Met ruimtepakken waar ik nog niet eens de regen durf te trotseren.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:07 schreef Ticker het volgende:
Maar we zijn wel 60 jaar geleden met die krakkemikkige shit het heelal en de van Allen-gordel langs geweest. Maar een lek in het water dichten.. ?![]()
Dat hebben ze bij mythbusters wel eens getest, en ik meen me te herinneren dat inderdaad een schip zinkt als het in zo'n stroom luchtbellen voer.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:11 schreef Jungpionier het volgende:Jeetje! De link die jij in het NWS topic plaatste: http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1134140/pg21
Die kids daar gaan helemaal los! jammer dat ik hier de live streams niet kan kijken, ik wil het ook volgen. Maar ik moet eigenlijk werken![]()
klopt het dat de rover naar boven is gehaald?
En ik heb het wel in sci-fi boeken gelezen dat bij een groote hoeveelheid methaan in het water de booten niet meer kunnen drijven, maar klopt dat ook wel?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:16 schreef ender_xenocide het volgende:
beetje offtopic maar omdat knowing hier toch al genoemd is:
en en btw hoe loopt Knowing ook alweer af?
NASA: Zonnestorm 2013 betekent einde van ICT
quote:Op maandag 19 juli 2010 09:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Er gebeuren dingen die wij niet mogen weten, dat lijkt me nu wel duidelijk:
Kap oliebron bp mogelijk weer open
Experts hebben ontdekt dat er gassen uit de zeebodem opborrelen in de buurt van het net afgesloten olielek in de Golf van Mexico. Het opborrelen van koolwaterstoffen kan beteken dat er olie wegstroomt uit het gebied bij de bron.
Thad Allen, die namens de Amerikaanse overheid het bestrijden van de olieramp coördineert, heeft oliemaatschappij BP opdracht gegeven binnen 24 uur een plan in te dienen voor het heropenen van de bron. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren als er inderdaad olie wegsijpelt. In zijn zondag (lokale tijd) gepubliceerde brief aan BP repte Allen ook van andere, niet nader omschreven, onregelmatigheden bij de oliebron.
BP plaatste vorige week een nieuwe kap op de lekkende olieput op 1500 meter diepte. Daardoor stroomt voor het eerst sinds 20 april geen olie meer in zee. Sinds donderdag voert BP tests uit om te zien of de boorput en de zeebodem tegen de druk bestand zijn nu het olielek is afgesloten.
BP erkende eerder op de dag dat er wat bubbels verschenen bij de bron, maar bleef optimistisch dat de kap kon blijven zitten. "Op twee plaatsen hebben we een paar bubbels gezien. Dit is niet ongewoon, maar we houden alles nauwlettend in de gaten." Hoofd operaties bij BP, Doug Suttles, noemde de testresultaten na drie dagen bemoedigend. Volgens hem steeg de druk in de bron langzaam zoals verwacht.
In april verwoestte een explosie het door BP geëxploiteerde olieplatform Deepwater Horizon, dat na de ontploffing zonk. Sindsdien stroomden vele miljoenen liters olie de zee in.
quote:Op maandag 19 juli 2010 16:54 schreef rimidalw het volgende:
Op een gegeven moment wel, maar het duurt heel jaren voor een oliebron leeg is, anders zou het de investering van het boren ook niet terugverdienen.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:11 schreef ender_xenocide het volgende:
Olie dan toch a biotisch en eigenlijk het bloed der aarde?
Dat hoopte ik ook.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook weer zo.
Maar niet alle bronnen zijn gelijk toch? Dus ik hoopte dat deze misschien niet zo groot was.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 02:19 schreef piepie het volgende:
[..]
Dat hoopte ik ook.
Voor deze ramp heb ik eigenlijk nog nooit nagedacht over hoe groot een olieveld wel niet kan zijn.
Dat er al ruim 300 miljoen liter in zee gestroomd is ging mijn voorstellingsvermogen redelijk te boven ...
Al jouw "oplossingen" zullen heus niet op grote schaal toegepast gaan worden. Grote reclamepraatjes die beweren dat ze heel europa van elektriciteit kunnen voorzien moet je voorzichtig benaderen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:43 schreef semexo het volgende:
We hebben brandstof helemaal niet nodig. Had men 500 jaar geleden ook niet immers?
Bovendien kan er uit een aantal manieren die niet of nauwelijks geexploiteerd zijn elektriciteit opgewekt worden:
1) Grote Zonnecollectoren in de woestijn die stoomturbines aandrijven
2) Elektriciteit van de interne dynamo van de aarde aftappen via het aardmagnetisch veld (Verborgen Tesla-uitvinding)
3) Afstotende magneten kunnen via een soort twee-takt systeem en shielding zo geplaatst worden dat het een tweetaktmotor vormt en zeer lang door blijft draaien (zie: The Believe Machine)
4) Onderdrukte krachten van de menselijke geest sluit alle energiebehoefte uit
Met elektriciteit kan vervolgens waterstof gemaakt worden van water, wat weer auto's kan aandrijven.
Zoek eens op wie Nicola Tesla was en wat zijn uitvindingen in houden.. en bekijk dan ook eens in welke eeuw zich dat afspeelde..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:55 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Al jouw "oplossingen" zullen heus niet op grote schaal toegepast gaan worden. Grote reclamepraatjes die beweren dat ze heel europa van elektriciteit kunnen voorzien moet je voorzichtig benaderen.![]()
Hoeveel olie heb je wel niet nodig om al die oplossingen te fabriceren?
Om de beginmaterialen te verschepen, te verwerken, te vervoeren, alle onderdelen te vervoeren en te fabriceren? Hoe duur zijn zulke projecten?
Bij welke prijs van olie zullen al die projecten té duur zijn? Hoeveel procent van de wereld zullen ze van elektriciteit kunnen voorzien?
Hoe lang duurt het voordat grootschalig de mondiale transportketen een elektrische truck aanschaft? Hoe lang en tegen welke prijs duurt het voordat alle snelwegen een elektriciteitsnetwerk heeft wat ál die vrachtwagens kan voeden samen met alle auto`s? Komen er op die manier geen file`s bij elk paaltje? Hoeveel geld gaat zo`n omzetting bij een hoge olieprijs (147$ of meer) kosten?
Hoeveel boeren moeten een elektrische tractor aanschaffen, en waar gaan ze dat opladen zonder tijdsverlies? Hoe kan een spuitgietmatrijs dat in China zo goedkoop mogelijk gefabriceerd is bij een hoge olieprijs verscheept worden per vliegtuig naar Spanje, om daar gebruikt te worden bij andere oliekunststofgranulaire producten? Kan dat wel?
Hoeveel kosten komen er dan bij bij 1 grote-serie product? Hoe komt zo`n halffabricaat dan tegen een betaalbare prijs aan op een tussendepot? Hoeveel kosten komen erbij om het verschepen naar NL?
Ja oke, en dan wat? Zolang overheden er niks mee doen zit je gewoon vast aan olie.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zoek eens op wie Nicola Tesla was en wat zijn uitvindingen in houden.. en bekijk dan ook eens in welke eeuw zich dat afspeelde..
DE US govt. (FBI) deed wel iets met de wagonladingen plannen van Tesla,quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:19 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Ja oke, en dan wat? Zolang overheden er niks mee doen zit je gewoon vast aan olie.
Klinkt allemaal super interessant enzo, daar niet van, maar wat wil je zeggen ermee?
quote:There have been countless speculations as to what Tesla's most secret discoveries were. At the time of his death, there were in all, the approximate equivalent of a railroad boxcar load of Tesla materials confiscated by the FBI, from around four different storage locations and Tesla's hotel storage and hotel room and safe. Of this, a total of only about 150,000 documents were released to Tesla's Yugoslavian relatives, now held by the Tesla Institute in Belgrade. The remainder of Tesla's papers are still classified, literally tons of notes, documents, drawings, and plans. The government distributed false rumors that "Tesla never kept notes", which was a blatant lie.
http://slimdave420.blogsp(...)rgy-suppression.html
Ja oke, maar dan nog? Dat bevestigd voor mij alleen maar dat de USgovt. en de FBI of CIA zo lek is als een mandje.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:31 schreef Resonancer het volgende:
[..]
DE US govt. (FBI) deed wel iets met de wagonladingen plannen van Tesla,
In beslag nemen en geheim houden.
[..]
Lek als 'n mandje ? Zo gesloten als 'n oester vind ik.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:50 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Ja oke, maar dan nog? Dat bevestigd voor mij alleen maar dat de USgovt. en de FBI of CIA zo lek is als een mandje.
Business As Usual.
Al worden alle plannen publiekelijk gemaakt, zolang ze het niet maken hebben wij er geen BAL aan. En blijven we vastzitten aan olie, of er betere opties zijn of niet. Of wil je in je achtertuin een teslabatterij maken?
Tsja, schreeuw het van de daken, maar veel bereik je er niet mee. Ook niet iedereen is kundig in het bouwen van een Tesla gerelateerde uitvinding.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:20 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Lek als 'n mandje ? Zo gesloten als 'n oester vind ik.
Bepaalde Tesla gerelateerde uitvindingen mbt energie opwekking zijn idd na te bouwen of in de handel verkrijgbaar, maar dit is niet dankzij de inspanningen van de overheden, eerder ondanks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |