abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83222711
beetje offtopic maar omdat knowing hier toch al genoemd is:

en en btw hoe loopt Knowing ook alweer af?

NASA: Zonnestorm 2013 betekent einde van ICT

[ Bericht 27% gewijzigd door ender_xenocide op 23-06-2010 23:36:16 ]
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_83222816
weet niet of het hier thuishoort maar we maken ons nu wel druk over dit olielek maar de lekkages in de Niger-delta zijn al meerdere keren van deze omvang en daar horen we nooit wat over.

Check Zembla
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:39:43 #53
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_83223857
van Twitter
quote:
RT @BreakingNews: Boat captain working on BP cleanup dies of gunshot wound to head; suicide suspected
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:46:30 #54
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83224206
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:51:56 #55
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_83394437
Stilaan kunnen we overschakelen naar het BNW-aspect ...

Gulf Spill: Disaster? Or a Well Organized Plan

In the last few months, a strange series of events has taken place surrounding the April 20th BP Gulf oil spill. The Intel Hub will attempt to lay out some of the seemingly unbelievable facts in a manner which can easily be understood.

BP, Illusion of a False Spill
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_83421999
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:18 schreef Bunker-Renate het volgende:
weet niet of het hier thuishoort maar we maken ons nu wel druk over dit olielek maar de lekkages in de Niger-delta zijn al meerdere keren van deze omvang en daar horen we nooit wat over.

Check Zembla
Of Ecuador.

Olielek: oceanen vergiftigd en mens gedoemd?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_83430488
Bevolking Louisiana lijdt fysiek en mentaal door olielek

Niet alleen de fauna en flora hebben te lijden onder de gevolgen van de olieramp in de Golf van Mexico. Ook mensen worden ziek. In Louisiana werden 162 ziektegevallen rechtstreeks aan de ramp gelinkt, en zijn er duizenden psychische problemen vastgesteld. Dat meldt CNN op zijn website.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_83443559
Slecht weer in Louisiana: Kan het olie regenen?

De eerste tropische storm is op weg naar de Amerikaanse zuidkust en in Louisiana roept dat een interessante vraag op. Kan het olie regenen? Een filmpje op YouTube toont een regenbui in de Amerikaanse staat waarbij de olie uit de lucht valt. Kan niet, zeggen wetenschappelijke instanties. Al weet niemand wat het effect van de chemische stoffen van BP teweeg zal brengen.
pi_83444330
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

GVD.. die hopi prophecies heb ik laatst nog uitvoerig in acht genomen. Toen was deze olie vlek nog zodanig kleiner, dat de rampen in de geschiedenis, groter waren...
Die zijn we nu al lang voorbij, en het ziet er naar uit dat dit nog wel een flinke maand kan door blijven gaan.

Ik had alleen gedacht dat Sign 8, het hippie tijdperk is, maar er gaan verhalen dat er delen van midden en zuid-amerika goed bewoonbaar zullen zijn ten tijden van een natuur ramp.. ofwel.. veel migratie en kennis opdoen van oude culturen.
Sign 9.. komeet? ISS zal neerstorten (dwelling place).. wie zal het zeggen.
De snelheid waarin die phropecies zich opvolgen is vrij laag als in decennia

The snakes of iron en the rivers of stone zijn treinen en autowegen. daar zit wel een paar decennia tussen.

bij de laatste 2 waarschijnlijk ook, na de black sea zitten we in een soort van post-apocalypische periode, waarin we als tribes zullen leven en geen tijd om je haar te knippen te hebben omdat we bezig zijn met overleven.

de rijken der aarde zullen in die tijd een manier proberen te zoeken om van deze planeet te verdwijnen en een soort ruimtecruiseschip bouwen waarop ze kunnen leven als ze naar een andere planeet op zoek gaan. Of een soort ringworld bouwen buiten onze planeet om daar te wonen (ala halo) en wachten tot deze zichzelf geheeld heeft.
pi_83624460
Hm apart, doet me denken aan bepaalde dromen die ik als klein kind al had:
- Een meteoor slaat vlakbij mij in de straat in.
- Ik moet vluchten voor de fall-out van een nuclaire explosie.
- Ik zit in een soort ondergrondse wereld die wordt beschermd door een reusachtige koepel, maar het glaas breekt en ik moet vluchten (verwijzing naar de algen?).
- Er zijn gebouwen die afgefikt zijn, grote flats, en het is donker buiten, een grote gedaante doodt iedereen die het op zijn pad tegenkomt, ik moet schuilen voor de gedaante.
- Ik zie een fles voor me, afgesloten. In die fles zit een compleet ecosysteem, alles wordt gerecycled en gefilterd, alles lijkt oneindig.
- Ik zit in een tunnel, de tunnel is vrij lang en donker, mensen willen massaal vluchten, want de tunnel loopt onder water.
- Ik loop een trap af, door een diepe grot. Beneden is een deur, en als die open is, lijken er monster uit de hel naar boven te komen, ik moet rennen voor mijn leven.

Ik heb altijd gedacht dat het slechts simpele nachtmerries waren, maar toch bleven de dromen mij altijd bij.
Dit in combinatie met het gegeven dat mijn moeder vaak voorspellende dromen heeft gehad vroeger, en de gebeurtenissen van de laatste tijd, begin ik mij toch af te vragen of die dromen van vroeger toch een wezenlijke betekenis hadden, welke een voorbode voor later zouden zijn?

I.i.g. had ik een keer een droom, waarbij ik in een gracht zwom, en aan de overkant op de straat klom.
Daar zag ik een prins met een vrouw trouwen, hij had een soort van generaalspak aan.
Dit was lang voordat W-A en Maxima zouden gaan trouwen.
@luna
pi_83645927
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:47 schreef UncleScorp het volgende:
Slecht weer in Louisiana: Kan het olie regenen?

De eerste tropische storm is op weg naar de Amerikaanse zuidkust en in Louisiana roept dat een interessante vraag op. Kan het olie regenen? Een filmpje op YouTube toont een regenbui in de Amerikaanse staat waarbij de olie uit de lucht valt. Kan niet, zeggen wetenschappelijke instanties. Al weet niemand wat het effect van de chemische stoffen van BP teweeg zal brengen.
ik vraag me idd ook af of het werkelijk olie zou kunnen regenen. 'Gewone' olie niet schijnt het, maar olie die emulgeert door Corexit ook niet?
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
  zondag 4 juli 2010 @ 20:19:42 #63
118967 FicoF
ondertitel
pi_83653259
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:02 schreef Procella het volgende:

[..]

ik vraag me idd ook af of het werkelijk olie zou kunnen regenen. 'Gewone' olie niet schijnt het, maar olie die emulgeert door Corexit ook niet?
Nee dat kan niet.
pi_83657657
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:19 schreef FicoF het volgende:

[..]

Nee dat kan niet.
Zegt wie ?

Olielek: oceanen vergiftigd en mens gedoemd? #2
quote:
A report prepared for prepared for President Medvedev by Russia’s Ministry of Natural Resources warns that "a greater danger involving Corexit 9500...is that with its 2.61ppm toxicity level, and when combined with the heating Gulf of Mexico waters, its molecules will be able to "phase transition" from their present liquid to a gaseous state allowing them to be absorbed into clouds and allowing their release as "toxic rain" upon all of Eastern North America (European Union Times).
http://www.care2.com/caus(...)ld-cause-toxic-rain/
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 4 juli 2010 @ 22:40:06 #65
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83660504
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:02 schreef Procella het volgende:

[..]

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 22:52:23 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_83661003
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat ziet er idd uit als olie.
Dat is niet zo best.
Maar je ziet hier ook weleens plassen waarin dan benzine zit ofzoiets, ook met allerlei kleurtjes.
Dus of dit nu echt is, ik weet het niet
  zondag 4 juli 2010 @ 23:48:07 #67
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_83663734
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dit filmpje is inmiddels al redelijk gedateerd, als dit op echt grote schaal voor zou komen zou er veel meer materiaal beschikbaar zijn.

Vooralsnog geloof ik hier dus ook niet zo in.
  maandag 5 juli 2010 @ 08:06:17 #68
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83669861
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:10 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ik vermoed, gezien de gegevens en ontwikkelingen, dat dit lek nooit gedicht kan worden.
En dus moet je het maar niet meer behandelen. Zo komen bedrijven wel erg gemakkelijk af van hun misstanden.
Reken maar als de kust van Afrika was, dan hadden we het nooit gehoord.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83670206
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit filmpje is inmiddels al redelijk gedateerd, als dit op echt grote schaal voor zou komen zou er veel meer materiaal beschikbaar zijn.

Vooralsnog geloof ik hier dus ook niet zo in.
Dat denk ik idd ook, alhoewel dat filmpje niet gerust stelt. Maar ik zou ook meer van dit soort filmpjes verwachten als het daadwerkelijk olie regent.
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_83672874
tvp
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:17:10 #71
13581 vinnyb
Enjoy Incubus!
pi_84053231
Interessant topic, met veel interessesante filmpjes en verhalen. Ik kan de laatste tijd geen updates meer vinden. Andere mensen wel?
I dig my toes into the sand, the ocean looks like a thousand diamonds strewn across a blue blanket.
I lean against the wind, pretend that I am weightless, and in this moment I am happy...happy!
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:23:39 #72
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84065621
Hier berichten uit andere hoek. Klinkt niet heel erg aannemelijk maar bizar als dit waar is...

'BP bereidt nucleaire fusiebom voor als laatste redmiddel olielek Golf'
Onderzoeksschip ontdekt ruim 30 meter brede scheur in zeebodem

Volgens de Amerikaanse regionale nieuwswebsite Salem-News zal BP -mocht de nieuwe afsluiter die nu wordt getest eveneens niet werken- wellicht al snel een laatste wanhopige poging doen om het olielek op de bodem van de Golf van Mexico te dichten. Hiervoor zal mogelijk een heus science-fictionachtig 'superwapen' worden ingezet: een nucleaire fusiebom, die de zeebodem moet dichtsmelten en zo moet zien te voorkomen dat deze openbarst en enorme hoeveelheden zeer ontvlambaar methaangas de zee en de atmosfeer in worden geperst.

Zoals we in eerdere artikelen over de olieramp (zie links onder dit artikel) al zagen kan zo'n methaanuitbarsting de allergrootste natuurramp die ooit in de bekende geschiedenis heeft plaatsgevonden betekenen. Klaarblijkelijk is men daar zich bij BP terdege van bewust, en wordt er nu in stilte een test voorbereid met een kleine nucleaire fusiebom. Als deze test succesvol is dan zal de oliegigant de bom als allerlaatste redmiddel kunnen inzetten om een gigantische catastrofe te voorkomen.

Dat de tijd begint te dringen blijkt wel uit berichten dat het onderzoeksschip van de National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), de Thomas Jefferson, nieuwe breuken in de zeebodem heeft ontdekt. Hieruit zou inmiddels één miljoen keer meer methaan ontsnappen dan normaal (2). Het wetenschappelijke team aan boord van het vaartuig kwam afgelopen week tot de schokkende conclusie dat er een meer dan 30 meter brede en almaar groter wordende scheur in de zeebodem is ontdekt, waar steeds meer olie en methaan uit vloeit.

Daarom zouden topwetenschappers en technici op de in het zuiden van de Canadese staat Alberta gelegen zeer streng bewaakte militaire basis CFB Suffield -waar BP drie boortorens heeft staan- koortsachtig werken aan een zogenaamde Explosively Pumped Flux Compression Generator (EPFCG). Volgens eerder gepubliceerde wetenschappelijke onderzoeken zou een dergelijke EPFC Generator in werking gesteld kunnen worden door een zeer kleine, gecontroleerde nucleaire fusie-explosie, oftewel een kleine kernbom.

Een EPFC Generator kan maar één keer gebruikt worden en creëert een buitengewoon krachtige electromagnetisch puls die miljarden ampères en honderden terawatts sterk is. De kracht van een bliksemflits valt hierbij kompleet in het niet. Deze puls kan in een bepaalde richting worden gestuurd en virtueel ieder bekend materiaal doen smelten, inclusief een uit rotsen bestaande zeebodem. Volgens wetenschappers genereert een EPFCG een plasmawolk die heter is dan het oppervlak van de zon, waardoor alles in slechts enkele nanoseconden smelt en met elkaar samenvloeit.

In het officieus als 'Omega Plan' bestempelde noodscenario van BP wordt gehoopt dat een nucleaire puls-explosie het beschadigde gedeelte van de zeebodem van de Golf van Mexico zal smelten en weer zal doen samenvloeien, waardoor zowel het olielek als de ontdekte scheuren zich weer zullen sluiten. De methode zal naar verluid eerst getest worden in één van de drie boorputten op de Suffield basis, die vanwege deze reden bewaakt wordt door een speciaal veiligheidsteam van AEGIS, de Britse paramilitaire versie van het Amerikaanse Blackwater 'privé leger' (dat inmiddels is omgedoopt tot Xe Services).

Hoewel het 'Omega Plan' naar verwachting alleen uitgevoerd zal worden als er geen enkele andere optie meer over is, zijn sommige wetenschappers nu al bezorgd dat een (mogelijk nucleaire) explosie in de Golf het daar al ontsnapte methaan juist zal doen ontploffen, waardoor niet alleen een groot gedeelte van de Golf, maar ook de dicht bevolkte kustgebieden getroffen zullen worden door een verwoestende vuurstorm en mogelijk ook door een mega-tsunami. Om die reden zou een massale evacuatie van de Golfkust nog steeds een serieuze optie zijn, en zou de Amerikaanse marine voor de zekerheid tientallen schepen in veiligheid hebben gebracht door ze zeker zes maanden lang in Costa Rica te stationeren.

bron: xandernieuws
pi_84078496
Wow. Hoe komt Xandernieuws aan de geheime Omega plan?

Dat er meer methaan lekt door de bodem dat klopt wel. Die methaan lekken zijn natuurlijk, dat gebeurd er altijd. En dat de hoeveelheid methaan die eruit komt heeft toegnomen hebben ze ook al offciël onderzocht.

Ik houd mijn hart vast als ze echt zo dom zijn om een fusion bom te gebruiken... o__O
白い付
付いて行く
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:50:48 #74
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_84079634
Als zoiets waar zou zijn en het gaat mis met zo'n tsunami, hebben we er hier dan ook last van? Op de korte termijn dan?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_84082053
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:50 schreef Elegy het volgende:
Als zoiets waar zou zijn en het gaat mis met zo'n tsunami, hebben we er hier dan ook last van? Op de korte termijn dan?
Geen idee, maar de tsunami bij indonesie van 2006 heeft ook in Afrika slachtoffers gemaakt. Dus die golven kunnen wel een heel stukje gaan wandelen.

Niet dat ik overtuigt ben dat het gaat gebeuren, maar je weet maar nooit.
白い付
付いて行く
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')