abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 augustus 2014 @ 18:34:16 #276
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143889386
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Oke duidelijk, maar is het slim?
Ik heb ook geen idee hoever je komt met de rondleiding.
Ligt er aan hoe groot de groep is. Wat mij heel interessant leek was het gigantische 'wagenpark', maar dat was off limits door de hoge straling.

reset
pi_143889817
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:34 schreef Individual het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe groot de groep is. Wat mij heel interessant leek was het gigantische 'wagenpark', maar dat was off limits door de hoge straling.

[ afbeelding ]
Fucking vet _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_143891670
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat stuk is inderdaad levensgevaarlijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_145587333
Paar weken terug nog in Doel geweest, ze hebben slagbomen gemaakt en op bepaalde tijden kan je volgens mij niet binnen, weet niet precies hoe het zit.
Verder is 95% van de huizen weer dicht en alles een beetje verneukt, praktisch alle ramen ingegooid en een hoop vandalisme :{
Ook over bestaande schilderingen heen gespoten :N
Dan zie je dus ook tags van Rotterdam, Amsterdam, Den Haag e.d.
Schaam me echt voor mijn land- en stadsgenoten.

Blijf er gewoon lekker vanaf, Doel was echt een mooi object.
Ik vraag me ook echt af wat die mensen daar komen doen, je gaat toch geen 100km (of mee rijden) om een tag te zetten en de boel te slopen :?
Erg triest.......

Oh ja: www.doel2020.org

Leuk om het een beetje te kunnen blijven volgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door junkiexp op 15-10-2014 23:03:26 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_145587931
Die slagbomen staan er al langer hoor maar zijn overdag gewoon open.
pi_145593396
De slagbomen zijn er gezet om overlast tegen te gaan.
Illegale feestjes enzo ...
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:43:08 #282
405257 Fred0w
Life is Music
pi_145671388
Die slagbomen gaan rond 22u dicht, enkel voor de bezitters van een elektronische identiteitskaart is dan toegang.
  zondag 19 oktober 2014 @ 18:38:00 #283
405257 Fred0w
Life is Music
pi_145706641
Zou uiteindelijk heel Doel plat gaan? :?
  zondag 14 december 2014 @ 21:39:42 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 10 april 2015 @ 08:44:38 #285
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151539692
http://www.telegraaf.nl/r(...)Land_van_Ooit__.html

Geen spookstad, maar wel een verlaten pretpark. Zou je erin kunnen komen??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 10 april 2015 @ 09:11:46 #286
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_151540152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 08:44 schreef Ticootje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/r(...)Land_van_Ooit__.html

Geen spookstad, maar wel een verlaten pretpark. Zou je erin kunnen komen??
Ja, naar de laatste berichten gingen ze het openstellen voor publiek. Maar de echt interessante plekken zul je wel niet kunnen komen dan.
http://www.nu.nl/binnenla(...)er-open-publiek.html
  vrijdag 10 april 2015 @ 09:16:27 #287
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151540246
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja, naar de laatste berichten gingen ze het openstellen voor publiek. Maar de echt interessante plekken zul je wel niet kunnen komen dan.
http://www.nu.nl/binnenla(...)er-open-publiek.html
Helaas gaat dan wel het spookachtige eraf als er massaal publiek mag komen. Zonde.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 april 2015 @ 11:25:49 #288
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_151573025
Wij zijn in zomer 2011 naar Frankrijk geweest, vlakbij de Gorges du Verdon (iets ten noorden in de bergen bij La Palud sur Verdon ligt het ruinedorpje Chateauneuf les Moustiers. Verlaten nadat een hele generatie was weggevaagd in het dorpje na de eerste wereldoorlog.

Hier wat foto's

Dit was ooit de hoofdstraat:

Kerk:

En een filmpje vanaf de bergtop waar het rondom ligt:
http://vid16.photobucket.(...)antieBauduen4179.mp4

Erg geďsoleerd dus
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_151573170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Helaas gaat dan wel het spookachtige eraf als er massaal publiek mag komen. Zonde.
Ik betwijfel of het ooit echt afgesloten is geweest.
pi_151576369
Filmpje van dat Land van Ooit:
quote:
Gepubliceerd op 6 apr. 2015

Wat een klein portfolio projectje zou moeten voorstellen veranderd onwijs snel in een nationaal trending topic! Iedereen hartstikke bedankt voor de geweldige complimenten en feedback! Het was een park rond een ridderthema waarbij veel nadruk is op theater: er waren veel acteurs die in het park rondliepen en een personage speelden uit het verhaal, alles onder het motto kinderen zijn de baas. De 'Gouverneur' was de bestuurder, Graaf Wildebras van Ooit & Gravinne Rondalia van Ooit zijn de 'staatshoofden'. Hoewel er veel nadruk op theater lag, zag het park zich halverwege de jaren negentig door teruglopende bezoekersaantallen genoodzaakt om enkele "snelle attracties" aan het park toe te voegen om zo meer klandizie te trekken.

In november 2007 vroeg Het Land van Ooit voor de tweede keer faillissement aan. Belangrijke reden voor het faillissement waren volgens de directie de tegenvallende bezoekcijfers. In maart 2008 vond de executieverkoop plaats van de roerende bezittingen.

De gemeente Heusden kocht de grond en de opstallen. Een deel van het gebied zal worden gebruikt voor het aanleggen van een nieuwe afslag Drunen van A59. De gemeente draagt zorg voor het natuurgebied en kasteel. Januari 2009 heeft de gemeente Heusden de naam van het park veranderd in Poort van Heusden.
In 2015 werd bekend gemaakt dat het terrein van het park zal worden opengesteld als wandelgebied en voor iedereen vrij te bezoeken zal worden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 12 april 2015 @ 10:16:09 #291
405257 Fred0w
Life is Music
pi_151603024
De enige manier om het dorp te bereiken is via deze poort:

Dikke muren:

Achter die dikke muren schuilt een dorp:

Hoe het dorp heet ben ik even kwijt, moet in de buurt van Florenville (BE) zijn.
pi_151603303
Mooie foto's Tara. Lijkt mij wel een rustige sfeer, in tegenstelling tot sommige plekken die verlaten zijn en een meer griezelige sfeer hebben.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 april 2015 @ 17:14:06 #293
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_151614918
Ja, rustig en sereen inderdaad. Omdat het niet verborgen is, maar meer afgelegen en verlaten, maar wel open op een bergtop, heeft het inderdaad niets griezeligs.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_151620957
Denk dat het heel mooi is om in rond te lopen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 april 2015 @ 20:20:35 #295
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_151622593
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:16 schreef Fred0w het volgende:
De enige manier om het dorp te bereiken is via deze poort:
[ afbeelding ]

Dikke muren:
[ afbeelding ]

Achter die dikke muren schuilt een dorp:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoe het dorp heet ben ik even kwijt, moet in de buurt van Florenville (BE) zijn.
Citadel van Montmedy, Frankrijk
pi_151630007
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 06:00 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, waarom wist ik niet dat deze topicreeks bestond :o Heb verlaten steden, huizen etc altijd fascinerend gevonden.
Geen dank.
U MAD?
pi_151630169
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Die Choppers :D _O_
U MAD?
pi_158930194
Ik heb in december drie urbex plekken bezocht in Duitsland. Als eerste wilde ik eens kijken bij het Expo 2000 terrein in Hannover. Een aanzienlijk deel van de paviljoens zijn verhuisd of herbestemd dat is echter niet het geval voor het Nederlandse paviljoen. Door het vele beton en het speciale ontwerp was het na de expo te duur om te slopen en te onpraktisch om er iets nieuws voor te verzinnen dus het staat op dit moment te verpieteren. Erg tof gebouw waar je op elke verdieping wel iets anders kan zien. Ook makkelijk binnen te komen, je kan helemaal bovenop het gebouw komen wat toch 40 meter hoog is. Deze video met een drone gemaakt geeft een mooie impressie.

Tweede locatie was de oude soviet legerbasis Vogelsang, een uur rijden boven Berlijn. Tijdens de hoogtijdagen woonden hier 15.000 mensen en stonden er 550 gebouwen. Er waren ook supergeheime raketten gestationeerd die een bereik hadden van wel 2000 km. Ze zijn al een aantal jaren gebouwen aan het slopen maar volgens mij werken ze niet echt volgens een efficient strak Duits tempo want er is nog genoeg te zien. ;)

Auto in het bos geparkeerd en via een achteringang het terrein opgelopen. Een fiets is handig want vanaf de auto moesten we al dertig minuten lopen naar de eerste gebouwen. We waren daar tussen kerst en O&N en het was compleet verlaten. Ik vond dat in het begin wel een beetje eng maar toen ik ergens in de verte twee stemmen hoorde was ik wel okay. Dit waren de enige twee mensen die we die dag gehoord hebben (we hebben ze niet gezien). Ik denk dat we ongeveer 30 gebouwen in zijn geweest. Van eetzalen, sanitaire ruimtes, tot een theater en gymzalen aan toe. Heel divers dus en veel is nog in super goede staat. Als het in Berlijn zou staan zat de boel echt compleet onder de graffiti, dat viel hier nog mee. Er liggen ook nog best veel platen met sovietteksten in de gebouwen plus een aantal mooie muurschilderingen. We zijn hier ongeveer vier uur geweest en nog hadden we niet alles gezien. Echt een bizarre ervaring om zoiets groots midden in de bossen te bezoeken en dan uren niemand tegen komen.

Meer details hier: http://www.abandonedberli(...)uclear-missiles.html

Laatste locatie is niet verlaten maar past hier zeker wel tussen. Tegen de Poolse grens aan de rivier de Oder ligt Eisenhuttenstadt. Een geplande stad uit de DDR-tijd. Dat betekent heel veel flats en brede straten. Na de val van de muur is het inwoneraantal met de helft gekrompen van ongeveer 55k naar 27k inwoners en dat zie je ook terug in het straatbeeld. Ontelbare flatgebouwen die leegstaan. Grauw en sfeerloos, het leven lijkt mij daar niet al te gezellig. Als je van stedebouw houdt en je wil nog een lekker origineel faalplan zien dan moet je hier zeker kijken. Vond het erg interessant.

https://en.wikipedia.org/wiki/Eisenh%C3%BCttenstadt
pi_158931024
Goede kick, thanks!

Van het Nederlandse paviljoen wist ik, maar vooral Vogelsang lijkt me heel tof en kende ik niet. Hoe legaal is het om daar rond te wandelen?
pi_158932152
Je hoeft nergens door hekken en verbodsbordjes ook niet echt gezien. Alleen een keer een waarschuwingsbord gezien dat je een oud militair terrein gaat betreden, maar dat gedeelte is al zo goed als plat. Ken ook geen verhalen van mensen die weggestuurd zijn daar. Alleen oppassen waar je je auto parkeert. Na ons bezoek las ik in de comments van de gegeven link dat er autobanden lekgeprikt zijn door boze buurtbewoners. Het is sowieso goed om even de meest recente situatie te checken op abandoned Berlin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')