abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84129708
Olie dan toch a biotisch en eigenlijk het bloed der aarde?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_84129727
Jeetje! De link die jij in het NWS topic plaatste: http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1134140/pg21

Die kids daar gaan helemaal los! jammer dat ik hier de live streams niet kan kijken, ik wil het ook volgen. Maar ik moet eigenlijk werken

klopt het dat de rover naar boven is gehaald?

En ik heb het wel in sci-fi boeken gelezen dat bij een groote hoeveelheid methaan in het water de booten niet meer kunnen drijven, maar klopt dat ook wel?
白い付
付いて行く
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:11:14 #103
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_84132099
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:07 schreef Ticker het volgende:
Maar we zijn wel 60 jaar geleden met die krakkemikkige shit het heelal en de van Allen-gordel langs geweest. Maar een lek in het water dichten.. ?
Met ruimtepakken waar ik nog niet eens de regen durf te trotseren.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_84133698
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:11 schreef Jungpionier het volgende:
Jeetje! De link die jij in het NWS topic plaatste: http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1134140/pg21

Die kids daar gaan helemaal los! jammer dat ik hier de live streams niet kan kijken, ik wil het ook volgen. Maar ik moet eigenlijk werken

klopt het dat de rover naar boven is gehaald?

En ik heb het wel in sci-fi boeken gelezen dat bij een groote hoeveelheid methaan in het water de booten niet meer kunnen drijven, maar klopt dat ook wel?
Dat hebben ze bij mythbusters wel eens getest, en ik meen me te herinneren dat inderdaad een schip zinkt als het in zo'n stroom luchtbellen voer.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_84192386
Scientists: Gulf Oil Well Shaft Continues To Leak

July 17th 2010 12:15 AM

World Press

Breaking: Scientists at BP are becoming more concerned as a large leak in the oil well shaft continues to grow.
The first 24 hours of the closed off capped well head had appeared to go very well - when at approximately the 26th hour massive amounts of oil and gas began erupting from the sea floor.
The leak is estimated to be approximately 25 to 30 feet to the north of the well head.
Current estimates put the rate of the leak at approximately 1000 to 1500 barrels of oil per hour, spilling a further 25.000 barrels of oil a day into the gulf.
Pressure had been steadily dropping at the well head indicating that a leak was occurring somewhere along the well shaft deep below the well head.
It took 24 hours for this leaking oil and gas to work its way up to the seabed surface.
The BP scientists continue to monitor the leak and have been hoping that the leak would eventually close up and seal itself off.
But unfortunately they have had to accept the fact the the leak has been continually getting larger as the oil and gas carve a new passage way up and through the sea bed.
The PB scientists admit there is no way to stop the leak by any other means than re-opening the well head valves to release the pressure build up.
They hope to have the new oil capture head cap or top hat in place before they reopen all the valves to allow the oil to once again flow up to the surface through the new high capacity well cap and capture line. where the oil and gas will be separated, the gas burnt off and the oil pumped into waiting oil tankers.
Three oil capture tankers are on stand by to receive the oil once the valves are reopened and the top hat oil capture devise is in place.
The Scientists continue to monitor the leak, but continue to be tight lipped on the seriousness of the situation, taking a wait and see attitude hoping things will get better.
Related link: You can watch a live video feed of the BP Oil Spill from the ocean floor, 5000 feet below the surface. http://www3.telus.net/thegoodnews/deepwater-live.htm If you look in the background of the current live video feed from the Skandi Neptune under the Gulf you can see the oil and gas spewing up out of the seabed and up to the surface, It is a vast cloud of murky sand,debris and oil and gas shooting up from underneath.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  maandag 19 juli 2010 @ 09:55:05 #106
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84224790
Er gebeuren dingen die wij niet mogen weten, dat lijkt me nu wel duidelijk:

Kap oliebron bp mogelijk weer open

Experts hebben ontdekt dat er gassen uit de zeebodem opborrelen in de buurt van het net afgesloten olielek in de Golf van Mexico. Het opborrelen van koolwaterstoffen kan beteken dat er olie wegstroomt uit het gebied bij de bron.

Thad Allen, die namens de Amerikaanse overheid het bestrijden van de olieramp coördineert, heeft oliemaatschappij BP opdracht gegeven binnen 24 uur een plan in te dienen voor het heropenen van de bron. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren als er inderdaad olie wegsijpelt. In zijn zondag (lokale tijd) gepubliceerde brief aan BP repte Allen ook van andere, niet nader omschreven, onregelmatigheden bij de oliebron.

BP plaatste vorige week een nieuwe kap op de lekkende olieput op 1500 meter diepte. Daardoor stroomt voor het eerst sinds 20 april geen olie meer in zee. Sinds donderdag voert BP tests uit om te zien of de boorput en de zeebodem tegen de druk bestand zijn nu het olielek is afgesloten.

BP erkende eerder op de dag dat er wat bubbels verschenen bij de bron, maar bleef optimistisch dat de kap kon blijven zitten. "Op twee plaatsen hebben we een paar bubbels gezien. Dit is niet ongewoon, maar we houden alles nauwlettend in de gaten." Hoofd operaties bij BP, Doug Suttles, noemde de testresultaten na drie dagen bemoedigend. Volgens hem steeg de druk in de bron langzaam zoals verwacht.

In april verwoestte een explosie het door BP geëxploiteerde olieplatform Deepwater Horizon, dat na de ontploffing zonk. Sindsdien stroomden vele miljoenen liters olie de zee in.
pi_84226117
We're doomed.
Veni vidi foetsie
  maandag 19 juli 2010 @ 14:18:30 #108
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84234000
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:16 schreef ender_xenocide het volgende:
beetje offtopic maar omdat knowing hier toch al genoemd is:

en en btw hoe loopt Knowing ook alweer af?

NASA: Zonnestorm 2013 betekent einde van ICT

Train Crash from KNOWING has happened - Sabatoge Feared
www.msnbc.com

Moderator maandag 19 juli 2010 @ 16:23:23 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_84238343
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Er gebeuren dingen die wij niet mogen weten, dat lijkt me nu wel duidelijk:

Kap oliebron bp mogelijk weer open

Experts hebben ontdekt dat er gassen uit de zeebodem opborrelen in de buurt van het net afgesloten olielek in de Golf van Mexico. Het opborrelen van koolwaterstoffen kan beteken dat er olie wegstroomt uit het gebied bij de bron.

Thad Allen, die namens de Amerikaanse overheid het bestrijden van de olieramp coördineert, heeft oliemaatschappij BP opdracht gegeven binnen 24 uur een plan in te dienen voor het heropenen van de bron. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren als er inderdaad olie wegsijpelt. In zijn zondag (lokale tijd) gepubliceerde brief aan BP repte Allen ook van andere, niet nader omschreven, onregelmatigheden bij de oliebron.

BP plaatste vorige week een nieuwe kap op de lekkende olieput op 1500 meter diepte. Daardoor stroomt voor het eerst sinds 20 april geen olie meer in zee. Sinds donderdag voert BP tests uit om te zien of de boorput en de zeebodem tegen de druk bestand zijn nu het olielek is afgesloten.

BP erkende eerder op de dag dat er wat bubbels verschenen bij de bron, maar bleef optimistisch dat de kap kon blijven zitten. "Op twee plaatsen hebben we een paar bubbels gezien. Dit is niet ongewoon, maar we houden alles nauwlettend in de gaten." Hoofd operaties bij BP, Doug Suttles, noemde de testresultaten na drie dagen bemoedigend. Volgens hem steeg de druk in de bron langzaam zoals verwacht.

In april verwoestte een explosie het door BP geëxploiteerde olieplatform Deepwater Horizon, dat na de ontploffing zonk. Sindsdien stroomden vele miljoenen liters olie de zee in.

Zal het wel mis hebben, maar op een gegeven moment is de oliebron toch opgedroogd? Of duurt dat maanden of jaren?
pi_84239775
Op een gegeven moment wel, maar het duurt heel jaren voor een oliebron leeg is, anders zou het de investering van het boren ook niet terugverdienen.
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 17:10:12 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_84240464
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:54 schreef rimidalw het volgende:
Op een gegeven moment wel, maar het duurt heel jaren voor een oliebron leeg is, anders zou het de investering van het boren ook niet terugverdienen.

Dat is natuurlijk ook weer zo.
Maar niet alle bronnen zijn gelijk toch? Dus ik hoopte dat deze misschien niet zo groot was.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:47:44 #112
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84248660
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:11 schreef ender_xenocide het volgende:
Olie dan toch a biotisch en eigenlijk het bloed der aarde?

The earth is bleeding

Zeebodem begint te scheuren bij 3:50:
http://video.godlikeproductions.com/video/Sea_floor_leaks
pi_84260528
Wat ik me wel eens afvraag is waar de mensheid mee bezig is.

Olie en andere delfstoffen zitten toch niet voor niets waar ze zitten.
Alles heeft toch een reden waarom iets is zoals het is?

Wat zijn de gevolgen van het uitputten van onze aarde?
Ik vind dit een enge gedachte eigenlijk.
pi_84260694
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook weer zo.
Maar niet alle bronnen zijn gelijk toch? Dus ik hoopte dat deze misschien niet zo groot was.
Dat hoopte ik ook.
Voor deze ramp heb ik eigenlijk nog nooit nagedacht over hoe groot een olieveld wel niet kan zijn.
Dat er al ruim 300 miljoen liter in zee gestroomd is ging mijn voorstellingsvermogen redelijk te boven ...
pi_84260705
Toch geen nieuw lek Golf van Mexico
19-07-2010 | Door: ANP

HOUSTON (ANP) - Gassen die uit de zeebodem opborrelen in de buurt van het net afgesloten olielek in de Golf van Mexico, hebben een natuurlijke oorzaak die niets te maken heeft met het lek. Dit hebben wetenschappers na onderzoek geconcludeerd, zo liet BP maandag weten.

Eerder werd gevreesd dat de bubbels aanwijzingen waren voor een nieuw lek nadat BP vorige week een nieuwe kap had geplaatst over de oliebron. Daardoor loopt de druk op in het boorgat, wat voor nieuwe lekkage op andere plekken zou kunnen zorgen.

Bron: ANP

Laten we het hopen, maar optimistisch ben ik nog niet.
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 11:33:49 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_84266739
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 02:19 schreef piepie het volgende:

[..]

Dat hoopte ik ook.
Voor deze ramp heb ik eigenlijk nog nooit nagedacht over hoe groot een olieveld wel niet kan zijn.
Dat er al ruim 300 miljoen liter in zee gestroomd is ging mijn voorstellingsvermogen redelijk te boven ...

Ja he, het gaat je voorstellingsvermogen te boven en de schrik slaat je om het hart.
En wat jij schrijft over het uitputten van de aarde kan ik me ook wel in vinden, aan de andere kant, we móeten wel, we hebben brandstof nodig. Moeilijk.
pi_84284123
We hebben brandstof helemaal niet nodig. Had men 500 jaar geleden ook niet immers?
Bovendien kan er uit een aantal manieren die niet of nauwelijks geexploiteerd zijn elektriciteit opgewekt worden:

1) Grote Zonnecollectoren in de woestijn die stoomturbines aandrijven
2) Elektriciteit van de interne dynamo van de aarde aftappen via het aardmagnetisch veld (Verborgen Tesla-uitvinding)
3) Afstotende magneten kunnen via een soort twee-takt systeem en shielding zo geplaatst worden dat het een tweetaktmotor vormt en zeer lang door blijft draaien (zie: The Believe Machine)
4) Onderdrukte krachten van de menselijke geest sluit alle energiebehoefte uit

Met elektriciteit kan vervolgens waterstof gemaakt worden van water, wat weer auto's kan aandrijven.
Veni vidi foetsie
pi_84287460
Ja er zijn inderdaad alternatieven, maar alles zal ook wel om geld draaien. De olie-industrie blijft een goudmijn natuurlijk ...
pi_84289597
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:43 schreef semexo het volgende:
We hebben brandstof helemaal niet nodig. Had men 500 jaar geleden ook niet immers?
Bovendien kan er uit een aantal manieren die niet of nauwelijks geexploiteerd zijn elektriciteit opgewekt worden:

1) Grote Zonnecollectoren in de woestijn die stoomturbines aandrijven
2) Elektriciteit van de interne dynamo van de aarde aftappen via het aardmagnetisch veld (Verborgen Tesla-uitvinding)
3) Afstotende magneten kunnen via een soort twee-takt systeem en shielding zo geplaatst worden dat het een tweetaktmotor vormt en zeer lang door blijft draaien (zie: The Believe Machine)
4) Onderdrukte krachten van de menselijke geest sluit alle energiebehoefte uit

Met elektriciteit kan vervolgens waterstof gemaakt worden van water, wat weer auto's kan aandrijven.
Al jouw "oplossingen" zullen heus niet op grote schaal toegepast gaan worden. Grote reclamepraatjes die beweren dat ze heel europa van elektriciteit kunnen voorzien moet je voorzichtig benaderen.

Hoeveel olie heb je wel niet nodig om al die oplossingen te fabriceren?
Om de beginmaterialen te verschepen, te verwerken, te vervoeren, alle onderdelen te vervoeren en te fabriceren? Hoe duur zijn zulke projecten?

Bij welke prijs van olie zullen al die projecten té duur zijn? Hoeveel procent van de wereld zullen ze van elektriciteit kunnen voorzien?

Hoe lang duurt het voordat grootschalig de mondiale transportketen een elektrische truck aanschaft? Hoe lang en tegen welke prijs duurt het voordat alle snelwegen een elektriciteitsnetwerk heeft wat ál die vrachtwagens kan voeden samen met alle auto`s? Komen er op die manier geen file`s bij elk paaltje? Hoeveel geld gaat zo`n omzetting bij een hoge olieprijs (147$ of meer) kosten?

Hoeveel boeren moeten een elektrische tractor aanschaffen, en waar gaan ze dat opladen zonder tijdsverlies? Hoe kan een spuitgietmatrijs dat in China zo goedkoop mogelijk gefabriceerd is bij een hoge olieprijs verscheept worden per vliegtuig naar Spanje, om daar gebruikt te worden bij andere oliekunststofgranulaire producten? Kan dat wel?

Hoeveel kosten komen er dan bij bij 1 grote-serie product? Hoe komt zo`n halffabricaat dan tegen een betaalbare prijs aan op een tussendepot? Hoeveel kosten komen erbij om het verschepen naar NL?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:57:11 #120
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_84289713
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:55 schreef todaviamoonbathing het volgende:

[..]

Al jouw "oplossingen" zullen heus niet op grote schaal toegepast gaan worden. Grote reclamepraatjes die beweren dat ze heel europa van elektriciteit kunnen voorzien moet je voorzichtig benaderen.

Hoeveel olie heb je wel niet nodig om al die oplossingen te fabriceren?
Om de beginmaterialen te verschepen, te verwerken, te vervoeren, alle onderdelen te vervoeren en te fabriceren? Hoe duur zijn zulke projecten?

Bij welke prijs van olie zullen al die projecten té duur zijn? Hoeveel procent van de wereld zullen ze van elektriciteit kunnen voorzien?

Hoe lang duurt het voordat grootschalig de mondiale transportketen een elektrische truck aanschaft? Hoe lang en tegen welke prijs duurt het voordat alle snelwegen een elektriciteitsnetwerk heeft wat ál die vrachtwagens kan voeden samen met alle auto`s? Komen er op die manier geen file`s bij elk paaltje? Hoeveel geld gaat zo`n omzetting bij een hoge olieprijs (147$ of meer) kosten?

Hoeveel boeren moeten een elektrische tractor aanschaffen, en waar gaan ze dat opladen zonder tijdsverlies? Hoe kan een spuitgietmatrijs dat in China zo goedkoop mogelijk gefabriceerd is bij een hoge olieprijs verscheept worden per vliegtuig naar Spanje, om daar gebruikt te worden bij andere oliekunststofgranulaire producten? Kan dat wel?

Hoeveel kosten komen er dan bij bij 1 grote-serie product? Hoe komt zo`n halffabricaat dan tegen een betaalbare prijs aan op een tussendepot? Hoeveel kosten komen erbij om het verschepen naar NL?
Zoek eens op wie Nicola Tesla was en wat zijn uitvindingen in houden.. en bekijk dan ook eens in welke eeuw zich dat afspeelde..
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_84290891
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:57 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zoek eens op wie Nicola Tesla was en wat zijn uitvindingen in houden.. en bekijk dan ook eens in welke eeuw zich dat afspeelde..
Ja oke, en dan wat? Zolang overheden er niks mee doen zit je gewoon vast aan olie.
Klinkt allemaal super interessant enzo, daar niet van, maar wat wil je zeggen ermee?
pi_84291575
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:19 schreef todaviamoonbathing het volgende:

[..]

Ja oke, en dan wat? Zolang overheden er niks mee doen zit je gewoon vast aan olie.
Klinkt allemaal super interessant enzo, daar niet van, maar wat wil je zeggen ermee?
DE US govt. (FBI) deed wel iets met de wagonladingen plannen van Tesla,
In beslag nemen en geheim houden.
quote:
There have been countless speculations as to what Tesla's most secret discoveries were. At the time of his death, there were in all, the approximate equivalent of a railroad boxcar load of Tesla materials confiscated by the FBI, from around four different storage locations and Tesla's hotel storage and hotel room and safe. Of this, a total of only about 150,000 documents were released to Tesla's Yugoslavian relatives, now held by the Tesla Institute in Belgrade. The remainder of Tesla's papers are still classified, literally tons of notes, documents, drawings, and plans. The government distributed false rumors that "Tesla never kept notes", which was a blatant lie.
http://slimdave420.blogsp(...)rgy-suppression.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_84292479
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:31 schreef Resonancer het volgende:

[..]

DE US govt. (FBI) deed wel iets met de wagonladingen plannen van Tesla,
In beslag nemen en geheim houden.

[..]

Ja oke, maar dan nog? Dat bevestigd voor mij alleen maar dat de USgovt. en de FBI of CIA zo lek is als een mandje.
Business As Usual.
Al worden alle plannen publiekelijk gemaakt, zolang ze het niet maken hebben wij er geen BAL aan. En blijven we vastzitten aan olie, of er betere opties zijn of niet. Of wil je in je achtertuin een teslabatterij maken?
pi_84294173
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:50 schreef todaviamoonbathing het volgende:

[..]

Ja oke, maar dan nog? Dat bevestigd voor mij alleen maar dat de USgovt. en de FBI of CIA zo lek is als een mandje.
Business As Usual.
Al worden alle plannen publiekelijk gemaakt, zolang ze het niet maken hebben wij er geen BAL aan. En blijven we vastzitten aan olie, of er betere opties zijn of niet. Of wil je in je achtertuin een teslabatterij maken?
Lek als 'n mandje ? Zo gesloten als 'n oester vind ik.

Bepaalde Tesla gerelateerde uitvindingen mbt energie opwekking zijn idd na te bouwen of in de handel verkrijgbaar, maar dit is niet dankzij de inspanningen van de overheden, eerder ondanks.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_84296553
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:20 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Lek als 'n mandje ? Zo gesloten als 'n oester vind ik.

Bepaalde Tesla gerelateerde uitvindingen mbt energie opwekking zijn idd na te bouwen of in de handel verkrijgbaar, maar dit is niet dankzij de inspanningen van de overheden, eerder ondanks.
Tsja, schreeuw het van de daken, maar veel bereik je er niet mee. Ook niet iedereen is kundig in het bouwen van een Tesla gerelateerde uitvinding.

Laten we maar gewoon zonnepanelen gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')