Ja per jaar was het een stuk of 100 alsik mij niet vergis (wat mij dan is medengedeeldquote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:39 schreef fathank het volgende:
800 F-16 piloten lijkt me wel heel veel. Dat zou betekenen dat er 2x zoveel vliegers als commando's zijn. Of bedoel je alle F-16 piloten van de afgelopen 30 jaar bij elkaar?
Lijkt me heel erg sterk. Dan hebben we voor elk toestel drie piloten per jaar er bijquote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:47 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ja per jaar was het een stuk of 100 alsik mij niet vergis (wat mij dan is medengedeeld) ben wel beetje benieuwd naar die cijfers
leuk zo'n plaatje maar ik zie hem niet?quote:
No shit sherlockquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:55 schreef Andyy het volgende:
Er zijn meer vliegtuigen dan alleen de F-16 he?
quote:Op zondag 20 juni 2010 13:50 schreef fathank het volgende:
Waarom hebben F-16 piloten een slecht toekomstperspectief..? Ik meen dat je omgeschoold kan worden voor de burgerluchtvaart als je je contr\ct hebt uitgediend toch..? Of is dat tegenwoordig niet meer?
Piloten vind je bij de KLM, de KLu heeft vliegers.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:50 schreef scholiertjeh het volgende:
Ik heb ooit gehoord 300 piloten (f-16)?
Maar Nederland heeft/had plannen om 85 F35's aan te schaffen, dan zijn die 150-200 piloten toch zeker nodig?quote:Op zondag 20 juni 2010 08:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik weet niet precies hoeveel actieve F16 vliegers er zijn, maar ik schat zo rond de 150-200, max. En dat worden er alleen maar heeeeel veel minder de komende tijdAangezien ze volgens mij meestal maar zo'n 10-15 F16's inzetbaar hebben (correct me if I'm wrong), is dat iets waar je niet vrolijk van kan worden. Dus misschien zijn er wel heel wat minder dan de 150-200 die ik net noemde.
Er waren in mijn opleidingstijd 60 opleidingsplaatsen voor leerlingvliegers (F16+heli), maar dat zal tegenwoordig wel een stuk lager liggen.
F16 vliegers hebben een slecht toekomstperspectief, helaas voor ze. Er komen steeds meer helikoptervliegers bij, de echte mannen. Die zijn er sowieso al meer dan F16-vliegers.
Uiteindelijk moet d'r toch iets komen denk ik.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:08 schreef YorZor het volgende:
Zeker, maar komt dat toestel ook? Dat blijft de vraag
Je moet uitgaan van 2/3 piloten per toestel.
Het enige coole aan de Belgen is dat zij staarten paintjobs gevenquote:Op maandag 21 juni 2010 03:43 schreef Tiger20 het volgende:
http://www.mil.be/aircomp/units/index.asp?LAN=nl&FILE=&ID=639&MENU=269&PAGE=2
Als je deze link bekijkt, 90 piloten per basis kom je al een heel eind. Tel uit je winst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |