Oh das ook handigquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:36 schreef Oceanonix het volgende:
Ze rijpen aan de plant. Je moet even geduld hebben. Wel voorzichtig zijn met het geven van water. Bij te veel water kunnen de tomaten scheuren.
Tegen het einde van het seizoen (wanneer het te koud wordt) is er een trucje. Je haalt de hele plant weg met daaraan de groene tomaten.Hang deze op de kop op in een schuur. De tomaten zullen langzaam rijpen.
Dit doe je alleen wanneer het in je kas of buiten te koud dreigt te worden.
Heb ze in de bak gegooidquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:42 schreef Oceanonix het volgende:
ze scheuren, ik heb hetzelfde probleem. Ik geef ook in de kas momenteel geen water. Het grondwater staat hoog genoeg op dit moment. Misschien wel te hoog in sommige delen van het land.
Wow! Jij gaat bakken tomatensoep en saus maken?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:11 schreef sigme het volgende:
Zo'n 6kg rijpe tomaten geplukt en er hangt nog veel meer aan groene tomaten aan de planten.
De meeste zijn bruin van ziekte voordat ze rood zijn, maar sommigen hebben het dus wel gehaald. Ben benieuwd of er nog meer tomaat te oogsten gaat zijn, dit jaar.
Ik woon in Bleiswijk, ik ga eens kijken hoe ver dat is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:11 schreef sigme het volgende:
Bessen plant je beter in het vroege voorjaar.
Het tuincentrum heeft ook wel kruisbessen te koop, maar ik zou naar de batterijen, dat is voor jou wel te bereizen toch?
Shitquote:En kruisbessen zijn natuurlijk offtopic modje, hier in de moestuin. Kom maar hier: sigme's fruitgaarde
Twee jaar geleden heb ik ingekuild, zie sigme's moestuin, 2e jaar en een paar posts daar beneden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |