Aha , en die heb jij voor je liggen ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:05 schreef justanick het volgende:
[..]
Wat denk je van de rijksbegroting + de begrotingen van de provincies?
Wat heeft het voor zin om belastinggeld te spenderen aan amusement, terwijl er 7 commerciële zenders zijn (van de twee grote spelers) die dat net zo goed doen? Kijk je naar zaken als nieuws (noodzakelijk voor een democratie, helemaal een pluriform nieuwsaanbod), achtergronden en documentaires (zeeeer duur om te maken en geen kijkcijferkanonnen), cultuur, kennis, etcetera, dan kom je tot de conclusie dat dit normaliter geen kijkcijferkanonnen zijn, maar wel duur zijn om te maken. Te duur voor de meeste commerciële zenders. Voetbal uitzenden is ook duur, maar de kijkcijfers zorgen ervoor dat ze veel geld kunnen vragen voor 30 seconden reclamezendtijd. Een docu over het eerste kabinet Kok (willekeurig voorbeeld) trekt nog geen fractie van de voetbalkijkcijfers.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar dat doet weinig af aan wat ik zeg. De staat betaalt met ons geld, en dus zouden 'wij' ook moeten kunnen krijgen wat we willen voor dat geld. En gezien de PO meer is dan slechts een informatiekanaal van de overheid, zou vermaak daar gewoon bij moeten horen.
Vermaak hoort al decennia lang bij de PO..waarom dan nu ineens niet meer? Omdat de commerciëlen het ook hebben? Die hebben ook nieuws en af en toe eens een documentaire..die kunnen we ook wel wegdoen dan.
Je kunt ze zo opzoeken. Je kunt ff kijken op omroep.nl en daar de begrotingen inzien. Dan zie je wat de NPO jaarlijks er doorheen jaagt aan miljoenen. Voor de regionale omroepen moet je iets verder graven.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:06 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Aha , en die heb jij voor je liggen ?
Jij roept maar wat met je cijfers, en dan vraag ik je een bron en moet ik ze zelf maar gaan zoeken ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:10 schreef justanick het volgende:
[..]
Je kunt ze zo opzoeken. Je kunt ff kijken op omroep.nl en daar de begrotingen inzien. Dan zie je wat de NPO jaarlijks er doorheen jaagt aan miljoenen. Voor de regionale omroepen moet je iets verder graven.
Ten eerste ben ik niet de persoon geweest die het bedrag heeft genoemd. Ten tweede heb ik je aangegeven waar je de info kunt vinden. Ik kan hier wel de meerjarenbegroting van de NPO neerplempen, maar volgens mij kan het Fok forum geen PDF aan... Komt bij dat je ook bij de provincies en gemeenten langs moet, plus de subsidiepotjes verder af moet graven. Ik kan wel zeggen dat 800 miljoen een schatting is die aan de onderkant van de werkelijkheid zit.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:14 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij roept maar wat met je cijfers, en dan vraag ik je een bron en moet ik ze zelf maar gaan zoeken ?![]()
Ik geloof je niet , daarom vraag ik het je![]()
Het klopt. De publieke omroep kost tussen de 750 en 800 miljoen per jaar.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:06 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Aha , en die heb jij voor je liggen ?
Ik geloof je gewoon nietquote:Op woensdag 16 juni 2010 19:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het klopt. De publieke omroep kost tussen de 750 en 800 miljoen per jaar.
Hij gaf je toch de bron? Maar speciaal voor jouw ook nog een linkje naar het financieel jaarverslag van de NPO van 2008: http://npo.omroep.nl/data/media/db_download/186_8b2cb7.pdfquote:Op woensdag 16 juni 2010 19:14 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij roept maar wat met je cijfers, en dan vraag ik je een bron en moet ik ze zelf maar gaan zoeken ?![]()
Begrotingquote:
De kosten zijn gewoon bekend. Wat de STER en de verkopen van dvd's e.d. oplevert vloeit niet terug naar de schatkist maar blijft bij de PO. Die rekensom hoef je dus helemaal niet ingewikkeld te maken zoals bij het koningshuis.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:24 schreef Winner_Taco het volgende:
Het is vast weer zo'n valse PVV lobby . Alles wat geld kost moeten we maar afschaffen . Net als het koningshuis . Dat in essentie de natie gewoon geld oplevert
Mensen plempen een raming van de totale kosten neer en beginnen dan heel hard met roepen dat zo'n "geldverslindend apparaat" weggesaneerd dient te worden .
Ben je nu echt serieusquote:Op woensdag 16 juni 2010 19:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Kosten tegen baten afzetten geeft dus al een heel ander beeld .
Het is dus complete bullshit om te zeggen dat het jaarlijks 900 miljoen kost (zoals de PVV populisten graag doen). Sterker nog , min een bedrag gelijk aan die van beveiliging van Wilders draait het vrijwel geheel autonoom .
Een verlies draaiend orgaan toch? Met een minimale eigen bijdrage (10%). De rest wordt gestort door de overheid.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Het is dus complete bullshit om te zeggen dat het jaarlijks 900 miljoen kost (zoals de PVV populisten graag doen). Sterker nog , min een bedrag gelijk aan die van beveiliging van Wilders draait het vrijwel geheel autonoom .
Ze draaien iig geen groot verlies . De inkomsten die binnenkomen worden niet uitgegeven aan excessieve salarissen van omroepers oid . Het komt uit op ca 70 euro p.p. jaar , hetgeen niet hoger is dan bijvoorbeeld het UK , waar ook de regionale omroepen ( BBC London en Parijs) nog eens extra geld krijgenquote:Op woensdag 16 juni 2010 19:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ben je nu echt serieusOf begrijp je niet dat onder de baten het geld zit wat ze van de overheid hebben gekregen? Je denk serieus dat ze vrijwel autonoom draaien
![]()
Nee dus, want de 'baten' in het overzicht wat je hier neerzet zijn de bedragen die de NPO toucheert van de staat.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is niet waar, ze draaien volgens jouw overzicht wel degelijk verlies en zijn in hun begroting voor 90% afhankelijk van de staat.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:45 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ze draaien iig geen groot verlies . De inkomsten die binnenkomen worden niet uitgegeven aan excessieve salarissen van omroepers oid . Het komt uit op ca 70 euro p.p. jaar , hetgeen niet hoger is dan bijvoorbeeld het UK , waar ook de regionale omroepen ( BBC London en Parijs) nog eens extra geld krijgen
De regionale versies van de BBC worden gewoon betaald uit de omroepbijdrage in de UK hoor. De NPO vergeet dat vaak te vermelden in de overzichten die ze aanleveren waaruit zou blijken dat de NPO zo goedkoop is (net zoals ze de andere kant op de regionale en lokale omroep + overige subsidies die ze binnenkrijgen standaard 'verteten'). Daarnaast vergeten ze altijd te vermelden dat de percentages amusement bij de NPO veel hoger liggen en de percentages nieuws, cultuur, etcetera veel lager liggen dan bij bijvoorbeeld de BBC, ARD, enzovoorts. Sterker nog, de enige die in de buurt komt van de NPO is wat dat betreft de RAI.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:45 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ze draaien iig geen groot verlies . De inkomsten die binnenkomen worden niet uitgegeven aan excessieve salarissen van omroepers oid . Het komt uit op ca 70 euro p.p. jaar , hetgeen niet hoger is dan bijvoorbeeld het UK , waar ook de regionale omroepen ( BBC London en Parijs) nog eens extra geld krijgen
Juist, naar de productiehuizen die Den Haag/ de multicul of een andere subsidiespons een welgevallig programma maken.. En dat staat natuurlijk niet in de PO begroting..quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:10 schreef justanick het volgende:
Aanvulling: overigens laat de begroting van de NPO nog niet het volledige kostenplaatje zien. Er zijn nog wat geldstromen van de zijkant, dwz subsidies vanuit diverse potjes.
Nee natuurlijk draaien ze geen groot verlies (alhoewel, ze draaien met de steun nog steeds niet gelijk), dat heeft ook niemand hier ooit beweerd. Het gaat om de honderden miljoenen die ze van de rijksoverheid krijgen. Jij zegt dat ze zo goed als autonoom draaien, daar is dus absoluut niks van waar (anders was er ook helemaal geen discussie geweest).quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:45 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ze draaien iig geen groot verlies .
Wat noem jij excessief?quote:De inkomsten die binnenkomen worden niet uitgegeven aan excessieve salarissen van omroepers oid .
De BBC is kwalitatief totaal superieur aan de Nederlandse equivalent. Geen vergelijking.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:50 schreef justanick het volgende:
[..]
De regionale versies van de BBC worden gewoon betaald uit de omroepbijdrage in de UK hoor. De NPO vergeet dat vaak te vermelden in de overzichten die ze aanleveren waaruit zou blijken dat de NPO zo goedkoop is. DAarnaast vergeten ze altijd te vermelden dat de percentages amusement bij de NPO veel hoger liggen en de percentages nieuws, cultuur, etcetera veel lager liggen dan bij bijvoorbeeld de BBC, ARD, enzovoorts. Sterker nog, de enige die in de buurt komt van de NPO is wat dat betreft de RAI.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |