quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:34 schreef Marijkezwolle het volgende:[..]
Maar waarom zou je je bedrag weer willen verhogen als je nu zoveel terug krijgt? Imho is het beter om een paar tientjes bij te moeten betalen dan 600 euro terug te krijgen, om de simpele reden dat jij daar in principe anderhalf jaar rente over had kunnen trekken en had je gewoon toegang gehad tot dat geld, nu is die rente naar je energiemaatschappij gegaan. Ik zou het bedrag niet drastisch verlagen (ivm mogelijk stijgende prijzen), maar iets verlagen is waarschijnlijk heel veilig. Je gaat heus niet zomaar heel veel meer gebruiken. Ik kreeg een jaar of 3 geleden ruim 300 euro terug, sindsdien ben ik ieder jaar minder gaan betalen en krijg ik ieder jaar nog steeds ietsjes terug (een paar euro na het aftrekken van het eerste voorschot). Dat vind ik prima zo, mijn maandelijkse lasten met ruim 25 euro verlaagd en toch niet hoeven bij betalen
Het is sowieso eenmalig zo veel terug, omdat de volgende termijn wel weer een jaar duurt en geen 1,5. En dan de rente; dat zou 12 euro op jaarbasis zijn, dus dat boeit ook niet zo erg

Maar ik verhoog het niet, ik houd het gewoon op hetzelfde peil. Dus ik kan nooit te weinig betalen. Ik vind het gewoon prettig om iets qua budget te hoog in te schatten; weet ik vooraf wat ik kwijt ben en alles wat ik dan achteraf overhoud is mooi meegenomen. Aan het einde van de rit betaal je hetzelfde, dan heb ik liever meer terug. Nu heb ik extra centjes over om weer een gaskachel te regelen, dus het geld wat ik daarvoor opzij had gelegd kan ik nu voor iets leuks gebruiken.
Mijn autoverzekering is nu ook 35e goedkoper dan 4 jaar geleden, maar ik houd gewoon nog steeds dat peil aan zodat ik er niet op achteruit kan gaan. Hoef ik niets te claimen, dan kan ik aan het eind van het jaar bijv. een nieuwe camera en stofzuiger kopen van wat ik overhoud
@Sounddragon: ik doe niet zodat het 'groen' is, maar omdat ik het gewoon goedkoop wil houden

Wat kennelijk werkt. Misschien helpt het ook omdat ik meer in de daluren actief ben dan overdag.