Hoe lang speel je al erol ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:07 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
No tabs for me... Ik doe echt alles op gehoorIk keek net even en daar staat het idd heel anders dan dat ik het speel
Ja. In de vorige OPquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:10 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Sorry 1e dag hierwaar kan ik die vinden? vorige topic?
Ik ben eigenlijk een trompettist van huis uit hahaquote:
ik nog maar jaartje hoorquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:12 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk een trompettist van huis uit hahaDat speel ik dus al 10 jaar (en kon het op conservatorium gaan doen op aanraden van docenten etc.) maar ik ben sinds 7 jaar nu gitaar aan het spelen en bevalt ook super! En van daaruit ben ik eigenlijk bij muziekproductie beland wat ik dus volgend jaar aan het conservatorium ga studeren
jij?
Ah okquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:13 schreef genakt het volgende:
[..]
ik nog maar jaartje hoor
net iets langer
Wat Dribbel_ zegtquote:
Gaat super manquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:15 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Ah okGaat het al een beetje? Gewoon iedere dag een paar uur knallen en je kan het zo hoor
Muzikaal opgevoed van huis uit?
Haha nou netjes toch! zolang je dr maar plezier in hebt (wat niet zo moeilijk is) wordt je steeds beterquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:18 schreef genakt het volgende:
[..]
Gaat super manecht waar
laatste tijd weer beetje weinig maar heb vaak genoeg 5 a 6 uur op een dag gezeten of langer
muzikaal nee
je me oma op piano maar daar blijft het ook wel bij
Deep Purple heeft altijd wel toffe riffjes enzo, maar toch vind ik het niet echt overkomen. Led Zeppelin daarentegenquote:
ach ja hoeveel goede nummers hebben ze nou echt ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:27 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Deep Purple heeft altijd wel toffe riffjes enzo, maar toch vind ik het niet echt overkomen. Led Zeppelin daarentegen![]()
Page beheerst z'n gitaar zoooo goed![]()
Nouja, vast goed, maar ik kan dat soort rotzooi echt niet aanhorenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:27 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Deep Purple heeft altijd wel toffe riffjes enzo, maar toch vind ik het niet echt overkomen. Led Zeppelin daarentegen![]()
failquote:
nee fail linkquote:
moet je even klikken he ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:56 schreef blckbb het volgende:
[..]
Opent 'ie 'm niet dan
De titel was de bedoeling hoor![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:57 schreef genakt het volgende:
[..]
moet je even klikken he ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bij mij opent 'ie gewoon
http://mainmusic.nl/nl/pr(...)ar_rocket,_blue.html
zodan![]()
nee ook nietquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:58 schreef blckbb het volgende:
[..]
bij mij opent 'ie gewoon
http://mainmusic.nl/nl/pr(...)ar_rocket,_blue.html
zodan
Is je browser misschienquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:59 schreef genakt het volgende:
[..]
nee ook nietdezelfde melding
![]()
ook raar dan
Pff. Altijd maar dat Page dit en Page dat. Page was al niet de beste gitarist van The Yardbirds, laat staan van de hele scene. Ik vind Blackmore zelf qua techniek en originaliteit (en daarmee bedoel ik niet 'hoe kan ik met veel dope op de raarste geluiden maken') echt veeeeeel beter.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:27 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Wel eens van Steve Rothery gehoord? Dat is de gitarist van Marillion (bekend van Kayleigh)quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Pff. Altijd maar dat Page dit en Page dat. Page was al niet de beste gitarist van The Yardbirds, laat staan van de hele scene. Ik vind Blackmore zelf qua techniek en originaliteit (en daarmee bedoel ik niet 'hoe kan ik met veel dope op de raarste geluiden maken') echt veeeeeel beter.
En DP had naast Blackmore ook nog eens Jon Lord.
Bijna 17quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Jeuj, nieuwe gitaristen.![]()
ook wat van mijn leeftijd![]()
Hoe oud ben jij blckbb?
hehe ik 7 jaarquote:
Er zijn zooooooooooooooveel muzikanten onder en overgewaardeerd. Zag het pas nog op de BBC. "Na Slash heb je geen echte sologitaristen meer gehad'. Oh flikker opquote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:01 schreef blckbb het volgende:
[..]
Wel eens van Steve Rothery gehoord? Dat is de gitarist van Marillion (bekend van Kayleigh)
Die is imo best ondergewaardeerd
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Er zijn zooooooooooooooveel muzikanten onder en overgewaardeerd. Zag het pas nog op de BBC. "Na Slash heb je geen echte sologitaristen meer gehad'. Oh flikker op.
Nee ben geen Jimi Hendrix, zal ik nooit worden ook.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:48 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Ja hij weet niet echt waar hij het over heeft. Die komt zichzelf vast nog een keer tegen als hij denkt dat hij de nieuwe Jimi Hendrix is...
Zo gaat het immers altijd... als je niet bekend bent tel je niet mee.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Er zijn zooooooooooooooveel muzikanten onder en overgewaardeerd. Zag het pas nog op de BBC. "Na Slash heb je geen echte sologitaristen meer gehad'. Oh flikker op.
Zo even in een 3 second brainstormsessie:quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:19 schreef wimjongil het volgende:
Schopje naar PUB?
Nieuwe mensen!![]()
Trouwens, welke iconische sologitaristen zijn er na Slash? Ik kan er zo 123 niet op komen maar ben nogal gaar nu, zonet een optreden gehad met een kansloze band via de muziekschool. Ging wel aardig tho, alleen had ik m'n volume te laag.
Angus Young is van voor slash, zelfde voor Hendrix. Dimebag klopt idd, maar die was niet heel bekend. Steve vai mist een band.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Zo even in een 3 second brainstormsessie:
Agnus young
Dimebag darell
Steve vai
Jimi hendrix
u2quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:33 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
the edge van u2..? kurt cobain van nirvana..?
dat zijn toch geen goede gitaristenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:33 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
the edge van u2..? kurt cobain van nirvana..?
Het leuke van die opmerkingen in die docu vond ik, dat ze deden alsof alle rockmuziek na 1992 grunge tot indie was. Ja, daar vind je geen virtuoze spelers. Nee, ze zagen die knakker van Muse wel als kandidaat.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:19 schreef wimjongil het volgende:
Schopje naar PUB?
Nieuwe mensen!![]()
Trouwens, welke iconische sologitaristen zijn er na Slash? Ik kan er zo 123 niet op komen maar ben nogal gaar nu, zonet een optreden gehad met een kansloze band via de muziekschool. Ging wel aardig tho, alleen had ik m'n volume te laag.
Dimebag idd, Zakk, Marty Friedman, John Petrucci...dat soort kerels. Vai, Satriani en Malmsteen zitten weer in een andere soort hoek natuurlijk. Maar misschien wel in het verlengde van Hendrix (gitaristcentrische groepen).quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:31 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Angus Young is van voor slash, zelfde voor Hendrix. Dimebag klopt idd, maar die was niet heel bekend. Steve vai mist een band.
En zakk wylde is ook niet heel bekend.
Ik ben 29 en we hebben nog oudere knakkers hier hoorquote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:47 schreef Dawnbreaker het volgende:
Volgens mij ben ik echt "oud" voor dit topic met mijn 26 jaar, maar gitaar leren was altijd een droom en besloot die nu te gaan verwezenlijken.
een goede gitarist hoeft niet persee goed gitaar te kunnen spelen. al is the edge volgens mij echt super briljant. niet zo aanwezig als gitarist nr x, maar perfect in zijn subtiliteitquote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:12 schreef genakt het volgende:
[..]
dat zijn toch geen goede gitaristen![]()
![]()
![]()
_!!!!!
Bullshit, een goede gitarist kan op z'n minst goed gitaarspelen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:59 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
een goede gitarist hoeft niet persee goed gitaar te kunnen spelen. al is the edge volgens mij echt super briljant. niet zo aanwezig als gitarist nr x, maar perfect in zijn subtiliteit
Brian May is een aardige Sologitarist, en het is een icoon vanwege zijn eigen gitaar die zelf feedback genereert, en vanwege zijn muur van vox ac30. En uiteraard het spelen met een six pence.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:19 schreef wimjongil het volgende:
Schopje naar PUB?
Nieuwe mensen!![]()
Het ligt ook aan de gitaar.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:24 schreef Crutch het volgende:
[..]
Bullshit, een goede gitarist kan op z'n minst goed gitaarspelen.
Ja Tom Morello is er misschien ook een, maar mijn punt was een beetje: als je zo'n steve vai of dime bag of zelfs tom morello noemt er niet veel mensen zijn bij wie een lichtje gaat branden. Wat mijns insziens toch wel een vereiste is om rockicoon te zijn.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:14 schreef genakt het volgende:
u2 voor de rest kutherrie niet echt mijn ding
tom morello
dime bag ( hem niet beroemd noemen_! )
is denk ik voor jou tijd![]()
Ja dat klopt... maar dat komt omdat de echt goede gitaristen (vind ik) niet van die commerciele onzin spelen. Die kennen dus (helaas) ook minder mensen. Echter als je in een bepaald genre gaat kijken, dan zal iedereen die iconische figuren binnen die scene kennen...quote:Op zaterdag 19 juni 2010 08:36 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ja Tom Morello is er misschien ook een, maar mijn punt was een beetje: als je zo'n steve vai of dime bag of zelfs tom morello noemt er niet veel mensen zijn bij wie een lichtje gaat branden. Wat mijns insziens toch wel een vereiste is om rockicoon te zijn.
Bij eric clapton trouwens weer wel. John mayer ook, maar dat is een wussy :p
In mijn originele bericht doelde ik trouwens op gitaristen ná Slash, in tijd na hem dus. Dus Jimi Hendrix en Brian May vallen dan af...
Daar zit wat in!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 08:55 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Ja dat klopt... maar dat komt omdat de echt goede gitaristen (vind ik) niet van die commerciele onzin spelen. Die kennen dus (helaas) ook minder mensen. Echter als je in een bepaald genre gaat kijken, dan zal iedereen die iconische figuren binnen die scene kennen...
Rock n Rollquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Er is dodenwake bij de buren ...
Zal ik maar met hoofdtelefoon oefenen?![]()
death metalquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Er is dodenwake bij de buren ...
Zal ik maar met hoofdtelefoon oefenen?![]()
Ik heb m'n halfstack hier staan dus het kan welquote:
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik heb m'n halfstack hier staan dus het kan wel
Bullshit, een goeie gitarist is in staat goeie gitaarstukken voor een nummer te schrijven.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:24 schreef Crutch het volgende:
[..]
Bullshit, een goede gitarist kan op z'n minst goed gitaarspelen.
Nou ik vind er geen hol aan aan die muziek omdat de grote meuk het leuk vind is het maar geniaal in wat ze doen ?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bullshit, een goeie gitarist is in staat goeie gitaarstukken voor een nummer te schrijven.
En cobain en the edge zijn gewoon geniaal in wat ze daarmee doen. Ja, het zijn basic dingen, maar je moet ze wel maar kunnenmaken.
En hoe kan je in godsnaam zeggen dat het slechte gitaristen zijn die gasten kunnen meer dan goed spelen
Het hoeft, imo, niet per sé een hele goede gitaarsolo te zijn met allemaal gare bends en 800 noten per minuut. De timing en gewoon de juiste noten aanslaan is al de helftquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bullshit, een goeie gitarist is in staat goeie gitaarstukken voor een nummer te schrijven.
En cobain en the edge zijn gewoon geniaal in wat ze daarmee doen. Ja, het zijn basic dingen, maar je moet ze wel maar kunnenmaken.
En hoe kan je in godsnaam zeggen dat het slechte gitaristen zijn die gasten kunnen meer dan goed spelen
Dus dan zijn het maar opeens kutgitaristen omdat jij de muziek niet leuk vind?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:49 schreef genakt het volgende:
[..]
Nou ik vind er geen hol aan aan die muziek omdat de grote meuk het leuk vind is het maar geniaal in wat ze doen ?
dat is niet het punt. het punt is dat je niet persee hoeft te spelen als een steve vai om een goede gitarist te zijn.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:49 schreef genakt het volgende:
[..]
Nou ik vind er geen hol aan aan die muziek omdat de grote meuk het leuk vind is het maar geniaal in wat ze doen ?
Tom Morello vind ik dan weer echt geniaal, terwijl iedere debiel die nummers van hem ook na kan spelen. Het gaat er idd gewoon om wat je speelt, en dat hoeft niet zo moeilijk snel of geniaal te zijnquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:49 schreef blckbb het volgende:
[..]
Het hoeft, imo, niet per sé een hele goede gitaarsolo te zijn met allemaal gare bends en 170 noten per minuut. De timing en gewoon de juiste noten aanslaan is al de helft
Over slechte gitaristen gesproken....quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:51 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
dat is niet het punt. het punt is dat je niet persee hoeft te spelen als een steve vai om een goede gitarist te zijn.
dat snap ik welquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:51 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
dat is niet het punt. het punt is dat je niet persee hoeft te spelen als een steve vai om een goede gitarist te zijn.
Preciesquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tom Morello vind ik dan weer echt geniaal, terwijl iedere debiel die nummers van hem ook na kan spelen. Het gaat er idd gewoon om wat je speelt, en dat hoeft niet zo moeilijk snel of geniaal te zijn
maar techniek heeftie wel..!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Over slechte gitaristen gesproken....
Wat maakt je dan wel geweldig?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:52 schreef genakt het volgende:
[..]
dat snap ik wel
dat je van een simpel nummer een geweldige hit kan maken is natuurlijk super
maar dat maakt je nog geen geweldige gitaar speler zoals sommige mensen beweren
Ja daarom haat ik altijd al die mensen die afgeven op dat soort bands/poppunk ook vooral.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:52 schreef blckbb het volgende:
[..]
Precies
Neem bijvoorbeeld het leadgitaarspel van the Arctic Monkeys. Het is op zich niet zo bijzonder maar het staat op de juiste plek en pást gewoon in het nummer, terwijl de riffjes en solo's heel erg simpel zijn
mix van technisch en innovatiequote:
Nouja uiteindelijk denk ik dat je dat niet kan benoemen en is er gewoon geen algemene opvatting voor. Gitaristen zou je in feite alleen enigzins kunnen vergelijken als ze in precies dezelfde stijlen spelen.quote:
ja, net zoals mensen die altijd over dance muziek enzo zeiken 'kan ik ook wel'. dan denk ik, doe dat dan en je wordt er fucking rijk mee!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja daarom haat ik altijd al die mensen die afgeven op dat soort bands/poppunk ook vooral.
"Jaaa die muziek is vet simpel dat kan iedereen spelen iedereen kan zo'n hit maken"
Dat iedereen het kan spelen is algemeen bekend, maar iets maken wat heel basic/simpel/toegankelijk is tegelijk is weer super moeilijk.
Ja preciesquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:59 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
ja, net zoals mensen die altijd over dance muziek enzo zeiken 'kan ik ook wel'. dan denk ik, doe dat dan en je wordt er fucking rijk mee!
ja klopt wel uiteindelijk blijft het een eigen meningquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja uiteindelijk denk ik dat je dat niet kan benoemen en is er gewoon geen algemene opvatting voor. Gitaristen zou je in feite alleen enigszins kunnen vergelijken als ze in precies dezelfde stijlen spelen.
Ja en van die mensen die Sugar Lee Hooper afkrakenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Denk ik dat het meeste nog wel haat van die alternatieve mannetjes die af zitten te geven op tmf/mtv muziekDat je het niet leuk vind prima, maar zitten zeiken hoe kut het is, dat die mensen niet kunnen zingen blalablab
ararghhh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |