Sorryquote:
Dat is echt het ergste wat ik ooit gelezen hebquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:18 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik doe dat niet heh, ik heb alleen medelijden met ze, dat ze een wat minder gelukkig leven leiden
Ja, 5 uur er uit eigenlijk.. maar boeit me even nietquote:
Jawel hoorquote:
ik weet niet of ik nu metquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat is echt het ergste wat ik ooit gelezen heb![]()
En een heel goede vriend van mij.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben een langharige magere nerd met knuffelbuik
Er zijn ook genoeg mensen die pas later in hun leven het geloof vinden en er dus ook niet mee opgevoed zijn dus dat vind ik een minder punt maar wie weet wat er nog gebeurtquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:18 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik meen het echt, ik vind het heel bewonderingswaardig als mensen zo hun vertrouwen kunnen stellen in een God. Misschien benijd ik die mensen ook wel. Ik kan dat dus niet, ben er ook niet mee opgevoed.
Er staan wel degelijk wijsheden in de bijbel. Het jammerlijke is vooral dat mensen zich zo vastklampen aan een eeuwenoud verhaal, want meer dan een verhaal is het niet, en daardoor alle besef van tijdsveranderingen kwijtraken.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Leuk sprookje met een geinige moraal, maar om nou te zeggen dat daar wijsheden instaan
ik moet nu slapen gaan, maar ik kom terugquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Jawel hoorMaar zullen we dan naar TRU of BNW?
Kloptquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:21 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
En een heel goede vriend van mij.
Je gaat spijt krijgen morgenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:19 schreef Gotrick het volgende:
[..]
Ja, 5 uur er uit eigenlijk.. maar boeit me even niet
Wie ben jij om te bepalen dat iemand een minder gelukkig leven heeft?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:18 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik doe dat niet heh, ik heb alleen medelijden met ze, dat ze een wat minder gelukkig leven leiden
Geen epic booty voor jouquote:
Weet ikquote:
Mooi gesprokenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:21 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Er staan wel degelijk wijsheden in de bijbel. Het jammerlijke is vooral dat mensen zich zo vastklampen aan een eeuwenoud verhaal, want meer dan een verhaal is het niet, en daardoor alle besef van tijdsveranderingen kwijtraken.
Ik vind het mooi dat er mensen zijn die door hun geloof zo gelukkig zijn. Ik vind het mooi dat het geloof mensen helpt bij verwerken van dingen. Ik vind het jammer dat door geloof er zoveel oorlogen zijn, zoveel intolerantie en zoveel haat
ja, dat weet ik, dat heb ik zelf van dichtbij meegemaakt. Ik ben ook zeker niet zo arrogant om te stellen dat er geen God bestaat, want dat weet ik niet. Ik weet het gewoon allemaal niet, maar kan niet iets of iemand zo blind vertrouwen...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:21 schreef Trevland het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die pas later in hun leven het geloof vinden en er dus ook niet mee opgevoed zijn dus dat vind ik een minder punt maar wie weet wat er nog gebeurt
Dat was ook een grapje, zie mijn latere reactiesquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:21 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Er staan wel degelijk wijsheden in de bijbel. Het jammerlijke is vooral dat mensen zich zo vastklampen aan een eeuwenoud verhaal, want meer dan een verhaal is het niet, en daardoor alle besef van tijdsveranderingen kwijtraken.
Ik vind het mooi dat er mensen zijn die door hun geloof zo gelukkig zijn. Ik vind het mooi dat het geloof mensen helpt bij verwerken van dingen. Ik vind het jammer dat door geloof er zoveel oorlogen zijn, zoveel intolerantie en zoveel haat
Ik ken ;t idee. Hier is nog een koelkast vol heineken hoor.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:24 schreef Gotrick het volgende:
[..]
Weet ik![]()
Maar na elk biertje krijg ik trek in de volgende..
Gelukkig ben ik geen atheïst. Of nouja, gedeeltelijk atheïst.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:24 schreef naatje_1 het volgende:
Nog even, voordat ik het vergeet, de bronnen die ik aanhaal komen van deze man: http://creationwiki.org/Laurence_Tisdall
Hij heeft gesproken in onze kerk, vereerd als we zijn, en hij kan atheïsten binnen 4 minuten ompraten naar crationisten
En ook dat was (hoop ik) een grapje, gezien de PI. Maar dat doen heel veel Christenen, mensen veroordelen op het niet voldoen aan hun regeltjes en daarmee bepalen dat die mensen "minder" zijn dan hen. Terwijl bij mijn weten het aan God is om te oordelen toch?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:23 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen dat iemand een minder gelukkig leven heeft?
Wie denk jij dat er gelukkiger is. Een verstopte homo die getrouwd is met een vrouw, 2 kinderen heeft en zn vrouw niet wil aanraken omdat hij stiekem een man wil in zijn bed.
Of de homo die openlijk ervoor uit kan komen, steun krijgt van zijn vrienden en familie enz?
Ik begrijp jou punt ook wel en dat punt hebben ook veel mensenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:25 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, dat heb ik zelf van dichtbij meegemaakt. Ik ben ook zeker niet zo arrogant om te stellen dat er geen God bestaat, want dat weet ik niet. Ik weet het gewoon allemaal niet, maar kan niet iets of iemand zo blind vertrouwen...
Mijn zusje is gelovig opgevoed. Toen onze vader stierf was ik helemaal in paniek, janken, gillen schreeuwen enz.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:25 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, dat heb ik zelf van dichtbij meegemaakt. Ik ben ook zeker niet zo arrogant om te stellen dat er geen God bestaat, want dat weet ik niet. Ik weet het gewoon allemaal niet, maar kan niet iets of iemand zo blind vertrouwen...
[..]
Dat was ook een grapje, zie mijn latere reacties
Eigenlijk zeggen we allebei bijna hetzelfde, alleen het laatste had ik niet genoemd maar ben ik roerend met je eens.
Toen mijn beste vriend op sterven lag heeft hij zich laten dopen. Door het gevonden geloof had hij zoveel rust! 25 jaar en er vrede mee hebben dat je sterftIk vond het erg mooi en fijn voor hem dat hij er zoveel berusting vond en dat vind ik ook voor al die andere mensen die dat ook hebben.
Kijk, wat ik (om het even stom te zeggen) fijn vind aan jou, is dat jij geloofd maar het mij niet oplegt ook te geloven. Volgens mij respecteren wij gewoon elkaars keuze. En zo zou het ook gewoon moeten zijnquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:26 schreef Trevland het volgende:
[..]
Ik begrijp jou punt ook wel en dat punt hebben ook veel mensen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |