Mooi hè. Al die jaren maar volhouden dat een rookverbod juist voor meer omzet zou zorgen. Nu is het ineens oneerlijke concurrentie.quote:"Echt belachelijk", vindt Elles Hetebrij van het gelijknamige café deze nieuwste ontwikkeling. "Ik snap niet waar ze in Den Haag mee bezig zijn. We zijn er net aan gewend of cafés hebben net zoals ik bijna een halve ton geïnvesteerd in rookruimtes en dan schaffen ze het weer af!" Hoewel Hetebrij weliswaar een klein café maar ook personeel in dienst heeft, vreest ze voor de oneerlijke concurrentie die er in haar ogen ontstaat. "Cafés zoals het mijne zetten straks de asbak weer op tafel. Dat staan ze nu al bij een heleboel Zwolse cafés. En hoewel ik het tóch lastig vind om het nu al te zeggen: bij mij wordt straks niet in het café gerookt." Ook Zoran Gavrilovic van Eetcafé De Casteleyn is niet te spreken over de versoepeling. "Je krijgt nu een echte tweedeling in de horeca", zegt hij. "Cafés waar wel en cafés waar niet gerookt mag worden. Zo creëer je oneerlijke concurrentie. En we waren net gewend aan de situatie. Je kunt dit maar op één manier oplossen: of het mag overal wel of het mag overal niet. In het laatste geval zijn ondernemers creatief genoeg om er iets op te verzinnen. Er zijn genoeg cafés die inmiddels een rookruimte hebben gecreëerd."
Dan mag je straks roken en op zondag boodschappen doen in toeristische gebieden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:45 schreef Kingstown het volgende:
Net zoals in andere bedrijfstakken zal ook de kleine horeca op termijn verdwijnen.
Kleine bedrijven kunnen alleen in hele specifieke gevallen nog overleven, voor de rest gaan we naar een wereld toe waar een paar grote ondernemingen het grootste deel van de markt beheersen....en dat noemen we dan eerlijke concurrentie, want elke lokale ondernemen kan uiteraard prima concurreren met multinationals.
T.z.t. zal een gelegenheid waar je nog kunt roken een echte bezienswaardigheid worden.
Welnee, ik hoorde dat alleen Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse kindjes dood gaan aan meeroken.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:
De farmaceutische industrie heeft hun vaste clubje corrupte handlangers van de WHO ook weer bereid gevonden om leugens te verspreiden ten bate van de topomzetten van hoogbejaardheid lees ik.
Jup ik zag dat geldschieter Bloomberg goed in de buidel heeft moeten tasten om de gewenste resultaten te krijgen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:
De farmaceutische industrie heeft hun vaste clubje corrupte handlangers van de WHO ook weer bereid gevonden om leugens te verspreiden ten bate van de topomzetten van hoogbejaardheid lees ik.
Klopt, maar het onderzoek zal weer als wapen gebruikt worden om nog verder in het privé leven van mensen regels op te leggen....binnen nu en 5-10 jaar zijn er regels over roken in je auto/huis.quote:De farmaceutische industrie heeft hun vaste clubje corrupte handlangers van de WHO ook weer bereid gevonden om leugens te verspreiden ten bate van de topomzetten van hoogbejaardheid lees ik.
Kan je aantonen dat meeroken niet schadelijk is?quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat heeft de WHO zelf al eens gedaan, alleen de uitkomst van het degelijke onderzoek beviel ze niet, en toen zijn ze overgeschakeld van wetenschap op gegoochel met statistieken van zeer indirect 'bewijs'.quote:Op zondag 28 november 2010 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan je aantonen dat meeroken niet schadelijk is?
Als meeroken schadelijk was geweest, dan hadden we nu geen grijze golf gehad.quote:Kan je aantonen dat meeroken niet schadelijk is?
Omdraaiing bewijslast.quote:Op zondag 28 november 2010 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan je aantonen dat meeroken niet schadelijk is?
Ik ken anders genoeg mensen die niet meer op hun werkplek mogen roken, dus er is nog een lange weg te gaan om de normale gang van zaken terug te krijgen.quote:Nog steeds dat gezeur het rookverbod wat in de praktijk niet meer gehanteerd wordt?
Ii mag ook niet roken op mij werkplek. Dat is een gegeven en iets waar ik wel vrede mee heb.quote:Op maandag 29 november 2010 18:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ken anders genoeg mensen die niet meer op hun werkplek mogen roken, dus er is nog een lange weg te gaan om de normale gang van zaken terug te krijgen.
We hebben duizenden jaren op onze werkplek gerookt en zijn daar zeer oud mee geworden.quote:Ii mag ook niet roken op mij werkplek. Dat is een gegeven en iets waar ik wel vrede mee heb.
Dat begrijp ik, zou ook liever wel kunnen roken op de werkplek maar ik begrijp ook dat ik daarmee misschien anderen erger.quote:Op maandag 29 november 2010 19:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We hebben duizenden jaren op onze werkplek gerookt en zijn daar zeer oud mee geworden.
Dat het nu sinds een paar jaar niet meer mag in de Westerse landen is nu idd een gegeven, maar ooit komt men wel weer bij zinnen.
* Kingstown is erg blij dat hij wel kan roken op zijn werkplek.
quote:Ierland wil roken in auto verbieden
Ieren moeten in de toekomst wellicht een boete betalen als zij betrapt worden op roken in de auto.
Ierland wordt wellicht het eerste land ter wereld dat roken in de auto gaat verbieden. De plannen hiervoor worden overwogen door de Ierse regering.
Het ministerie van Volksgezondheid onderzoekt twee verschillende opties. De eerste is om roken te verbieden in auto's waarin kinderen onder de 16 jaar aanwezig zijn. Mocht dit niet werkbaar zijn dan overweegt de regering een algeheel verbod.
Conor Faughnan, woordvoerder van de Ierse wegenwacht, voorspelt dat veel automobilisten een eventueel verbod zullen zien als een inbreuk op hun privacy. Auto's worden beschouwd als een privéruimte, aangezien ze vaak in eigen bezit zijn. 'Straks mogen we ook niet meer roken in onze huizen of wordt roken helemaal verboden', aldus Faughnan tegen The Telegraph.
Woordvoerster van het Ierse Kankerfonds, Norma Cronin is blij met de voorgestelde maatregelen. 'Ouders kunnen kiezen of ze in een bepaalde ruimte een sigaret opsteken. Kinderen kunnen dat niet en kunnen niet weg uit een met rook gevulde auto als ze dat zouden willen'.
Ierland was ook het eerste land in Europa dat het rookverbod in bars, pubs en restaurants invoerde. Roken in taxi's, bedrijfsauto's en bestelwagens - die worden gezien als werkplekken - is al verboden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)auto-verbieden.dhtml
Om roken in de auto te verbieden moet er eerst een draagvlak zijn daarvoor en dat creëer je door roken binnen te verbieden. Alles mis dus met buiten roken, want dat leidt tot dit soort maatregelen. het 1 was onmogelijk geweest zonder het ander.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:11 schreef Hukkie het volgende:
Niets mis met buiten roken, doe ik ook vaak. Maar dit is weer van een andere orde, waar de overheid zich in het privédomein gaat mengen.
Dan wordt het door de eigenaar bepaald en dan is het weer niet goed. Bizar is dit soort wangedrag.quote:Boze roker sloopt café vanwege rookverbod
Laatste update: 12 november 2011 10:05 info
HOOGEVEEN - Een 57-jarige man uit Hoogeveen ging in de nacht van vrijdag op zaterdag volledig door het lint in een café in zijn woonplaats.
De man bracht een ware ravage aan in de kroeg, nadat hem was geweigerd een sigaretje op te steken. Dat meldde de politie zaterdag.
Na een fikse ruzie met de eigenaar hierover, wees de laatste hem de deur. De driftkikker smeet daarop enkele barkrukken door de zaak en vernielde een tafel. Eenmaal buiten sloeg hij een ruit aan diggelen.
De man is aangehouden.
Bron
En in een politiecel mag ook al niet gerookt worden, balen zeg.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dan wordt het door de eigenaar bepaald en dan is het weer niet goed. Bizar is dit soort wangedrag.
Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.quote:Conor Faughnan, woordvoerder van de Ierse wegenwacht, voorspelt dat veel automobilisten een eventueel verbod zullen zien als een inbreuk op hun privacy. Auto's worden beschouwd als een privéruimte, aangezien ze vaak in eigen bezit zijn. 'Straks mogen we ook niet meer roken in onze huizen of wordt roken helemaal verboden', aldus Faughnan tegen The Telegraph.
Een compleet rookverbod in de auto vind ik wat overdreven, maar voor het eerste scenario valt zeker wat te zeggen. Alles wat eraan bijdraagt dat jongeren niet beginnen met roken is mooi meegenomen voor de volksgezondheid.quote:Ierland wordt wellicht het eerste land ter wereld dat roken in de auto gaat verbieden. De plannen hiervoor worden overwogen door de Ierse regering.
Het ministerie van Volksgezondheid onderzoekt twee verschillende opties. De eerste is om roken te verbieden in auto's waarin kinderen onder de 16 jaar aanwezig zijn. Mocht dit niet werkbaar zijn dan overweegt de regering een algeheel verbod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |