Nee... wegens het briljant A1 herstelwerkzaamheden geneuzel wat pak 'm beet nog een jaar gaat duren ...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:25 schreef Natrium het volgende:
Een auto.
Sjah, kan. Wel relatief lang: 1uur en 20min per enkele reis. Met 1 of 2 keer overstappen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:31 schreef Jofunu-kun het volgende:
80km per dag op een scooter of brommer? Pak dan het OV..
Grand Dink is idd huge, en fors geprijsd. Maar dat zijn die Malaguti's ookquote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:36 schreef Klonk het volgende:
Kymco Grand Dink of een Peugeot Elystar ?
Heb een tamelijk lange collega die zich met bijna 2 meter prima past op een Grand Dink, maar goed dat ding is nieuw goed aan de prijs...
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:39 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Grand Dink is idd huge, en fors geprijsd. Maar dat zijn die Malaguti's ook![]()
New Dinks zijn weer problematisch met wielophanging...
Elystar werd ons afgeraden... motortechnisch.
Maar dat zijn idd degenen waar wij ook op uitkwamen.![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:44 schreef jack4ya het volgende:
Grand Dink is de grote zus van de Kymco People S, als ik het goed begrepen heb. En die werd ons afgeraden. Dan zouden we specifiek moeten navragen hoe het met de Grand Dink gesteld is... Maar ik vind 'm wel erg huge hoor.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:49 schreef jack4ya het volgende:
Ik zit idd net naar de New Dinks te kijken... voor 100,- meer zit ie er iets minder lullig uit dan de People S. De People S was overigens groot genoeg.
We hebben nog maar eens een 4de verkoper opgesnord en deze zegt juist dat ie meerdere People S-en rond heeft rijden (van klanten) en die bemerkt juist weer relatief weinig problemen. Go figure.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:55 schreef jack4ya het volgende:
Hehe... dank dank.
We zijn idd Toyota rijders. (Idd geen gelazer qua kapot gaan, wel dat ze 'm compleet leegroven. Dus toch nog gelazer)
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:37 schreef jack4ya het volgende:
Ok... duidelijk. Andere merken/types kwam jij op je zoektocht ook al niet tegen, geloof ik.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:42 schreef jack4ya het volgende:
Maar of dat nu zo hendig is, betwijfel ik ook wel weer. Ha!
180cc, ik ben op zoek naar een brommer he, dan die lengte nog, past volgens mij nooit twee meter mens opquote:
had jij niet al eens zo'n topic geopend?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:37 schreef lekzzz het volgende:
[..]
180cc, ik ben op zoek naar een brommer he, dan die lengte nog, past volgens mij nooit twee meter mens op
smaak ook nietquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:53 schreef ThePianoMan het volgende:
[ afbeelding ]
De Raptor 700, echt een beest en A-rijbewijs is niet nodig
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:53 schreef ThePianoMan het volgende:
[ afbeelding ]
De Raptor 700, echt een beest en A-rijbewijs is niet nodig
Runner 50cc dan..quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:37 schreef lekzzz het volgende:
[..]
180cc, ik ben op zoek naar een brommer he, dan die lengte nog, past volgens mij nooit twee meter mens op
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:23 schreef jack4ya het volgende:
Wat zoeken we:
- een brommer/scooter voor iemand van 2 mtr met lánge benen. (Denk broeklengtemaat 38")
- geschikt voor km vreten, circa 80km per dag
- interessant verbruik is een grote plus
- laag onderhoudsinterval... dus niet iedere 2500km
- niet na een jaar uit elkaar vallen
- geschikt voor duo, aangezien ik ook mee wil (en ik ben wel 1.81mtr)![]()
- geen supermotard, enigzins representatief, geen racer/sticker uiterlijk
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:23 schreef jack4ya het volgende:
Bij ons zou ie aan straat staan (geen bruikbare berging) en in de stad. Niet echt ideaal.
We hebben nog wat gebeld naar een verkoper/reparateur/onderhoudsman. Die raadde de PS boven de Dinken aan. Zijn redenatie: het comfort van de grote wielen van de PS boven die van beide Dinken en het feit dat de GD een 2takt is (wonderlijk trouwens voor zo'n grote machine).
Verder gaf hij toe alleen praktijk ervaring met de PS te hebben simpelweg omdat die meer verkocht is.
We hebben inmiddels een proefrit op een PS gemaakt (naja, ik niet) via MP. Beviel goed. Weinig km (handig?) wel 3 jaar oud en lichtblauw (seksie hoor). Prijs... sjah... vind het nog veel geloof ik.
Ik vind ze helemaal leuk, vriendlief vind het niets. Tja. Dan houdt het op.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:29 schreef Herkauwer het volgende:
Honda SS 50! Ben zelf 2 meter 5 en heb er een paar jaar prima opgeredenLekker zuinig en betrouwbaar.
2-taktquote:Op zaterdag 19 juni 2010 02:11 schreef LangeJan het volgende:
Ik ben 2,00 en heb een Peugeot Ludix Trend.
Is op zich een vrij kleine scooter, maar desondanks pas ik er gewoon goed op. Ik heb lengtemaat 36/38 (verschillende merken) broeken en mede dankzij de wat hoger geplaatste stuurhelften kan ik gewoon rijden, zonder gekloot.
In verhouding met onze lengtes lijkt zowat alles te klein![]()
En als je je benen echt niet kwijt kan, is dit mss een optie. Qua scooter een slecht voorbeeld, maar dit stuur kan je ook op een Ludix schroeven.
[ afbeelding ]
Weet je toevallig ook het verbruik van een GD?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:36 schreef Klonk het volgende:
Kymco Grand Dink of een Peugeot Elystar ?
Heb een tamelijk lange collega die zich met bijna 2 meter prima past op een Grand Dink, maar goed dat ding is nieuw goed aan de prijs...
1 op 35 en onderhoudsvrijer dan een 4-taktquote:
Je weet zelf ook wel dat 2-takt niet geschikt is voor woon-werkverkeer met een gangetje van 55 km/u.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:51 schreef LangeJan het volgende:
[..]
1 op 35 en onderhoudsvrijer dan een 4-takt
Geen klepjes stellen, gewoon benzine erin en gaaaan, met 40km/hAl 4000 probleemloze km's
hehe, was ook niet overgehaald hoor. Ik blijf erbij dat een 4takt, People S of GD mijn voorkeur genietquote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:49 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat 2-takt niet geschikt is voor woon-werkverkeer met een gangetje van 55 km/u.
1. Hij maakt teveel toeren; is gewoon niet prettig en lawaaierig.
2. De combi van veel toeren en 2 personen doen de scooter echt geen 1:35 meer rijden. Ik gok zo'n 1:25 tegenover 1:45.
3. Hij heeft wel dergelijk onderhoud nodig, dat zal geeN valide reden zijn.
2 takt moet je kopen als je lol wilt hebben
ren naar de dealer, probeer de modellen uit en koop een tweedehans, klaar. Het is maar een scooter.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:52 schreef lekzzz het volgende:
[..]
hehe, was ook niet overgehaald hoor. Ik blijf erbij dat een 4takt, People S of GD mijn voorkeur geniet
Hmmz, misschien heb je gelijk, maar je hangt behoorlijk laag op zo'n ding..quote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:21 schreef J0uk3 het volgende:
NEEM GEEN SCOOTER, daar pas je dank ik niet echt goed op, en het gaat na lange afstanden echt gewoon pijn doen; ondingen.
Is een oldtimer brommer nietwat? die zijn meestal wat beter voor lange mensen.
ook zou je een motor kunnen nemen....
Helemaal mee eens. Ben zelf bijna 2 meter en pas ook op praktisch geen enkele scooter. Naast dat de Aerox een lelijk jostihok is waar je niet op gezien wilt worden, kom je klem te zitten met je knieën onder het stuur.. niet echt veilig. Daarbij, 2takt inderdaad, niet geschikt om veel kilometers mee te maken.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:21 schreef J0uk3 het volgende:
NEEM GEEN SCOOTER, daar pas je dank ik niet echt goed op, en het gaat na lange afstanden echt gewoon pijn doen; ondingen.
Is een oldtimer brommer nietwat? die zijn meestal wat beter voor lange mensen.
ook zou je een motor kunnen nemen....
Zoals al eerder aangegeven wil ik geen motor. Wordt gewoon te lang voordat ik een rijbewijs heb en al met al wordt het een kostbare bedoeling.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:00 schreef lezut het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ben zelf bijna 2 meter en pas ook op praktisch geen enkele scooter. Naast dat de Aerox een lelijk jostihok is waar je niet op gezien wilt worden, kom je klem te zitten met je knieën onder het stuur.. niet echt veilig. Daarbij, 2takt inderdaad, niet geschikt om veel kilometers mee te maken.
De enige 'gangbare' scooter waar ik nog op pas is de Yamaha Neos, daar zou je eens naar kunnen kijken, is ook in 4t te krijgen volgens mij.
Ik heb zelf nog een Kymco Nexxon in de schuur staan, 10000km vrij probleemloos op gereden. Ik ben dus vrij lang en dit is één van de weinige scoots waar ik fatsoenlijk op zit. Daarbij ist een 4takt, dus wel traag, maar ook superzuinig. Jammer alleen dat Kymco ze niet meer verkoopt in NL
En dan geef je gas en dan komt er zo'n stom scootergeluidje uitquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:41 schreef Klonk het volgende:
Even om te huilen, dit mag je in Frankrijk en Spanje en Italie zonder rijbewijs rijden
[ afbeelding ]
Het apparaat waar ik het over had is gewoon een bromfiets hoor, 45 km/h met 50cc blokjequote:Op maandag 21 juni 2010 19:04 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangegeven wil ik geen motor. Wordt gewoon te lang voordat ik een rijbewijs heb en al met al wordt het een kostbare bedoeling.
Ik ga dus echt voor een brommer. De Neos pas ik niet op, daarbij zit het stuur in de weg. Ik pas wel op de Kymco people S en de Kymco Grand Dink. Moet het dus in die types gaan zoeken.
heb nooit het nut begrepen van een semi-automaat.. moet echt ongelofelijk saai zijnquote:Op maandag 21 juni 2010 22:53 schreef lezut het volgende:
[..]
Het apparaat waar ik het over had is gewoon een bromfiets hoor, 45 km/h met 50cc blokje
http://link.marktplaats.nl/349597136
Deze heeft er alleen wat aan lopen sleutelen, een normaliter zijn ze semiautomaat (wel schakelen, niet koppelen)
Heb hem voor een leuke prijs tweedehands kunnen kopenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:39 schreef Cyclonist het volgende:
Das een flinke knoepert van een scooter iddEn hoe bevalt-ie? Wat was je ervoor kwijt?
Echt handig is het inderdaad niet, wel spannend, je weet nooit of hij ook goed koppelt of nietquote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:04 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
heb nooit het nut begrepen van een semi-automaat.. moet echt ongelofelijk saai zijn
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:23 schreef jack4ya het volgende:
... en dan bedoel ik niet 1.80mtr.
Ik heb al wat gegoogled, maar dan kom ik reacties tegen van mensen: "Ik pas prima op een X met mijn lengte." en dan blijkt dat ze 1.80mtr zijn. Daar heb ik dan weinig aan.![]()
Wat zoeken we:
- een brommer/scooter voor iemand van 2 mtr met lánge benen. (Denk broeklengtemaat 38" of persoonslengte 2,10mtr)
- geschikt voor km vreten, circa 80km per dag
- interessant verbruik is een grote plus
- laag onderhoudsinterval... dus niet iedere 2500km
- niet na een jaar uit elkaar vallen
- geschikt voor duo, aangezien ik ook mee wil (en ik ben wel 1.81mtr)![]()
- geen supermotard, enigzins representatief, geen racer/sticker uiterlijk
Opties tot nu toe:
Elystar/Elyseo: gelazer met injectie, motortechnisch afgeraden
Kymco People S: onze eerste voorkeur: maar die schijnt ineens na 12000km moeilijk te worden (Alhoewel ik het gevoel het dat het verkopersprietpraat was)
Malaguti Centro: wordt door 2 verkopers aangeraden, is ook gelijk zo'n beetje het duurste op de markt. Zo lust ik er nog wel een paar.
Te klein:
oa yamaha neo, kymco agility, malaguti phantom...(rest volgt nog)
Eigenlijk wilde we dus een nieuwe Kymco People S kopen, stonden bij wijze van spreken al klaar met geld in de handen, totdat dat ons ontraden werd.![]()
Tweedehands mag, maar ik vind de afschrijving zo marginaal, dat we dan weer liever voor nieuw gaan.
En nu? Nu weten we het even niet meer. Er blijft zo niets over, als we de verkopers moeten geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |