abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83108613
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:44 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

wat voor vissen ga je kweken dan? want door een 5mm gat passen echt heel veel soorten vissen als ze net uitzwemmen.
Kweken? Ik ga heul niets kweken
Maar mijn kogelvisjes vinden mijn andere vissen hun vinnetjes erg lekker. Dus nu hebben we 2 bakken staan, waar ik graag 1 grote van maak
pi_83108630
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:57 schreef Maanvis het volgende:
zijn die kreeftjes een hype ofzo? aangezien iedereen ze nu ineens heeft
Mijn man vindt ze ook leuk!
Maar ik niet
  maandag 21 juni 2010 @ 18:28:26 #53
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83109480
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:57 schreef Maanvis het volgende:
zijn die kreeftjes een hype ofzo? aangezien iedereen ze nu ineens heeft
Wie heeft ze nog meer dan?
quote:
Op maandag 21 juni 2010 06:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Nee, je mag ze gewoon in de hoofdbak laten opgroeien. Ze blijven lekker veilig bij moeders rondhangen
Wel zorgen dat de jonkies zuurstofrijkwater hebben.. Dus wellicht ff een luchtpomp in je bak hangen, en extra beluchten. Dan moet het wel goedkomen

HIer een stukje van kreeftenboel.nl: http://www.kreeftenboel.n(...)nsis-orange-cpo.html

Afhankelijk van de watertemparatuur komen er naar ca. 3-5 weken de LARFJES uit de eitjes.
Nog even blijven zij veilig onder moeders staart hangen tot ze los laten en zelfstandig door het aquarium scharrelen.
Ze hebben nu nog geen oranje “ jasje “ aan…maar dat verandert snel naarmate zij groter en ouder worden.
Het blijft iedere keer een verrassing hoe zij later eruit komen te zien…
Ah, thanks Die ga ik eens rustig doorlezen zodra ik wat meer tijd heb

@ Faith, kogeltjes kunnen best bij andere vissen in hoor
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer maandag 21 juni 2010 @ 18:55:05 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83110524
Zo. Ik heb mijn 2e bak in gebruik genomen (netjes ingedraaid en getest)... heb als proefballon net even 5 kleine garnalen overgezet. (de eerste werd te druk want ze neuken als beesten... ).
Heb nu dus een backup aquarium waar ik ze ook wat eenvoudiger uit kan halen als ik ze verkoop/weggeef.
pi_83110662
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:28 schreef Samzz het volgende:

@ Faith, kogeltjes kunnen best bij andere vissen in hoor
Het kan prima goed gaan, maar ook flink fout En dat risico neem ik toch maar niet, zijn toch levende diertjes en zou het niet tof vinden als het mis gaat. Ik kan niet 24/7 bij de bak hangen om in te grijpen als het mis gaat
Dus deze oplossing vind ik de beste

Het is me overigens ook afgeraden bij de LFS. Petricola's zijn zeer langzame vissen, kogeltjes zijn heel snel en lusten wel een paar happen vin
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:55 schreef Kreator het volgende:
Zo. Ik heb mijn 2e bak in gebruik genomen (netjes ingedraaid en getest)... heb als proefballon net even 5 kleine garnalen overgezet. (de eerste werd te druk want ze neuken als beesten... ).
Heb nu dus een backup aquarium waar ik ze ook wat eenvoudiger uit kan halen als ik ze verkoop/weggeef.

Foto'ssssss
  Official ESF Kreviewer maandag 21 juni 2010 @ 19:01:52 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83110805
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:58 schreef Faithfulness het volgende:
Foto'ssssss
Het is echt een hele saaie kweekbak. En ik heb geen goeie camera. .
pi_83114706
Kreeften zien en leuk uit maar ze slopen toch altijd alle planten ? Dat is namelijk de reden dat ik geen kreeft heb genomen
pi_83115320
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:16 schreef versteegrob het volgende:
Kreeften zien en leuk uit maar ze slopen toch altijd alle planten ? Dat is namelijk de reden dat ik geen kreeft heb genomen
cpo's slopen je planten niet
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83118721
cpo's zijn ?
  maandag 21 juni 2010 @ 22:14:28 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83121913
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:25 schreef versteegrob het volgende:
cpo's zijn ?
collectieve particuliere opdrachtgeverschappen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83122815
cambarellus patzcuarensis orange

Hier meer info; http://www.kreeftenboel.n(...)nsis-orange-cpo.html
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer maandag 21 juni 2010 @ 22:48:00 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83123866
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:16 schreef versteegrob het volgende:
Wat perry zegt. Ze zijn erg klein en eten hetzelfde als de garnalen. (oude vellen, voer, alg, dode bladeren en af en toe een dood visje).
Je mag er wel wat kopen als ik ze gekweekt heb. .
pi_83124891
Is goed, stuur me dan maar een berichtje
pi_83128992
Op verzoek

Men neme een piepschuimplaat.

Gereedschappen: Japanse zaag, stanleymes, een middelgroot plamuurmes

Meet de precieze maten van de binnenkant van het aquarium op, en haal daar nog 3mm vanaf (i.v.m. latere tegellijm & epoxy).
Snijd eerst een van de zijkanten af (Japanse zaag for the win!), en kijk of het stuk piepschuim goed in de bak past (hij mag NIET klemmen). Zodra 'ie lekker zit, doe hetzelfde met de onderkant (daar komt straks toch zand/grind, dus een klein foutje mag hier best gemaakt worden). Opnieuw passen:

Tot zo ver. Als ik weer tijd heb om verder te gaan zal ik wel weer een update plaatsen
pi_83130302
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 02:06 schreef jimjim1983 het volgende:
-edit:@
ben ik blij dat ik edits kan zien
pi_83163504
er is een barbeeltje van me aan het doodgaan
Hij doet allerlei salto's en schroeven en drijft soms naar boven

Hij houdt het al 3 dagen zo uit
pi_83164339
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:11 schreef Markster het volgende:
er is een barbeeltje van me aan het doodgaan
Hij doet allerlei salto's en schroeven en drijft soms naar boven

Hij houdt het al 3 dagen zo uit
Ze kunnen het nog best lang volhouden zo, ja. Wel triest hoor, zou ingrijpen uiteindelijk.
pi_83164897
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:28 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ze kunnen het nog best lang volhouden zo, ja. Wel triest hoor, zou ingrijpen uiteindelijk.
Ik heb stiekem de hoop dat hij gewoon gek aan het doen is, en het overleeft. Hij eet namelijk nog wel vrolijk mee met ze vriendjes, en probeert ook wel bij ze vriendjes te blijven zwemmen.
Nou is het wel de oudste van allemaal dus is het misschien gewoon ouderdom
pi_83165040
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:37 schreef Markster het volgende:

[..]

Ik heb stiekem de hoop dat hij gewoon gek aan het doen is, en het overleeft. Hij eet namelijk nog wel vrolijk mee met ze vriendjes, en probeert ook wel bij ze vriendjes te blijven zwemmen.
Nou is het wel de oudste van allemaal dus is het misschien gewoon ouderdom
Jup, ik had het een heeeele tijd terug ook met 1 van de zebradanio's. Maar op een gegeven moment begon hij zo te tollen dat hij niet meer naar boven kon om lucht te happen. Toen heb ik er maar een eind aan gemaakt. Vissen kunnen ook verdrinken (of stikken) en dat hoeft van mij niet zo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 juni 2010 @ 23:02:35 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83170488
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:39 schreef Faithfulness het volgende:
Jup, ik had het een heeeele tijd terug ook met 1 van de zebradanio's. Maar op een gegeven moment begon hij zo te tollen dat hij niet meer naar boven kon om lucht te happen. Toen heb ik er maar een eind aan gemaakt. Vissen kunnen ook verdrinken (of stikken) en dat hoeft van mij niet zo
Als het echt lijden wordt, dan doe ik dat ook. Het is nogal kut, maar je doet er soms niks aan.

Overigens is het erg lastig om garnalen te vangen uit een Fluval bak met zo'n kleine opening.... na 2 pogingen van een kwartier vissen heb ik er misschien 10 gevangen en overgezet... Hopelijk krijg ik daar nog een beetje handigheid in, want dit schiet niet op zo...
pi_83171312
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als het echt lijden wordt, dan doe ik dat ook. Het is nogal kut, maar je doet er soms niks aan.

Overigens is het erg lastig om garnalen te vangen uit een Fluval bak met zo'n kleine opening.... na 2 pogingen van een kwartier vissen heb ik er misschien 10 gevangen en overgezet... Hopelijk krijg ik daar nog een beetje handigheid in, want dit schiet niet op zo...
Ik heb helaas nooit een Fluval bak mogen aanschouwen Is een heel klein netje geen optie? Volgens mij heeft mijn LFS er wel een paar hangen van 2 bij 3CM
  Official ESF Kreviewer woensdag 23 juni 2010 @ 08:54:43 #73
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83179925
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:16 schreef Faithfulness het volgende:
Ik heb helaas nooit een Fluval bak mogen aanschouwen Is een heel klein netje geen optie? Volgens mij heeft mijn LFS er wel een paar hangen van 2 bij 3CM
Mja, ik had een officieel Fluval-netje gekocht, maar die is echt enorm voor die bak (ondanks dat hij ervoor bedoeld is). Maar het is gewoon lastig omdat er natuurlijk veel ruimte voor planten/hout/stenen in gebruik is en je ze daar neit weg kan jagen omdat de opening te klein is.
Maar ik zal vd week es een piepklein netje kopen. Misschien gaat het dan beter. .
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:57:38 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83179979
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:39 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

luchthappen? Weet jij iets over vissen dat ik niet weet?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:06:58 #75
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83180209
Vissen happen naar meer zuurstof als ze het niet meer uit het water kunnen halen door wat voor aandoening dan ook, door te weinig zuurstof in het water of doordat de soort het zo doet.

Er zijn vissen die gewoon naar de oppervlakte gaan en een hap lucht nemen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')