abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:53:11 #51
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_82939079
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:48 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het is wel belangrijk voor een kind. Zeker voor een jongen.
Dat ben ik met je eens. Maar het belangrijkste is een goede sfeer in huis. En een moeder die niet helemaal gelukkig is geeft dat onbewust toch door
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:54:44 #52
65960 sanger
pi_82939154
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Aanvulling: denk dat wellicht mannen toch ook wel beetje afschrikken door je jonge leeftijd en dan een kind en alweer single. Het heeft toch iets 'onheilspellends' ofzo. Dat mannen al snel denken dat je of het typje bent dat 'oeps ik ben zomaar zwanger ' bent, of een mannenverslinder.

Terwijl dat beide natuurlijk lang niet zo hoeft te zijn. Maar het zijn denk ik wel vooroordelen waar je mee te maken kan krijgen
En juist om die vooroordelen weg te nemen is een rustige kennismaking het beste.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:55:39 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82939206
ik vind het raar dat je zelf een single moeder bent en mannen die niet in die situatie niet compatible vindt, maar mannen die wel in dezelfde situatie zitten OOK niet compatible vindt. Als je een kind hebt kom je nou eenmaal in een wat ouder segment terecht, mensen die al gesettled zijn geweest oid .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:57:26 #54
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_82939300
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:42 schreef sanger het volgende:
Met als kans dat ze veel te snel bindt aan iemand waar ze niet 100% achter staat puur omdat het beter is voor het kind?
Het klinkt hard, maar door een kind te krijgen op zo'n vroege leeftijd maak je hetzelf een stuk moeilijker op de relatiemarkt. De succesvolle gespierde sex god is dan niet meer zo vanzelfsprekend als dat vroeger was. Ter bate van het kind is het dan ook verstandig om te kijken naar een minder bruisend, maar wellicht stabieler figuur. Dat betekent dat je dan ook de gok moeten durven nemen om 'wat verder te gaan' met mannen die op het eerste gezicht niet in het romantisch droombeeld passen, maar wel een geschikte partner zouden kunnen zijn. Natuurlijk moeten er gedeelde interesses zijn en dergelijke, maar het hoeft niet meer 100% overeen te komen.

De kroeg is het jachtterrein van studenten en dertigers die flink tekeer willen gaan. Je kan daar wel zien dat mensen seks willen hebben, maar niet ruiken of ze geschikt relatiemateriaal zijn. Als je geen kind hebt en 'vrij in het leven staat' hoeft dat ook helemaal geen probleem te zijn.

Een sportclub is wel een goed gebied, je bouwt daar dankzij de gezamenlijke activiteit een diepere band op en je kan mensen beter peilen. Maar ook daar moet je soms maar de gok nemen met lui die geen liefde op het eerste gezicht zijn.

Als je veel mannelijke vrienden hebt kan je ook laten weten dat je op zoek bent etc. Wellicht dat er vanuit die hoek nog her en der gekoppeld kan worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_82939336
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:16 schreef Snuitebolletje het volgende:
I know you know Maar waar vindt ze je?!
Niet wat voor jou dan? Ik ben van de markt, en al was dat niet zo, TS is me net iets te jong.
pi_82939378
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:55 schreef Maanvis het volgende:
ik vind het raar dat je zelf een single moeder bent en mannen die niet in die situatie niet compatible vindt, maar mannen die wel in dezelfde situatie zitten OOK niet compatible vindt. Als je een kind hebt kom je nou eenmaal in een wat ouder segment terecht, mensen die al gesettled zijn geweest oid .
Snap niet helemaal wat je bedoeld met dat ik mannen niet compatible zou vinden? Ik heb niets tegen alleenstaande vaders en ook niets tegen mannen zonder kinderen alleen het gaat er mij voornamelijk om hoe je aan leuke mannen komt als je gewoon te maken hebt met een hoop (voor)oordelen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:02:18 #57
65960 sanger
pi_82939558
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:58 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Snap niet helemaal wat je bedoeld met dat ik mannen niet compatible zou vinden? Ik heb niets tegen alleenstaande vaders en ook niets tegen mannen zonder kinderen alleen het gaat er mij voornamelijk om hoe je aan leuke mannen komt als je gewoon te maken hebt met een hoop (voor)oordelen.
Toch de geijkte dingen als sportclub, vereniging en datingsite.
pi_82939593
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:58 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Ja dat laatste klopt, maar daar zal je vrees ik toch mee moeten leren leven. Het is niet anders, en zoals sanger zegt; als je gewoon rustig de tijd neemt iemand te leren kennen (en hij jou) dan ontdekken ze vanzelf wel dat ze niet kloppen.

Of wel natuurlijk, maar daar gaan we nu maar ff niet van uit
pi_82939617
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:02 schreef sanger het volgende:
Toch de geijkte dingen als sportclub, vereniging en datingsite.
Vergeet FOK! niet.
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:03:30 #60
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_82939623
-edit- ja nog een keer en dan note

[ Bericht 69% gewijzigd door Re op 17-06-2010 17:12:10 ]
I'm Back Again!
pi_82939772
Niet heel relevant voor je probleem, maar hoe kan je een eigen huis, auto en motor hebben als alleenstaande moeder terwijl je ook nog gewoon studeert?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:07:23 #62
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_82939795
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:52 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Daar schiet je wat mij betreft wat te ver door. Alsof alleenstaande moeders de plicht hebben hun kids te voorzien van nieuw papa materiaal. Zo werkt het niet.
Een kind "maken" doe je met zijn tweeen, een kind opvoeden is nog velen malen moeilijker - wat je inmiddels ook wel gemerkt hebt - en moet je dan ook niet in je eentje doen.

Kinderen - zeker als ze wat ouder worden - hebben behoefte aan ouders. Het is te zwaar om zowel full time te gaan werken als een kind alle aandacht geven die hij/zij nodig heeft. Hierdoor gaan veel alleenstaande moeders parttime en flexibel werken. Dat levert in 99% van de gevallen een flink verlies aan inkomen op en dat is nog meer het begin van vele problemen.

Ik heb vanwege mijn studie redelijk wat gesprekken gehad met hoger opgeleide alleenstaande ouders die hun werk - leven conflicten proberen te managen. De meeste ellende die langs kwam - er zat er geen een bij die even stabiel draaide als een standaard gezin - was op te lossen geweest als er gewoon een vent bij zat. Mannen doen in het huishouden en gezinsleven toch net even wat meer dan bier drinken en voetbal kijken dan veel vrouwen denken. Vanzelfsprekend zijn de kinderen vaak zwaar de dupe van de problemen van hun moeder, in sommige gevallen met verstrekkende gevolgen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:08:33 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_82939841
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:06 schreef Beach het volgende:
Niet heel relevant voor je probleem, maar hoe kan je een eigen huis, auto en motor hebben als alleenstaande moeder terwijl je ook nog gewoon studeert?
De staat geeft studerende moeders een zak met geld waar je erg blij van wordt. Was voor mijn vriendin bijna reden genoeg om ook een kind te nemen.
--
pi_82939928
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een kind "maken" doe je met zijn tweeen, een kind opvoeden is nog velen malen moeilijker - wat je inmiddels ook wel gemerkt hebt - en moet je dan ook niet in je eentje doen.

Kinderen - zeker als ze wat ouder worden - hebben behoefte aan ouders. Het is te zwaar om zowel full time te gaan werken als een kind alle aandacht geven die hij/zij nodig heeft. Hierdoor gaan veel alleenstaande moeders parttime en flexibel werken. Dat levert in 99% van de gevallen een flink verlies aan inkomen op en dat is nog meer het begin van vele problemen.

Ik heb vanwege mijn studie redelijk wat gesprekken gehad met hoger opgeleide alleenstaande ouders die hun werk - leven conflicten proberen te managen. De meeste ellende die langs kwam - er zat er geen een bij die even stabiel draaide als een standaard gezin - was op te lossen geweest als er gewoon een vent bij zat. Mannen doen in het huishouden en gezinsleven toch net even wat meer dan bier drinken en voetbal kijken dan veel vrouwen denken. Vanzelfsprekend zijn de kinderen vaak zwaar de dupe van de problemen van hun moeder, in sommige gevallen met verstrekkende gevolgen.
Kap es ff met dat geneuzel over dat er geen papa mag ontbreken. beter single mum dan een of andere klote relatie of de schijn ophouden, daar worden kinderen ook niet beter van.
pi_82940130
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kap es ff met dat geneuzel over dat er geen papa mag ontbreken. beter single mum dan een of andere klote relatie of de schijn ophouden, daar worden kinderen ook niet beter van.
Het kan natuurlijk ook allebei, en een goede relatie en een "vader" voor je kind.
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:15:41 #66
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_82940183
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Nederland is gebouwd op generaties van kinderen die ouders hadden die een stabiel, doch a-romantisch huwelijk er op na hielden. Het is een moderne misvatting om te denken dat kinderen beter af zijn in een eenouderrelatie dan in een relatie die zakelijk is opgezet.

Natuurlijk is het beter als mamma en pappa erg veel van elkaar houden en zielsgelukkig zijn, maar zolang Pap niet teveel drinkt en mam en kind elke avond alle hoeken van het huis laat zien, is het altijd beter als moeders met vader gaat vanwege zijn opvoedkundige kwaliteiten dan liefde, als dat mamma gewoon "happy single" blijft en het kind een achterstand van hier tot tokio meegeeft.
--
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:16:37 #67
65960 sanger
pi_82940228
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:14 schreef Mercer het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook allebei, en een goede relatie en een "vader" voor je kind.
Maar daar kun je niet naar opz oek. Dat moet je 'tegenkomen'.
pi_82940257
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het klinkt hard, maar door een kind te krijgen op zo'n vroege leeftijd maak je hetzelf een stuk moeilijker op de relatiemarkt. De succesvolle gespierde sex god is dan niet meer zo vanzelfsprekend als dat vroeger was. Ter bate van het kind is het dan ook verstandig om te kijken naar een minder bruisend, maar wellicht stabieler figuur. Dat betekent dat je dan ook de gok moeten durven nemen om 'wat verder te gaan' met mannen die op het eerste gezicht niet in het romantisch droombeeld passen, maar wel een geschikte partner zouden kunnen zijn. Natuurlijk moeten er gedeelde interesses zijn en dergelijke, maar het hoeft niet meer 100% overeen te komen.
De zin " Dat betekent dat je dan ook de gok moeten durven nemen om 'wat verder te gaan' met mannen die op het eerste gezicht niet in het romantisch droombeeld passen, maar wel een geschikte partner zouden kunnen zijn" laten de rillingen al over mn lijf lopen.

Komt een beetje over als je hebt jong kinderen gekregen dus accepteer maar dat het beste niet meer voor jou is weggelegd. Ik blijf liever alleen dan dat ik genoegen neem met minder dan alles.
pi_82940267
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Nederland is gebouwd op generaties van kinderen die ouders hadden die een stabiel, doch a-romantisch huwelijk er op na hielden. Het is een moderne misvatting om te denken dat kinderen beter af zijn in een eenouderrelatie dan in een relatie die zakelijk is opgezet.

Natuurlijk is het beter als mamma en pappa erg veel van elkaar houden en zielsgelukkig zijn, maar zolang Pap niet teveel drinkt en mam en kind elke avond alle hoeken van het huis laat zien, is het altijd beter als moeders met vader gaat vanwege zijn opvoedkundige kwaliteiten dan liefde, als dat mamma gewoon "happy single" blijft en het kind een achterstand van hier tot tokio meegeeft.
Eens
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar daar kun je niet naar op zoek. Dat moet je 'tegenkomen'.
Ook eens!
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:20:51 #70
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_82940470
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:17 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

De zin " Dat betekent dat je dan ook de gok moeten durven nemen om 'wat verder te gaan' met mannen die op het eerste gezicht niet in het romantisch droombeeld passen, maar wel een geschikte partner zouden kunnen zijn" laten de rillingen al over mn lijf lopen.

Komt een beetje over als je hebt jong kinderen gekregen dus accepteer maar dat het beste niet meer voor jou is weggelegd. Ik blijf liever alleen dan dat ik genoegen neem met minder dan alles.
Die laatste zin heb ik in veel verschillende varianten vaker gehoord tijdens mijn interviews. Begrijp ik ook wel, maar voor het kind is dat schadelijk. Puur om de redenen die ik eerder al aanhaalde.
--
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:20:56 #71
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_82940476
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:03 schreef AskBrad het volgende:
-edit- ja nog een keer en dan note
oeeeeh.......

En als ik nou interesse heb?
I'm Back Again!
pi_82940506
quote:

[..]

Ik geloof in de kracht van het voorbeeld. Wat ik met mn leven doe daar neemt hij een voorbeeld aan. Hopelijk een goed voorbeeld. Ik ga hem niet leren dat hij maar moet leven in een a-romantisch huwelijk zoals jij het betiteld omdat dat zo goed voor de kinderen zou zijn. Ik leer mijn kind liever dat hij moet gaan voor het beste in dit leven dan dat hij genoegen neemt met een huwelijk waarin partners elkaar 'tolereren'.

Ook het feit dat je als alleenstaande moeder het kind een achterstand geeft vind ik onzin. Kom met feiten als je dat soort beschuldigingen wilt uiten.
pi_82940608
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die laatste zin heb ik in veel verschillende varianten vaker gehoord tijdens mijn interviews. Begrijp ik ook wel, maar voor het kind is dat schadelijk. Puur om de redenen die ik eerder al aanhaalde.
Ik geloof er niks van dat het schadelijk is. Je geeft het kind alleen wat anders mee dan als je in een compleet gevoelloos huwelijk blijft.
pi_82940649
quote:

[..]

Ik vind het een ronduit debiele stelling, maar dat is mijn opvatting. Alsof je per definitie niet goed voor je kind zorgt als je single bent of WEL ook geluk voor jezelf nastreeft.
pi_82940683
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:17 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ik blijf liever alleen dan dat ik genoegen neem met minder dan alles.
No offense, maar dat vind ik echt dom en ook wel een tikje egoïstisch.
pi_82940694
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

De staat geeft studerende moeders een zak met geld waar je erg blij van wordt. Was voor mijn vriendin bijna reden genoeg om ook een kind te nemen.
Haha jezus man jij hangt echt aan elkaar van dingen die je zelf verzint. Hoe kom je erbij dat de staat een zak met geld geeft? Sowieso moet je nooit iemand serieus nemen die zegt dat je van kinderen krijgen rijker wordt. Is namelijk gewoon niet zo.

Ik ben sinds kort pas weer terug aan de studie daarvoor altijd gewoon gewerkt. Vandaar die bezittingen
pi_82940760
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:06 schreef Beach het volgende:
Het is overigens wel een huurhuis hoor. Geen koopwoning.

Gaan nu wel behoorlijk offtopic.
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:35:36 #78
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_82941117
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:21 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Ik geloof in de kracht van het voorbeeld. Wat ik met mn leven doe daar neemt hij een voorbeeld aan. Hopelijk een goed voorbeeld. Ik ga hem niet leren dat hij maar moet leven in een a-romantisch huwelijk zoals jij het betiteld omdat dat zo goed voor de kinderen zou zijn. Ik leer mijn kind liever dat hij moet gaan voor het beste in dit leven dan dat hij genoegen neemt met een huwelijk waarin partners elkaar 'tolereren'.

Ook het feit dat je als alleenstaande moeder het kind een achterstand geeft vind ik onzin. Kom met feiten als je dat soort beschuldigingen wilt uiten.
De studie "Mamma, is het waar?" is gedaan in opdracht van een eenouderbelangengroepering om te onderzoeken in hoeverre de negatieve beeldvorming over eenoudergezinnen klopt. De bedoeling was om het onderwerp op een positieve manier te benaderen (waar gaat het wel goed etc.) en de voordelen van een eenoudergezin op te zoeken en de vooroordelen te ontkrachten. Er zijn dan ook positieve punten gevonden maar helaas blijkt ook uit een dergelijke positieve studie dat eenoudergezinnen gewoon in veel gevallen een problematisch concept is.

Ik ben zelf betrokken geweest bij een onderzoek naar levensloop en vrouwenarbeidsparticipatie en het eenoudergezin kwam daar vaak voorbij. Ik kan een hele rits geven aan links naar studies waarom het geen goed idee is om kinderen geen vader te gunnen, maar eigenlijk kan je de meeste zaken zelf ook wel bedenken.

Natuurlijk is het voor iedereen - vader, moeder, kind en de Nederlandse maatschappij - beter als een relatie in elk opzicht perfect is. Maar in de praktijk komt dit slecht sporadisch voor, met het oog op het kind is het dan toch beter om wel te kiezen voor een vader dan om je in je lot te beschikken als oude vrijster die af en doe een leuke sensuele date heeft.
--
pi_82941162
Mwah ik vraag me dat ook wel af eerlijk gezegd. Je hebt als single studente met een kind meer dan menig 25-jarige zonder kind en met vaste baan

Kan mannen ook afschrikken. Of als je striptease-danseres ben om het zaakje te bekostigen lijkt het me ook wel redelijk noemenswaardig
pi_82941264
Ik denk ook dat er zat kerels zijn die er geen zin in hebben, omdat ze toch als 't serieus wordt papa moeten spelen voor het kind. En als je een jaar of 22/23 bent, heeft niet iedereen daar zin in, ook al ben jij nog zo'n toffe chick. Ik hoop voor je dat je wat vindt
pi_82941316
als eerste: RESPECT voor jou, 22 jaar en singlemama zijn!! en zo te horen (lezen) heb je het heel goed voor elkaar.

ik zelf ben een moeder van 2 kindjes (31 jaar). ik was na ongeveer 1 1/2 jaar single (gescheiden) te zijn geweest en wat gescharreld te hebben ook weer toe aan wat verder te kijken. in tegenstelling tot jou heb ik wel contact met mn ex waar ik een co-ouderschap mee heb. maar qua stappen en zo werd het m ook niet (niet dat ik drastisch op zoek was hoor, helemaal niet maar ik kreeg wel weer zin om verder te gaan kijken). nou vind ik het internet gewoon helemaal geweldig en ben me aan gaan melden bij een site, geen datingsite, meer een soort van hyves. daar heb ik iemand leren kennen, heel veel mailtjes over en weer gestuurd. wat ik van het internet gewoon heel fijn vind is dat je idd deels anoniem kunt blijven en je leert elkaar door de mailtjes best goed kennen (mits de ander en jij zelf eerlijk is natuurlijk maar ja dat weet je van te voren bijv in een kroeg ook niet), op een gegeven moment nummers uitgewisseld en later afgesproken en het klikte meteen PERFECT!! hij was precies degene die sprak vanuit zn mailtjes en deed zich niet anders voor. en dat is uiteindelijk na een aantal dates een relatie geworden! en voor mij de meest mooiste die ik ooit gehad heb.

heel veel succes in ieder geval en nogmaals respect voor je leeftijd met een kleine!
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:40:52 #82
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_82941323
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:26 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Haha jezus man jij hangt echt aan elkaar van dingen die je zelf verzint. Hoe kom je erbij dat de staat een zak met geld geeft? Sowieso moet je nooit iemand serieus nemen die zegt dat je van kinderen krijgen rijker wordt. Is namelijk gewoon niet zo.

Ik ben sinds kort pas weer terug aan de studie daarvoor altijd gewoon gewerkt. Vandaar die bezittingen
Van kinderen nemen word je zelden rijker, voornamelijk armer. Dat je er rijk van wordt heb ik ook nooit gezegd.. Maar 'de staat' ondersteunt studerende moeders financieel flink. Studiegenoten van mij hebben samen een kind en profiteren daar lekker van - is ze ook gegund -. Aangezien zij beide de zorgtaken en hun financiën delen hebben zij het in vergelijking met andere studenten met hun achtergrond en leeftijd het redelijk breed. Waar ik ook niet ontevreden over ben.
--
pi_82941442
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:21 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Dat is een feit. En ik zou zeggen, zoek ze zélf is op die feiten ipv dat je hier tegen iemand aan gaat schoppen die er zelf onderzoek naar heeft gedaan en waarvan je dus mag aannemen dat hij verstand van zaken heeft.
pi_82941449
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:36 schreef Loveless85 het volgende:
Mwah ik vraag me dat ook wel af eerlijk gezegd. Je hebt als single studente met een kind meer dan menig 25-jarige zonder kind en met vaste baan

Kan mannen ook afschrikken. Of als je striptease-danseres ben om het zaakje te bekostigen lijkt het me ook wel redelijk noemenswaardig
Haha ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik heb vanaf mn 13de baantjes gehad en heb voor mn zwangerschap fulltime gewerkt en flink verdiend. Altijd goeie baantjes gehad. Niet van gaan stappen, ga nooit op vakantie, maar allemaal opgepot. Daar heb ik de inrichting van mn huis voor betaald, mn rijbewijzen, mn motor, de babyuitzet en alles wat ik momenteel bezit.

Geen euro daarvan is gegenereerd door rare praktijken. Ben gewoon altijd erg actief geweest en zuinig op mn centjes.

Wat het onderzoek betreft waar vorige poster over begint: als je offtopic wilt gaan dan ga ik vanavond daar wel op in want ook hier sla je de plank mis. Maar moeilijke vraagstukken ga ik wel op in als ik alle tijd heb.
pi_82941488
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:44 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat is een feit. En ik zou zeggen, zoek ze zélf is op die feiten ipv dat je hier tegen iemand aan gaat schoppen die er zelf onderzoek naar heeft gedaan en waarvan je dus mag aannemen dat hij verstand van zaken heeft.
Het woord onderzoek wordt nogal misbruikt om meningen te verkondigen als waarheden. Kan ik je ook aantonen en zal ik ook maar feit blijft dat het topic niet gaat over zijn mening over mij als alleenstaande moeder. Heb ik ook totaal niet om gevraagd.
pi_82941526
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:44 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Haha ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik heb vanaf mn 13de baantjes gehad en heb voor mn zwangerschap fulltime gewerkt en flink verdiend. Altijd goeie baantjes gehad. Niet van gaan stappen, ga nooit op vakantie, maar allemaal opgepot. Daar heb ik de inrichting van mn huis voor betaald, mn rijbewijzen, mn motor, de babyuitzet en alles wat ik momenteel bezit.

Geen euro daarvan is gegenereerd door rare praktijken. Ben gewoon altijd erg actief geweest en zuinig op mn centjes.

Wat het onderzoek betreft waar vorige poster over begint: als je offtopic wilt gaan dan ga ik vanavond daar wel op in want ook hier sla je de plank mis. Maar moeilijke vraagstukken ga ik wel op in als ik alle tijd heb.
Ok duidelijk. Het was ook geen verwijt maar zijn denk ik wel de 'vooroordelen' waar je mee te maken kan krijgen. Zeker als je een vent treft die minder heeft zal hij wellicht snel wantrouwend zijn.

En zoek je je eigen leeftijd of toch wel iets ouder? Zoals hierboven al word aangehaald; denk dat er weinig 22/23 jarigen zijn die echt aan zoiets toe zijn of de verantwoordelijkheid kunnen dragen.

Kom je al snel bij categorie halverwege / eind 20. Of ouder.
pi_82941581
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:03 schreef Techno het volgende:

[..]

Vergeet FOK! niet.
Iedereen is te jong op Fok!
pi_82941657
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:40 schreef Delan het volgende:
als eerste: RESPECT voor jou, 22 jaar en singlemama zijn!! en zo te horen (lezen) heb je het heel goed voor elkaar.

ik zelf ben een moeder van 2 kindjes (31 jaar). ik was na ongeveer 1 1/2 jaar single (gescheiden) te zijn geweest en wat gescharreld te hebben ook weer toe aan wat verder te kijken. in tegenstelling tot jou heb ik wel contact met mn ex waar ik een co-ouderschap mee heb. maar qua stappen en zo werd het m ook niet (niet dat ik drastisch op zoek was hoor, helemaal niet maar ik kreeg wel weer zin om verder te gaan kijken). nou vind ik het internet gewoon helemaal geweldig en ben me aan gaan melden bij een site, geen datingsite, meer een soort van hyves. daar heb ik iemand leren kennen, heel veel mailtjes over en weer gestuurd. wat ik van het internet gewoon heel fijn vind is dat je idd deels anoniem kunt blijven en je leert elkaar door de mailtjes best goed kennen (mits de ander en jij zelf eerlijk is natuurlijk maar ja dat weet je van te voren bijv in een kroeg ook niet), op een gegeven moment nummers uitgewisseld en later afgesproken en het klikte meteen PERFECT!! hij was precies degene die sprak vanuit zn mailtjes en deed zich niet anders voor. en dat is uiteindelijk na een aantal dates een relatie geworden! en voor mij de meest mooiste die ik ooit gehad heb.

heel veel succes in ieder geval en nogmaals respect voor je leeftijd met een kleine!
Thnx voor je reactie! op dat soort reacties zat ik nou te wachten. En fijn om te horen dat er ook mensen zijn die niet alleen de boel negatief benaderen.

Wat ik me wel afvraag: Had je partner al kids toen hij jou ontmoette en heb je nu gemengd gezin of was hij kinderloos?
pi_82941721
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ok duidelijk. Het was ook geen verwijt maar zijn denk ik wel de 'vooroordelen' waar je mee te maken kan krijgen. Zeker als je een vent treft die minder heeft zal hij wellicht snel wantrouwend zijn.

En zoek je je eigen leeftijd of toch wel iets ouder? Zoals hierboven al word aangehaald; denk dat er weinig 22/23 jarigen zijn die echt aan zoiets toe zijn of de verantwoordelijkheid kunnen dragen.

Kom je al snel bij categorie halverwege / eind 20. Of ouder.
Mja weet je. De vader van mn kind was een stuk ouder en ook zo onverantwoordelijk als de pest dus denk niet dat leeftijd heel veel zegt. Ik denk wel dat je gelijk hebt dat je wat ouder uitkomt. Geen punt hoor. Maja waar tref je ze . Mn ex kwam ik tegen op het werk maar daar kan ik nu niks mee helaas.
pi_82941778
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:50 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Mja weet je. De vader van mn kind was een stuk ouder en ook zo onverantwoordelijk als de pest dus denk niet dat leeftijd heel veel zegt. Ik denk wel dat je gelijk hebt dat je wat ouder uitkomt. Geen punt hoor. Maja waar tref je ze . Mn ex kwam ik tegen op het werk maar daar kan ik nu niks mee helaas.
Was het eigenlijk geplanned om zwanger te worden dan? Het klinkt nou niet echt als de ideale relatie Een stuk oudere, onverantwoordelijke man. Doet er natuurlijk verder niet toe hoor.

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben, liefde laat zich niet dwingen. Soms kom je iemand op de gekste plekken tegen
pi_82941864
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:49 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Thnx voor je reactie! op dat soort reacties zat ik nou te wachten. En fijn om te horen dat er ook mensen zijn die niet alleen de boel negatief benaderen.

Wat ik me wel afvraag: Had je partner al kids toen hij jou ontmoette en heb je nu gemengd gezin of was hij kinderloos?
ach ja weet je wat het is, het is FOK, een openbaar forum dus lang niet iedereen wil met je meedenken. maar er zijn gelukkig ook mensen die dit wel willen doen.

nee mijn partner heeft geen kids dus we hebben geen gemengd gezin.
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:57:23 #92
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_82942013
Pff.. Ik wil dit topic ook niet gebruiken om een kruistocht te houden tegen het eenoudergezin in het algemeen. Uit het dagelijks leven weet ik wat voor een sterke en emotionele reacties dat kan oproepen bij veel ouders, die overtuig je toch niet en soms hoef je daar ook helemaal geen energie aan besteden. Het idee dat een bepaalde levensstijl mogelijk schadelijk kan zijn voor hun kinderen is altijd een heikel punt. Als je goed zoekt zijn er ook tig onderzoeken erbij te halen die een positieve draai geven aan een bepaald onderwerp, daarom begon ik daar ook mee.

Het punt dat ik oorspronkelijk aangaf is dat je bij het daten als "single mom" andere eisen kan/moet stellen dan bij het daten als een "single" o.a in het belang van het kind. Daarom moet is het verstandig om ook andere ontmoetingsplekken te gebruiken dan waar de standaard studentenkudde zich bevindt. Je hoeft wat mij betreft ook niet de eerste beste vent te pakken, maar het is wel (inderdaad, niet "ik vind") van belang dat er op termijn een kerel in het leven van het kind komt. Zeker als er helemaal geen contact meer is met de biologische vader!
--
pi_82942120
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Was het eigenlijk geplanned om zwanger te worden dan? Het klinkt nou niet echt als de ideale relatie Een stuk oudere, onverantwoordelijke man. Doet er natuurlijk verder niet toe hoor.

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben, liefde laat zich niet dwingen. Soms kom je iemand op de gekste plekken tegen
Nope Niet gepland. Was ook geen ideale relatie. Althans dat dacht ik een tijd lang wel dacht echt dat hij het voor me was ook samen voor het kindje gekozen om ervoor te gaan want als ik van tevoren had geweten dat ik het alleen moest doen had ik het niet geboren laten worden. Maar meneer wou het ook. Na drie maanden zwangerschap was het ineens over. Zwangerschap alleen gedaan was door hem mn huis kwijt. Opnieuw moeten beginnen. Vlak voor de bevalling heb ik onder het mom van 'het is toch maar goed als hij wel een vader heeft' alles vergeven en nog een keer geprobeerd. Hij wist niet hoe snel hij me moest besodemieteren met andere vrouwen en heeft al het geld opgemaakt waar hij zn handen aan kon krijgen. Dus denk al met al niet dat daar meer een co ouderschap uit voort gaan vloeien . Ach heb er nu goed vrede mee hoor. Zo zie je maar weer hoe raar dat soort dingen kunnen lopen.

Ben het ook met je eens dat je het niet af kunt dwingen hoor. Komt voor mij echt nog wel. Alleen ben niet het type wat af gaat zitten wachten tot het prins op het witte paard komt. Die realiteitszin heb ik dan ook nog wel
pi_82942382
Oh je hebt zeker wel invloed hoor, maar ik vind dat je altijd het risico loopt met minder genoegen te nemen als je echt zo op zoek bent. Gewoon omdat je maar iets wil vinden.

Maar das persoonlijk hoor
pi_82942541
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:57 schreef Ryon het volgende:
Pff.. Ik wil dit topic ook niet gebruiken om een kruistocht te houden tegen het eenoudergezin in het algemeen. Uit het dagelijks leven weet ik wat voor een sterke en emotionele reacties dat kan oproepen bij veel ouders, die overtuig je toch niet en soms hoef je daar ook helemaal geen energie aan besteden. Het idee dat een bepaalde levensstijl mogelijk schadelijk kan zijn voor hun kinderen is altijd een heikel punt. Als je goed zoekt zijn er ook tig onderzoeken erbij te halen die een positieve draai geven aan een bepaald onderwerp, daarom begon ik daar ook mee.

Het punt dat ik oorspronkelijk aangaf is dat je bij het daten als "single mom" andere eisen kan/moet stellen dan bij het daten als een "single" o.a in het belang van het kind. Daarom moet is het verstandig om ook andere ontmoetingsplekken te gebruiken dan waar de standaard studentenkudde zich bevindt. Je hoeft wat mij betreft ook niet de eerste beste vent te pakken, maar het is wel (inderdaad, niet "ik vind") van belang dat er op termijn een kerel in het leven van het kind komt. Zeker als er helemaal geen contact meer is met de biologische vader!
Ik vraag ook niet of je het met me eens wilt zijn. Ik snap dat jij het blijkbaar schadelijk vind voor een kind en dat jij liever ziet dat meer mensen bij elkaar blijven voor de kinderen, dan maar een emotieloos huwelijk. Maar een mens is geen machine. Kinderen hebben het door als ouders niet om mekaar geven. De onderzoeken die op dit punt zijn gedaan zijn vaak gekleurd en weinig representatief. Het is ook verdomd lastig om er gedegen onderzoek naar te doen en om andere factoren buiten te sluiten. Jij hebt je mening en mag je vinden maar ik vind jouw uitspraken gewoon te ver doorgeslagen. Vooral in een topic wat er eigenlijk niet over gaat .

Wat je tweede punt betreft. Je formuleert het nu anders dan daarnet en zoals je het nu stelt ben ik het ook grotendeels wel met je eens. Ik blijf erbij dat ik niet mijn eigen geluk opoffer om mn kind een vader te geven. Hij heeft meer aan een gelukkige moeder dan aan een ongelukkig paar wat maar een beetje aankloot. Ik kan hem niet leren om een vent te zijn, en hij heeft een rolmodel nodig daar heb je absoluut gelijk in, maar waarom moet dat gelinkt zijn aan een relatie met mij?
pi_82942740
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:59 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Hij wist niet hoe snel hij me moest besodemieteren met andere vrouwen en heeft al het geld opgemaakt waar hij zn handen aan kon krijgen.
Zoiets zie je toch aankomen? Iemand die zo in elkaar zit, dat zie je toch van tevoren?
pi_82942754
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:05 schreef Loveless85 het volgende:
Oh je hebt zeker wel invloed hoor, maar ik vind dat je altijd het risico loopt met minder genoegen te nemen als je echt zo op zoek bent. Gewoon omdat je maar iets wil vinden.

Maar das persoonlijk hoor
hmm. Kom ik wanhopig over? Is niet echt de realiteit dus misschien stel ik het dan verkeerd.

Ben niet wanhopig op zoek merk gewoon dat in de kringen waar ik in kom er weinig zal gebeuren en het ook niet echt komt aanwaaien denk ik zo. Was gewoon benieuwd naar wat tips en hoe anderen dat gedaan hebben.
pi_82942856
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:13 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

hmm. Kom ik wanhopig over? Is niet echt de realiteit dus misschien stel ik het dan verkeerd.

Ben niet wanhopig op zoek merk gewoon dat in de kringen waar ik in kom er weinig zal gebeuren en het ook niet echt komt aanwaaien denk ik zo. Was gewoon benieuwd naar wat tips en hoe anderen dat gedaan hebben.
Geen idee, dit is nou niet echt een setting waar je iemand ontmoet. Dus hoe jij op potentiele date-kandidaten overkomt weet ik niet. Hier leg je gewoon rationeel je 'probleem' uit, en geven mensen hun mening. Niks wanhopigs aan imho.
pi_82942901
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:13 schreef Mercer het volgende:

[..]

Zoiets zie je toch aankomen? Iemand die zo in elkaar zit, dat zie je toch van tevoren?
Gek genoeg. Nee. En ik ben niet naïef ingesteld. De eerste tijd was hij alles wat ik van een man kon verwachten. We hadden het geweldig samen. Nog nooit zo gelukkig geweest. Alles ging ook prima. Waren 24 uur per dag bij elkaar. Natuurlijk soms wel wat problemen maar altijd als 1 front de boel opgelost. In de tijd dat we uit elkaar waren is hij erg veranderd. Gaan drinken, drugs, verkeerde vrienden. En de persoon waar ik naar terugging was volkomen anders dan de persoon waar ik die goede tijden mee heb gehad. Zulke dingen gebeuren vrees ik.
pi_82943037
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Geen idee, dit is nou niet echt een setting waar je iemand ontmoet. Dus hoe jij op potentiele date-kandidaten overkomt weet ik niet. Hier leg je gewoon rationeel je 'probleem' uit, en geven mensen hun mening. Niks wanhopigs aan imho.
Het is ook mn bedoeling niet om Fok als alternatieve datingsite te gebruiken hoor Maar soms kunnen mensen die overal buiten staan nog weleens met goeie ideeën komen dus waarom geen poging wagen om het voor te leggen?

Hoe ik op potentiële kandidaten overkom.. Geen idee. Kan ik ook weinig zinnigs op antwoorden denk ik. Tot dus ver niks te klagen gehad op dat gebied hoor altijd wel vriendjes enzo gehad maar het ligt nu gewoon net even wat anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')