abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:29:42 #51
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_85026750
Ik was vanmiddag met de hond aan het wandelen (ergens buiten Alverna, bij Nijmegen) en daar kwam ik bij toeval een verlaten legerbasis of zoiets tegen.

Nu woon ik al mijn hele leven in Nijmegen (dat ligt daar vlakbij) maar ik heb nooit van het bestaan van die kazerne afgeweten :@

Ik zal volgend weekend wel wat foto's maken, al is het grotendeels aan het zicht onttrokken door begroeiing.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:23:12 #52
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_85163151
Aparte stadjes
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_85373334
Geniaal topic!

Ik ben altijd al gefascineerd geweest door door de mens verlaten plekken. Enorm interessant, goed voor je fantasie, zet je aan het denken wat daar allemaal gebeurd is en hoe het zover is gekomen.

Het Belgische polderdorpje Doel bij de haven in Antwerpen is nog niet helemaal verlaten, maar ademt die sfeer ook al helemaal uit.

Een bezoekje waard!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:28:04 #55
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85456091
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:21 schreef Aotearoa het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kangbashi, een stad die door de Chinezen in Mongolië voor $161 miljoen dollar uit de grond is gestampt en moest fungeren als nieuwe metropool. Gebouwd met als doelstelling een miljoen inwoners te huisvesten voor de nabijgelegen kolenmijnen, maar de straten zijn nagenoeg leeg. Er zijn publieke gebouwen die op sommige dagen open zijn, maar verder zijn er geen ziekenhuizen, scholen en open supermarkten. Erg apart :{
Hmm idd erg apart. -O- Mooi en zonde. :{
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_85501993
Ooit op vakantie in Sardinië geweest en daar zijn in het binnenland ook heel wat verlaten plekken, vooral mijndorpjes denk ik. Toen ik er was (2004) gaf het een zeer isolate indruk, ook al woonden er nog wel wat mensen, vooral oude knarren.

Ook in Portugal denk ik dat er wel wat te vinden moet zijn. Ik was vorig jaar in een klein gehuchtje aan zee (Praia Falcão) in de bossen tussen net boven Nazaré. Gloednieuwe prachtige huizen die niet verkocht raken of waar maar 2 weken in het jaar iemand verblijft. Het was toen juni en er was niemand...

In Portugal is het fenomeen van leegstaande nieuwbouw niets bijzonders. Er worden soms hele wijken aangelegd waar dan haast niemand een huis koopt...Ook in het hete werkloze binnenland moeten heel wat achtergelaten huizen en dorpen te vinden zijn, want geen jonge mens die eraan denkt er te blijven wonen.
pi_85638593
Blijft toch fascinerend. Mooi topic! ^O^
pi_85779410
ik kwam op internet laatst foto's tegen van Arnhem tijdens de oorlogsevacuatie, heel bizar om zon spookstad te zien, en nog bizarrer om er vervolgens te wonen..
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_85835146
Ik zag iets over Radio Kootwijk, maar mag je daar gewoon vrijlopen? Ik wil er op een zondag naartoe.

En kun je erbij komen met de auto? Ik zou er namelijk graag een shoot doen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:11:53 #60
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_85835922
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zag iets over Radio Kootwijk, maar mag je daar gewoon vrijlopen? Ik wil er op een zondag naartoe.

En kun je erbij komen met de auto? Ik zou er namelijk graag een shoot doen.
Ja, je mag er gewoon rondlopen: buiten. Alles wat is afgezet mag je uiteraard niet betreden, maar dat staat duidelijk aangegeven. En je kunt er met de auto komen, al is het wel lastig te vinden als je er de weg niet kent. Maar in de TomTom bijvoorbeeld kun je gewoon radio Kootwijk intikken. Maar let op: je moet het niet verwarren met het dorp Kootwijk dat een paar kilometer lopen/fietsen) verderop ligt. De omweg met de auto is behoorlijk groot!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_85836105
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ja, je mag er gewoon rondlopen: buiten. Alles wat is afgezet mag je uiteraard niet betreden, maar dat staat duidelijk aangegeven. En je kunt er met de auto komen, al is het wel lastig te vinden als je er de weg niet kent. Maar in de TomTom bijvoorbeeld kun je gewoon radio Kootwijk intikken. Maar let op: je moet het niet verwarren met het dorp Kootwijk dat een paar kilometer lopen/fietsen) verderop ligt. De omweg met de auto is behoorlijk groot!
Bedankt voor je snelle reactie!

Kun je het terrein op met de auto? :)
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:31:35 #62
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_85836770
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle reactie!

Kun je het terrein op met de auto? :)
in ieder geval tot de parkeerplaats. Daarna is het wel mogelijk (er ligt een weg zonder afzetting) maar het is verboden in te rijden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_86146445
Gewoon heel deel 2 van deze reeks gemist :{
Derhalve *drukt op volgpost*

Zitten echt gave steden tussen die ik toch eens aan wil gaan doen :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_86251718
Kwam dit topic tegen; [JAP] Verlaten eiland Hashima (met pics)

Wellicht dat het al genoemd is, maar ik moest aan dit topic denken...
  Spellchecker vrijdag 10 september 2010 @ 00:18:04 #65
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_86264079
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:15 schreef Nielsch het volgende:
Kwam dit topic tegen; [JAP] Verlaten eiland Hashima (met pics)

Wellicht dat het al genoemd is, maar ik moest aan dit topic denken...
Is inderdaad al genoemd, maar een link naar dat topic nog niet, dus dat kan geen kwaad.

* NoBody122 heeft net dit hele topic doorgelezen.

Ook altijd al fascinerend gevonden :)
Tevens -purist.
pi_86965122
KICK!

Deserted Floating City of Oily Rocks

One of the strangest cities in the world sits just off the coast of Azerbaijan, abandoned and dilapidated. ‘Oily Rocks’ began with a single path out over the water and grew into a system of paths and platforms built on the back of ships sunken to serve as the city’s foundation. It was all created to serve the oil industry, and before long, it contained housing, schools, libraries and shops for the workers and their families. Now, only part of it remains as many of the paths have disappeared into the surf.

http://en.wikipedia.org/wiki/Neft_Da%C5%9Flar%C4%B1

The Fort in the middle of nowhere

A military fort, out in the ocean, with a moat! Fort Jefferson is a part of Dry Tortugas National Park in the waters off of Key West, Florida. Construction on the “fort in the middle of nowhere” was started in 1846. It was originally meant for the defense of the US, but during the 30 years of construction, some design features became obsolete for that purpose.

During and after the Civil War the fort began to be used as a prison for deserters and other criminals. In 1874 the army completely abandoned the fort after several hurricanes and a yellow fever epidemic, and it wasn’t until 1898 that the military returned in the form of the navy, which used the facilities during the Spanish-American War. The fort was also used from 1888 through 1900 as a quarantine station, and was garrisoned again briefly during World War I.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  woensdag 29 september 2010 @ 00:04:11 #67
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86965865
Goeie kick! :) Ik vraag me af hoe makkelijk die drijvende stad in Azerbaijan te bekijken is.

ff nog een plaatje van je 2e want die doet het bij niet

reset
pi_87089505
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:04 schreef Individual het volgende:
Goeie kick! :) Ik vraag me af hoe makkelijk die drijvende stad in Azerbaijan te bekijken is.
Ik heb geen idee. Ik heb wel nog wat meer plaatjes gevonden:

pi_87289992
Binnenkort nieuwe spooksteden in Hongarije :{
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:21:27 #70
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87291529
Er zijn best wat van dit soort topics hier en daar (TRV, FOT, JAP), maar ik kan nog maar 1 pagina van myat zien..
reset
pi_87307312
Niet echt een verlaten stad/dorp maar toch ..
'Ergens' in een bosje stonden tot voor kort een hele hoop autowrakken, een autokerkhof zeg maar.
De ene bron zegt al wat anders dan de andere, volgens sommigen zijn ze achtergelaten tijdens WO2, volgens anderen zijn ze dan 'maar' van de jaren 50-60.

Foto's op deze en deze pagina. Ikzelf ben er vorig jaar eventjes (paar minuten) geweest.

Een paar dagen geleden was ik er nog eens, maar er bleef bijna niets meer van over...
Ik had wel eens gelezen dat men dat bosje zou saneren maar toch. Het was wel jammer om te zien dat er met grove hand is doorgegaan.

Ik zal mijn foto's later eens posten.
  Spellchecker donderdag 7 oktober 2010 @ 23:38:12 #72
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_87308514
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:07 schreef trainfreak het volgende:
'Ergens' in een bosje stonden tot voor kort een hele hoop autowrakken, een autokerkhof zeg maar.
De ene bron zegt al wat anders dan de andere, volgens sommigen zijn ze achtergelaten tijdens WO2, volgens anderen zijn ze dan 'maar' van de jaren 50-60.

Foto's op deze en deze pagina. Ikzelf ben er vorig jaar eventjes (paar minuten) geweest.

Een paar dagen geleden was ik er nog eens, maar er bleef bijna niets meer van over...
Ik had wel eens gelezen dat men dat bosje zou saneren maar toch. Het was wel jammer om te zien dat er met grove hand is doorgegaan.

Aangezien je er zelf geweest bent, zal je ook vast wel weten waar dat 'ergens' precies is.. Op die 2 pagina's wordt dat ook niet duidelijk.

Los van dat: wel mooie foto's. Lijkt op 1 van die foto's wel alsof ze in de file stonden en om één of andere reden massaal uit zijn gestapt en weggerend, om vervolgens nooit meer terug te komen...

Ben benieuwd naar jouw pics :Y
Tevens -purist.
pi_87314438
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:38 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Aangezien je er zelf geweest bent, zal je ook vast wel weten waar dat 'ergens' precies is.. Op die 2 pagina's wordt dat ook niet duidelijk.

Los van dat: wel mooie foto's. Lijkt op 1 van die foto's wel alsof ze in de file stonden en om één of andere reden massaal uit zijn gestapt en weggerend, om vervolgens nooit meer terug te komen...

Ben benieuwd naar jouw pics :Y
Ja, ik weet waar dat is, maar om hier nu zomaar de locatie te vernoemen..
(Daarom heb ik ook pagina's genomen waar de locatie niet bijstaat)
Ik heb gisteravond nog wat opgezocht over de reden van de opruiming van dat bosje;
Een tijd geleden is daar op VTM (Belgische zender) een reportage over geweest in 'De zwarte doos' Er was een persoon die aan urban exploring deed en daar foto's ging maken, natuurlijk gevolgd door een filmploeg.
Doordat op tv kwam heeft men ingezien dat dit eigenlijk niet kon en moeten alle auto's weg, de boer die eigenaar is van de grond moest een dwangsom betalen per auto die er bleef staan...
pi_87446156
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:07 schreef trainfreak het volgende:

Een soort van Die Ludolfs :D
pi_87456331
In de laatste uitzending van 3 op reis gaat Dennis naar Charleroi. (vanaf 10:47 tot 14:12) Hij gaat met een gids langs een aantal spook plekken in die stad. Er zijn dus blijkbaar wel meer mensen gestresseerd in spooksteden, anders deed die kerel die rondleidingen niet daar.

Even van screenshots:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')