat jij en andere Turken hier van mij vinden? Een volk dat hier geen noemenswaardige bijdrage heeft geleverd en in zowat heel Europa uitgekotst wordt. Je dacht dat ik op een soort goedkeuring stond te wachten? De ironie.
pi_83029933
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:00 schreef xminator het volgende:

[..]

Haha, zullen ze dan eindelijk uit hun grot komen?

Keep on dreaming...

er is dusz een doorvliebasis van usa in turkey daarom praten ze niet zoveel.. duz still.
pi_83030112
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:05 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Alsof ik een reet geef om wat jij en andere Turken hier van mij vinden? Een volk dat hier geen noemenswaardige bijdrage heeft geleverd en in zowat heel Europa uitgekotst wordt. Je dacht dat ik op een soort goedkeuring stond te wachten? De ironie.
Wauw! Acht reacties vol met haat en frustratie. En dat alleen omdat ik een tegenreactie gaf op een racistische reactie.
pi_83030544
Ondertussen op een ander forum.
quote:
En zoals ik al eerder aangaf zijn het een stel geïndoctrineerde kuddedieren. Koerden in mijn land mogen hun kinderen geen Koerdische namen geven. Over welke gelijke rechten hebben jullie het? Stelletje fascisten. Tot voor kort mocht de Koerdische taal niet gesproken worden. Koerdische liederen waren verboden. Koerdische zenders of programma's waren verboden. En waar was de o-zo-rechtvaardige-Turk al die tijd? Waarom bleven de Turken stil en vochten ze niet voor de vrijheid en democratie die ze nu prediken? Omdat de Turken het allemaal wel best vonden. Dat die paar miljoen Koerden onrecht werd aangedaan deed ze niks. Ze vonden het best. De Koerden moesten zelf strijden voor hun rechten. Zelf het heft in handen nemen. Ons Turkije, mijn volk, mijn mensen, zijn fascistisch. Geen twijfel over mogelijk!

De reacties hier zeggen al genoeg over de gemiddelde Turk. Walgelijk gewoon dat men niet wil inzien dat de Koerden onrecht werd en wordt aangedaan.
Zo kan het ook!
pi_83030632
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:21 schreef De_Veenboer het volgende:
[..]

Zo kan het ook!
De laatste der Mohikanen. Je zult weinig van zulke weldenkende Turken vinden.
pi_83031395
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:21 schreef De_Veenboer het volgende:
[..]

Zo kan het ook!
Wat is dit nou weer voor een onzin? Welke Turk hier ontkent dat de Koerden onrecht is aangedaan? Niemand hier op het forum ontkent dat de Koerden onrecht is aangedaan. Feit is dat Turkije niet meer 1960 is en de rechten van de Koerden de afgelopen paar jaar aanzienlijk zijn verbeterd. Koerden mogen hun taal vrijuit spreken, hun kinderen Koerdische namen geven (recentelijk was een Koerdische familie in het nieuws die hun dochter de naam 'Koerdistan' had gegeven) en zichzelf met trots een Koerd noemen zonder opgepakt te worden. Het zal niet lang meer duren en de Koerden zullen als minderheid erkent worden.

http://www.cnnturk.com/20(...)/549559.0/index.html

Nieuwsbericht is in het Turks, maar het gaat dus over de familie die hun dochter Koerdistan hebben genoemd.

pi_83031816
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:24 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

De laatste der Mohikanen. Je zult weinig van zulke weldenkende Turken vinden.
Jouw Turkenhaat heeft jou verblind.

Ik ben maar weinig Turken tegenkomen hier op het forum die ontkennen dat de Koerden onrecht is aangedaan of dat het nog steeds niet helemaal koek en ei is tussen de Koerden en de Turkse staat. Zie reacties van zarGon, IHVK, van mij, Siddha, TheMagnificent, HAKIM, eierdop en nog wel een paar Turken die hier en op de FP actief zijn. Maar om de een of andere reden willen jullie die niet zien en komen jullie met jullie standaard leuzen 'Turken zijn fascisten', 'Turken zjin racisten' etc..
pi_83032336
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:55 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik ben maar weinig Turken tegenkomen hier op het forum die ontkennen dat de Koerden onrecht is aangedaan of dat het nog steeds niet helemaal koek en ei is tussen de Koerden en de Turkse staat. Zie reacties van zarGon, IHVK, van mij, Siddha, TheMagnificent, HAKIM, eierdop en nog wel een paar Turken die hier en op de FP actief zijn. Maar om de een of andere reden willen jullie die niet zien en komen jullie met jullie standaard leuzen 'Turken zijn fascisten', 'Turken zjin racisten' etc..
Zullen we het eens op Hababam vragen?
pi_83032585
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:06 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Ik heb het over de Turken op dit forum en niet over een Turkse site waar een paar 15-jarigen op ronddwalen. Maar goed, ik geloof best dat zelfs daar het merendeel niet zal ontkennen dat de Koerden onderdrukt zijn.
pi_83032859
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:06 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

doe eens enige moeite en probeer haar stelling te weerleggen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_83039016
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:55 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Zijn ze ook, gezien de verkiezingsuitslagen in Turkije, gezien het buitenlandse beleid inzake de Armeense genocide, gezien de Cypriotische kwestie, de inmenging in buitenlandse kwestie die een pan-Turkse actor bevatten en natuurlijk het schandalige binnenlandse beleid tov de Koerden. Ken weinig landen die zo´n fraai lijstje aan beschamende kwesties voor kunnen leggen als Turkije. En natuurlijk het geìndoctrineerde maar bovenal oliedomme Turkse volk dat er als makke schaapjes achteraan loopt. En omdat er hier toevallig wat Turken rondlopen die wel vrijheid van informatie en vereniging hebben en dus echte feiten ook vanuit een ander perspectief kunnen mogen kijken tellen de leuzen niet meer?
pi_83043793
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 23:21 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Zijn ze ook, gezien de verkiezingsuitslagen in Turkije, gezien het buitenlandse beleid inzake de Armeense genocide, gezien de Cypriotische kwestie, de inmenging in buitenlandse kwestie die een pan-Turkse actor bevatten en natuurlijk het schandalige binnenlandse beleid tov de Koerden. Ken weinig landen die zo´n fraai lijstje aan beschamende kwesties voor kunnen leggen als Turkije. En natuurlijk het geìndoctrineerde maar bovenal oliedomme Turkse volk dat er als makke schaapjes achteraan loopt. En omdat er hier toevallig wat Turken rondlopen die wel vrijheid van informatie en vereniging hebben en dus echte feiten ook vanuit een ander perspectief kunnen mogen kijken tellen de leuzen niet meer?
Je ijlt echt. Ik vraag me af of we het over hetzelfde land hebben. Bij de vorige verkiezingsuitslag heeft de nationalistische partij niet meer dan 14% van de stemmen opgehaald. Hoe kun je een volk, waarvan 86% niet op een nationalistische partij heeft gestemd, een fascistisch/racistisch volk noemen?

Pan-Turkse factor? Verklaar u nader? Turkije heeft de ambitie om zich aan te sluiten bij de EU - alhoewel die ambitie de laatste tijd een stuk minder is en ze de Midden-Oosten koers zijn gaan varen heeft geen enkele politicus in Turkije de ambitie om een Turkse unie te gaan stichten. En al was die ambitie er wel, dan nog zie ik niet in wat daar fascistisch of racistisch aan zou zijn? Jullie schreeuwen altijd het hardst dat Turkije niet bij de EU hoort, maar als ze zich zouden willen aansluiten bij hun eigen soort dan mag dat ook niet want dat is fascistisch?

Verder heb jij blijkbaar geen kaas gegeten van de kwestie Cyprus. Waarschijnlijk denk jij, net zoals vele op het internet, dat Turkije Cyprus is binnengevallen om landje pik te spelen. Ehm, nee. Turkije is Cyprus binnengevallen omdat de nationalistische Grieken de Turken aan het afslachten waren omdat zij zich verzetten tegen de enosis (de Turkse-Cyprioten wilden net zo min bij Turkije horen, ze stemden voor één onafhankelijk Cyprus). En niet omdat Turkije op een dag bedacht om Turkije uit te breiden noch om het feit dat de Turken in Cyprus voordat het eiland werd opgesplitst in tweeën minder rechten hadden dan de Grieken. Nee, het waren de Griekse nationalisten en hun enosis die ervoor hebben gezorgd dat het eiland nu is opgesplitst in twee delen.
quote:
Ook juridisch zat het de Turken mee toen het Europese hof in Strasbourg op 29 juli 1974 de militaire actie bestempelde als legitiem. Turkije liet volgens de uitspraak duidelijk zien dat op basis van artikel 3/4 van het Verdrag van Zürich (11 februari 1959) had gehandeld(4). Tegenstanders, vooral Grieken en Grieks-Cyprioten, waren het hier niet mee eens en gingen in hoger beroep. Dit resulteerde in het Proces van Athene op 21 maart 1979, waar Turkije nogmaals in zijn recht werd gesteld op basis van het Verdrag van Zürich. De Turkse actie om rust op het eiland te brengen werd hiermee volledig legitiem, waarom er in Europa dan een beeld heerst van een ‘onlegitieme bezetting van Noord-Cyprus’ is ook rechtendeskundige en universitair hoofddocent dr. Theo van den Hoogen van de Rijksuniversiteit Groningen een compleet raadsel.
En kun je het 'schandalige' binnenlandse beleid tegenover de Koerden ook even toelichten? Zoals je in mijn vorige reacties al kon lezen zijn de rechten van de Koerden de afgelopen paar jaar aanzienlijk verbeterd. Koerden mogen vrijuit Koerdisch spreken, Koerden hebben hun eigen Koerdische staatszender, Koerden mogen hun kinderen Koerdische namen geven (zie foto hierboven van een Turkse ID-kaart van een Koerdisch meisje met de naam Koerdistan) en Koerden mogen zich trots Koerdisch noemen en voelen zonder ervoor opgepakt te worden. En het zal niet lang meer duren en ze zullen binnenkort ook erkent worden als een etnische minderheid.

Dus, als er iemand een oliedom mak schaapje is dan ben jij het wel. Je klinkt als een typische FP poster die zonder enige kennis van zaken andere oliedomme schapen napraat en bij het vallen van het woordje Turk of Turkije al begint te schuimbekken. Zielig hoor.
pi_83045189
Koerden dreigen met aanslagen in Turkije

Rebellen van de Koerdische Arbeiderspartij (PKK) zullen aanslagen plegen op steden in Turkije als het leger de PKK blijft aanvallen. Daarmee heeft een PKK-woordvoerder zaterdag gedreigd in de Koerdische stad Arbil in Irak.

"Turkije wil ons de oorlog in slepen", aldus de zegsman. "De regering wil de Koerdische kwestie niet vreedzaam oplossen."

Bij gevechten tussen Turkse troepen en Koerdische strijders in het uiterste zuidoosten van Turkije zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag zeker 22 doden gevallen.

De strijd tussen de extremisten van de PKK en de Turkse strijdkrachten is sinds maart weer opgelaaid. Er zijn sinds 1984 naar schatting 45.000 doden gevallen.
pi_83045303
lol, wat een hypocrieten Niet de PKK maar Turkije krijgt wapens van Israël!

Turkey still using Israeli tech in attacks on Kurdish PKK rebels

Turkish military continues to operate Israeli-made drones, despite recent political tensions between Ankara and Jerusalem; Turkish sources say no decision has been made to formally freeze defense deals with Israel.

The rhetoric from Turkey's prime minister and reports from Turkey on a freeze of deals with Israeli defense contractors have not kept the Turkish army from using Israeli technology against the Kurdish PKK rebels inside Iraq.

According to Turkish sources, the Turkish army has been using Israeli-made drones to locate members of the PKK, an organization on Ankara's list of terrorist groups.

Turkey reported late last week that during operations in May, its forces killed some 130 Kurdish militants in Iraqi territory; it described this as an impressive achievement against terrorism.

But yesterday it turned out that Turkey's gains have been limited, as 10 Turkish soldiers were killed in attacks by the PKK over the weekend. Eight were killed in an attack near a Turkish border town with Iraq and two by a roadside bomb detonated as they patrolled the border.

http://www.haaretz.com/pr(...)-pkk-rebels-1.297122
pi_83045335
Voor de mensen die op de hoogte gehouden willen worden van het Turks-Koerdisch conflict: www.rudaw.nl
pi_83045447
Zodra de regering het goed doet, moeten ze dat maskeren met PKK aanslagen. Waar deze OPEENs vandaan komen op grote schaal weten de meeste Turken maar al te goed. Maar ik zal het jullie besparen. Nog een paar jaar en de legerleiders worden gekozen volgens de regering hopelijk.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83045507
Unicef Help!

vrijdag 18 juni 2010

Vandaag roep ik de hulp in van Unicef-ambassadeurs Paul van Vliet en Monique van der Ven. Ik doe een dringend beroep op hen om Turkije te vragen het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind na te leven en geen Koerdische kinderen om politieke redenen gevangen te houden. In Turkije zitten 2700 kinderen in de gevangenis, velen omdat ze demonstreerden voor Koerdische rechten. Meer dan vijftig organisaties van advocaten, mensen- en kinderrechtenactivisten, huisartsen en jongeren hebben zich verenigd in het Justice for Children Initiative en een rapport over deze kwestie ingediend bij de VN. Onderschrijf je mijn verzoek aan de Nederlandse mensenrechtenambassadeurs? Laat het hieronder dan even weten, dan meld ik dat weer bij Unicef. Over deze zaak heb ik ook Kamervragen gesteld aan minister Verhagen. Je vindt ze hieronder:
Vragen van het lid Van Bommel (SP) aan de minister van Buitenlandse zaken over het lot van Koerdische kinderen in gevangenissen in Turkije

1. Is het juist dat de Turkse regering beloofd had dat de Wet Bestrijding Terreur in mei van dit jaar niet langer van toepassing op kinderen zou zijn maar dat de wet nog steeds van kracht is? (1)

2. Herinnert u zich uw uitspraak dat u zal blijven aandringen op “redelijker toepassing” van deze wetgeving? (2) Bent u, mede in het licht van de zomersluiting van het Turkse parlement, met mij van mening dat spoed is geboden dat de Turkse regering deze wet voor kinderen intrekt? Indien neen, waarom niet? Zo ja, welke stappen onderneemt u hierin?

3. Deelt u de analyse dat de gevangen genomen kinderen zullen radicaliseren en dat dat een zeer ongewenst resultaat van deze wet is? (3)

4. Deelt u de mening dat de Koerdische kwestie met groter urgentie op de agenda van de toetredingsbespreking van de EU zou moeten komen teneinde deze en andere voortdurende mensenrechtenschendingen in Turkije te doen beëindigen? Indien neen, waarom niet?

Bronnen:
1 Turkije laat ‘eigen’ kinderen aan lot over, Trouw 17 juni 2010.
2 Aanhangsel 2996, vragen Van Bommel 29 mei 2009. Zie antwoord op vragen 2 t/m 5.
3 Turkije kweekt minderjarige militanten, Right! Tijdschrift voor de rechten van het kind. Uitgave Defence for Children.

http://harryvanbommel.sp.(...)nicef-help/#comments
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')