abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83102497
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef Juuhachi het volgende:
Bedankt voor de tips! Ik zal binnenkort wel horen wanneer ik weer moet. Zak ik weer (God forbid) dan ga ik zeker weten bij iemand anders rijden. Heb het echt helemaal gehad
Ik hoop voor je dat je zal slagen!
pi_83102535
Bedankt Voel meteen al weer een stuk beter
pi_83104417
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:06 schreef Purdey het volgende:
Oooh,Lammetje toch! Foei,over doorgetrokken strepen rijden! (Kan me niet herrinneren dat ik dat ooit heb gedaan )
Het was zo'n dubbele streep, 1 was onderbroken en de ander was doorgetrokken (en die zat aan mijn kant ). Achja, gelukkig zat de politie niet achter mij.
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:41 schreef Juuhachi het volgende:
Nooit gedacht dat ik nog op Fok zou posten XD *lurkt vooral*
Dat idee had ik ook, totdat ik me aanmeldde
quote:
Anyways, zojuist voor de 5e keer gezakt voor mijn rijbewijs. Ik wacht altijd te lang met invoegen op bijvoorbeeld drukke kruispunten en rotondes. Weet iemand hier een goed truukje voor? Zelfs mijn rijleraar wist daar zo geen foefje voor...
En wat balen dat je daar telkens op zakt! Ik had daar tijdens het lessen ook last van. Op een gegeven moment begon mijn instructeur mij uit te lachen (en ik vond dat echt niet leuk! ik was bijna in huilen uitgebarsten), omdat ik voor de honderdste keer wachtte bij de rotonde. Ik werd gewoon zo pissig op mezelf dat ik de lessen daarna niet meer wilde stoppen voor rotondes. Daardoor zag ik in 1 van mijn laatste lessen een auto over het hoofd

Het laatste moment waar je op de rotonde kunt gaan, is als de persoon links van je tegelijk bij de rotonde aankomt. Als hij er al op is, dan moet je natuurlijk stoppen. En je kunt er ook op als iemand de afslag voor jou neemt (als die tenminste op tijd z'n knipperlicht aan heeft en als ie niet op het laatste moment besluit om toch verder op de rotonde te gaan (is mij overkomen, ben bijna tegen 'm aangebotst)).

Mijn instructeur zei dat je 80% van de keren door kunt rijden bij een rotonde.

Je moet gewoon een beetje meer lef hebben en vooral NIET twijfelen als je denkt dat je er nog voor langs kunt. Je moet het gewoon DOEN. Als je er niet meer voor kunt, dan grijpt je instructeur wel in. Je moet even leren wat het laatste moment is waar je nog voor het overige verkeer kunt duiken. (niet dat ik het goed weet )
pi_83105896
Het irritante bij rotondes zijn mensen die hun richting niet goed of anders gebruiken dan ik gewend ben. Mensen die tweekwart rondgaan en dan de richting naar rechts hebben, zidat ik denk dat ze er gelijk weer afgaan. Hop, vol in de ankers. Of mensen die helemaal de richting niet gebruiken op de rotonde, of hem naar links uit hebben en doodleuk afslaan.
Tap tap tap
pi_83109855
Vandaag mijn laatste rijles gehad voor mijn examen aanstaande donderdag, beste rijles tot nu toe met amper op en aanmerkingen

Nu donderdag nog aan de examinator laten zien dat ik het kan
  maandag 21 juni 2010 @ 18:42:45 #126
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83110018
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:38 schreef Vandergeld het volgende:
Vandaag mijn laatste rijles gehad voor mijn examen aanstaande donderdag, beste rijles tot nu toe met amper op en aanmerkingen

Spannend! Mooi dat het goed ging,en dat je even een paar daagjes auto-rust hebt
Heel veel succes donderdag!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 21 juni 2010 @ 18:43:14 #127
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_83110034
quote:

Zet 'm op, gaat wel lukken!

Ik heb morgen weer een uurtje rijles (8:00 - 9:00). Afrijdatum komt alweer wat dichterbij, volgende week woensdag.
  maandag 21 juni 2010 @ 18:46:02 #128
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83110145
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:43 schreef jacobras het volgende:

[..]

Ik heb morgen weer een uurtje rijles (8:00 - 9:00). Afrijdatum komt alweer wat dichterbij, volgende week woensdag.
Ik reed altijd 100 minuten,1 uur en 40 minuten dus en dat vloog voorbij Je stapt in,en voor je het weet wordt je naar de achterbank verwezen.Hebben jullie dat ook?
pi_83110154
quote:

Precies.
Laten zien dat je het kan.
Dát is de goede instelling, stukken beter dan "proberen je rbw te halen."

Succes!
pi_83110234
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik reed altijd 100 minuten,1 uur en 40 minuten dus en dat vloog voorbij Je stapt in,en voor je het weet wordt je naar de achterbank verwezen.Hebben jullie dat ook?
ja.. maar ik heb dan zelfs 120 minuten.. ( best fijn.. went al mooi voor de langere ritten )
pi_83110580
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:42 schreef Purdey het volgende:

[..]

Spannend! Mooi dat het goed ging,en dat je even een paar daagjes auto-rust hebt
Heel veel succes donderdag!
Bedankt, wel lekker rustig nu laatste dagen en dan met een goed gevoel aan donderdag beginnen
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:43 schreef jacobras het volgende:

[..]

Dankje, en jij ook succes volgende week
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Precies.
Laten zien dat je het kan.
Dát is de goede instelling, stukken beter dan "proberen je rbw te halen."

Succes!
En ook bedankt
pi_83111633
quote:

[..]

Ik reed 2 uur Na anderhalf uur kakte ik wel in.
Tap tap tap
pi_83111684
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja.. maar ik heb dan zelfs 120 minuten.. ( best fijn.. went al mooi voor de langere ritten )
Ja, dat wel. En ik heb ook veel verschillende verkeerssituaties gezien. Alleen dat leuke verkeersplein in Nijmegen hebben we overgeslagen, dat vond ik op zich wel jammer.
Tap tap tap
pi_83115847
Succes!
pi_83116032
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, dat wel. En ik heb ook veel verschillende verkeerssituaties gezien. Alleen dat leuke verkeersplein in Nijmegen hebben we overgeslagen, dat vond ik op zich wel jammer.
idd

na 2u in de stad rijden vind ik t wel welletjes.. maar met een uurtje stadsrijden en dan nog wat buiten gebied vind ik t prima te doen
pi_83116898
Nou hebben enkelen van ons al enkele weken hun pasje in bezit. Hoeveel bijna-ongelukken hebben we al meegemaakt?

- Ik was aan het inparkeren voor m'n huis en keek nou niet zo heel erg op een manier dat het CBR zou willen zien. Auto stond al in z'n achteruit dus alle tekenen van beweging voor anderen om me heen zijn er. Achter mij komt een motor rijder aan die NET NIET m'n voorkant schampt en ook nog eens achterom durft te kijken en z'n vinger op te steken. Hallo, je had praktisch de hele linker rijbaan voor je vrij

- Ik reed vandaag van een parkeerplaats af (zoek maar eens een gratis plekje op ) en er weer af alleen zag ik niets van de linkerkant. Nou is mijn bijnaam doorstroom-daniel (kuch, ik durfde eens wat vandaag) dus ik zag m'n kans (er kwam een auto aanrijden maar die was nog ver van me af) en reed de weg op. Kerel geeft extra gas in zijn auto en heeft het lef om naar mij te toeteren!

- Een fietser die uit een zijweg kwam aanstormen en ik voor hard op de rem moest.

En zo nog wel meer.. wie weet had ik m'n pasje nooit moeten krijgen
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_83117109
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou hebben enkelen van ons al enkele weken hun pasje in bezit. Hoeveel bijna-ongelukken hebben we al meegemaakt?

- Ik was aan het inparkeren voor m'n huis en keek nou niet zo heel erg op een manier dat het CBR zou willen zien. Auto stond al in z'n achteruit dus alle tekenen van beweging voor anderen om me heen zijn er. Achter mij komt een motor rijder aan die NET NIET m'n voorkant schampt en ook nog eens achterom durft te kijken en z'n vinger op te steken. Hallo, je had praktisch de hele linker rijbaan voor je vrij

- Ik reed vandaag van een parkeerplaats af (zoek maar eens een gratis plekje op ) en er weer af alleen zag ik niets van de linkerkant. Nou is mijn bijnaam doorstroom-daniel (kuch, ik durfde eens wat vandaag) dus ik zag m'n kans (er kwam een auto aanrijden maar die was nog ver van me af) en reed de weg op. Kerel geeft extra gas in zijn auto en heeft het lef om naar mij te toeteren!

- Een fietser die uit een zijweg kwam aanstormen en ik voor hard op de rem moest.

mijn instructeur noemt dat gewoon "gebrek aan ervaring" die ziet ook wel eens dingen al way voor ik ze zie.. ( ik zie ze ook nog wel op tijd hoor :p )
pi_83118837
quote:

[..]

Auto een beetje, dat ging vrij rap inderdaad. Met motor wel heel erg, maar dat is waarschijnlijk omdat dat nog veel en veel leuker is en dan gaat de tijd altijd snel
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:26:28 #139
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_83132525
Net terug van rijles, ging op zich wel aardig. Had een paar slordige dingetjes. Snelweg ging wel goed, zorgde ervoor dat ik bij invoegen vóór vrachtwagen ipv achter kwam, en haalde later ook nog netjes een vrachtwagen in

Na een stopopdracht trok de auto erg langzaam op en ging er wat piepen. Ik kijken op beeldscherm: "Parking brake engaged". Oeps, handrem er nog op Voor het eerst met handrem weggereden

Kreeg ook een parkeeropdracht, zoals wel vaker koos ik de moeilijkste oplossing... Was op het midden van een T-splitsing zo'n grote drempel in de weg, met schuindaarnaast een busje dat geparkeerd stond. Ik wilde daarachter parkeren, dus hoefde vanaf die drempel alleen maar m'n rem op te laten komen

Verder bij het begin nog een zebrapad over het hoofd gezien, volhouden dat er geen lag en er aan het eind weer langsrijden om 'm wel te zien .

Irritante fietsers die van alle kanten komen =
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:54:59 #140
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83133219
@House: Doorstroom-Daniël,haha Anyway,het valt ook niet mee hé allemaal.Rijden leer je ook nu pas.Maar je mede weggebruikers hebben geen idee dat jij je rijbewijs pas drie weken hebt.Als je in een lesauto zit,hebben ze iets meer ontzag voor je,aangezien ze weten dat je het aan het leren bent.Ik denk dat ik een A4'tje aan de achteruit plakt met '17 juni geslaagd voor mijn rijbewijs.Verwacht geen wonderen.'
pi_83134430
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:54 schreef Purdey het volgende:
Ik denk dat ik een A4'tje aan de achteruit plakt met '17 juni geslaagd voor mijn rijbewijs.Verwacht geen wonderen.'
Haha geniaal idee

net weer bijna eentje bij mij achterop omdat degene voor mij moest remmen. Natuurlijk kreeg ik de toeter, een boze blik en de vinger. Ik trek me er gelukkig steeds minder van aan!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_83134748
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Haha geniaal idee

net weer bijna eentje bij mij achterop omdat degene voor mij moest remmen. Natuurlijk kreeg ik de toeter, een boze blik en de vinger. Ik trek me er gelukkig steeds minder van aan!
Wow hoeveel vingers heb je wel niet gekregen in de tijd dat je je rbw hebt?
pi_83136413
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:

Lol ik had de eerste dag dat ik mijn rijbewijs en auto had al een bijna-ongeluk. Ik moest bij Ede de snelweg op en ik had verkeerd voorgesorteerd (oops), dus ik probeerde om naar links te komen waarna ik bijna een auto in de flank reed Naja ik had nog geen binnenspiegel toen

Ik heb al een keer door rood gereden (gister toevallig, er kwam absoluut niks aan gaat dat stomme stoplicht op rood), en een aantal keer bijna een auto aangereden tijdens het uitparkeren. Naja moeten ze maar niet met 50 km/u in een 30km zone rijden.
pi_83136818
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:41 schreef Juuhachi het volgende:

Ik wacht altijd te lang met invoegen op bijvoorbeeld drukke kruispunten en rotondes. Weet iemand hier een goed truukje voor? Zelfs mijn rijleraar wist daar zo geen foefje voor...
Had ik in het begin ook. Had wat moeite met inschatten hoeveel tijd je hebt, tot het moment dat de volgende auto (die je in de verte aan ziet komen) aan de beurt is.

En ik, voorzichtig als ik ben, bleef dan wachten. Mijn instructeur werd er gek van. Op een goede dag gedacht, ik gooi hem er gewoon tussen, en dan blijkt dat je tijd genoeg hebt.

Motto ? Als de instructeur zegt dat het kan, gaaan ! Vraag hem gewoon mee te kijken en je te zeggen wanneer, hielp bij mij.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83136852
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik reed 2 uur Na anderhalf uur kakte ik wel in.
Dat dus, 2 keer per week 1 uur werkte bij mij het beste.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83137337
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Had ik in het begin ook. Had wat moeite met inschatten hoeveel tijd je hebt, tot het moment dat de volgende auto (die je in de verte aan ziet komen) aan de beurt is.

En ik, voorzichtig als ik ben, bleef dan wachten. Mijn instructeur werd er gek van. Op een goede dag gedacht, ik gooi hem er gewoon tussen, en dan blijkt dat je tijd genoeg hebt.

Motto ? Als de instructeur zegt dat het kan, gaaan ! Vraag hem gewoon mee te kijken en je te zeggen wanneer, hielp bij mij.
Dat had ik ook (nog steeds eigenlijk). Maar als m'n instructeur zei 'daar kun je nog makkelijk voor', dan twijfelde ik vaak nog. Ik wilde zelf bepalen of ik er nog voor kon. Die man werd er knettergek van en zei 'als ik zeg dat je ervoor kunt, kun je ervoor.' Goed, volgende kruising. In de verte kwam een auto aan die best hard reed, maar m'n instructeur zei dat ik daar nog voor kon. En aangezien ik niet aan hem mocht twijfelen, wilde ik oprijden, ook al vond ik zelf dat die auto te hard ging. Trapt m'n instructeur op de rem: 'Wel nog even een nacontrole doen he, dan had je kunnen zien dat die auto te hard reed.'
Ik moest echt even tot tien tellen.
Tap tap tap
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:08:29 #147
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83137560
Nog geen ongelukken gehad , ook al voel ik me nog een erg onervaren bestuurder
Zelfs snachts rond 4u smorgens stond ik gelijk stil van verkeer van rechts in de bebouwde kom

Verder met rijlessen zat ik 7/8u op een dag in de de auto waarvan ik 4u reed , de eerste 2 dagen van de weekcursus waren echt een ramp , kon nauwelijks meer iets ondernemen toen ik thuis kwam. de rest van de dagen gingen eigenlijk perfect.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_83138221
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:26 schreef jacobras het volgende:
Net terug van rijles, ging op zich wel aardig. Had een paar slordige dingetjes. Snelweg ging wel goed, zorgde ervoor dat ik bij invoegen vóór vrachtwagen ipv achter kwam, en haalde later ook nog netjes een vrachtwagen in

Na een stopopdracht trok de auto erg langzaam op en ging er wat piepen. Ik kijken op beeldscherm: "Parking brake engaged". Oeps, handrem er nog op Voor het eerst met handrem weggereden

Kreeg ook een parkeeropdracht, zoals wel vaker koos ik de moeilijkste oplossing... Was op het midden van een T-splitsing zo'n grote drempel in de weg, met schuindaarnaast een busje dat geparkeerd stond. Ik wilde daarachter parkeren, dus hoefde vanaf die drempel alleen maar m'n rem op te laten komen

Verder bij het begin nog een zebrapad over het hoofd gezien, volhouden dat er geen lag en er aan het eind weer langsrijden om 'm wel te zien .

Irritante fietsers die van alle kanten komen =
zebrapaden zijn best klote ja!

net als fietsers die gewoon maar domweg doorrijden en nergens naar kijken..
( betrap me daar zelf ook wel eens op x)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:45:38 #149
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_83138827
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zebrapaden zijn best klote ja!

net als fietsers die gewoon maar domweg doorrijden en nergens naar kijken..
( betrap me daar zelf ook wel eens op x)
Heb niets tegen zebrapaden, maar het lijkt soms of ze die dingen bewust verstoppen . Heb wel wat tegen fietsers die fietsen over zebrapad en verwachten voorrang te krijgen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:01:17 #150
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83141594
Wat een stelletje fuckers zeg,bij de gemeente hier
Kom ik daar vanmorgen,geef haar het afhaalbewijs,ze gaat naar achteren,komt terug en zegt 'Ik heb hem al voor je!!' Dinsdag,ipv vrijdag.Ik was totaal overgegaan in de stand.Ik had het pasje in mn portemonee gedaan,ik had getekent voor ontvangst,en ineens zegt ze 'Oh,wacht even.Je kunt er niks mee.Hij is nog niet geregistreerd,kom vrijdag maar terug

Vrijdag?!? Ik mocht het pasje vasthouden,eraan ruiken,het zat opgeborgen,veilig om mee naar huis te gaan,en toen moest ik het weer teruggeven Vrijdag zien we elkaar pas weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')