Haha jezus man jij hangt echt aan elkaar van dingen die je zelf verzint. Hoe kom je erbij dat de staat een zak met geld geeft? Sowieso moet je nooit iemand serieus nemen die zegt dat je van kinderen krijgen rijker wordt. Is namelijk gewoon niet zo.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
De staat geeft studerende moeders een zak met geld waar je erg blij van wordt. Was voor mijn vriendin bijna reden genoeg om ook een kind te nemen.
Het is overigens wel een huurhuis hoor. Geen koopwoning.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:06 schreef Beach het volgende:
Niet heel relevant voor je probleem, maar hoe kan je een eigen huis, auto en motor hebben als alleenstaande moeder terwijl je ook nog gewoon studeert?
De studie "Mamma, is het waar?" is gedaan in opdracht van een eenouderbelangengroepering om te onderzoeken in hoeverre de negatieve beeldvorming over eenoudergezinnen klopt. De bedoeling was om het onderwerp op een positieve manier te benaderen (waar gaat het wel goed etc.) en de voordelen van een eenoudergezin op te zoeken en de vooroordelen te ontkrachten. Er zijn dan ook positieve punten gevonden maar helaas blijkt ook uit een dergelijke positieve studie dat eenoudergezinnen gewoon in veel gevallen een problematisch concept is.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:21 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ik geloof in de kracht van het voorbeeld. Wat ik met mn leven doe daar neemt hij een voorbeeld aan. Hopelijk een goed voorbeeld. Ik ga hem niet leren dat hij maar moet leven in een a-romantisch huwelijk zoals jij het betiteld omdat dat zo goed voor de kinderen zou zijn. Ik leer mijn kind liever dat hij moet gaan voor het beste in dit leven dan dat hij genoegen neemt met een huwelijk waarin partners elkaar 'tolereren'.
Ook het feit dat je als alleenstaande moeder het kind een achterstand geeft vind ik onzin. Kom met feiten als je dat soort beschuldigingen wilt uiten.
Van kinderen nemen word je zelden rijker, voornamelijk armer. Dat je er rijk van wordt heb ik ook nooit gezegd.. Maar 'de staat' ondersteunt studerende moeders financieel flink. Studiegenoten van mij hebben samen een kind en profiteren daar lekker van - is ze ook gegund -. Aangezien zij beide de zorgtaken en hun financiën delen hebben zij het in vergelijking met andere studenten met hun achtergrond en leeftijd het redelijk breed. Waar ik ook niet ontevreden over ben.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:26 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Haha jezus man jij hangt echt aan elkaar van dingen die je zelf verzint. Hoe kom je erbij dat de staat een zak met geld geeft? Sowieso moet je nooit iemand serieus nemen die zegt dat je van kinderen krijgen rijker wordt. Is namelijk gewoon niet zo.
Ik ben sinds kort pas weer terug aan de studie daarvoor altijd gewoon gewerkt. Vandaar die bezittingen
Dat is een feit. En ik zou zeggen, zoek ze zélf is op die feiten ipv dat je hier tegen iemand aan gaat schoppen die er zelf onderzoek naar heeft gedaan en waarvan je dus mag aannemen dat hij verstand van zaken heeft.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:21 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ook het feit dat je als alleenstaande moeder het kind een achterstand geeft vind ik onzin. Kom met feiten als je dat soort beschuldigingen wilt uiten.
Haha ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik heb vanaf mn 13de baantjes gehad en heb voor mn zwangerschap fulltime gewerkt en flink verdiend. Altijd goeie baantjes gehad. Niet van gaan stappen, ga nooit op vakantie, maar allemaal opgepot. Daar heb ik de inrichting van mn huis voor betaald, mn rijbewijzen, mn motor, de babyuitzet en alles wat ik momenteel bezit.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:36 schreef Loveless85 het volgende:
Mwah ik vraag me dat ook wel af eerlijk gezegd. Je hebt als single studente met een kind meer dan menig 25-jarige zonder kind en met vaste baan![]()
Kan mannen ook afschrikken. Of als je striptease-danseres ben om het zaakje te bekostigen lijkt het me ook wel redelijk noemenswaardig
Het woord onderzoek wordt nogal misbruikt om meningen te verkondigen als waarheden. Kan ik je ook aantonen en zal ik ook maar feit blijft dat het topic niet gaat over zijn mening over mij als alleenstaande moeder. Heb ik ook totaal niet om gevraagd.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:44 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat is een feit. En ik zou zeggen, zoek ze zélf is op die feiten ipv dat je hier tegen iemand aan gaat schoppen die er zelf onderzoek naar heeft gedaan en waarvan je dus mag aannemen dat hij verstand van zaken heeft.
Ok duidelijk. Het was ook geen verwijt maar zijn denk ik wel de 'vooroordelen' waar je mee te maken kan krijgen. Zeker als je een vent treft die minder heeft zal hij wellicht snel wantrouwend zijn.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:44 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Haha ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik heb vanaf mn 13de baantjes gehad en heb voor mn zwangerschap fulltime gewerkt en flink verdiend. Altijd goeie baantjes gehad. Niet van gaan stappen, ga nooit op vakantie, maar allemaal opgepot. Daar heb ik de inrichting van mn huis voor betaald, mn rijbewijzen, mn motor, de babyuitzet en alles wat ik momenteel bezit.
Geen euro daarvan is gegenereerd door rare praktijken. Ben gewoon altijd erg actief geweest en zuinig op mn centjes.
Wat het onderzoek betreft waar vorige poster over begint: als je offtopic wilt gaan dan ga ik vanavond daar wel op in want ook hier sla je de plank mis. Maar moeilijke vraagstukken ga ik wel op in als ik alle tijd heb.
Thnx voor je reactie! op dat soort reacties zat ik nou te wachten. En fijn om te horen dat er ook mensen zijn die niet alleen de boel negatief benaderen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:40 schreef Delan het volgende:
als eerste: RESPECT voor jou, 22 jaar en singlemama zijn!! en zo te horen (lezen) heb je het heel goed voor elkaar.
ik zelf ben een moeder van 2 kindjes (31 jaar). ik was na ongeveer 1 1/2 jaar single (gescheiden) te zijn geweest en wat gescharreld te hebben ook weer toe aan wat verder te kijken. in tegenstelling tot jou heb ik wel contact met mn ex waar ik een co-ouderschap mee heb. maar qua stappen en zo werd het m ook niet (niet dat ik drastisch op zoek was hoor, helemaal niet maar ik kreeg wel weer zin om verder te gaan kijken). nou vind ik het internet gewoon helemaal geweldig en ben me aan gaan melden bij een site, geen datingsite, meer een soort van hyves. daar heb ik iemand leren kennen, heel veel mailtjes over en weer gestuurd. wat ik van het internet gewoon heel fijn vind is dat je idd deels anoniem kunt blijven en je leert elkaar door de mailtjes best goed kennen (mits de ander en jij zelf eerlijk is natuurlijk maar ja dat weet je van te voren bijv in een kroeg ook niet), op een gegeven moment nummers uitgewisseld en later afgesproken en het klikte meteen PERFECT!! hij was precies degene die sprak vanuit zn mailtjes en deed zich niet anders voor. en dat is uiteindelijk na een aantal dates een relatie geworden! en voor mij de meest mooiste die ik ooit gehad heb.
heel veel succes in ieder geval en nogmaals respect voor je leeftijd met een kleine!
Mja weet je. De vader van mn kind was een stuk ouder en ook zo onverantwoordelijk als de pest dus denk niet dat leeftijd heel veel zegt. Ik denk wel dat je gelijk hebt dat je wat ouder uitkomt. Geen punt hoor. Maja waar tref je zequote:Op donderdag 17 juni 2010 17:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ok duidelijk. Het was ook geen verwijt maar zijn denk ik wel de 'vooroordelen' waar je mee te maken kan krijgen. Zeker als je een vent treft die minder heeft zal hij wellicht snel wantrouwend zijn.
En zoek je je eigen leeftijd of toch wel iets ouder? Zoals hierboven al word aangehaald; denk dat er weinig 22/23 jarigen zijn die echt aan zoiets toe zijn of de verantwoordelijkheid kunnen dragen.
Kom je al snel bij categorie halverwege / eind 20. Of ouder.
Was het eigenlijk geplanned om zwanger te worden dan? Het klinkt nou niet echt als de ideale relatiequote:Op donderdag 17 juni 2010 17:50 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Mja weet je. De vader van mn kind was een stuk ouder en ook zo onverantwoordelijk als de pest dus denk niet dat leeftijd heel veel zegt. Ik denk wel dat je gelijk hebt dat je wat ouder uitkomt. Geen punt hoor. Maja waar tref je ze. Mn ex kwam ik tegen op het werk maar daar kan ik nu niks mee helaas.
ach ja weet je wat het is, het is FOK, een openbaar forum dus lang niet iedereen wil met je meedenken. maar er zijn gelukkig ook mensen die dit wel willen doen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:49 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Thnx voor je reactie! op dat soort reacties zat ik nou te wachten. En fijn om te horen dat er ook mensen zijn die niet alleen de boel negatief benaderen.
Wat ik me wel afvraag: Had je partner al kids toen hij jou ontmoette en heb je nu gemengd gezin of was hij kinderloos?
Nopequote:Op donderdag 17 juni 2010 17:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Was het eigenlijk geplanned om zwanger te worden dan? Het klinkt nou niet echt als de ideale relatieEen stuk oudere, onverantwoordelijke man. Doet er natuurlijk verder niet toe hoor.
Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben, liefde laat zich niet dwingen. Soms kom je iemand op de gekste plekken tegen
Ik vraag ook niet of je het met me eens wilt zijn. Ik snap dat jij het blijkbaar schadelijk vind voor een kind en dat jij liever ziet dat meer mensen bij elkaar blijven voor de kinderen, dan maar een emotieloos huwelijk. Maar een mens is geen machine. Kinderen hebben het door als ouders niet om mekaar geven. De onderzoeken die op dit punt zijn gedaan zijn vaak gekleurd en weinig representatief. Het is ook verdomd lastig om er gedegen onderzoek naar te doen en om andere factoren buiten te sluiten. Jij hebt je mening en mag je vinden maar ik vind jouw uitspraken gewoon te ver doorgeslagen. Vooral in een topic wat er eigenlijk niet over gaatquote:Op donderdag 17 juni 2010 17:57 schreef Ryon het volgende:
Pff.. Ik wil dit topic ook niet gebruiken om een kruistocht te houden tegen het eenoudergezin in het algemeen. Uit het dagelijks leven weet ik wat voor een sterke en emotionele reacties dat kan oproepen bij veel ouders, die overtuig je toch niet en soms hoef je daar ook helemaal geen energie aan besteden. Het idee dat een bepaalde levensstijl mogelijk schadelijk kan zijn voor hun kinderen is altijd een heikel punt. Als je goed zoekt zijn er ook tig onderzoeken erbij te halen die een positieve draai geven aan een bepaald onderwerp, daarom begon ik daar ook mee.
Het punt dat ik oorspronkelijk aangaf is dat je bij het daten als "single mom" andere eisen kan/moet stellen dan bij het daten als een "single" o.a in het belang van het kind. Daarom moet is het verstandig om ook andere ontmoetingsplekken te gebruiken dan waar de standaard studentenkudde zich bevindt. Je hoeft wat mij betreft ook niet de eerste beste vent te pakken, maar het is wel (inderdaad, niet "ik vind") van belang dat er op termijn een kerel in het leven van het kind komt. Zeker als er helemaal geen contact meer is met de biologische vader!
Zoiets zie je toch aankomen? Iemand die zo in elkaar zit, dat zie je toch van tevoren?quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:59 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Hij wist niet hoe snel hij me moest besodemieteren met andere vrouwen en heeft al het geld opgemaakt waar hij zn handen aan kon krijgen.
hmm. Kom ik wanhopig over? Is niet echt de realiteit dus misschien stel ik het dan verkeerd.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:05 schreef Loveless85 het volgende:
Oh je hebt zeker wel invloed hoor, maar ik vind dat je altijd het risico loopt met minder genoegen te nemen als je echt zo op zoek bent. Gewoon omdat je maar iets wil vinden.
Maar das persoonlijk hoor
Geen idee, dit is nou niet echt een setting waar je iemand ontmoet. Dus hoe jij op potentiele date-kandidaten overkomt weet ik niet. Hier leg je gewoon rationeel je 'probleem' uit, en geven mensen hun mening. Niks wanhopigs aan imho.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:13 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
hmm. Kom ik wanhopig over? Is niet echt de realiteit dus misschien stel ik het dan verkeerd.
Ben niet wanhopig op zoek merk gewoon dat in de kringen waar ik in kom er weinig zal gebeuren en het ook niet echt komt aanwaaien denk ik zo. Was gewoon benieuwd naar wat tips en hoe anderen dat gedaan hebben.
Gek genoeg. Nee. En ik ben niet naïef ingesteld. De eerste tijd was hij alles wat ik van een man kon verwachten. We hadden het geweldig samen. Nog nooit zo gelukkig geweest. Alles ging ook prima. Waren 24 uur per dag bij elkaar. Natuurlijk soms wel wat problemen maar altijd als 1 front de boel opgelost. In de tijd dat we uit elkaar waren is hij erg veranderd. Gaan drinken, drugs, verkeerde vrienden. En de persoon waar ik naar terugging was volkomen anders dan de persoon waar ik die goede tijden mee heb gehad. Zulke dingen gebeuren vrees ik.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:13 schreef Mercer het volgende:
[..]
Zoiets zie je toch aankomen? Iemand die zo in elkaar zit, dat zie je toch van tevoren?
Het is ook mn bedoeling niet om Fok als alternatieve datingsite te gebruiken hoorquote:Op donderdag 17 juni 2010 18:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geen idee, dit is nou niet echt een setting waar je iemand ontmoet. Dus hoe jij op potentiele date-kandidaten overkomt weet ik niet. Hier leg je gewoon rationeel je 'probleem' uit, en geven mensen hun mening. Niks wanhopigs aan imho.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |