abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82917963
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:40 schreef justanick het volgende:

[..]

Je denkt dat het RTL Nieuws begrepen moet kunnen worden door mensen met een IQ van onder de 70? Dan is het NOS Journaal gericht voor mensen met een IQ van onder de 60. En de docu's op Het Gesprek wel eens gezien?

Maar goed, blijkbaar heb ook jij niet begrepen dat de bedoeling is om 2 netten over te houden met hoogwaardige programma's en de rest lekker commercieel te laten doen.
[..]

Prima, is je eigen keuze.
[..]

De middengolfzenders van Radio 1 waren duurder dan het FM-net van Radio 1, dus dat levert niets op. Radio 5 en Radio 6 voegen iets wezenlijks toe aan het aanbod (itt Radio 2 en 3FM, dat zijn zenders die net zo goed geprivatiseerd kunnen worden).
[..]

De STER zit al op het wettelijke maximum qua reclame.
Veel mensen maken zich volgens mij juist druk om die "minder hoogwaardige" programma's
Generatie 2010 , Je zal het maar hebben , Baby te huur , Over mijn lijk enz enz
Op de commerciële heb je bijvoorbeeld iets als het programma "Tienermoeders" , dat (in tegenstelling tot bijv Baby te huur en Generatie 2010 die veel meer een serieus , informerend karakter hebben) louter uit is op sensatie. Dus zonder welke vorm van diepgang gooit men wat domme VMBO snollen erin waardoor er een wanproduct ontstaat .

Als je maar 2 zenders met een sterk gereduceerd budget aanhoudt , ga je hoe dan ook paal en perk stellen aan nieuwe programma's .
Boer zoekt vrouw was ook maar een experiment , uiteindelijk keken er miljoenen mensen ja . Maar in het nieuwe systeem van 2 zenders, zou het maar de vraag zijn of het überhaupt een kans zou krijgen
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:56:03 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82919331
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:06 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]
Boer zoekt vrouw was ook maar een experiment , uiteindelijk keken er miljoenen mensen ja . Maar in het nieuwe systeem van 2 zenders, zou het maar de vraag zijn of het überhaupt een kans zou krijgen
De gemiddelde Nederlander kijkt iets van 3,5 uur per dag TV. Is het werkelijk een overheidstaak om mensen nog langer TV te laten kijken? Ik zou het eerder een overheidstaak vinden om te zorgen dat mensen MINDER tv gaan kijken! En dat bereik je niet met Postbus 51 spotjes dat mensen moeten gaan sporten...

De laatste decennia hebben we alleen maar meer kanalen gekregen, en is er alleen maar minder interessants op TV te zien... Een TV-vrije zondag lijkt me wel een leuke optie. Zijn die gelovigen vast blij mee, en kunnen we gewoon gaan winkelen of zo
censuur :O
pi_82919843
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:06 schreef Winner_Taco het volgende:

Veel mensen maken zich volgens mij juist druk om die "minder hoogwaardige" programma's
Generatie 2010 , Je zal het maar hebben , Baby te huur , Over mijn lijk enz enz
Op de commerciële heb je bijvoorbeeld iets als het programma "Tienermoeders" , dat (in tegenstelling tot bijv Baby te huur en Generatie 2010 die veel meer een serieus , informerend karakter hebben) louter uit is op sensatie. Dus zonder welke vorm van diepgang gooit men wat domme VMBO snollen erin waardoor er een wanproduct ontstaat .
Die 'minder hoogwaardige' programma's kunnen net zo goed commercieel worden gemaakt. Het zal je verbazen, maar tot op zekere hoogte gebeurt dit al. Tuurlijk, SBS6 is een tokkiezender, maar dat is ook de profilering van die zender. Veronica (ook van SBS) is recent begonnen met een operatie om de zender inhoudelijk te verbeteren zodat er een beter imago ontstaat. Gevolg is dat ze daar wel degelijk af en toe wat doen. In Vlaanderen is er een zender (Acht) die hoofdzakelijk docu's en kwaliteitsentertainment programmeert (lees: HBO-series). In Nederland hebben we oa Het Gesprek dat iets dieper gaat. En ik zal je maar niet vertellen wat de Britse commerciele zender Channel 4 af en toe flikt.

Kortom: het is paniek om niets.
quote:
Als je maar 2 zenders met een sterk gereduceerd budget aanhoudt , ga je hoe dan ook paal en perk stellen aan nieuwe programma's .
Hoezo? Het budget (>300 miljoen) is ruim voldoende om 2 TV-netten en 2 radiozenders in de lucht te houden en tegelijkertijd een deel van het Mediapark opnieuw te bouwen in puur goud.
quote:
Denk je dat commerciele zenders nooit experimenteren? Dan zou ik eens beter opletten als ik jou was
(Overigens was BzV niet echt een experiment, soortgelijke formats bestonden al lang).
pi_82921519
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:55 schreef Winner_Taco het volgende:

WK-rechten en rechten om de OS te mogen uitzenden zullen ook wel flink wat kosten ?
Ja, niet alleen de rechten, maar de productie (met name bij de OS) kosten lopen flink op. Als Nederland de kwartfinale haalt spelen ze qua STER inkomsten redelijk quitte.

Daarom zal een NL commerciele zender niet zo snel bieden op een WK, EK laat staan OS. De laatste is productioneel een nachtmerrie. Op een WK of een EK moet je bieden terwijl je nog niet eens weet of het NL elftal uberhaupt geplaatst is. Als het NL elftal zich niet plaatst is het in Nederland commercieel volstrekt niet aantrekkelijk om een WK of EK uit te zenden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_82923200
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ja, niet alleen de rechten, maar de productie (met name bij de OS) kosten lopen flink op. Als Nederland de kwartfinale haalt spelen ze qua STER inkomsten redelijk quitte.

Daarom zal een NL commerciele zender niet zo snel bieden op een WK, EK laat staan OS. De laatste is productioneel een nachtmerrie. Op een WK of een EK moet je bieden terwijl je nog niet eens weet of het NL elftal uberhaupt geplaatst is. Als het NL elftal zich niet plaatst is het in Nederland commercieel volstrekt niet aantrekkelijk om een WK of EK uit te zenden.
Nee, een comm zender weet dat hij zal worden overboden door de NOS, die koste wat kost dit soort rechten binnen wil halen. Kijk je om je heen, zie je dat in diverse landen (ook de kleinere) dit soort rechten regelmatig bij comm omroepen liggen. Als de NOS dus wegvalt, is het enige serieuze effect dat er minder wordt betaald voor de rechten van een WK of een EK. Is dat nu echt zo erg dat we daarom per se de rechten bij de NPO moeten laten liggen?

Overigens vallen de productiekosten van een WK of een EK (en een OS) erg mee. De beelden die je op Nederland 1 ziet zijn identiek aan de beelden in de rest van de wereld; de NOS heeft geen eigen teams om de beelden op de NL-TV te zetten middels een eigen regie of zo. Het is gewoon een internationale feed die live wordt doorgeprikt, met eigen commentaar erbij. De opsmuk er omheen is wat duurder, maar is het echt noodzakelijk om iemand naar Z-A te sturen die vervolgens iedere dag de kranten voor kan lezen op TV?
pi_82945271
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:02 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ik hoop dat een aantal prgramma's met een kleiner budget wel via internet te bekijken blijven
Vallen Sppoorloos en Vermist eigenlijk onder infoTV of entertainment ?
Onder bagger, zou ik zeggen.

Net als de rest van de publieke omroepen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_82945348
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onder bagger, zou ik zeggen.

Net als de rest van de publieke omroepen.
Als je intelligentie niet verder gaat dan Hart van Nederland/ Shownieuws zul jij je idd geen zorgen te maken
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_82946063
Als ik in het buitenland ben, kijk ik regelmatig naar BVN via de schotel. Ik hoop niet dat hier ook op wordt bezuinigd. Het is het enige Nederlandstalige kanaal op de astra.
pi_82946513
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:20 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Als je intelligentie niet verder gaat dan Hart van Nederland/ Shownieuws zul jij je idd geen zorgen te maken
En als je de discussie niet kan winnen, dan maar iemands vermeende intelligentie aanvallen.

Je zou zo bij de publieken kunnen. Zemblapraktijken...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')