Hoezo heb je dan iemand geprobeerd dood te slaan?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:34 schreef derikrss het volgende:
hallo ik wil werken als bevijliger of waarde transporteur maar ben veroordeeeld tot poging tot doodslag
kan ik dan dit werk doen of moet ik 5 jaar wachten . wie kan mij hier meer over vertellen gr
Moet je als waardetransporteur ook niet brandschoon zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:36 schreef Alicey het volgende:
Een bevijliger is iemand die planken schaaft o.i.d.?
Ik weet niet of poging tot doodslag meetelt bij deze functies. Ik schat dat je als waardetransporteur nog wel kans maakt, maar dat je een baan als beveiliger voorlopig kunt vergeten.
wat heb je geflikt dan?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:34 schreef derikrss het volgende:
hallo ik wil werken als bevijliger of waarde transporteur maar ben veroordeeeld tot poging tot doodslag
kan ik dan dit werk doen of moet ik 5 jaar wachten . wie kan mij hier meer over vertellen gr
Of gewoon stil houden, tenzij er nadrukkelijk om wordt gevraagd. Nee heb je, Ja kun je krijgen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:42 schreef Chooselife het volgende:
Gewoon vragen bij het sollicitatiegesprek.
Dat is de ideale gelegenheid.
Bagatelliseer het anders even! Voor poging tot doodslag word je niet zomaar veroordeeld hoorquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:41 schreef derikrss het volgende:
en hoe zit het met die 5 jaar waar ik over gehoord heb dat het dan verjaard?? ps ik ben geen crimieneel ik was gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde tijd stip . vechtpartij die uit de hand liep waarbij acohol ook een rol speelde
Als beveiliger ben je vaak op de verkeerde plek op de verkeerde tijd ...quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:41 schreef derikrss het volgende:
en hoe zit het met die 5 jaar waar ik over gehoord heb dat het dan verjaard?? ps ik ben geen crimieneel ik was gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde tijd stip . vechtpartij die uit de hand liep waarbij acohol ook een rol speelde
De taalpolitie zal je in ieder geval levenslang geven.quote:
Planken schaven hahaha ja, spelfoutje.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:38 schreef derikrss het volgende:
planken schaafen hahaha jah spell foutje
Ach, binnen die branche werken veel jongens die op jeugdige leeftijd betrokken zijn geraakt bij vandalisme, vechtpartijen of drugsgebruik. Als je die allemaal zou uitsluiten vanwege een strafblad houd je geen werknemers meer over. Ik denk dat er in de praktijk niet heel erg moeilijk gedaan wordt, hoewel het natuurlijk een goede stok is mocht een werknemer niet helemaal bevallen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bagatelliseer het anders even! Voor poging tot doodslag word je niet zomaar veroordeeld hoor.
Maar als officieel beveiliger maakt je denk ik weinig kan. Poging tot doodslag is een geweldsdelict, waardoor je als beveiliger verre van een clean sheet hebt. Ik zou er als werkgever in elk geval niet aan beginnen.
Voor waardetransport maak je een kans omdat ik niet weet of zoiets op je VOG vermeld wordt in dat geval. Desondanks zullen justitiële contacten tijdens de screening en sollicitatie wel aan de orde komen en dan moet je toch echt een goed verhaal hebben. Werkgevers zullen daar niet snel hun vingers aan branden.
Ik weet niet precies wat de normen zijn. Voor de meeste functies hoef je niet brandschoon te zijn, maar worden bepaalde delicten wel tegen het licht gehouden. Ik kan zelf niet zo snel bedenken waarom poging tot doodslag een gevaar zou opleveren voor een waardetransporteur. Bij een beveiliger kan ik dat weer heel eenvoudig wel bedenken. Het kan echter zijn dat justitie er wel redenen voor heeft om een veroordeling wegens poging tot doodslag mee te nemen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Moet je als waardetransporteur ook niet brandschoon zijn?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:40 schreef Ryon het volgende:
Nee, je hebt inderdaad een VVGG VOG nodig. Als je hebt gezeten omdat je tijdens een kroegruzie iemand het ziekenhuis in hebt gemept kan dat lastig worden.
Maar ik zou eens bij je gemeente langsgaan en het gewoon proberen. Je weet nooit wat het oplevert. Daarnaast zullen er ook zat beveiligingsbureau's zijn die niet zo moeilijk doen..
quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:45 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
De taalpolitie zal je in ieder geval levenslang geven.
Voor een functie waarbij betrouwbaarheid van belang is, zou ik niets verzwijgen, persoonlijk..quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:43 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Of gewoon stil houden, tenzij er nadrukkelijk om wordt gevraagd. Nee heb je, Ja kun je krijgen.
Maar vandalisme, middelengebruik of een vechtpartij is iets anders dan poging tot doodslag. Dat is niet alleen een geweldsdelict, maar ook een levensdelict. Da's serieuze shit.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ach, binnen die branche werken veel jongens die op jeugdige leeftijd betrokken zijn geraakt bij vandalisme, vechtpartijen of drugsgebruik. Als je die allemaal zou uitsluiten vanwege een strafblad houd je geen werknemers meer over. Ik denk dat er in de praktijk niet heel erg moeilijk gedaan wordt, hoewel het natuurlijk een goede stok is mocht een werknemer niet helemaal bevallen.
Jij doelt op een termijn waarin een strafbaar feit blijft geregistreerd (strafblad) na een veroordeling.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:34 schreef derikrss het volgende:
Goed punt ja, had ik nog niet aan gedacht. De registratie is afhankelijk van de categorie waarin je valt, maar poging tot doodslag is echt niet weg binnen vijf jaar.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:56 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jij doelt op een termijn waarin een strafbaar feit blijft geregistreerd (strafblad) na een veroordeling.
Voor overtredingen is die inderdaad 5 jaar. Maar hier gaat het om een poging tot doodslag, en dat is een misdrijf. De termijn is hier 30 jaar, als het niet langer is. Soms kan deze termijn worden verlengd, namelijk als er een gevangenisstraf op staat van 8 jaar of meer, dan kan er nog eens 10 jaar bij worden opgeteld.
Hoe kan het dat jij dit niet weet, dit is iets waarover jouw advocaat je informeert...
Gozer schrijf een boek erover!!quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:58 schreef derikrss het volgende:
okey ik ben met de auto achter die gasten aan gereden. omdat ik er nog niet klaar mee was. zij waren ook met de auto en ik heb ze van de weg gereden. 'niet omdat het de bedoeling was. maar omdat ik te dronken was vandaar de poging tot doodslag niet iets om trots op te zijn vandaar dat ik het in eerste instansie niet vertelde
Als het echt de bedoeling was om ze in een boom te beuken, was het poging tot moord geweest. Maar dit geval van 'agressie niet onder controle' lijkt me vrij funest voor een beveiligersfunctie. Los van dat er alcohol in het spel was. Want jij zegt wel dat het daardoor kwam, maar wie garandeert ons dat je niet gewoon een opgewonden standje bent?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:58 schreef derikrss het volgende:
okey ik ben met de auto achter die gasten aan gereden. omdat ik er nog niet klaar mee was. zij waren ook met de auto en ik heb ze van de weg gereden. 'niet omdat het de bedoeling was. maar omdat ik te dronken was vandaar de poging tot doodslag niet iets om trots op te zijn vandaar dat ik het in eerste instansie niet vertelde
Gegeven die omstandigheden kun je een baan als waardetransporteur ook voorlopig wel even uitstellen denk ik dan..quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:58 schreef derikrss het volgende:
Sowieso verjaart een registratie niet. De registratie blijft levenslang staan, maar afhankelijk van om welke reden de documentatie wordt geraadpleegd, wordt doorgaans niet naar het hele dossier gekeken, maar hooguit voor een X aantal jaar terug.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Goed punt ja, had ik nog niet aan gedacht. De registratie is afhankelijk van de categorie waarin je valt, maar poging tot doodslag is echt niet weg binnen vijf jaar.
Ach ja, de dyslexie-kaart wordt weer eens gespeeld bij ernstig taalfalen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:52 schreef derikrss het volgende:
als ik geen alcohol drink ben ik poes lief . daarom ben ik daar al zeker 4 jaar mee gestopt ik kan er gewoon niet tegen dus me beheersen moet geen probleem zijn . oow ja en over me taal gebruik ik ben dislecties het kost me erg veel moeite om het een beetje goed neer te zetten
Ik bedoel de functies waarvoor je in een C&A pak mag lopen met een zo'n mooie glimmende V op je borst. (de V staat voor: Voorjekijkendoorlopen) Ik kom wel eens in aanraking met dit soort mensen en die hebben vaak dezelfde instelling/verleden/schrijfstijl. Je zal dus binnen no time ingeburgerd zijn en lekker meedraaien.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:07 schreef derikrss het volgende:
hoezo en ik geknipt voor dit werk ?? en welke functie bedoel je beveiliger of waarde tr
Gast dit was echt een grappige trol, waarom moet je het nou weer over de top trekken? Dont push it man.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:10 schreef derikrss het volgende:
het niveau ?? ik heb nu een eigen bedrijf die goed loopt ik ben all binnen ik wilde dit altijd al worden
quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:41 schreef derikrss het volgende:
Je bent zelf naar de verkeerde plek (met je dronken kop) gereden om ze ff van de weg te rijdenquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:58 schreef derikrss het volgende:
Dan krijg je nog altijd eerst poging tot zware mishandeling..... Dus moet wel erg uit de hand gelopen zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:41 schreef derikrss het volgende:
Nee okee, correcte nuancering. De registratie blijft inderdaad altijd staan, maar wordt na een aantal jaren verminderd relevant of niet meer meegenomen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sowieso verjaart een registratie niet. De registratie blijft levenslang staan, maar afhankelijk van om welke reden de documentatie wordt geraadpleegd, wordt doorgaans niet naar het hele dossier gekeken, maar hooguit voor een X aantal jaar terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |