Stoere taal, zo anoniem. Als je dit reallife hardop zegt verlies je die rechtzaakquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
En toch doe ik het, keihard.
Wil die eventuele rechtszaak wel aangaan. Op mijn werkvloer bepaal ik de spelregels. Niemand anders.
Terwijl het werk wat diegene aflevert prima is? Erg onrechtvaardig.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wil die eventuele rechtszaak wel aangaan. Op mijn werkvloer bepaal ik de spelregels. Niemand anders.
Ook dat hoeft de werkgever niet toe te staan. Als een bedrijf om 10 uur en om 3 uur een koffiepauze heeft en lunch van half 1 tot 1, dan kan men in die tijd roken. Verder niet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:53 schreef PhysicsRules het volgende:
Daarnaast kost het minder tijd dan al die verloren uren aan sigaretten.
bij ons ook niet hoor, dat moet echt in de pauzequote:Op woensdag 16 juni 2010 13:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat op de grond gaan zitten bidden is geen recht. Als je werkgever dat niet toestaat onder werktijd, mag dat gewoon niet.
mooi, ook weer opgelostquote:En dat is ook geen probleem. Moslims kunnen een gemist gebed inhalen, heb ik begrepen van sommige fokkers.
Dat weet je nog niet tijdens een sollicitatiegesprek.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:54 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Terwijl het werk wat diegene aflevert prima is? Erg onrechtvaardig.
lijkt mij een prima regeling, vooral in bedrijven waar je niet zomaar even van je plek kan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook dat hoeft de werkgever niet toe te staan. Als een bedrijf om 10 uur en om 3 uur een koffiepauze heeft en lunch van half 1 tot 1, dan kan men in die tijd roken. Verder niet.
En dat geldt ook voor het bidden. Er zijn over het algemeen 3 pauzes per dag. Doe je het dan toch!
quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Nee, maar de rest van z'n CV kan prima zijn. Dan alleen maar afwijzen omdat hij soms een minuutje bidt?quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weet je nog niet tijdens een sollicitatiegesprek.
mogelijk!quote:
Bij mij kan dat niet ongezien. Maar ik begrijp je wel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:53 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je merkt er anders niets van. Een collega van mij bleek dag in dag uit een paar keer even te gaan bidden. Het was niemand opgevallen. Daarnaast kost het minder tijd dan al die verloren uren aan sigaretten.
Quote me eens voor de lol?quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
en maar klagen dat moslims geen werk hebben
Onzin. Ik zeg het juist vaak genoeg hardop.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:54 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Stoere taal, zo anoniem. Als je dit reallife hardop zegt verlies je die rechtzaak
Ik heb respect voor je standpunt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:08 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Onzin. Ik zeg het juist vaak genoeg hardop.
Ik wil ze niet. Net zoals ik geen mensen in dienst wil die een clownspak dragen en met een heel verhaal dat recht kunnen praten. Het werkt averechts op mijn beleid die het bedrijf hebben gebracht waar het nu staat. Ik laat personeel niet het beleid bepalen omdat links Nederland de integratie erdoor wil drukken. Net zoals sommige allochtonen de integratie negeren, negeer ik die ook.
Ik vind moslims een provocerend volkje die discriminatie te pas en te onpas misbruiken. Ik zie de problemen al voor me. En om de "goede knul" uit te hangen ga ik er niet mee gokken tot de kans bestaat dat ik net die ene toffe moslim te pakken heb.
Dat kun je pas na een tijd bepalen. Voor die tijd moet ik andere afwegingen maken. Dat die jou niet aanstaan kan. Maar zo kun je wel elke werkgever bekritiseren... wat ook gebeurd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:54 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Terwijl het werk wat diegene aflevert prima is? Erg onrechtvaardig.
ik geloof er geen drol vanquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Quote me eens voor de lol?
Ik houd zelfs heel veel rekening met moslims als ik bij een grootgrutter boodschappen doe. Ga uit principe nooit bij een kassa dat bemand is door een persoon met een lap stof op het hoofd. Stel je voor dat ze varkensvlees of andere haramtroep aan moet raken of overwerkt wordt, dat zou ik mezelf niet vergeven.
Vind je een kettingroker ook vergelijkbaar met iemand in een clownspak? Die is er ook vaak een minuutje (of zelfs langer eigenlijk) tussenuit.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:08 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ik wil ze niet. Net zoals ik geen mensen in dienst wil die een clownspak dragen en met een heel verhaal dat recht kunnen praten. Het werkt averechts op mijn beleid die het bedrijf hebben gebracht waar het nu staat. Ik laat personeel niet het beleid bepalen omdat links Nederland de integratie erdoor wil drukken. Net zoals sommige allochtonen de integratie negeren, negeer ik die ook.
Ik vind moslims een provocerend volkje die discriminatie te pas en te onpas misbruiken. Ik zie de problemen al voor me. En om de "goede knul" uit te hangen ga ik er niet mee gokken tot de kans bestaat dat ik net die ene toffe moslim te pakken heb.
Nu draai je de boel wel om. Alsof 99% van de biddende moslims meteen extremisten zijn die je bedrijf op stelten of om zeep zullen helpen. Nu heb ik geen idee wat voor bedrijf je hebt en kan dus niet inschatten hoe daar een bidpauze in past, maar waarom zou het voor jou een probleem zijn als ze in de lunchpauze een minuutje gaan bidden ipv roken of een middagwandeling maken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:08 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wat doe je dan op een forum als ik je standpunt niet mag bekritiseren?quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:09 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Dat kun je pas na een tijd bepalen. Voor die tijd moet ik andere afwegingen maken. Dat die jou niet aanstaan kan. Maar zo kun je wel elke werkgever bekritiseren... wat ook gebeurd.
Wat aardig van je. Ik ga altijd naar de C-1000. Daar werken geen hoofddoekjes. Wel meisjes met Turkse en Marokkaans klinkende namen, maar zonder hoofddoekje. Dus, tja, dan kan ik niet weten of ze moslim zijn, natuurlijk en ga ik daar toch gewoon afrekenen met mijn speklappen, kratjes bier en rosé.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Quote me eens voor de lol?
Ik houd zelfs heel veel rekening met moslims als ik bij een grootgrutter boodschappen doe. Ga uit principe nooit bij een kassa dat bemand is door een persoon met een lap stof op het hoofd. Stel je voor dat ze varkensvlees of andere haramtroep aan moet raken of overwerkt wordt, dat zou ik mezelf niet vergeven.
de buurtsuperturk slaat mijn bier al aan op zijn slome kassa voor ik uberhaupt in het juiste pad benquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat aardig van je. Ik ga altijd naar de C-1000. Daar werken geen hoofddoekjes. Wel meisjes met Turkse en Marokkaans klinkende namen, maar zonder hoofddoekje. Dus, tja, dan kan ik niet weten of ze moslim zijn, natuurlijk en ga ik daar toch gewoon afrekenen met mijn speklappen, kratjes bier en rosé.
Dat zegt hij toch niet. Hij is bang dat hij net die ene zal treffen die dat wel doet!quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:12 schreef PhysicsRules het volgende:
Alsof 99% van de biddende moslims meteen extremisten zijn die je bedrijf op stelten of om zeep zullen helpen.
Zo moet dat. Kreeg trouwens vorige week een extra Gogo van een meisje met een turkse naam.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
de buurtsuperturk slaat mijn bier al aan op zijn slome kassa voor ik uberhaupt in het juiste pad ben
Het moet niet gekker worden. Straks blijken allochtonen nog normale mensen te zijnquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Kreeg trouwens vorige week een extra Gogo van een meisje met een turkse naam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |